Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?

Vierailija
17.11.2023 |

Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?

https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsttää heidän mainokset. Niitä tulee tv:stä kokoajan. Onko suomalaiset nyt oikea kohderyhmä? Olemme vähän erinäköisiä kuin mainoksen ....

Vierailija
142/210 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vinted.fi/invite/johnsssso

Tästä kun liittyy, saa 5 euron alekoodin, kun lisännyt 3 myyntiin. 

Kymmeniä kauppoja takana onnistuneesti. Suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi kuulla millaisin perustein ihmiset ovat palauttaneet tuotteita. (Väärä koko tai rikkinäinen vetskari mitä mainittiin nyt on aika selkeitä.) Mielestäni vaikuttaa kuitenkin siltä, että ihmiset palauttavat tai edellyttävät palautusmahdollisuutta enemmän kuin aikaisemmin.

Vierailija
144/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Ensiksi myymisen aloittaminen oli vähän hankalaa, ohjeet olivat epäselvästi ja vaikeasti löydettävissä. Kuitenkin kun ekan ilmoituksen oli laittanut, kaikki oli helppoa. Tuotteita on mennyt hyvin, kun laittaa kohtuullisen hinnan. Olen itse myös tilannut pari vaatetta, ja kaikki on mennyt hienosti. Minullekin tuli huijausviesti, mutta onneksi omaan edes pienen medialukutaidon :D Onneksi olkoon, joku on ostanut tuotteesi. Sinulla on 15min aikaa painaa linkkiä, tai tilisi voidaan poistaa. Anna korttitietosi, jotta maksu voidaan laittaa sinulle 

Vierailija
145/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te seuraa uutisia ollenkaan? Erittäin moni on tullut huijatuksi. Ei ole luotettava sivusto ollenkaan.

Vierailija
146/210 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kysymystä..kuinka kauan tuotteet pysyy myynnissä? Entä toimituskulut jos sama ostaja ostaa useamman tuotteesi? Tuolla kun pitää pakkauskoko ilmeisesti laittaa jo myynti-ilmotukseen ja kulut sit sen mukaan. Ei kai joka tavaraa tarvii yksitellen lähettää jos ostaja on sama?

Vierailija
147/210 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö kirjat kaupaksi? 

Vierailija
148/210 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on muuttanut, "päivittänyt" sivunsa ja kas kummaa, kehnommiksi, sekavammaksi meni niinkuin aina kun jotain päivitetään päivittämisen ilosta. 

Onko Vinted käytetyn vai uuden tavaran kauppapaikka. Harvoin ostan tai tilaan postin välityksellä mitään. Käteisellä ja läheltä. Eihän kenkiä tai vaatteita edes voi ostaa sovittamatta.

Miksei voisi? En edes muista milloin olisin ostanut kivijalkakaupasta vaatteen. Vihaan shoppailua ja tilaan kaiken mahdollisen tarvittavan netistä. Tiedän kokoni ja tyylini, ei mitään syytä sovitella vaatteita. Harvoin tulee hutiostoksia.

Vierailija
149/210 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä en myy sellaisella alustalla, jossa ostajalla on oikeus palauttaa ostettu tuote. Miksi vaivautuisin? Lahjoitan tavarat mieluummin kierrätyskeskukselle.

Vierailija
150/210 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla on ilmeisesti Vintedin kanssa jokin soppari, jonka vuoksi postikulut todella ovat niin edulliset. Vielä. Olen tilannut nyt viideltä eri tyypiltä, parilta suomalaiselta ja parilta ruotsalaiselta, sekä taisi olla vielä yksi tsekkiläinen. Suomalaisten tuotteet lähetettiin heti seuraavana päivänä, muilla kesti 4-5 päivää lähettää. Tulivat PostNordin kautta.

Laitoin itsekin kokeeksi pari tuotetta myyntiin. Tulostin ilmeisesti pitää olla, jolla koodi saadaan tulostettua lähetystä varten. 

Vierailija
151/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla tulostinta, Postissa printtavat tarran sen Helposti-koodin mukaan. 

Vierailija
152/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä saa pitää koko hinnan millä myy. Ostaja maksaa todella pienen postimaksun.  Eiköhän tämä perustu siihen, että Vinted pitää rahat ostohetkestä siihen kun paketti on perillä, useita päiviä plus siihenkin pari päivää päälle. Koroilla tai jollain sijoituksilla varmaan näillä rahoilla pelaavat, ei voisi muuten olla niin edullista sekä myyjälle että ostajalle.  Aika edullisesti pitää myydä, itse olen myynyt nopeasti pari priimaa, käyttämätöntä tuotetta, nopeasti menivät.  Pitää toimia vain tiukasti apin sisällä,  mihinkään sähköposteihin tai linkkeihin ei kannata koskea. Minullekin tuli joku outo huijausviesti, missä olisi pitänyt kuvata qr-koodi ja ilmoittaa tili, jotta kaupan olisi saatu tehtyä.  Hoksasin kyllä heti, että se oli huijaus. Appi sen sijaan toimii kätevästi, kun sen toiminnot oppii. 

Vierailija
153/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas konkarit mitä myyjän pitää tehdä näitten tykkäysten kanssa?

Olen laittanut muutaman tuotteen kokeeksi myyntiin ja niihin tulee tykkäys ja sitten mulle tulee ilmoitus "Hei, olen Marjatta" niin entä sitten, siinäs olet Marjatta. Mulla on ilmoitus ja siinä se osta heti ja hinta, niin miksi mun pitäisi tälle tykkääjälle vielä jotain kauppaa alkaa hieromaan?

Käsitin että sitten jos alennan hintaa, nämä tykkääjät saavat ilmoituksen. Mikä systeemi tuolla alennuksella muilla on? 

Mietin että vaikkapa kuukauden päästä -10% ja taas kuukauden -10% jne niin kauan ennen kuin tulee oma hintakatto vastaan jonka alle en myy?

Vierailija
154/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas konkarit mitä myyjän pitää tehdä näitten tykkäysten kanssa?

Olen laittanut muutaman tuotteen kokeeksi myyntiin ja niihin tulee tykkäys ja sitten mulle tulee ilmoitus "Hei, olen Marjatta" niin entä sitten, siinäs olet Marjatta. Mulla on ilmoitus ja siinä se osta heti ja hinta, niin miksi mun pitäisi tälle tykkääjälle vielä jotain kauppaa alkaa hieromaan?

Käsitin että sitten jos alennan hintaa, nämä tykkääjät saavat ilmoituksen. Mikä systeemi tuolla alennuksella muilla on? 

Mietin että vaikkapa kuukauden päästä -10% ja taas kuukauden -10% jne niin kauan ennen kuin tulee oma hintakatto vastaan jonka alle en myy?

Sitten mulle laittoi joku ihan outo nimimerkki viestiä että eipä ole yhtään kauppoja vielä... Niin, entä sitten? Mitä hän tuolla tarkoitti? Samoin sain pari sellaista jes olet myynyt tuotteen! Tässä linkki josta saat rahasi niin ne ilmoitin heti ylläpidolle ja viestit poistettiin.

Vierailija
155/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken ap

Vierailija
156/210 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilla on ilmeisesti Vintedin kanssa jokin soppari, jonka vuoksi postikulut todella ovat niin edulliset. Vielä. Olen tilannut nyt viideltä eri tyypiltä, parilta suomalaiselta ja parilta ruotsalaiselta, sekä taisi olla vielä yksi tsekkiläinen. Suomalaisten tuotteet lähetettiin heti seuraavana päivänä, muilla kesti 4-5 päivää lähettää. Tulivat PostNordin kautta.

Laitoin itsekin kokeeksi pari tuotetta myyntiin. Tulostin ilmeisesti pitää olla, jolla koodi saadaan tulostettua lähetystä varten. 

Ei tarvita tulostinta, ihan helposti-koodilla menee.

Vierailija
157/210 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut/ myynyt Vintedissä, ja on todella helppoa ja sujuvaa. 

Satasia tienannut myynnillä, kun vaan hinnat on kohdillaan, niin kauppa käy.

Ja lisäksi systeemi on niin älyttömän helppo verrattuna esim. Toriin (joka onkin jo menneen talven lumia).

Ja ihan yhtä lailla Torissa, tai missä vaan, voi joutua kusetetuksi, se on vaan omaa tyhmyyttä.

Turha niitä kytkentöjä enää siinä vaiheessa on tarkastaa, kun savu nousee :D

Vierailija
158/210 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako laittaa kirjoja myyntiin? Olisi noin 400 kirjaa lähdössä muuton alta. En haluaisi roskiinkaan laittaa.

Vierailija
159/210 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin vakeaksi mennyt systeemit, että vien seurakunnan tai Fidan kirppikselle kaiken tai kaatopaikalle.

Vierailija
160/210 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi paikallinen facen roskalava tai onko kirjastossa sellaista vaihtokärryä, johon voi jättää kirjoja?

Uutuudet toki voi mennäkin kaupaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän