Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?
Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4
Kommentit (210)
Ei tule. Myin eilen ison grillin Torissa. Siellä kun voi myydä mitä vain.
Pistin äsken ekan tuotteen Vintediin myyntiin ja olen vielä aika pihalla osto/myyntiprosessista. Tuleeko sieltä mahdollinen ostotarjous, joka mun pitää hyväksyä ja sitten lähettää tuote vai onko vielä ostotarjouksen hyväksymisenkin jälkeen joku steppi enne kuin tuotteen saa pakata ja lähettää ostajaehdokkaalle? Olen myös pitkän linjan Tori-myyjä, joka huomannut, ettei kauppa enää käy siellä.
Hyvin toimii ja parempi kuin Tori josta saan edelleenkin huijarien tuomioita paperilla kotiin käräjiltä. Hauskaa kun näkee rosvon nimen, osoitteen ja paikkakunnan (rovaniemi on monessa(reindeerspotting?)) ja muidenkin huijattujen haasteet.
Paras päiväansio +200€ ja viikkotasolla...rahaa.
Tori on tosiaankin kuollut kun myivät sen kv-firmalle jota ei kiinnosta asiakas. Saat Vintedistä joko tajouksen tai suoran oston. Nämä tulevt selkeällä kotimaisella postilaatikkoon sovelluksessa. Hyväksyt, hylkäät tai teet vastatarjouksen. Kaikki ilman ulkopuolisia linkkejä. Aluksi tuli jotain outouksia, mutta sulkee aplikaation ja avaa uudelleen niin päivittyy kökkö pois, enään tuotakaan ongelmaa ei ole ilmaantunut. Kun tuote myyty saat Hae toimituskoodi viestin/napin ja siitä koodi. Koodi pakettiin ja paketti postin KASSAHENKILÖLLE. Luotettavaa kaupankäyntiä.
Vinted myynnit noin kuukaudessa +400€, eli hyvin toimii. Toki paketit voi matkata esim. Puolaan hetken, joten ei ihan nopeata rahaa, mutta tulee kun ehtii. Kun nostat Vintediltä omia tuottoja ne yleensä tilitetään samana tai seuraavana päivänä, eli nopeasti.
Postitus on mietitty todella sujuvaksi. Myyt tuotteen tai hyväksyt tarjouksen, sovellus luo sinulle postituskoodin, paketoit ja koodi pakettiin, ei muuta ja muista viedä aspa-tiskille, se oli siinä. Paljon helpompaa kuin Tori=postitusrumba 😭. Saat Vintediltä seurantatiedot myyjnä/ostajana suoraan appiin.
Käytän vintediä säännöllisesti.
Joka kuukausi tulee ostettua jotain.
Ei ole vielä koskaan ollut ongelmia ja paketit ovat saapuneet.
Joulukuussa on vain normaalia kauemmin kestänyt toimitus suomeen ulkomailta.
Vintedissä on tosiaan tuo koodilla postitus eli sama kuin toridiilissä. Mulla kesti pitempään lähtee mukaan toridiiliin mitä Vintediin, koska olin torimyyjävuosinani, jollon diiliä ei vielä ollut törmännyt useisiin epämääräisiin asiakkaisiin. Oli jankutusta tuotteen kunnosta, noutamattomia paketteja, väitettiin ettei tavara ollut tullut, vaikka postin mukaan oli noudettu tai väitettiin ettei kirjettä ollut tullut, ohareita, luvattiin maksaa "huomenna" jne. Siksi pelkäsin huijareita ja näin toridiilissä mahdollisuuden huijaamiseen. Onneksi pelot on osoittautuneet turhiksi, enkä ole vielä joutunut huijauksen uhriksi. Kerta se on ensimmäinenkin.
Torissa ei ainakaan ole samaa ongelmaa kuin Vintedissä ettei ilmoitusta tehdessä näy kaikkia kuntovaihtoehtoja.
Joku ruotsalainen tarjos mun takista summan, jonka hyväksyin. Ei kuitenkaan menny myydyksi, enkä saanut mitään osoitetta tms mihin postittaa. Miten se jatko pitää tehdä? Vai pitääkö sen tarjoajan vielä hyväksyä se jotenkin?
Kiinnostais kans tää kun toridiiliä käyttääkseen ne haluais pääsyt pankkitietoihin. Ottiko vinted jonkun provikan vielä hinnasta?