Psykologi oli kirjoittanut omakntaan "ikäistään nuoremman oloinen"
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Vastaanotolla en juuri puhunut paljon, olen melko sulkeutunut. Olen 30v ja ulkonäöltä näytän myös sen ikäiseltä.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo kirjaus liittyi? Jos vain irrallinen toteamus, niin ei minusta mitenkään oleellinen tieto. Kuten myös ulkonäköön liittyvät kirjaukset. Jos vaikka ulkonäkö on hoitamaton, niin voi varmaan ihan kysyä, että miten jaksat huolehtia itsestäsi tai muuten ottaa asian puheeksi. Keskustelun perusteella voi sitten kantaan kirjoittaa, eikä vihjailla ulkonäön tarkoittavan jotakin.
Psykiatrin on pakko kuvailla potilaan olemus. Se on potilaan parhaaksi. Esim mahdollinen kaksisuuntainen mielialahäiriö on mahdollista havaita näistä kirjauksista.
Ei noita tuollaisia kannata jäädä liikaa miettimään. Mulla luki kerran esim. "pukeutuu erittäin värikkäästi" kun olin pukeutunut valkoisiin tennareihin, tummanharmaisiin farkkuihin ja punaiseen hillittyyn paitaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on suomeksi, että olet lapsen tasolla. Kehitysvammainen. Nykyään ei tietenkään noin voi suoraan sanoa.
Oletko taas rääkynyt pahaa oloasi koko päivän palstalla? Kävisit vähän vaikka ulkona happihyppelyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syistä, miksi en halua psykologille.
Ai sen takia, että hän tekee työnsä?Kysymyksessä oli muuten psykiatri. Siinä on vissi ero.
Psykiatri tai psykologi, miten vaan. Otsikossa puhuttiin psykologista. Mutta niin, en minä psykiatrillekaan halua. Eikä minua kiinnosta, mitä näiden työhön kuuluu. Minua kiinnostaa minun asiani ja miten mikäkin vaikuttas minuun. Ja minun asioihini kuuluu se, etten halua lukea itsestäni luokitteluja. En halua tulla määritellyksi.
Olen koko elämäni ajan kuullut, miten olen poikkeava ja miten minun täytyisi muuttaa itseäni johonkin suuntaan. Näin keski-ikäisenä en siedä sellaista henkisesti enää yhtään. En halua olla muiden jatkuvasti alleviivaamana, miten poikkean muista. Haluan tuntea tai kuvitella olevani normaali. Onneksi psykologilla/psykiatrill
Se, että psykiatri kirjaa sinun olemuksen, on pakollinen. Muutoin hän syyllistyisi vakavaan virheeseen.
Sillä kirjauksella ei arvoteta ketään. Päinvastoin. Jos esim minut tavattaisiin huolittelemattomana ja hiljaisena, olisi se vakava merkki siitä, että masennukseni olisi merkittävästi pahentunut. Olisin mahdollisesti psykoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sen takia, että hän tekee työnsä?Kysymyksessä oli muuten psykiatri. Siinä on vissi ero.
Psykiatri tai psykologi, miten vaan. Otsikossa puhuttiin psykologista. Mutta niin, en minä psykiatrillekaan halua. Eikä minua kiinnosta, mitä näiden työhön kuuluu. Minua kiinnostaa minun asiani ja miten mikäkin vaikuttas minuun. Ja minun asioihini kuuluu se, etten halua lukea itsestäni luokitteluja. En halua tulla määritellyksi.
Olen koko elämäni ajan kuullut, miten olen poikkeava ja miten minun täytyisi muuttaa itseäni johonkin suuntaan. Näin keski-ikäisenä en siedä sellaista henkisesti enää yhtään. En halua olla muiden jatkuvasti alleviivaamana, miten poikkean muista. Haluan tuntea tai kuvitella olevani normaali. Onneksi psykologilla/psykiatrill
Et sinä olekaan mitenkään poikkeava. Kaikki me olemme enemmän tai vähemmän omituisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli kirjotettu että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Ehkä vaatteeni eivät olleet tarpeeksi kalliit?
Minulla lukee aina, että olemus hoidettu ja huoliteltu. Vaatteita pojaltani jäänyt parkatakki, Tokmannin mustat legginsit ja Lidlistä ostetut nahkakengät. Ei ole kiinni vaatteiden hinnasta.
Mitä se olemus yleensä vaikuttaa asiaan jos käy kerran lekurilla vaikka tapaturman vuoksi, eikä ollut kännissäkään. Joku sosiaalisen aseman luokittelu vai. Eihän ammattiakaan kysellä jos ei vakuutus tarvitse. Päälääkärit varmaan havainnoi enemmän ja kirjailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli kirjotettu että näytän homssuiselta vaikka olin täysin puhdas ja puhtaissa vaatteissa. Ehkä vaatteeni eivät olleet tarpeeksi kalliit?
Minulla lukee aina, että olemus hoidettu ja huoliteltu. Vaatteita pojaltani jäänyt parkatakki, Tokmannin mustat legginsit ja Lidlistä ostetut nahkakengät. Ei ole kiinni vaatteiden hinnasta.
Mitä se olemus yleensä vaikuttaa asiaan jos käy kerran lekurilla vaikka tapaturman vuoksi, eikä ollut kännissäkään. Joku sosiaalisen aseman luokittelu vai. Eihän ammattiakaan kysellä jos ei vakuutus tarvitse. Päälääkärit varmaan havainnoi enemmän ja kirjailee.
Tavislääkäritkin kirjaavat, varsinkin jos näkyy joku ns rikosrekisteri eli diagnoosi. En menisi mihinkään lääkäriin jossain lenkkeilyvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pitäisi haluta? Itse menin silloin, kun olin päättänyt tappaa itseni, koska koin että se olisi ratkaisu kaikkeen.
Onneksi menin. Kerroin kokemastani kaltoinkohtelusta ja väkivallasta. Niin alkoivat asiat purkautumaan.
Lopputuloksena kahden lapsen yksinhuoltaja pääsi jaloilleen, eikä traumatisoinut lapsiaan.
Vastaukset 45 ja 46: et ymmärtänyt pointtia. Kyse ei ole siitä, olenko minkä verran poikkeava verrattuna muiden poikkeavuuksiin. Kyse on siitä, että minulle on koko ikäni (viimeksi juuri eilen) informoitu, että olen poikkeava. En halua kuulla sitä yhtään enempää kuin mitä on pakko. En halua nähdä itseäni vain sen kautta. En halua vapasehtoisesti mennä luokiteltavaksi tai analysoitavaksi yhtään mihinkään. Haluan rauhassa rauhan olla minä.
Varmuuden vuoksi en lue omakantaani. Olin 3v. sitten sairaalassa 5 päivää.ei ollut silloin tunnuksia. Osastolääkärit olivat lähes mykkiä. Lopullinen Diagnoosi paljastui vasta lääkekereseptistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pitäisi haluta? Itse menin silloin, kun olin päättänyt tappaa itseni, koska koin että se olisi ratkaisu kaikkeen.
Onneksi menin. Kerroin kokemastani kaltoinkohtelusta ja väkivallasta. Niin alkoivat asiat purkautumaan.
Lopputuloksena kahden lapsen yksinhuoltaja pääsi jaloilleen, eikä traumatisoinut lapsiaan.
No esim. siksi, että sinne on yritetty ohjata.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset 45 ja 46: et ymmärtänyt pointtia. Kyse ei ole siitä, olenko minkä verran poikkeava verrattuna muiden poikkeavuuksiin. Kyse on siitä, että minulle on koko ikäni (viimeksi juuri eilen) informoitu, että olen poikkeava. En halua kuulla sitä yhtään enempää kuin mitä on pakko. En halua nähdä itseäni vain sen kautta. En halua vapasehtoisesti mennä luokiteltavaksi tai analysoitavaksi yhtään mihinkään. Haluan rauhassa rauhan olla minä.
No älä mene. Kuka sinulle tuollaista kommentointia syytää läpi elämän? Itse en kuuntelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä mene. Kuka sinulle tuollaista kommentointia syytää läpi elämän? Itse en kuuntelisi.
Ei kuka, vaan ketkä. Tavalliset ihmiset ympärillä. Opettajat, sukulaiset, opiskelutoverit, kollegat, esimiehet, asiakkaat, lääkärit. Käytännössä kaikenlaiset ihmiset läpi elämän. Ihmiset ovat todella ajattelemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo kirjaus liittyi? Jos vain irrallinen toteamus, niin ei minusta mitenkään oleellinen tieto. Kuten myös ulkonäköön liittyvät kirjaukset. Jos vaikka ulkonäkö on hoitamaton, niin voi varmaan ihan kysyä, että miten jaksat huolehtia itsestäsi tai muuten ottaa asian puheeksi. Keskustelun perusteella voi sitten kantaan kirjoittaa, eikä vihjailla ulkonäön tarkoittavan jotakin.
Miten oleellisuus todistetaan esim. kahden vuoden päästä, kun jäljellä ei ole muistikuvia vaan pelkkä kirjaus? Kun katsotaan, onko tapahtunut muutosta kun ihminen on esim. korvatulehduksen takia vatsanaotolla? Tai kirjoitetaan lausunto toiselle viranomaisellle?
Nauhoitteet kun eivät tuossa asiassa auta, vaikka potilas sellaisen olisi ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Monesti sulkeutuneisuus tai ujous antaa ikäistään nuoremman vaikutelman. Myös mielenterveysongelmat voivat saada ihmisen käyttäytymään epäkypsemmin tai ikäisiään nuoremman oloisesti.
Jep, muistamme sen lapseksi tekeytyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavislääkäritkin kirjaavat, varsinkin jos näkyy joku ns rikosrekisteri eli diagnoosi. En menisi mihinkään lääkäriin jossain lenkk
Kaadut lenkillä niin, ettet pääse liikkumaan. Soitat paikalle taksin, jotta pääset kotiin vaihtamaan vaatteet vai mitenkä? Vai menet kaverille, joka tekee ensin sulle jotain niin, että voit hänen avullaan vaihtaa vaatteet? Et ikinä aja autoa salikamppeissa etkä joudu siis ikinä onnettomuuteen?
= kokematon, ei elämänkokemusta, naivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrin on pakko kuvailla potilaan olemus. Se on potilaan parhaaksi. Esim mahdollinen kaksisuuntainen mielialahäiriö on mahdollista havaita näistä kirjauksista.
Pesurutiinit voivat muuttua esim. siksi, että on lääkärissä eikä kylpyhuoneessa peseytymässä. Myös esim. sähkön hinta voi vaikuttaa siihen, milloin peseytyy eikä aina voi valita, milloin lääkäriin on mentävä.
Se ei ole potilaan parhaaksi vaan lääkärin omaksi. Ettei tarvitse ajatella, mitä tai miten työtä tehdään. Kunhan vapaalla assosiaatiolla puhuu mitä mieleen juolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavislääkäritkin kirjaavat, varsinkin jos näkyy joku ns rikosrekisteri eli diagnoosi. En menisi mihinkään lääkäriin jossain lenkk
Mikä tahansa asu voi olla lenkkeilyasu. Musta pukukin. Lenkkeilyasu voi myös olla työasu ja joskus noissa hommissa sattuu tapaturmia. Tai sinne lääkäriin voi kiireettömässä asiassa mennä samalla, kun käy päivän lenkin. Toisille jo 500m on lenkki, joka on tärkeä rutiini.
Mutta ei Sinulle tietenkään, kun sinä et sellaisia vaatteita päällesi pane. Etkä käy ikinä lääkärissä muuten kuin sellaisissa asioissa ja sellaisilla lääkäreillä, jotka eivät ikinä ajattelisi sinun liikkuvan metriäkään lenkkeilytarkoituksessa.
XD