Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan

Vierailija
19.11.2023 |

Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa

Kommentit (1272)

Vierailija
1101/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksesta puhuttaessa on vaikea sanoa mitään suurta ja yleispätevää, koska masennuksen eri asteisiin toimivat ja eivät toimi eri keinot ja masennuksen taustalla voi olla hyvin erilaisia syitä, joten senkin takia eri ihmisillä toimivat eri keinot (ja eivät toimi).

Vierailija
1102/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En pysty mihinkään."

Onko se koko totuus? Onko mahdollista että kuitenkin pystyt johonkin? Oletko pystynyt aikaisemmin? Mitkä asiat on esteenä sille että pystyisit? Et halua, et jaksa, et uskalla, et osaa, et yritä?

Haasta se ajatus siitä että et muka pystyisi.

Lopeta.

Hän voisi haastaa itsensä siihen, että ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa esittää niitä totuuksina. Pystyykö hän pitämään suunsa kiinni? Pystyykö hän olemaan esittämättä omia näkemyksiään? Pystyykö hän korvaamaan omat näkemyksensä totuuksilla? Olisiko mahdollista, ettei hän olisikaan arveluineen oikeassa? 

Mikä on siinä esteenä ettei hän pysty pitämään suutaan kiinni? Eikö hän osaa, uskalla, halua, onko fyysinen este?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on alapeukutettu, mutta tottahan tuo on. Ihminen suree! Ei sitä pidä sekoittaa masennukseen. On täysin tervettä surra, sybästikin, kun läheisiä kuolee.

Minulla masennuksen taustalla oli kaikkien läheisten menettäminen peräjälkeen. Menetin elämäni sellaisena kuin se oli minulle hyvää. Omaishoidin heitä kaikkia vaikka olin jo työuupunut. Todellakin otin itseäni niskasta kiinni ja pakotin itseni hoitamaan heitä vaikka en olisi millään kyennyt. Menin vain entistä huonompaan kuntoon. Toki minulla on myös traumatausta ja erittäin paha unettomuus.

Sängyssä makaamisesta. Kun ei pysty yöllä nukkumaan niin ei sitä päivällä jaksa mitään. Silloin pötköttelen, selaan nettiä, opiskelenkin netistä.  Olen jopa uuden ammatin opiskellut netin avulla sängyssä maaten. Kun olen nukkunut hyvin jaksan olla aktiivinen ja touhuta.

Koska en ole saanut missään vaiheessa levätä, toipuminen ei lähtenyt käyntiin ja nyt on fyysinen terveyskin mennyttä. Yhdessä vaiheessa minulla oli 6 kk jakso jolloin sain levätä ja elää omantahtisesti, hoitaa itseäni, liikkua. Aloin toipua ja voida paremmin. Mutta sekin aika tyssäsi taas läheisen hoitoon.

Tuttavani sairastui masennukseen samaan aikaan. Hän sai levätä ja keskittyä täysin itsensä paranemiseen ja niin hän paranikin. uskon että minäkin olisin saattanut parantua jos olisin saanut levätä samoin.

Vierailija
1104/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En pysty mihinkään."

Onko se koko totuus? Onko mahdollista että kuitenkin pystyt johonkin? Oletko pystynyt aikaisemmin? Mitkä asiat on esteenä sille että pystyisit? Et halua, et jaksa, et uskalla, et osaa, et yritä?

Lopeta.

Hän voisi haastaa itsensä siihen, että ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa esittää niitä totuuksina. Pystyykö hän pitämään suunsa kiinni? Pystyykö hän olemaan esittämättä omia näkemyksiään? Pystyykö hän korvaamaan omat näkemyksensä totuuksilla? Olisiko mahdollista, ettei hän olisikaan arveluineen oikeassa? 

Tuo "haasta se ajatus" -tyyppi on niitä ihmisiä, jotka hurahtelevat amerikkalaistyylisiin tsemppipuhujii

Jotkut ihmiset vaan ovat järkyttävän pätemisentarpeisia papupatoja. Huono itsetunto lienee taustalla, ja tarve nostaa itseään toisten yläpuolelle. Myös sellainen projisoinnin kaltainen psylologinen defenssi on siinä taustalla. Siirretään omat ongelmat toisiin ja sitten toisia yritetään väkisin hoitaa. On ihan tyypillistä vähemmän koulutetuilla terapeuteillä, eli psy sh. 

Vierailija
1105/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko ketju on täyttä paskahöttöä. Menkää googlaamaan gang stalking ja valtiollinen sellainen. Ei ole kyse siinä uhrilla masennuksesta, surusta, mt-ongelmista tai mistään. No Sherlock, jos vähän älyä riittää voi miettiä miksi näin uhrista väitetään. Katsokaa nyt vaan sitä listaa, mitä siinä gang stalkingissa on yleensä tehty. Jollekin kaikki ne mitä listattu. 

Uskon myös että osalla täällä olevista on kyse jostain ihan muusta kuin masennuksesta. Jotain harhaisuutta tai jotain kenties. 

Vierailija
1106/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen lamautuu, hän ei yleensä tunne enää kipua, että sinänsä tuo kiputerapia on vähän turhanaikaista. 

Voimafantasia. Masentunut olisi tuolla logiikalla jo tappanut itsensä jos ei pelkäisi kipua ja ei ole enää mitään menetettävää.

Kyse on siitä, että ei ole joutunut sietämään epämukavuutta, stressiä, ahdistusta ja mitään muutakaan epämiellyttävää tunnetta siihen pisteeseen asti että haluaisi asioihin muutosta. Helpompaa kuin nähdä vaivaa on märehtiä.

Vierailija
1107/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen lamautuu, hän ei yleensä tunne enää kipua, että sinänsä tuo kiputerapia on vähän turhanaikaista. 

Voimafantasia. Masentunut olisi tuolla logiikalla jo tappanut itsensä jos ei pelkäisi kipua ja ei ole enää mitään menetettävää.

Kyse on siitä, että ei ole joutunut sietämään epämukavuutta, stressiä, ahdistusta ja mitään muutakaan epämiellyttävää tunnetta siihen pisteeseen asti että haluaisi asioihin muutosta. Helpompaa kuin nähdä vaivaa on märehtiä.

Ja saa alapeukuttaa. Osoittaa vain sen epämukavan totuuden, mitä masentunut ei halua myöntää itselleen.

Ja en aio lukea mitään puolusteluvirsejä märehtijöiltä, jotka yrittävät oikeuttaa kokemansa muille. Jotkut selviää, toiset ei. Jos ei halua nähdä vaivaa, ei pitäisi valittaakkaan. Totuus ei muutu muille valehtelemalla.

Hyvää päivän jatkoa valitsemallanne märehtimisen tiellä.

Vierailija
1108/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ollut todella suureksi avuksi masentuneena, jos kaveri olisi soittanut "hei ajattelin leipoa pullaa tänään! kiinnostaisiko suakin?" tai "haluatko lähteä lenkille?"

Sen sijaan yläpuolelta neuvominen ilman että selvästi oikeasti kiinnostan ihmisenä tekisi vain surullisemmaksi. Aika yksinäinen olo jotenkin monista tämän keskustelun kommenteista. Sellainen yksinpärjäämisen aatos niistä nousee ja se juuri aiheutti minun masennukseni. Se, että pärjäilisin taas vähän yksin ei toisi elämääni mitään, mikä auttaisi masennuksessa.

Ja kyllä, yritin masentuneena olla yhteisöllinen mutta valitettavasti asun pääkaupunkiseudulla missä ihmiset ovat mitä ovat.

Vierailija
1109/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saa alapeukuttaa. Osoittaa vain sen epämukavan totuuden, mitä masentunut ei halua myöntää itselleen.

Ja en aio lukea mitään puolusteluvirsejä märehtijöiltä, jotka yrittävät oikeuttaa kokemansa muille. Jotkut selviää, toiset ei. Jos ei halua nähdä vaivaa, ei pitäisi

Kiukuti kiukuti. Etkö sinä enää haluakaan leikkiä meidän kanssa? :)

Vierailija
1110/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en aio lukea mitään puolusteluvirsejä märehtijöiltä, jotka yrittävät oikeuttaa kokemansa muille. Jotkut selviää,

En tiennytkään että märehdin jotain kuvitteellista ongelmaani. Mutta onneksi tuo olkiukkojen rakentelija tietää paremmin asiani.

Vierailija
1111/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kyllä, yritin masentuneena olla yhteisöllinen mutta valitettavasti asun pääkaupunkiseudulla missä ihmiset ovat mitä ovat."

Hyvällä asenteella pääsee yleensä pitkälle. 

Vierailija
1112/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En pysty mihinkään."

Lopeta.

Tuo "haasta se ajatus" -tyyppi on niitä ihmisiä, jotka hurahtelevat amerikkalaistyylisiin tsemppipuhujii

Esitin kysymyksiä, mitä olen itseltäni aikaisemmin kysynyt. Kysymyksiä, mitkä saa kyseenalaistamaan ja haastamaan omia pinttyneitä ajatuksia. Niitä voisi itse kunkin olla hyvä toisinaan pohtia. Pakotanko ketään pohtimaan noita asioita? En. Harmistunko jos joku ei halua näitä asioita pohtia? En. Koenko voittavani jotain, jos joku alkaa pohtimaan noita asioita? En. 

Vierailija
1113/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että on joutunut kestämään kipua ja vaikeita asioita yli sietokykynsä. Sitten niin sanotusti leikkaa kiinni. 

Ruminointikaan ei muuten ole mitään sellaista, että ihminen haluaisi tietoisesti märehtiä asioita, vaan se on oire.

Vierailija
1114/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kyllä, yritin masentuneena olla yhteisöllinen mutta valitettavasti asun pääkaupunkiseudulla missä ihmiset ovat mitä ovat."

Hyvällä asenteella pääse hyväksikäytetyksi, muttei itse tuetuksi. On ihan riittävän monen vuosikymmenen omakohtainen kokemus asiasta. 

Kelpaat takaisin, kun jaksat olla se palvelualtis ja aina aurinkoinen itsesi. 

Vierailija
1115/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että on joutunut kestämään kipua ja vaikeita asioita yli sietokykynsä. Sitten niin sanotusti leikkaa kiinni. 

Ei aina. 

Vierailija
1116/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitin kysymyksiä, mitä olen itseltäni aikaisemmin kysynyt. Kysymyksiä, mitkä saa kyseenalaistamaan ja haastamaan omia pinttyneitä ajatuksia. Niitä voisi itse kunkin olla hyvä toisinaan pohtia. Pakotanko ketään pohtimaan noita asioita? En. Harmistunko jos joku ei halua näitä asioita pohtia? En. Koenko voittavani jotain, jos joku alkaa pohtimaan noita asioita? En. 

Mikä saa sinut uskomaan, etteivät ihmiset olisi haastaneet ajatuksiaan? 

Kyllä masennus on siinä mielessä kuin syöpä tai psykoosi, että se valtaa ihmisen. Se pitää saada pois, jotta on taas terve. 

Millaisella määrällä tahtomista ja tekemistä asia pitäisi sinun mielestäsi saada haltuun? Milloin on yrittänyt riittävästi? Milloin on riittävän tahdonvoimainen ja taistelutahtoinen ja määrätietoinen?

Vierailija
1117/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä asenteella pääse hyväksikäytetyksi, muttei itse tuetuksi. 

Aika paksua tekstiä 

Vierailija
1118/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masennus on siinä mielessä kuin syöpä tai psykoosi, että se valtaa ihmisen. Se pitää saada pois, jotta on taas terve. 

Millaisella määrällä tahtomista ja tekemistä asia pitäisi sinun mielestäsi saada haltuun? Milloin on yrittänyt riittävästi? Milloin on riittävän tahdonvoimainen ja taistelutahtoinen ja määrätietoinen?

En minä ole sanonut että ihmiset ei olisi haastaneet ajatuksiaan. Varmasti sellaisia ihmisiä tästä ketjusta kuitenkin löytyy. Jos joku sanoo "en vaan pysty" ja on todella ehdoton sen kanssa, kyllä se herättää kysymyksiä.

Viimeisimmät kysymykset on sellaisia että ei ole minkäänlaista mielipidettä minulla. Ei ole mustavalkoisia asioita. 

Vierailija
1119/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se pitää saada pois, jotta on taas terve. "

Kuulostaa tosi yksinkertaiselta. Sanohan vielä millä sen saa pois?

Ohis 

Vierailija
1120/1272 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se pitää saada pois, jotta on taas terve. "

Kuulostaa tosi yksinkertaiselta. Sanohan vielä millä sen saa pois?

Ohis 

Eihän siihen mitään takuita ole? Muuten ei olisi kroonisesti masentuneitakaan eikä masennustyökyvyttömyyseläkkeitäkään. 

- se, jolta kysyit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä