Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta

Vierailija
22.11.2023 |

Joka kerta puistatti.

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskaverini kotona syötiin pakasteranskalaisia jauhelihakastikkeen kanssa ja näkkärin päällä oli voita ja ketsuppia. Itse pidän popcorneista maidon kanssa.

Vierailija
162/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan koulussa oli eräs oppilas, joka voiteli leivän päältä, alta ja reunoilta. Leipä ei saanut näkyä läpi, eikä siihen tullut mitään muuta kuin voi.

Tää kuulostaa jo oudolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa duunipaikassa oli työkaveri jolla oli aina eväänä ruisleipää ja päällä kaksi ohutta unelma kääretortun palaa.

Ei tainnut olla ihan kondiksessa?

Vierailija
164/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikeassa elämässä törmännyt tällaiseen tapaan, mutta täältä olen lukenut, että jotkut tekevät puurosta jotain ihme sörsseleitä sotkemalla sekaan kananmunia, rahkaa, juustoa jne. Huh.

Minä laitan raejuustoa. Olin tosi skeptinen aluksi, kun näyttää aika ällöttävälle, mutta olikin hyvää. Yleensä vielä marjoja ja siemeniä lisäksi.

Vierailija
165/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli kerran kotiin juhlimasta tai jostain diskosta. Oli kauhea nälkä eikä leipää kotona. Leikkasin Emmentaljuustosta sellaisen leipäviipaleen kokoisen ja paksuisen siivun ja sivelin sen siivun vielä voilla ja kinkkumakkaraa päälle. Olihan se aika hyvää...:D

Vierailija
166/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minäkin tiedän yhden joka söi italianpataa perunoiden kanssa. Tunnetaankohan sama ihminen...

En itse harrasta tuota, mutta eipähän tuo italianpata ja perunat paljon kummallisemmalta maistu

kuin jauhelihakastike ja perunat.

Vierailija
167/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikeassa elämässä törmännyt tällaiseen tapaan, mutta täältä olen lukenut, että jotkut tekevät puurosta jotain ihme sörsseleitä sotkemalla sekaan kananmunia, rahkaa, juustoa jne. Huh.

Minä laitan raejuustoa. Olin tosi skeptinen aluksi, kun näyttää aika ällöttävälle, mutta olikin hyvää. Yleensä vielä marjoja ja siemeniä lisäksi.

Syön kaurapuuron vanhaan tapaan, hiukkasen ruskeaa sokeria ja kanelia päälle. Raejuuston erikseen, siihen voi sekoittaa siemeniä ja marjoja. Molempia en kumminkaan samana aamuna saisi menemään, olisi liikaa. Vaihdellen näitä aamupalaksi. 

Vierailija
168/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalean leivän päälle voita ja popcorneja.

Vierailija
169/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan koulussa oli eräs oppilas, joka voiteli leivän päältä, alta ja reunoilta. Leipä ei saanut näkyä läpi, eikä siihen tullut mitään muuta kuin voi.

Miten hän sai sen syötyä vai oliko kädetkin voissa?

Vierailija
170/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin "bravuuri" on vuokaan kipattu valmismaksalaatikko, sen päälle purkki tomaattimurskaa, sen päälle meetvurstia ja aurajuustokolmio palasina ja niiden päälle vielä oliiveja ja ananasmurskaa. Pelkkä haju saa voimaan huonosti.

Hyviä aineksia erikseen mutta ei maistuisi toi sotku.

Vierailija
171/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kaurapuuron vanhaan tapaan, hiukkasen ruskeaa sokeria ja kanelia päälle. Raejuuston erikseen, siihen voi sekoittaa siemeniä ja marjoja. Molempia en kumminkaan samana aamuna saisi menemään, olisi liikaa. Vaihdellen näitä aamupalaksi. 

Kanelia en kyllä ole koskaan kaurapuurossa syönyt. Perinteinen puuro menee voin kanssa.

-edellinen

Vierailija
172/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ketsuppia syödään ja jotain banaanijugurttiakin. Onko joku täällä kuullut nk. clean-eating? Siinä jätetään kaikenlaiset aromit, esenssit ja lisäaineita sisältävät ruoat pois ruokavaliosta, varsinkin teollisesti valmistetut valmisruoat. Iho ja suolisto kiittää. Netistä löytyy tietoa jos joku on kiinnostunut. Muuten ei sovi tähän ketjuun mutta clean-eating on OUTOA syömistä nykyisessä ruokakulttuurissa. 

Vierailija
173/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tuli kerran kotiin juhlimasta tai jostain diskosta. Oli kauhea nälkä eikä leipää kotona. Leikkasin Emmentaljuustosta sellaisen leipäviipaleen kokoisen ja paksuisen siivun ja sivelin sen siivun vielä voilla ja kinkkumakkaraa päälle. Olihan se aika hyvää...:D

Ihan ok mutta ton voin jättäisin pois, kun ei olisi sitä leipääkään.

Vierailija
174/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaveri sekoittaa kaikki ruuat lautasella keskenään ja vasta sitten lappaa suuhun. Siis esim. perunat, kastikkeet ja salaatit kaikki sekaisin. 

Siskonikin mössöä ruoan tuolla lailla ja syö sen *vauvan ruoan* eikä kyse ole lapsesta.

Seisovissa pöydissä yleinen näky. Yhdelle lautaselle ladotaan kalat, perunat, lihat, pikkelsi, raasteet, ym. 

En vieläkään käsitä miksi. Ei voi olla tiskin säästö kun ollaan ulkona syömässä. Voi olla melkoinen näky jos tuollai pamahdus on sinua vastapäätä. Yleensä lautaselta putoaa pöytään ruokia  jääden sellainen rengas lautasen ympärille. Missä on sitten sen seitsemät setsuurit ja puna juuret. 

Vierailija
175/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanelia en kyllä ole koskaan kaurapuurossa syönyt. Perinteinen puuro menee voin kanssa.

-edellinen

Meillä syötiin lapsuudenkodissa riisipuuroa kanelisokerisekoitusta päälle ja maitoa. Tästä sain idean ruveta syömään jo lapsena kaurapuuroakin kanelin ja sokerin kanssa. Vähän voita laitan joukkoon keittäessäni kaurapuuroa.  

Vierailija
176/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon ketsuppia syödään ja jotain banaanijugurttiakin. Onko joku täällä kuullut nk. clean-eating? Siinä jätetään kaikenlaiset aromit, esenssit ja lisäaineita sisältävät ruoat pois ruokavaliosta, varsinkin teollisesti valmistetut valmisruoat. Iho ja suolisto kiittää. Netistä löytyy tietoa jos joku on kiinnostunut. Muuten ei sovi tähän ketjuun mutta clean-eating on OUTOA syömistä nykyisessä ruokakulttuurissa. 

Ei varmaan kiinnosta suurta osaa, mätetään sitä mitä marketista saa valmiina ajattelematta sen kummemmin mikä on terveellistä. Lapsen usko siihen, että sitä mitä kaupasta saa, on kaikki terveellistä. 

Vierailija
177/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun vaihteessa oli eräässä hevossiittolassa duunissa, missä valtaosa muista duunareista oli Puolalaisia. Heiltä opin todella hyvän aamupalan, joka piti nälän poissa pitkään ja antoi energiaa. Eli keitettyä puuroriisiä, jonka sekaan laitettiin jugurttia. Oli hyvänmakuista ja tosiaan jaksoi painaa duunia karsinoiden siivouksessa ja maatilatöissä. Heillä oli muitakin ihan hyviä sapuskoita, mutta jätin väliin heidän sienikastikkeet, olivat sen verran epäilyttävän näköisiä, ettei uskaltanut syödä. Samalla näyttivät miten saa kärpäset pois kämpiltä, asuttiin ihan tallin vieressä, niin kärpäsiä ja paarmoja pyöri aivan valtavasti majoitustiloissa. Polttivat mahorkkaa sisällä, niin puolen tunnin sisällä nuo siivekkäät olivat kupsahtaneet lattialle..ja sai lakaista pihalle.

Vierailija
178/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tekee aina joskus maksamakkarakeittoa.

Vierailija
179/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan oltu samassa koulussa, meidän koulussa oli myös oppilas joka teki näin

Vierailija
180/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurisalaatti ruisleivän päällä, nam. Kaveri kerran ihmetteli mutta minusta tuo maistuu tosi hyvältä.