Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta

Vierailija
22.11.2023 |

Joka kerta puistatti.

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs  kummalista tuossa on ? Niin minäkin saattaisin syödä

Vierailija
62/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu syö maksalaatikkoa sokerin kanssa jälkiruokana 

Mä olin rehvakkaasti tulossa kirjoittamaan tänne omaani oletuksella, että nyt tulee ketjun "pahin" ja sitten näin tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania Aura juustolla. Tee banaaniin, banaanin pituinen lovi, laita Loveen Aura juusto, nautitaan sellaisenaan.

Vierailija
64/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mainitsemasi lienee aika yleistä, yritetty saada halpaa vatsantäytettä jatkamalla pataa perunalla. Jotenkin muistelen, että meilläkin isä olisi syönyt lapsuudessa perunaa valmispatojen lisäksi.

Minä tykkään murentaa kaurapuuroon rapeaa pekonia.

65/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaania Aura juustolla. Tee banaaniin, banaanin pituinen lovi, laita Loveen Aura juusto, nautitaan sellaisenaan.

Tuo on minun kirjoittama viesti, unohdin kirjautua, ennen lähettämistä.

66/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on äitini puolelta, ja minäkin tykkään syödä joskus.

Maustamatonta viiliä, ripottele pinnalle suolaa ja nauti.

Vierailija
67/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi maksalaatikon ketsupilla ja samaa syön itsekin, mutta tykkään syödä lisänä myös perunasalaattia. :D

Maksalaatikko rusinoilla, päälle paljon ketsuppia ja kylkeen perunasalaattia - ja sitten kaikki iloisesti sekaisin ennen syömistä. :D Lopputulos näyttää ehkä kertaalleen syödyltä, mutta maistuu hyvältä!

Vierailija
68/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoitsen välillä herneen ituja ja toinen suosikki on mung-papu. Ihan parasta ummetukseen ja pitää varautua siihen että vatsa alkaa toimimaan liiankin tehokkaasti. 😁 Ei ole iho ongelmia kun eivät kuonat kasaannu elimistöön liian pitkäksi aikaa. Puolisoni ei syö enkä tiedä kenenkään muidenkaan syövän tai himoitsevan näitä.

Minulla on höyrykattilaa muistuttava helppo idätysastia joka on tiskikonepestävää muovia. Miksi ei voisi idättää höyrykattilassakin.

Iduissa on kaikki ihmisen tarvitsemat ravintoaineet. Idätettyjen siementen proteiinipitoisuus kohoaa. Lisäksi ituihin muodostuu elimistölle välttämättömiä aminohappoja. Kuivissa siemenissä on vain vähän tai ei ollenkaan C-vitamiinia. Itäneessä siemenessä C-vitamiinin määrä moninkertaistuu, entsyymit lisääntyvät ja varsinkin B1-vitamiinia iduissa on runsaasti. Myös B12-vitamiinia on ihmisellekin riittävä määrä. Lisäksi idut takaavat A-, E- ja D-vitamiinien saannin. Esimerkiksi 100 grammassa sinimailasen ituja on 1040 kansainvälistä yksikköä D-vitamiinia, kun päivätarve on noin 400 ky.

HALPAA JA TURVALLISTA RUOKAA

Idätetyt siemenet ovat paitsi halpaa myös turvallista ruokaa. Ruokakustannukset alenevat, ruoka on puhdasta ja saasteetonta. Terveys kohentuu kaikin tavoin itudieetille siirryttäessä ja jopa silloin, kun ituja käytetään muun ravinnon lisänä. Laihduttajille idut ovat ihanteellista ruokaa, sillä itujen kalorimäärä on alhainen.

https://hyotykasviyhdistys.fi/puutarhatieto/idatys-ja-versotus-2/

Vierailija
69/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt sukulaisnainen oli hyvinkin nuuka ja sota-ajan elänyt. Kuoli joitakin vuosia sitten. Hänen bravuurinsa oli sekoittaa kaurapuuron sekaan paistettua jauhelihaa. Sanoi, että saa samalla kuidut ja proteiinit. No, tottahan se.

Vierailija
70/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö roiskeläppiä kylmänä ketsupin kanssa.

Vierailija
71/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä onko kovin outo, mutta tykkään laittaa ruisleivän päälle Oivariinia ja omenanviipaleita. Suosittelen kokeilemaan, toimii hyvin yhdessä. 

Ei tuo nyt sinänsä ole outoa, koska saaristolaisleipään voidaan käyttää nesteenä omenamehua, ja sehän on käytännössä vain tavalla tai toisella makeutettua ruisleipää.

Vierailija
72/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetvurstiin kääritty domino keksi on mun herkkua.

Elovena välipalakeksi voilla.

Mä syön kans kastikkeita kuten joku muukin täällä. Ihan pelkästään kastiketta.

Pikaruokapaikoissa dippaan ranskalaisia pehmikseen. Ja kotona murennan sipsejä vanilja jäätelöön.

Vierailija
73/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatelia ja piimää yhtäaikaa suuhun.

Vierailija
74/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön italian yms patoja perunoiden kanssa. Keiton kanssa on aina oltava herkkukurkkuja (ei hernekeittoon).

Wokkiin sopii ruisleipä.

Vierailija
75/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoilet kaupan pussista tehtyä suolaista ja köykäistä italianpataa, on sitä syytäkin jatkaa jollain ruokaisalla ja neutraalilta maulla. Perunat sopivat hyvin, ihan yleistä se oli näiden pikapatojen kultakaudella. 

Vierailija
76/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut juustolla ja suolakurkuilla on loistokombo.

En keksinyt itse, 80-luvun alussa oli usein ala-asteella.

Vierailija
77/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä onko kovin outo, mutta tykkään laittaa ruisleivän päälle Oivariinia ja omenanviipaleita. Suosittelen kokeilemaan, toimii hyvin yhdessä. 

Kauraleivälle oenasiivuja ja sipaus sinappia.

Vierailija
78/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä hoivakodissa ja laitan aina kastikkeen sivuun. Yhdelle pitää olla ihan lautasen eri puolilla isolla välillä. :D

Lapsuudenkodissa italianpataan kuului keitettyjä perunoita. Maksalaatikon kanssa niitä syötiin myös. Äiti rakastaa perunoita.

Ollaankohan samassa hoivakodissa.

Vierailija
79/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo kartsaeväs. Taittaa kahtia ja syö.

Vierailija
80/204 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun herkkuni kahvipullan sijaan on tämä https://www.saarioinen.fi/tuote/jauhelihapizza-200-g/ huoneenlämpöisenä sellaisenaan. Tai https://hoviruoka.fi/tuotteet/lihapiirakka-10-x-100-g sellaisenaan evääksi. Salaatin teen erikseen toiseksi välipalaksi mutta en syö niitä yhdessä.

Jompaa kumpaa voin ottaa aamulla kassiin evääksi termari kahvin kanssa kun en mitään sokeri mössöjä syö. Kahvinkin teen teen tummaakin tummemmasta kahvista suosikki kahvi kaura juomalla.