Psykologi oli kirjoittanut omakntaan "ikäistään nuoremman oloinen"
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Vastaanotolla en juuri puhunut paljon, olen melko sulkeutunut. Olen 30v ja ulkonäöltä näytän myös sen ikäiseltä.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli kirjotettu että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Ehkä vaatteeni eivät olleet tarpeeksi kalliit?
Minulla lukee aina, että olemus hoidettu ja huoliteltu. Vaatteita pojaltani jäänyt parkatakki, Tokmannin mustat legginsit ja Lidlistä ostetut nahkakengät. Ei ole kiinni vaatteiden hinnasta.
Mitä se olemus yleensä vaikuttaa asiaan jos käy kerran lekurilla vaikka tapaturman vuoksi, eikä ollut kännissäkään. Joku sosiaalisen aseman luokittelu vai. Eihän ammattiakaan kysellä jos ei vakuutus tarvitse. Päälääkärit varmaan havainnoi enemmän ja kirjailee.
Kysellään kyllä ammattia, vaikkei vakuutuksia olisikaan. Jos sen tapaturman takia tarvitset sairauslomaa, niin totta kai sillä on väliä mitä teet työksesi jos sellaista teet. Työtönkin voi vaikka työllistyä siinä samalla, kun parantelee tapaturmaansa, joten on erittäin tärkeää tietää ammatti. Tai se, mitä voisi ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on monenlaisia ja vain lääkärit osaa tehdä persoonallisuustyypistä sairauden.
Aloituksessa puhuttiin psykologista. Joka on eri asia kuin lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on mieslääkäri, tarkoittaa tuo, että hän on kiinnostunut sinusta seksuaalisesti. Hän on aloitteen tehnyt, jatko on sinun päätettävissäsi.
- Lääkäri vuodesta 2005
Eli et ole lääkäri ollenkaan, unen näit. Joka ikinen lääkäri tietää, että psykologi ei ole lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syistä, miksi en halua psykologille.
Ai sen takia, että hän tekee työnsä?Kysymyksessä oli muuten psykiatri. Siinä on vissi ero.
Otsikossa lukee psykologi? Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli kirjotettu että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Ehkä vaatteeni eivät olleet tarpeeksi kalliit?
Selvästikään ei vaatimaton -mutta siisti- tyylisi miellyttänyt psykologia, jonka palkka on vähintään 3400 euroa kuukaudessa ja työaika 7 h 15 min päivä julkisella puolella. Yksityisellä palkka on vielä parempi.
Pitäisi tulla vastaanotolle laitettuna hienoksi hyvässä kampaustyylissä ja merkkilaukun kanssa. Sitten psykologi olisi tyytyväinen.
Kysyä häneltä vastaanotolla miksi kirjoittelee pxxxxkaa asiakkaista, onko omassa kaalissa kaikki kunnossa.
Olisihan sinne voinut rehellisesti kirjoittaa että potilas ei hyväksy ikäänsä ja yrittää saada itsensä näyttämään todellisuutta nuoremmalta
Vierailija kirjoitti:
Olisihan sinne voinut rehellisesti kirjoittaa että potilas ei hyväksy ikäänsä ja yrittää saada itsensä näyttämään todellisuutta nuoremmalta
Mistä keksit tuollaisen päähäsi? Miten arvioidaan tai todistetaan päältäpäin, ettei joku hyväksy ikäänsä? Nämä ovat taas näitä heittoja, joiden ainoana tarkoituksena on vain jakaa pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee aina, että olemus hoidettu ja huoliteltu. Vaatteita pojaltani jäänyt parkatakki, Tokmannin mustat legginsit ja Lidlistä ostetut nahkakengät. Ei ole kiinni vaatteiden hinnasta.
Mitä se olemus yleensä vaikuttaa asiaan jos käy kerran lekurilla vaikka tapaturman vuoksi, eikä ollut kännissäkään. Joku sosiaalisen aseman luokittelu vai. Eihän ammattiakaan kysellä jos ei vakuutus tarvitse. Päälääkärit varmaan havainnoi enemmän ja kirjailee.
Tavislääkäritkin kirjaavat, varsinkin jos näkyy joku ns rikosrekisteri eli diagnoo
En aja autoa missään vaatteissa. Mutta onnettomuuksien ympäriltä konteksti tietenkin tallentuu myös kompastui juoksulenkillä tms.
Mua ärsyttää tämä, että nykyään on olemassa sellainen kuin omakanta ja lääkäri on aktoriteetti joka voi kirjata sinne potilaasta mitä haluaa ja meidän pitäisi tavallisina kansalaisina sietää tämä. Elämme viranomaisten mielivallan alaisina tässä ja jäämme keskenämme pohtimaan näitä asioita kun ammattilainen nyt keksi kirjata mitä lie. Älytöntä!
Ap ole kiitollinen, tuohan on kohteliaisuus. Minulle kirjoitettiin aikoinaan ihan psykiatrin toimesta, että näytän ikäistäni vanhemmalta! Oli mies psykiatri ja toinen mokoma kirjoitti, että potilas näyttää huolitellulta, tämäkin mies. Näistä ei pirukaan ota selvää.
Potilas asuu kahden masentuneen avovaimonsa kanssa, normaali musta tussu. On saanut repaleisen koiran pureman.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tämä, että nykyään on olemassa sellainen kuin omakanta ja lääkäri on aktoriteetti joka voi kirjata sinne potilaasta mitä haluaa ja meidän pitäisi tavallisina kansalaisina sietää tämä. Elämme viranomaisten mielivallan alaisina tässä ja jäämme keskenämme pohtimaan näitä asioita kun ammattilainen nyt keksi kirjata mitä lie. Älytöntä!
Niinpä. Ja miksi sallitaan subjektiivisesti määriteltävät adjektiivit, kuten sana homssuinen? Toiselle se voi tarkoittaa ilman maskeerausta kulkevaa naista, toiselle taas puliukkoa. Tällaisten sanojen käyttö on loukkaavaa ja epäasiallista. Ne voisi kiertää kuvaamalla faktoja, esim. "maskeeraamaton nainen" tai "potilaan villapaidassa nyppyjä" tai mitä liekään.
Olen itse hyvin ujo ja arka ennen kuin tutustun kunnolla ihmisiin, ja usein ne, jotka eivät kunnolla minua tunne, puhuvat minulle kuin vajaaälyiselle. Tämä on suunnattoman ärsyttävää.
En ymmärrä miten joku voi olettaa, että olen tyhmä ja lapseen rinnastettavissa, jos en esimerkiksi uudessa tilanteessa ole heti täysillä mukana. Tämä siis esimerkiksi työelämässä.
Olen tosin myös hyvin pienikokoinen ja ehkä tämä yhdistettynä tietynlaiseen arkuuteen hämmentää ihmisiä? En tiedä.
Ei noita kannata ottaa niin tosissaan, olkaa iloisia ja jatkakaa vaan elämäänne!
Entäs jos olisi kirjoittanut, että ikäistään vanhemman oloinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei noita kannata ottaa niin tosissaan, olkaa iloisia ja jatkakaa vaan elämäänne!
Psykologit ja lääkärit ovat aina potilaaseen nähden valta-asemassa. Potilas on alisteisessa asemassa monin tavoin. Kun valta-asemassa oleva kommentoi toisen olemusta, niin voi moni ottaa sen aika vakavasti. Se on aivan eri asia kuin jos joku kadulla kommentoi, että näytätpäs karmealta.
Yksi näkökulma on vielä se, mitä kirjausten lukeminen aiheuttaa kiusaamista kokeneille, joita on aiemmin ehkä voimakkaastikin ja pitkäaikaisesti nimitelty ja kommentoitu. Tai ihmisille, joilla on huono itsetunto. Voi olla vaikea ymmärtää toisten elämää, jos ei ole itse kokenut samaa. Monikohan aikoinaan kiusattu, jota on ehkä vuosia haukuttu ja/tai pahoinpidelty fyysisesti, peloteltu, jätetty ulkopuolelle, josta on keksitty juoruja tms., ei ota itseensä psykologin tai lääkärin kuvausta esim. homssuisuudesta, jos päällä on ollut puhtaat ja ehjät vaatteet? Helposti voi tulla takaumatunteita siihen, että on taas siinä haukutussa roolissa.
Itse kuulin 10 vuoden ajan mielessäni aggressiivisia sanoja menneisyydestä joka kerta, kun puhelin soi. Muille puhelimen soimisen ääni on tavallisesti vain puhelimen soimisen ääni. Minulle se merkitsi aina takaumaa historiaan. Tällaisetkin asiat voivat selittää sitä, miksi kaikki eivät kestä käsitellä oma kannan kirjauksia itsestään.
En kyllä tiedä missä somekuplassa jotkut terveydenhuollon työntekijät elää. Jos esimerkiksi olen just tehnyt viikon ilta-aamu-yö-vuoroputken ja sairastun, niin en nyt ihan ensimmäisenä ole suoristelemassa hiuksia, meikkaamassa ja jos on selkä kipeä, niin puen kyllä ne verkkarit jalkaan, kun ne just ja just saan jalkaan enkä ole nukkunut yhtään.
Varmaan kirjattaisiin, että potilas näyttää petolinnun perseeltä ja varmaan on elämänhallinnan ongelmaa. Siinä lapset ehkä jo viety hoitoon, mutta kyllähän sitä sairaanakin täytyy olla huoliteltu, ettei vaan näytä epäsiistiltä.
Vierailija kirjoitti:
Poikani on samanlainen ja hänelläkin lukee samoin. Ikäistään nuoremman oloinen. Tunteekohan nämä ammattilaiset lainkaan lapsia kun hiljaisia ne ei ainakaan ole.
Lapset on hiljaa ja hyvin totisia vieraiden ihmisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten kun et saa kunnioittava kohtelua tai hoitoa ajoissa? Silloin ei ehkä ehdi enää iloita, koska elinaikaa ei ole?