Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen
Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.
Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Niin, eipä sitä miehenä voi ikinä tietää täydellä varmuudella jos ei testejä tehdä.
DNA-testit pakollisiksi.
Minusta tärkeää olisi laittaa myös sukupuolitestit pakollisiksi. Jokaiselle yli 13 v testi kerran kuussa. Loppuisi se klamydian ja tippurin levittely. Samalla tietysti aviopuolisolle tai yli 2 v avoliitossa asuneelle oikeus nähdä testin tulokset.
Pitäisi olla ihan laissa että synnytyksen yhteydessä tehdään dna testi. Olisi ainoa varma keino miehen tietää.
Ei tarvitsisi kenenkään miehen elättää muiden lapsia ja eikä elatusmaksuja. Varmasti pahimpia petoksia tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä isyyden tunnustus? Eli ette ole naimisissa? Miksi olette suunnitellusti menneet lisääntymään ennen naimisiin menoa?
Itse jättäisin tyypin jos ihan tyhjästä lähtisi syyttelemään pettämisestä.
Voi luoja. :D Tervetuloa 2020-luvulle jossa on normaalia saada lapsia avoliitossa. Oli normaalia jo silloin kun itse sain lapsen 20 vuotta sitten. Ei ole mikään pakko mennä naimisiin koskaan, mutta lapsia voi silti saada yhdessä.
Realisti
Jos ei ole naimisissa niin saa ihan moraalisestikkin naida ketä huvittaa.
Mitä ihmettä sä oikein selität??? Ei pelkkä avioliitto ole se missä pitää olla uskollinen. Kyllä se ihan siten miten pariskunta sopii. Itse haluan ihan seurustelun alusta lähtien uskollisuutta. Seurustelu ja avoliitto ei ole mitään sellaisia, että niissä on moraalisesti oikein pettää.
Todella hölmö ajattelutapa sulla. Itse olet tainnut naida ketä lystää ennen avioliittoa, jos olet naimisiin asti päässyt.
Isyystesti tehkää. Siinä se varmistuu. Itse erosin,kun mies heitteli tommosia epäilyjä. Ja lapsi on hänen,kun teimme testin ja elatussopimuksen..tuommosia asioita ei kyllä vitsillä voi kuitata. Sama kun sanois miehelle,että varmasti olet pettänyt.
Miehet,jotka syyttää naista pettämisestä,ovat pettäneet ja yrittävät sillä naisen syyttelyllä oikeuttaa sen oman syrjähyppelyn. Ei jatkoon tuommoiset miehet. Pakene.kysy itseltäsi oletko onnellinen tuommosen kanssa.
Ei todellakaan isyystestejä todella pienen vähemmistön vuoksi. Jotkut naiset vehtaa muiden kanssa ja valehtelee lapsen isästä tai eivät edes tiedä kuka isä on, mutta tämän pienen vähemmistön vuoksi ei pidä epäillä kaikkia naisia ja syyllistää pettämisestä.
Itse olen saanut lapsen 20 vuotta sitten avoliitossa, myöhemmin erottiin. Lapsi ihan suunniteltu enkä exää pettänyt. Lapsesta kyllä näkee, että on isänsä lapsi kun niin selkeitä isänsä ja hänen sukunsa näköä. Ennemmin pitäisi miettiä, että olenko mä lapsen äiti. :D Silmät lapsella on siniset kuten mulla, exällä on ruskeat silmät kuten vanhemmillaan ja melkein kaikilla sisaruksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt. Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti.
Jos isyystesti näyttää että hän on isä, niin lapsella on oikeus isäänsä enemmän kuin joka toinen viikonloppu.
Nykyään huoltajat ovat lasten kanssa yhtä paljon. Tervetuloa vuoteen 2023.
Muuten kiva, mutta et sä voi heitellä vauvaa viikko siellä toinen täällä. Kestää vuosia ennen kuin lapsen psyyke kestää vuoroviikot. Tutut lapset oli juuri sanoneet isovanhemmilleen että kumpa meillä olisi vain yksi koti. Ja nämä on kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ihan laissa että synnytyksen yhteydessä tehdään dna testi. Olisi ainoa varma keino miehen tietää.
Ei tarvitsisi kenenkään miehen elättää muiden lapsia ja eikä elatusmaksuja. Varmasti pahimpia petoksia tuo.
Luultavimmin olet vielä poikanen, mutta sinua noin periaatteessa kiinnostaa tuo ikiaikainen epäilys.
Kuvitelmissasi olet kuitenkin siellä synnytyksessä mukana vaimoasi tsemppaamassa ja siellä mukamas saat oitis lapsesi isyydestä varmistuksen.
No oletettavammin sinusta ei ole sinne menemään ja selität jänistämisesi itsellesi parhain päin, että sinä olet liian arvokas siellä olemaan, jos se vaikka onkin vieraalle se lapsi. Sitä paitsi se tulos siinä kestää kuule viikkoja ellei kuukausia. Aiotko muka kaiken sen ajan olla kylmänä vaimollesi ja erityisesti lapsellesi.
Ymmärräthän, että niin suuri loukkaus kuin se pettäminen ja vieraalle synnyttäminen voi olla miehelle niin se epäily sellaisesta huoruuden harjoittamisesta voi olla samanlainen loukkaus naiselle.
Ei tee hyvää parisuhteelle se sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan isyystestejä todella pienen vähemmistön vuoksi. Jotkut naiset vehtaa muiden kanssa ja valehtelee lapsen isästä tai eivät edes tiedä kuka isä on, mutta tämän pienen vähemmistön vuoksi ei pidä epäillä kaikkia naisia ja syyllistää pettämisestä.
Itse olen saanut lapsen 20 vuotta sitten avoliitossa, myöhemmin erottiin. Lapsi ihan suunniteltu enkä exää pettänyt. Lapsesta kyllä näkee, että on isänsä lapsi kun niin selkeitä isänsä ja hänen sukunsa näköä. Ennemmin pitäisi miettiä, että olenko mä lapsen äiti. :D Silmät lapsella on siniset kuten mulla, exällä on ruskeat silmät kuten vanhemmillaan ja melkein kaikilla sisaruksillaan.
Meillä sama, et vois kysyä, olenko minä äiti. Tytär erityisen paljon isänsä näköinen. Siitä sanottiin jo laitoksella. Poika myös. Tosin ne ruskeat silmät periytyneet lapsille, mulla vihreät. Kyllä se sukunäkö yleensä läytyy.
Vanhastaan on tieto, että tyttäret tulevat isään, erityisesti vauva-aikana. Selitys on se, ettei muinaisina aikoina isät olisi hyljännyt tyttölapsiaan. En tiedä, onko vain legendaa, mistä se dna tietäis, et ennen on hyljätty. Mut meillä se päti.
Vierailija kirjoitti:
Naisena ymmärrän kyllä, miksi jotkut miehet toivovat isyystestiä. Vaikka kuinka luottaisi kumppaniin, niin onhan se mukava saada asiasta 100 % varmuus, eikä vain 99 %. Miesten tulisi kuitenkin ymmärtää, että on todella loukkaavaa mainita naisille tästä toiveesta. Jos olisin mies, niin testauttaisin lapseni salaa, mikäli testiä toivoisin, enkä koskaan vihjaisi asiasta yhtään mitään lasten äidille.
Oliskohan miehille mitenkin vaikeaa ottaa esiin periaate isyyden testauksesta, kun lapsiasia tulee ensimmäistä kertaa millään tavalla puheeksi tapailun aikana? Jos haluaa omaa puolisoaan loukata oikein kunnolla, niin se on isyystestin vaatiminen kun raskaus alkaa olla loppusuoralla. Mieshän ei ole keksinyt sitä siinä vaan on koko raskauden ajan epäillyt puolisoaan pettämisestä. Kyllä nainen muistaa, miten mies jossain vaiheessa piti häntä kainalossa ja siveli vatsaa. Muistoa latistaa, kun naiselle selviää, että mies siinä on miettinyt kenenkähän lapsi mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa sitä, että ihan jokaisen isäoletetun on pakko osallistua synnytykseen. Saavatkin rakentaa nykyistä isompia synnytyssaleja, että kaikki mahtuvat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt. Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti.
Äiti ei sitä päätä miten paljon isä lastaan tapaa vai ottaako isä lapsen itselleen
Huutonaurua!
Näytä se lakipykälä jonka mukaan äiti päättää lapsen huoltajuudesta yksin?
Näytä itse se lainkohta, jossa kerrotaan, miten vastasyntyneelle lapselle määrätään isän tapaamisajat.
Niin? Perus av-mamma pettää heti tilaisuuden tullen, onneksi isyystestin voi sitten tehdä salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, et vois kysyä, olenko minä äiti. Tytär erityisen paljon isänsä näköinen. Siitä sanottiin jo laitoksella. Poika myös. Tosin ne ruskeat silmät periytyneet lapsille, mulla vihreät. Kyllä se sukunä
Olen se jonka viestiä lainasit. Tyttö on tuo meidänkin lapsi. Hänestä näki jo heti synnyttyään, että on isänsä näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ihan paniikissa täällä, joten eiköhän se jo kerro totuuden;). Itse naisena ja naimisissa olevana olisin ihan mainiosti voinut tehdä testin isyyden vahvistamisesta jos mieheni näin olisi toivonut. Mielestäni se pitäisikin tehdä kaikille. Ihan liikaa naiset valehtelevat poikaystävilleen ja miesystävilleen.
En ole mitenkään paniikissa vaan pidän todella moraalittomana ja typeränä asiana, että kaikkia naisia pitäisi epäillä pettämisestä ja valehtelusta todella pienen vähemmistön vuoksi.
Ei mulla ole mitään pelättävää koska tiedän, että mun 20v. lapsen isä on se jonka nimi on papereissa. En exää pettänyt joten miten kukaan muu voisikaan olla isä. Kerroin jo tuossa aiemmin, että lapsesta näkee kyllä kuka on isä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Perus av-mamma pettää heti tilaisuuden tullen, onneksi isyystestin voi sitten tehdä salaa.
Niin voi, mutta luuletko, että perus av-pappa saa senkään vertaa tehtyä itse. Perus av-pappa ruikuttaa käsiään roikuttaen, että miksei lapsen äiti tee testiä, kun mies tah-tooooo, byää.
Vierailija kirjoitti:
En sitten taida olla perus av-mamma vaikka olenkin nainen ja äiti. En ole pettänyt ja aikuisen lapseni isä on se jonka nimi on papereissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, että puolisoaan syyttä epäilevällä ihmisellä harvoin on puhtaat jauhot omassa pussissaan.
Surullistahan tuo toki on että sinä riskeeraat henkesi yhteisen jälkeläisen saamiseksi ja toinen länkyttää joutavia solvauksia. Itse eroaisin.
Tämä. Jos on selkeästi perusteettomia syytöksiä, niin yleensä ne on omien tekojen projisointia toiseen. Ja jos ongelmankäsittely on miehellä tätä luokkaa, tämä tulee jatkumaan myöhemminkin.
Minusta tuollainen syytös on niin loukkaava, että en pystyisi jatkamaan parisuhteessa enää. Tuollainen rikkoo peruuttamattomasti jotain.
Käskisin testata aina kun avaa suunsa tuollaisesta