Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan voimariinia näkkärin päälle 🤣
No voi hurja. Minä laitan kengät jalkaan ennenkuin lähden ulos.
Näitä on ihmetelty. Tervetuloa syömään meille! :-)
- Hernekeiton päälle sweet chili -kastiketta
- Makaronilaatikon päälle sinappia
- Ruisleivän päälle juustosiivu sekä omenalohkoja tai porkkanatikkuja (paljon parempia kuin esim. kurkku)
- Teehen loraus maitoa ja pikkulusikallinen makeaa hilloa
- Leipämaito on ihanaa pula-ajan perinneruokaa: Lämmitä maito kattilassa, pistä sekaan kuivahtaneet leivänpalat suupalan kokoisina paloina, mausta suolalla
- Pinaattiletut syödään jauhelihakastikkeen kanssa, ja vielä parempi jos jauhelihakastikkeeseen on lisätty punajuuriraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaveri sekoittaa kaikki ruuat lautasella keskenään ja vasta sitten lappaa suuhun. Siis esim. perunat, kastikkeet ja salaatit kaikki sekaisin.
Juuh mun miehellä vähän samaa vaivaa. Olipa se sitten kerrosjogurtti, joku ihana marjoilla ja banaaneilla koristeltu puuro, muusi ja kastike niin ne pitää sotkea sekaisin sellaiseksi vauvanruoaksi. En ymmärrä. Omasta mielestäni maistuu paljon paremmalta ns. erikseen, vaikka samaan haarukalliseen ottaisikin vähän kaikkea, vaikka sitä muusia ja kastiketta.
Miehen mielestä se lopputulos maistuu ihan samalta, ehkä jopa paremmalta, hän tykkää niin. Ehkä se on sitten se esteettisyys mikä itsellä tökkii ja tulee melkein oksennus suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Meetvurstiin kääritty domino keksi on mun herkkua.
Elovena välipalakeksi voilla.
Mä syön kans kastikkeita kuten joku muukin täällä. Ihan pelkästään kastiketta.
Pikaruokapaikoissa dippaan ranskalaisia pehmikseen. Ja kotona murennan sipsejä vanilja jäätelöön.
Ranskalaiset ja pehmis oli hitti jo 80-luvulla. Ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaveri sekoittaa kaikki ruuat lautasella keskenään ja vasta sitten lappaa suuhun. Siis esim. perunat, kastikkeet ja salaatit kaikki sekaisin.
Juuh mun miehellä vähän samaa vaivaa. Olipa se sitten kerrosjogurtti, joku ihana marjoilla ja banaaneilla koristeltu puuro, muusi ja kastike niin ne pitää sotkea sekaisin sellaiseksi vauvanruoaksi. En ymmärrä. Omasta mielestäni maistuu paljon paremmalta ns. erikseen, vaikka samaan haarukalliseen ottaisikin vähän kaikkea, vaikka sitä muusia ja kastiketta.
Miehen mielestä se lopputulos maistuu ihan samalta, ehkä jopa paremmalta, hän tykkää niin. Ehkä se on sitten se esteettisyys mikä itsellä tökkii ja tulee melkein oksennus suuhun.
Ainiin. Mulla itselläni oli lapsena sellainen outo tapa, että söin kurkkuviipaleita margariinin/voin kanssa. Siis pelkästään niitä kurkkuviipaleita ja voita, ei leipää.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle juustoa, sinappia ja tuoretta tomaattia. Niiiiiiiin hyvää! Ja näkkärin päälle juustoa, ketsuppia ja tuoretta kurkkua (ehkä ripaus sokeria vielä) ja hyvää on. Paistetut muikut tai silakat ovat tosi hyviä muutenkin, mutta päälle sweet schilisaucea, ja ahhh! :D
Osaako ihmiset edes lukea aloitusta? Kysyttiin outoja ruokatapoja niin vastaukset on tätä sarjaa "leivän päälle juustoa, tomaattia ja sinappia!". Vautsi. Seuraavaksi varmaan nuudeleita raejuustolla tai muuta yhtä villiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minäkin teen aina noin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin outoa. Vatsassahan ne kaikki sekoittuvat kuitenkin enkä ymmärrä mitä eroa sillä on, sekoittaako kaiken jo suoraan vai ottaa siihen haarukkaan nätisti sekä perunaa, kastiketta että salaattia ja syö. Paljon helpompaa kun kaikki on jo sekaisin.
Mun mielestä tuo on ruualla sotkemista enkä siitä pidä. Ehkä arkena ja kotioloissa ei panosteta annoksen ulkonäköön, mutta ravintolassa tuollainen olisi moukkamaista. Lisäksi ruuan koostumus ja maut kärsivät, jos kaiken sotkee sekaisin. Kaikista kamalinta on lämpimään, nestemäiseen ruokaan sotkettu salaatti tai muut kypsentämättömät vihannekset.
En tiedä, että onko outoa, mutta minun mielestäni vihersalaatti maistuu paremmalta kun siihen laittaa vähän suolaa. Esim. kurkku, paprika, salaatinlehdet ja tomaatti maistuvat paremmilta noin.
Kun olin ala-asteella, luokallani oli poika, joka sekoitti kaiken lautasellaan olevan ruoan yhdeksi mössöksi, ja joskus vielä pisti sekaan leipää ja margariiniakin. Ja sitten pisteli kaiken poskeensa. Hän teki näin läpi ala-asteen.
Kävimme niin pientä koulua, että siellä syötiin luokissa. Poikaa vastapäätä istuvat valittivat opettajalle, että heiltä menee ruokahalu moista sotkemista katsoessa. Toiminnalle ei ollut mitään muuta motivaatiota kuin se, että poika tykkäsi tehdä niin. Opettaja käski poikaa lopettamaan, jolloin hän loukkaantui ja koki perusoikeuksiaan loukatun.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä ei ole mitään outoa, mutta laitan joskus kaurapuuroon mustapippuria. Varsinkin talviaikaan pippuri tuo kivaa potkua ja lämpöä.
Minulla on myös tapana maustaa kaurapuuroa, joku sitä joskus ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei varmaan ole erityinen, mutta kun tekee mieli herkkua, kastelen suolakurkkua hunajaan ja rousk rousk, on hirmu hyvää.
Joo, ei ole mitään outoa vaan ihan tavallinen tapa syödä mauste- tai hapankurkkuja.
Ysärillä joku piti outona, että tykkäsin syödä vaniljajäätelöä suolapähkinöiden kanssa. Joskus vielä laitoin sekaan kinuskikastiketta. Nam. Kauppoihinhan tuli sittemmin vaikka mitä suolakinuski/suolasuklaa yms.-tuotetta.
Toinen yhdistelmä joka toimii yllättävän hyvin on tumma suklaajäätelö ja sinihomejuustomurut. Siis sellainen todella vahvasti kaakaopitoinen jäätelö.
Suklaalevyn pitää olla jääkaappikylmää.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ala-asteella, luokallani oli poika, joka sekoitti kaiken lautasellaan olevan ruoan yhdeksi mössöksi, ja joskus vielä pisti sekaan leipää ja margariiniakin. Ja sitten pisteli kaiken poskeensa. Hän teki näin läpi ala-asteen.
Kävimme niin pientä koulua, että siellä syötiin luokissa. Poikaa vastapäätä istuvat valittivat opettajalle, että heiltä menee ruokahalu moista sotkemista katsoessa. Toiminnalle ei ollut mitään muuta motivaatiota kuin se, että poika tykkäsi tehdä niin. Opettaja käski poikaa lopettamaan, jolloin hän loukkaantui ja koki perusoikeuksiaan loukatun.
Tämän ketjun perusteella tuo on ilmeisesti aika tavallista ainakin miesten keskuudessa tai sitten me kaikki puhutaan samasta miehestä :D
Edesmennyt mieheni tykkäsi syödä makkaraa jonka päälle sivelee voita.
Teen kaalilaatikon ilman riisiä/ryynejä, tätä monet aina ihmettelee, minulle se on normaalia, jo mummini aikoinaan teki kaalilaatikon ryynittömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mustamakkara ja perunamuusi. Ei helkkari. Ja ihan täällä Pirkanmaalla lounasravintolassa. Ei mustaa syödä muun kuin puolukkahillon kanssa.
Jos ei oo tarpeeksi rahaa ostaa paljon mustista niin pernamuussi täyttää massua. Olen syönyt niin ja tulen myös syömään niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minäkin teen aina noin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin outoa. Vatsassahan ne kaikki sekoittuvat kuitenkin enkä ymmärrä mitä eroa sillä on, sekoittaako kaiken jo suoraan vai ottaa siihen haarukkaan nätisti sekä perunaa, kastiketta että salaattia ja syö. Paljon helpompaa kun kaikki on jo sekaisin.
Mun mielestä tuo on ruualla sotkemista enkä siitä pidä. Ehkä arkena ja kotioloissa ei panosteta annoksen ulkonäköön, mutta ravintolassa tuollainen olisi moukkamaista. Lisäksi ruuan koostumus ja maut kärsivät, jos kaiken sotkee sekaisin. Kaikista kamalinta on lämpimään, nestemäiseen ruokaan sotkettu salaatti tai muut kypse
Olen tuo lainaamasi ja itsehän lasken ruoalla sotkemisen sarjaan heitetään puuroa seinään. En sitä, että sekoitan lautasellani olevat ainekset sekaisin. Joku fetasalaatti, kastiketta ja sen soosin lisäksi vielä vähän jotain muuta lämmintä, ei väliä mitä niin ai että on hyvää. Haluaisin lisäksi kuulla miten ruoan koostumus ja maut kärsivät sekoittamisesta? Siis samaan haarukkaan voi ottaa niitä ihan samoja ruokia sekaisin, mutta jos sekoitat ne lautasella niin maku kummasti muuttuu? 😃 Eikä tietenkään ravintolassa sekoiteta ruokia valmiiksi, mutta eipä haittaa vaikka joku pöydässä niin tekisikin. Vastahan olen työskennellyt ravintola-alalla vuodesta 1997 niin mistäpä mitään tiedän.
Dippaan juustosuikeroita omenahilloon.
Ex työkaveri söi pinaattilettujen kanssa mansikkahilloa. Yleinen tapa kuitenkin lienee puolukkahillo pinaattilettujen päällä.