Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Monet pariskunnat jakavat kulunsa tasa-arvon nimissä puoliksi, mutta onko se reilua?

Vierailija
15.11.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009987821.html

Mitä mieltä? Entä kun tulee sairautta, työttömyyttä? 

"RAIJAS pitää perhe-elämän kannalta haitallisena ajatusmallia, jossa rahojen ajatellaan kuuluvan vain ne tienanneelle ihmiselle ainakin jos parilla on yhteisiä lapsia."

Kommentit (1426)

Vierailija
1081/1426 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapseton pariskunta. Minä tuon perheen tuloista 60% ja puoliso 40%. Puolisoni maksaa minulle kiinteän summan kuukaudessa talousrahaa ja minä käytän sen talouden yhteismenoihin. Säästän siitä kesällä talven sähkölaskuihin ja auton huoltoihin. Talousrahan suuruus on laskettu meidän vuoden rahankäytön mukaan niin, että hän maksaa 40% ja minä loput. Näin molemmilla on suhteessa saman verran käyttörahaa. Puoliso tykkää tästä järjestelystä, koska hänen ei tarvitse ajatella arjen raha-asioita ja minulla taas ei ole mitään hankaluutta tai vastenmielisyyttä hoitaa niitä.

Talousmenojen jälkeen kumpikin tekee rahoillaan mitä lystää. Isompia kodin yhteishankintoja koordinoidaan yhdessä tai hoidan ne säästökassasta, jos siellä on varaa.

Vierailija
1082/1426 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole ihan yksinkertainen. Pitkässä parisuhteessa pitäisi olla kyse yhteisyrityksestä, mutta samaan aikaan molempien pitäisi haluta hoitaa osansa kuluista. Minua naisena vaivaa usein näissä jutuissa toistuva puhetapa, että kun miehellä usein on isommat tulot niin on sitten oikein, että hän maksaa enemmän yhteisiä kuluja. Eikö kukaan muu näe tässä aineksia kierteelle, joka aiheuttaa sen, että miehet tienaavat jatkossakin enemmän? Miehet kokevat velvollisuudekseen huolehtia, että pystyvät maksamaan enemmän perheen kuluja, vaikka sitten hakeutumalla alalle, joka ei nappaa pätkääkään, ja naiset taas kokevat normaalina, ettei heidän tarvitse tienata niin paljoa, kunhan työ on mielekästä. Pitkälle perhevapaalle jääminen nähdään samoin  tietysti sopivan ennemmin naiselle, kun miehen palkka on isompi, ja kas kummaa, tämän jälkeen se tu

Meillä juuri noin, elintaso on uusioperheessä kaikilla sama. Mulla vain sattuu olemaan yli 100k€ säästössä omia rahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1426 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuossa jutussa lopulta kerrottu ollenkaan mitä tämä "monet pariskunnat" käytännössä tarkoittaa. Itse en tunne ainoatakaan yhdessä asuvaa vakiintunutta pariskuntaa joka jakaisi menonsa ihan tasan 50-50.

Kyllä tunnen monia.

Minä myös ja epäilen suuresti etteikö kaikki tunne moniakin. Ei vaan ole tiedossa ja siksi tekee heistä kuvitelman, että elävät samoin kuin itse.

Me ainakin ollaan aina eletty 50-50 jaolla. Ollaan lapsivapaa aviopari, naimisissa ollaan oltu 18 vuotta.

Molemmat akateemisia ja tienataan suunnilleen saman verran.

Lisätietona esim. erot syömisissä, mikä aiheuttaa sen ettei kannata yhteisiä ruokia ostaa.

Itse syön terveellisesti ja mies haluaa mättää eineksiä ja pullaa. Olispa tosi kiva ostaa sisäfilettä ja kasviksia miehellekin, saada vastap

Eli sinäkin luulet, että muut elävät, kuten te. Samassa harhassa siis elät.

Tuo ei nyt varsinaisesti tuo tähän mitään uutta, teillä  suunnilleen samat tulot eikä lapsia. Tuo ruokavalio ei ole niin olennainen, että sillä suurta merkitystä kokonaisuuteen. Olisi tosi putoa, jos teillä toinen maksaisi selkeästi enemmän. Samantuloiset.

Vierailija
1084/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se reilua mieheltä naista kohtaan koska naiset kuluttavat enemmän.

Vierailija
1085/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako sellaista naista itsellenne jonka takia täytyy rahasta olla. Eli välttäkää yyhhoo naisia,ne pettää,ne kuppaa rahat ja ovat muutenkin kaikessa epäluotettavia.

-Totuus velvoittaa -

Vierailija
1086/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pimmppi touhui ois? 

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..

Vierailija
1087/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako sellaista naista itsellenne jonka takia täytyy rahasta olla. Eli välttäkää yyhhoo naisia,ne pettää,ne kuppaa rahat ja ovat muutenkin kaikessa epäluotettavia.

-Totuus velvoittaa -

Älkääkä ottako miestä, jonka kanssa täytyy seksistä olla, se miehen tuoma kuppa on pahempi. Jos mies vaatii seksiä, hän ei rakasta.

Vierailija
1088/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Totuus velvoittaa -

Älkääkä ottako miestä, jonka kanssa täytyy seksistä olla, se miehen tuoma kuppa on pahempi. Jos mies vaatii seksiä, hän ei rakasta.

Älä oo taas tommonen..Karen 😘

Vierailija
1089/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille jolle jää ylimääräistä niin laittaa vaikka sijoituksiin kuukausittain nk pahan päivän varalle jne. Ei kaikkea humputella kuukausittain ts ei eletä kädestä suuhun. 

Vierailija
1090/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille jolle jää ylimääräistä niin laittaa vaikka sijoituksiin kuukausittain nk pahan päivän varalle jne. Ei kaikkea humputella kuukausittain ts ei eletä kädestä suuhun. 

Näinhän ne miehet ovat laskeneet, että naisten tulee maksaa lasten kulut, että miehille jää sijoitusrahaa omaksi hyväkseen. Kaikkein pahinta, että valtava määrä naisia on tuohon loukkuun astuneet. Ja naisilla oli ne paremmat pisa-tulokset, heh :D

Vierailija
1091/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kerro kuvastin,oon vuokses maassa vieläkin,eikä se tule sitä kertomaan.

Nyt toiset sulta saa, mistä maksoin aikanaan,silti takaisin mä tahtoisin..

Ei,en sua milloinkaan, kunhan rahani mä saan vaan et sitä suostu antamaan.

Mä purin kultalusikkaa,nyt sätkän huuleeni vaan paan ja toivon rahani mä sulta saan. 

Riimiä pukkaa..

Mut näin se vaan menee..

Vierailija
1092/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ne miehet ovat laskeneet, että naisten tulee maksaa lasten kulut, että miehille jää sijoitusrahaa omaksi hyväkseen. Kaikkein pahinta, että valtava määrä naisia on tuohon loukkuun astuneet. Ja naisilla oli ne paremmat pisa-tulokset, heh :D

Naisten pissatuloksista nähdään vain naisen menemiset ja tulemiset..höntti.

Ne lasten kulut kattaa valtion hyvät lapsilisät, joten lopetahan nyt se keuliminen .. teippaa polves ja asetu kontilles, nyt rakastellaan 🤗 

Vierailija
1093/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies osallistuu lapsista liittyviin kuluihin. Sun muihin kuluihin. 

Vierailija
1094/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lasten kulut kattaa valtion hyvät lapsilisät, joten lopetahan nyt se keuliminen .. teippaa polves ja asetu kontilles, nyt rakastellaan 🤗 

Lapsilisät eivät kata lasten menoja. Sinunlaisiasi varten on condom with razor-sharp teeth :)

Vierailija
1095/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät osallistu.

Vierailija
1096/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät eivät kata lasten menoja. Sinunlaisiasi varten on condom with razor-

Wild thing.. i think i lav ya =)

Vierailija
1097/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen pariskunnan oma asia.

Vierailija
1098/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät osallistu.

Osallistuu älä hupata.

Minäkin ostin fwb naisen lapsille just uudet talvivaatteet vaikka ei ole edes omia lapsiani ja olen sinkkumies 

Vierailija
1099/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te meuhkaatte selvää asiaa??

Se maksaa kellä on ja ne piirtää kellä on liitua.

Mikä teitä vaivaa??

Mitä jos ja kun toiselta on rahat loppu puolessa välissä kuukautta niin tyynen rauhallisesti mässytätte menemään kun toinen kattelee nälissään vieressä?? " Kato ku mun rahat ja sillee mums noms.." ????!!

Kun mä katon teidän viestejä mä nään hiiriä enkä miehiä. Jos ette osaa elämäänne jakaa ja toisistanne huolta pitää niin mitä yhdessä olemista se on?? Tollaset sitten tekee vielä lapsia keskenään ja pohtii 25 asteen pakkasessa taskulaskinten kanssa tilinauhoja tutkien , että kumpi ne talvivaatteet ostaa ja missäkuussa. Kristus oikeesti mitä pskaa!!

No jos tuolla sitten onnelliseksi itsensä tekee niin kunnia on teidän..

Cmx - Siivekäs 🎶

Vierailija
1100/1426 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se reilua mieheltä naista kohtaan koska naiset kuluttavat enemmän.

Miten niin naiset kuluttavat enemmän? Onko tästä joku tutkimus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi