Äitien syy, ettei isät pidä yhteyttä sukulaisiinsa
Muistaako joku tämän uutisen, julkaistiin tässä syksyn aikana? En löydä uutista enää mistään, enkä muista millä nimellä se julkaistiin. Muistelisin, että Väestöliiton juttu ainakin oli. Oliko se edes Iltalehdessä vai missä, muistaisiko joku?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Äidit ei koskaan perheen sisällä tasa-arvoon suostu vaan joka äiti vaatii ja käyttää määräysvaltaa koko perheeseen. Yksinkertaisesti äidit ei aitoon tasa-arvoon kykene vaan joka äiti vaatii rusinat pullasta tasa-arvoa missä tulee pelkästään äidille hyötyjä ja etuja ilman että miehen kokemalle epätasa-arvolle tarvii uhrata ajatustakaan
Kysyn nyt kerran vielä: miten se on tasa-arvo-ongelma että mies ei onnistu itse pysymään väleissä omien sukulaistensa kanssa?
Kyllä, se voi olla miesten äitien syy, mutta ei vaimojen. Miesten äidit ja isät ovat miehen kasvattaneet. Jos eivät ole tyytyväisiä, kurkistakoon peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Äidit ei koskaan perheen sisällä tasa-arvoon suostu vaan joka äiti vaatii ja käyttää määräysvaltaa koko perheeseen. Yksinkertaisesti äidit ei aitoon tasa-arvoon kykene vaan joka äiti vaatii rusinat pullasta tasa-arvoa missä tulee pelkästään äidille hyötyjä ja etuja ilman että miehen kokemalle epätasa-arvolle tarvii uhrata ajatustakaan
Ihan kuin sinusta olisi epäreilua se, että mies menee lasten kanssa omien vanhempien ja muiden sukulaisten luo ja vaimo jää yksin kotiin. Näköjään monelle miehelle tekee tiukkaa, että lasten äiti pääsisi muutaman tunnin helpommalla. Yhteisillä kyläreissuilla lasten äiti joutuu hoitamaan lapset ja passaamaan miestä, tokihan se miehistä on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko työn määrällä olla vaikutusta? Teen pitkää työpäivää enkä jaksa pitää yhteyksiä sukulaisiin. Mies sen sijaan pitää yhteyksiä omiin sukulaisiin. Hän on työtön.
No naisethan hoitaa oman työnsä, kodin, lapset niin siihenkö pitää tunkea vielä miehen sukulais ja kaverisuhteiden hoito? Miehet on vapaamatkustajia.
Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja jos suurin osa ajasta menee töihin ja naisen vanhempien tapaamiseen joka tapahtuu joka tapauksessa niin onhan se nyt ihan ymmärrettävää että miehen vanhemmille ei jää aikaa ja kun parisuhteessa naiset vaativat päätösvaltaa joka asiaan niin se takaa sen että miehen vanhemmille ei jää aikaa kuin hyvin, hyvin harvoin
Vierailija kirjoitti:
Mies loisii täysin naisen siivellä ja se on epätasa-arvoa miehelle ja äiti! hyötyy siitä rusinat pullasta-tyyliin?
Mikään ei estä miestä olemasta tasa-arvoisesti ja tasapuolisesti toinen perheen aikuinen.
Jos isä on puhekyvytön ja empatiakyvytön niin totta hemmetissä kaikki lapset leimaantuu lämpöiseen äitiin.
Eikä mikään ihmekään
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se voi olla miesten äitien syy, mutta ei vaimojen. Miesten äidit ja isät ovat miehen kasvattaneet. Jos eivät ole tyytyväisiä, kurkistakoon peiliin.
No just täällä joku jossain valitti kun mies ei pidä hänen puoliaan appivanhempien kanssa ja neuvot oli juuri sitä että älä enää ole tekemisissä heidän kanssa. Todella outoa, tottakai miehenkin pitää sitten unohtaa vanhempansa kun pikkurouva ei halua tavata ja mies ei kuitenkaan kerro mistä on sitten vanhempien kanssa puhunut. Tämä nyt vaan ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja jos suurin osa ajasta menee töihin ja naisen vanhempien tapaamiseen joka tapahtuu joka tapauksessa niin onhan se nyt ihan ymmärrettävää että miehen vanhemmille ei jää aikaa ja kun parisuhteessa naiset vaativat päätösvaltaa joka asiaan niin se takaa sen että miehen vanhemmille ei jää aikaa kuin hyvin, hyvin harvoin
Kuka ....tana sitä miestä estää menemästä omille vanhemmilleen niin usein kuin haluaa? On kyllä hvetin avutonta että mies ei osaa edes omiin vanhempiin pitää yhteyttä jos nainen ei tee sitä miehen puolesta!
Menen anoppilaan noin 100 kerttaa mieluummin kuin omille vanhemmilleni. Anoppilassa anoppi jutustelee mukavia ja on kiinnostunut asioistani, toisin kuin omien vanhempieni luona. Appi on sairas, ja hänestä ei niin ole seuraksi, mutta kiva on häntäkin nähdä. Kun menen anoppilaan, niin syödään yhdssä, keitetään päälle kahvit, istuskellaan olohuoneessa ja päivitetään kuulumisia, kaikilla on hyvä mieli ja kaikki miehen sukulaiset jotia tunnen ovat empaattisia, iloisia ja hyvää tahtovia, kannustavia ihmisiä, jotka myötäelävät surua, ja iloitsevat ilossa mukana. He auttavat mielellään, ja heitä autamme mielellämme.
Omat vanhempani eivät takapuoltaan nosta sohviltaan kun menen sinne. Kysytään vain että kuka tuli, ja kun vastaan että minä täällä, niin kuuluu vain mutinaa tai jaa, mitäs olet vailla?
Ei meinatakaan keittää kahveja, sanotaan vain että keitä sieltä jos kahvin tahdot. Jutustelu on sitä että he haukkuvat kaikki, näkevät kaikessa vain ikävää ja tympeää, arvostelevat minut ja kaiken muunkin, ja valittavat sisarukseni exästä, ja kun sanon että en halua kuunnella tuota mollaamista niin nakkelevat niskojaan.
Apu on sitä että he soittavat että vie sinne, nyt pitää heti lähteä sisarukseni luo ( vaikka keskellä yötä) ja kun sanon että en lähde, niin haukutaan. Ovat antaneet sisarukselleni oman uuden autonsa käyttöön, jeikä sisarukseni "kerkeä" käyttää vanhempiamme edes kaupassa, vaan soittavat minulle että pitää lähteä viemään.
Ero heidän välillään on siis huomattava miehen vanhempien eduksi. Omilla vanhemmillani käyminen saa aina inhottavan olon, kun taas anoppilasta poistutaan hymy huulilla.
Anoppilaan on viereisessä kaupungissa, omat vanhempani samassa kaupungissa, ja silti näet appiväkeä useammin (tai ainakin kerrallaan kaueemin) kuin omia vanhempiani.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta mieheni lapset on todellakin paljon läheisempiä miehen vanhempien kanssa kuin äidin puolen.
Hei Pentti! Soittelen tässä, että voisitko lähteä meidän Markun kanssa pelaamaan sulkapalloa ja kaljalle? Niin minä varaan teille vuorot ja pakkaan Markun pelikamat. No kiva, pääsette viettämään yhteistä aikaa!
jotenkin näin siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt kerran vielä: miten se on tasa-arvo-ongelma että mies ei onnistu itse pysymään väleissä omien sukulaistensa kanssa?
No tietenkin se että miehen pitäisi muka itse vaivautua tekemään jotain OMASSA perheessään.
Vierailija kirjoitti:
Hei Pentti! Soittelen tässä, että voisitko lähteä meidän Markun kanssa pelaamaan sulkapalloa ja kaljalle? Niin minä varaan teille vuorot ja pakkaan Markun pelikamat. No kiva, pääsette viettämään yhteistä aikaa!
jotenkin näin siis?
Eli miehet on vaimojensa avuttomia lapsia.
Meillä se olen minä (nainen), joka on aina saanut kehottaa miestä soittamaan äidilleen. Ja minä joka ehdotan, että mennäänkö käymään. Harvoin saa itse soitetuksi.
Toisaalta, miestä kovin helposti moititaan mammassa riippujaksi, äididsään roikkujaksi jos on äitiinsä paljon yhteydessä, ei rakasta vaimoaan kun mammalle pitää soitella.
On taas täysin luonnollista, kuten joku kirjoittikin tekevänsä, naisen soitella päivittäin äidilleen ja sisarilleen , tavata heitä ja shoppailla yhdessä jne.
Jos taas mies vaikka jo iäkästä äitiä kyyditsee, siis auttaakseen, vaikka kenkäkauppaan tai juhlamekkoa ostamaan se aika olisi perheeltä pois ja vanhalta naiselta itsekästä passuuttamista.
( Kerran olen ollut poikani kanssa, 39 v, vaatekaupassa, olin melko kykenettömässä tilassa puolison kuoleman takia eikä ollut mustaa asua. En tiedä.mitä miniä siihen kun mies oli pari yötä kotoa pois, se ei ollut mulla itsekkäällä päällimmäisenä mielessä.)
Aluksi parisuhteessa nainen salakavalasti ottaa vallan ja asettaa elämän siten ettei miehelle jää tilaa tehdä juuri mitään töiden jälkeen. Hän saa myös siitä palautetta ja myötämielistä että passivoituu kotiin ja lihoo.
Kun lapsia syntyy, niin kierre on valmis. Jossain vaiheessa seksi ei enää kelpaa (paitsi miehelle), nainen usuttaa (eii oikeasti) miehen pihalle tekemään jotain muuta (ei baareja, ei alkoholia, eli vetää edelleen rajoja kontrroilloi) kavereiden kanssa ( sillat on jo poltettu vuosia sitten suhteessa naisen kanssa), harrastuksiin ja muuhun. Menisit ja tekisit välillä jotain. Tuulettuisit.
Oikeasti nainen ei halua että mies tuulettuu. Hän vain syyllistää miestä siitä mihin verkkoon on hänet laittanut (työ,kotityöt, kauppamuuli, harrastekuski). Mies on suhteen alussa passivoitettu ja häneltä on katkottu taktisest kaikki yhteydet sukuun ja ystäviin. Sen jälkeen alkaa syyllistys. Toki mies on niin passiiviseksi ajettu jo vuosien saatossa että pelkkä harrastuksen aloittaminen yksin ahdistaa häntä, tai sukulaisiin yhteyden otto vuosien jälkeen.
Ystäviin ei kehtaa ottaa yhteyttä, samoista syistä. Tavallaan on tyytyväinen ettei tarvitse päättää itse enää mistään. Vaimo päättää kaikesta ja häntä voi syyttää jos joku haluaakin tavata, niin sanoo että ei käy, kun hän ei siedä alkoholin käyttöä tai että vaarannan terveyteni fyysisissä koitoksissa. Menee tulot jos joutuu sairaslomalle.
Tämän te halusitte lukea boiis.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi parisuhteessa nainen salakavalasti ottaa vallan ja asettaa elämän siten ettei miehelle jää tilaa tehdä juuri mitään töiden jälkeen. Hän saa myös siitä palautetta ja myötämielistä että passivoituu kotiin ja lihoo.
Kun lapsia syntyy, niin kierre on valmis. Jossain vaiheessa seksi ei enää kelpaa (paitsi miehelle), nainen usuttaa (eii oikeasti) miehen pihalle tekemään jotain muuta (ei baareja, ei alkoholia, eli vetää edelleen rajoja kontrroilloi) kavereiden kanssa ( sillat on jo poltettu vuosia sitten suhteessa naisen kanssa), harrastuksiin ja muuhun. Menisit ja tekisit välillä jotain. Tuulettuisit.
Oikeasti nainen ei halua että mies tuulettuu. Hän vain syyllistää miestä siitä mihin verkkoon on hänet laittanut (työ,kotityöt, kauppamuuli, harrastekuski). Mies on suhteen alussa passivoitettu ja häneltä on katkottu taktisest kaikki yhteydet sukuun ja ystäviin. Sen jälkeen alkaa syyllistys. Toki mies on niin passiiviseksi ajett
Vttu mitä pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti nainen ei halua että mies tuulettuu. Hän vain syyllistää miestä siitä mihin verkkoon on hänet laittanut (työ,kotityöt, kauppamuuli, harrastekuski). Mies on suhteen alussa passivoitettu ja häneltä on katkottu taktisest kaikki yhteydet sukuun ja ystäviin. Sen jälkeen alkaa syyllistys. Toki mies on niin passiiviseksi ajett
Vttu mitä pskaa!
Vierailija kirjoitti:
jotenkin näin siis?
Leikkitreffit?