Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?
Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4
Kommentit (210)
Jos ensikertalaisena olet myymässä niin ei kannata haksahtaa linkkeihin jos et tiedä miltä oikea ostotapahtuma sovelluksessa näyttää. Alusta kuhisee huijareita ja usealta myyjältä on tyhjennetty koko tili. Huijaukset ovat todella aidon näköisiä.
ostakaa kirjoja Vintedistä.
Nyt kannattaisi ostaa kirjoja Vintedistä, jos yleensäkin ostaa kirjoja. Vinted subventoi postimaksuja, joten kirja kulkee edullisesti jollei ilmaiseksi. Normipostissa ja Huuto.netin sekä Torin kautta ostaessa postimaksu on usein kirjan hintaa suurempi, koska kirja aina painaa jonkin verran, eikä peruskirjeenä kulje kumminkaan.
Joku vastaa tietysti, ettei raha ole ongelma, mutta myyjä tietää että Huuto ja Tori -ostajat itkevät 5 ja 10 sentin maksujakin.
Itselläni sama kokemus, minulta vain saman tuotteen ehti ostaa itselleen jo kaksi henkilöä.:-) Vintedin turvajärjestelmä toimi ja oli pysäyttänyt molemmat yksityisyrittäjät, ennen kuin itse ehdin reagoida mitenkään.
Kyllä Torissakin huijataan. Ei ainakaan kannata koskaan maksaa ennen kuin saa tuotteen. Minulla meni yksi huijaus ihan oikeuteen asti. Olin siis laittanut nimenomaan "halutaan ostaa" - ilmoituksen yhdestä asiasta. Sama henkilö oli "myynyt" kymmenillä tuhansilla tavaraa, jota ostajat eivät koskaan saaneet. Kannattaa esim. myös tarkistaa googlella epäilyttävän myyjän puhelinnumero. Huijarien numeroista löytyy usein mainintaa.
Laitoin sinne profiilin, mutta en taida alkaa kyllä myymään sitä kautta. Tori ja zadaa on toimineet hyvin. Myyjänä ja ostajana.
Vierailija kirjoitti:
ostakaa kirjoja Vintedistä.
Nyt kannattaisi ostaa kirjoja Vintedistä, jos yleensäkin ostaa kirjoja. Vinted subventoi postimaksuja, joten kirja kulkee edullisesti jollei ilmaiseksi. Normipostissa ja Huuto.netin sekä Torin kautta ostaessa postimaksu on usein kirjan hintaa suurempi, koska kirja aina painaa jonkin verran, eikä peruskirjeenä kulje kumminkaan.
Joku vastaa tietysti, ettei raha ole ongelma, mutta myyjä tietää että Huuto ja Tori -ostajat itkevät 5 ja 10 sentin maksujakin.
Mä haluaisin myydä kirjoja, mutta tietää postikulut etukäteen jotta ylipäätään osaa laittaa niille jonkun hinnan. En ole 1,04 € kovempaa postikulua appissa nähnyt kirjoillekaan. Posti ottaa Suomen sisällä kahdesta, kolmesta kirjasta vajaa 7 euroa joten ilman listaa kuluista en myy.
Olen kyllä ostanut muutaman kerran ja hyvin on mennyt.
https://www.vinted.fi/member/185022540-johnsssso
Myynnissä joitakin kirjoja, illalla lisään 2 pahvilaatikollista. Vaatteita yms myös.
Olen itse kyllä tosi tyytyväinen. Lapselle kaikki kevätvermeet 25 eurolla. Ei ollut aikaa kirppiskierrokselle, Vintedin kautta meni helpommin kuin koskaan.
Nyt uskaltauduin lisäämään muutamat tuotteet itsekin, saa nähdä meneekö kaupan!
Vierailija kirjoitti:
nostan
ap
Lasken
Kokeilin Vintediä muutaman vaatteen kanssa muutama kuukausi sitten, eikä silloin tullut mitään - ei katsojia, ei tykkäyksiä.
Nyt kun Torissa ei liiku enää mikään, siirsin muutaman tavaran Vintediin, ja parin tunnin sisällä tuli liuta tykkäyksiä eri maista, ja yksi vaate ostettiin Ruotsista.
Taidan kokeilla nyt vähän aikaa. Ei se nyt ainakaan huonompi ole kuin nykyinen Tori.
Mä ostin yhden vaatteen, ja palautin sen . Sain rahat tilille, eikä tarvinnut enää palautuksesta maksaa. Eli hyvä kokemus.
No mistä tietää miltä se oikea alusta näyttää?
Samaa tässä nyt pohdin kun tein profiilin. Ja laitoin muutaman vaatteen jo myyntiin. Nyt sitten takkuan maksujuttujen kanssa, kun en uskalla tehdä mitään etten mokaa...
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin yhden vaatteen, ja palautin sen . Sain rahat tilille, eikä tarvinnut enää palautuksesta maksaa. Eli hyvä kokemus.
Miksi palautit?
Koittakaapas tuota RegiOnline:ä.
Näppärä oloinen, muistuttaa uutta Tori.fi:tä mutta huomattavasti selvempi. Viestitys suoraan sähköpostiin, ei tarvii keskusteluja kierrättää myyntialustan kautta. Ilmoituksiin tulee klikkauksia ehkä samaan tahtiin kuin torissa ennen uudistusta. Siirryn itse sinne asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tässä nyt pohdin kun tein profiilin. Ja laitoin muutaman vaatteen jo myyntiin. Nyt sitten takkuan maksujuttujen kanssa, kun en uskalla tehdä mitään etten mokaa...
Myyjänä sun ei tarvitse tehdä mitään maksujuttujen kanssa, ei ennen kuin joku ostaa sulta tuotteen. Silloin raha tulee profiilisi saldon kohdalle näkyviin. Kun saldossa on summa, niin sen siirrät omalle pankkitilille, pysyt koko ajan Vintedin palvelussa, et avaa mitään mahdollisesti eteen tulevia ulos vieviä linkkejä.
kannattaa avata kauppoja varten semmoinen tili, jolta voit heti siirtää rahat pois ja pitää tilin tyhjänä, varmuuden vuoksi.
s-pankin tili on kätevä ja ilmainen.
olen nyt tehnyt 5 vinted kauppaa, ja saanut rahat nopeasti. Alussa kyllä hirvitti, ja tein joka vaiheen varovasti ja suuresti epäillen.
Ostajan moraaliin ei voi vaikuttaa, eli jos tuotteen saatuaan rupeaa ulisemaan, mutta se ei ole järjestelmän vika.
Onnea kauppoihin.
Hei kuulkaas kaikki! Vinted subventoi postimaksuja nyt vielä niin, että erityisesti kirjoja kannattaisi ostaa.
SIIS: Vieläkö joku tekee kauppaa tuon Vinted'in kanssa? Uskomatonta. Kai se lopulta loppuu, kun asiakasta tarpeeksi kusetetaan. Eikö ihmetytä: Kuinka on varaa ilmoittaa noita TV-mainoksia? Eikö siinä jo 💡 sytytä: "joku/jotkut" siinä hyvästi rahastaa, koska TV-mainoksissa luvataan "ummet ja lammet". Onhan myös luotettavia "tavaran vaihtoa/ostoa/myyntiä. 😂🐣
NIINPÄ! Ostin kerran jostain vinted/tori/whis!/... vai mikä olikaan Tilasin + ennakkoon maksoin mekon koko XL.... sain noin 10-vuotiaan päälle olisi sopinut. Ei mitään vastakaikua tullut, minulle ei enää millään tavalla kommentoineet. Vähänkö Kypsytti. Joten lopetin kaikki nuo "luotettavat sovellukset". Oppirahat näkyy aina maksaa!
Itse ostin ruotsista tuotteen, joka ei vastannut kuvausta, tuotteen myyjä maksoi palautuskulut ja vinted palautti kaikki rahani postikuluineen takaisin. Ei siis ongelmaa.
Itse myös myynyt paljon ja aina toiminut kaikki.
Lukekaa hyvät ihmiset käyttöehdot älkääkä olettako asioita. Älkää klikkailko linkkejä tai qr-koodeja, ihanku ei facebookissa, tekstiviestillä tai torissakaan sellaisia kannata klikkailla