Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ala-asteella, luokallani oli poika, joka sekoitti kaiken lautasellaan olevan ruoan yhdeksi mössöksi, ja joskus vielä pisti sekaan leipää ja margariiniakin. Ja sitten pisteli kaiken poskeensa. Hän teki näin läpi ala-asteen.
Kävimme niin pientä koulua, että siellä syötiin luokissa. Poikaa vastapäätä istuvat valittivat opettajalle, että heiltä menee ruokahalu moista sotkemista katsoessa. Toiminnalle ei ollut mitään muuta motivaatiota kuin se, että poika tykkäsi tehdä niin. Opettaja käski poikaa lopettamaan, jolloin hän loukkaantui ja koki perusoikeuksiaan loukatun.
Jaa näitä v-tun mielensäpahoittajia oli jo silloin.Valittakaa vaan kaikesta ja kieltäkää kaikki niin sit on kaikilla kivaa, NOT!
Vierailija kirjoitti:
Mustamakkara ja perunamuusi. Ei helkkari. Ja ihan täällä Pirkanmaalla lounasravintolassa. Ei mustaa syödä muun kuin puolukkahillon kanssa.
Muusi on siinä lähes ilmaista lisuketta. Sama jos söisi lasangea keitinperunoiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti laittoi kotona italianpataa juuri noin kuin tämä ap:n kuvaama tapaus. Eli perunoiden kanssa syötiin. Koulussa vastaavaa oli tarjolla ilman perunoita. Tosin äidillä oli tapana keittää perunoita myös vaikkapa maksalaatikon kaveriksi jne. Ilmeisesti halusi säästää ruokakuluissa, perunathan ovat edullisia. Tai sitten se oli vaan se vanha tapa, että perunoita pitää olla ruoalla aina.
Tämä siis kasarilla/ysärillä kun olin lapsi/nuori.
Siksi hampparipaikat koostavat aterian hampurilaisesta ja ranskan PERUNOISTA. Peruna on halpaa ja nuoriso syö mieluummin ranskalaiset kuin normaali perunat.
Raha raha. Sepä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on melkein sama kuin kuin ap:n exällä,nimittäin italianpata ja pottumuussi.
Onhan se vähän sellaista kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Kastiketahan syödään niin että siihen kastetaan peruna tms. En oikein ymmärrä miten hän on oikeastaan syönyt. Miten teillä syödään kastiketta?
Ikinä en ole nähnyt kenenkään kastavan perunaa kastikkeeseen. Mitä ihmettä? Luuletko että kastike on joku dippi johon "kastetaan" pottua? Opettele syömään.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattiletut juustolla ja suolakurkuilla on loistokombo.
En keksinyt itse, 80-luvun alussa oli usein ala-asteella.
No ei meillä ollut koulussa tuota komboa.
vm-71
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt mieheni tykkäsi syödä makkaraa jonka päälle sivelee voita.
Teen kaalilaatikon ilman riisiä/ryynejä, tätä monet aina ihmettelee, minulle se on normaalia, jo mummini aikoinaan teki kaalilaatikon ryynittömänä.
Minäkin teen kaalilaatikon ryynittömänä. Laitan lisukkeeksi jauhelihaa ja tummaa siirappia.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei varmaan ole erityinen, mutta kun tekee mieli herkkua, kastelen suolakurkkua hunajaan ja rousk rousk, on hirmu hyvää.
Naapurimaassamme ihan normaali tapa.
Vierailija kirjoitti:
Minä dippaan löylylenkkiä banaanijogurttiin, hyvää on😋😋
Mitäs siihen sanoo mielensäpahoittajat?? 😃
Minä dippasin kasarin alussa kiekuralenkkiä banaanijukurttiin.
En tiedä onko tämä outoa, mutten koskaan laita leivän päälle muuta kuin margariinia tai voita. Ei siis mitään leivänpäällisiä.
Lähes kaikki tuntuvat syövän italianpataa. Olen omasta mielestäni hyvä kokki, mutta kyseiseen ruokalajiin en ole törmännyt. Olisiko joku jauhelihakastiketyyppinen?
Itse olen pitänyt outona yhden sukulaisperheen tapaa laittaa lihakastikkeiden seuraksi aina sekä perunaa että pastaa. Minusta jompi kumpi riittäisi. Ja myös sitä tapaa, että joka aterialla on ruisleipää. Minusta se ei sovi kaikkien ruokien kanssa eikä sitä tarvita, jos ruoka on tuhti muutenkin. Mutta jokainen tavallaan, pääasia että maistuu.
Kai ap ilmoitti viranomaisille eksän ruokavalinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipäsiivu, omenaa ja soijamaitoa tehosekoittimella mössöksi, annetaan tekeytyä hetki ja nam!
Sullako ei ole hampaita? Miksi pitää sekoittaa mössöksi?
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunoita kylmänä.
Meillä syö koko perhe. Varsinkin uusia perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei varmaan ole erityinen, mutta kun tekee mieli herkkua, kastelen suolakurkkua hunajaan ja rousk rousk, on hirmu hyvää.
Toihan on klassikko, suolakurkkua ja hunajaa tai suolakurkkua, hunajaa ja smetanaa.
Piimä ja muromysli! Ihan taivaallista, mutta niin epäterveellistä, että saa vain haaveilla.
Ollessani yläasteella eräs luokallani ollut poika laittoi ruokaa näkkileivän päälle ja söi hyvällä halulla.
Minä dippaan löylylenkkiä banaanijogurttiin, hyvää on😋😋
Mitäs siihen sanoo mielensäpahoittajat?? 😃