Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologi oli kirjoittanut omakntaan "ikäistään nuoremman oloinen"

Vierailija
15.11.2023 |

Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Vastaanotolla en juuri puhunut paljon, olen melko sulkeutunut. Olen 30v ja ulkonäöltä näytän myös sen ikäiseltä. 

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa, että vaikutat epäkypsältä. Toki kyseessä on subjektiivinen arvio, mutta niin usein on, kun arvioidaan esimerkiksi psyykkistä vointia. Mutta lääkärit näkevät paljon ihmisiä, joten heidän kykynsä arvioida millainen ihminen on suhteessa muihin, on parempi kuin monen muun. Et vaikuta yhtä kypsältä kuin ikäisesi yleensä, ainakaan tämän lääkärin mielestä. 

Tässä on oikea vastaus. 

Vierailija
22/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, minulla oli, että ikäisiään reilusti kehityksessä edellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on monenlaisia ja vain lääkärit osaa tehdä persoonallisuustyypistä sairauden.

Eihän tuossa mitään sairautta tehty. Ihan pelkkä kirjattu havainto, ei mikään diagnoosi.

Kyllä sen saa liitettyä sairauteen. 

Vierailija
24/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on monenlaisia ja vain lääkärit osaa tehdä persoonallisuustyypistä sairauden.

😂

Ei täs ole mitään nauramista. Nykyään "normaalin" rajat ovat hyvin tiukat. Jos olet yhtään erilainen tai erikoinen -> selvästi joku häiriö tai kirjolla.

Vierailija
25/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on mieslääkäri, tarkoittaa tuo, että hän on kiinnostunut sinusta seksuaalisesti. Hän on aloitteen tehnyt, jatko on sinun päätettävissäsi.

- Lääkäri vuodesta 2005

Vierailija
26/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kirjattu: tva (=tutkittava) jotenkin lapsenomainen. 😄

Oikeasti, tutkiva lääkäri oli pikkupoju.

Vierailija
27/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani on samanlainen ja hänelläkin lukee samoin. Ikäistään nuoremman oloinen. Tunteekohan nämä ammattilaiset lainkaan lapsia kun hiljaisia ne ei ainakaan ole.

Itse olin nuorempana ikäisiäni huomattavasti edellä ja vanhempana sitten ikäistäni huomattavasti nuoremman näköinen.

Vierailija
28/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi syistä, miksi en halua psykologille. 

Vierailija
29/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lapsenomainen, mutta miten? :D

-sivusta

Vierailija
30/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa, että vaikutat epäkypsältä. Toki kyseessä on subjektiivinen arvio, mutta niin usein on, kun arvioidaan esimerkiksi psyykkistä vointia. Mutta lääkärit näkevät paljon ihmisiä, joten heidän kykynsä arvioida millainen ihminen on suhteessa muihin, on parempi kuin monen muun. Et vaikuta yhtä kypsältä kuin ikäisesi yleensä, ainakaan tämän lääkärin mielestä. 

Kypsä ihminen?

-sivusta

Niin. Olen yläkoulun opettajana nähnyt tuhansia 13 - 15-vuotiaita. Minulle on syntynyt varsin hyvä käsitys siitä, mikä on ikätasoista käytöstä tuonikäiselle. Joskus oppilas antaa ikäisekseen lapsellisen vaikutelman. Lapsia ovat toki kaikki, mutta teinillä on jo eri tyyli olla vuorovaikutuksessa kuin leikki-ikäisellä. Lääkäri tietää puolestaan, miten tyypillinen aikuinen käyttäytyy vastaanotolla.

Tämä on tietysti arvailua, mutta aikuinen vaikuttaa epäkypsältä vuorovaikutustilanteessa esimerkiksi olemalla ottamatta vastuuta keskustelun etenemisestä tai olemalla muuten hyvin passiivinen. Tai sitten höpöttelemällä lapsekkaasti aiheeseen liittymättömiä. Elekieli voi myös olla poikkeavaa. Lapselle on normaalia heilutella jalkoja tai nyprätä tukkaa, aikuisella se tuppaa kertomaan ongelmista. Epäkypsää on myös kyvyttömyys pohtia syitä ja seurauksia. 

Vierailija
31/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään sairautta tehty. Ihan pelkkä kirjattu havainto, ei mikään diagnoosi.

Kyllä sen saa liitettyä sairauteen. 

Jos käytös muuttuu radikaalisti, niin ehkäpä siellä taustalla onkin sairaus. Sehän on vain hyvä, että sairaus todetaan ja aloitetaan hoito.

En minä ainakaan halua hillua pitkin kyliä esim psykoosissa.

Vierailija
32/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sen takia, että hän tekee työnsä?Kysymyksessä oli muuten psykiatri. Siinä on vissi ero.

Vierailija
33/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus arvioida lääkärin olemusta, vaan potilaan.

Vierailija
34/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Vierailija
35/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo kirjaus liittyi? Jos vain irrallinen toteamus, niin ei minusta mitenkään oleellinen tieto. Kuten myös ulkonäköön liittyvät kirjaukset. Jos vaikka ulkonäkö on hoitamaton, niin voi varmaan ihan kysyä, että miten jaksat huolehtia itsestäsi tai muuten ottaa asian puheeksi. Keskustelun perusteella voi sitten kantaan kirjoittaa, eikä vihjailla ulkonäön tarkoittavan jotakin.

Vierailija
36/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puhuit? 

Vierailija
37/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sen takia, että hän tekee työnsä?Kysymyksessä oli muuten psykiatri. Siinä on vissi ero.

Psykiatri tai psykologi, miten vaan. Otsikossa puhuttiin psykologista. Mutta niin, en minä psykiatrillekaan halua. Eikä minua kiinnosta, mitä näiden työhön kuuluu. Minua kiinnostaa minun asiani ja miten mikäkin vaikuttas minuun. Ja minun asioihini kuuluu se, etten halua lukea itsestäni luokitteluja. En halua tulla määritellyksi.

Olen koko elämäni ajan kuullut, miten olen poikkeava ja miten minun täytyisi muuttaa itseäni johonkin suuntaan. Näin keski-ikäisenä en siedä sellaista henkisesti enää yhtään. En halua olla muiden jatkuvasti alleviivaamana, miten poikkean muista. Haluan tuntea tai kuvitella olevani normaali. Onneksi psykologilla/psykiatrilla käyminen ei ole mikään pakollinen kansalaisvelvollisuus, vaikka kerran on lastensuojeluilmoituskin lähtenyt psykologikäynneistä kieltäytymisestä.

Vierailija
38/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se tarkoittaa enemmän normiutunutta ikäkäytöstä, ei sinänsä kerro ihmisestä itsestään. Onko omaksunut ne roolit, ulkoisen asun yms. mitä odotetaan tietyn ikäiseltä. Ei liity aina mitenkään ajatusmaailmaan tai sellaiseen. Jos on myös kovin paljon nuoremman näköinen, on myös oloinen.

Vierailija
39/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomeksi, että olet lapsen tasolla. Kehitysvammainen. Nykyään ei tietenkään noin voi suoraan sanoa.

Vierailija
40/125 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suomeksi, että olet lapsen tasolla. Kehitysvammainen. Nykyään ei tietenkään noin voi suoraan sanoa.

Ap:n älykkyyttä ei kommentoitu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi