Äitien syy, ettei isät pidä yhteyttä sukulaisiinsa
Muistaako joku tämän uutisen, julkaistiin tässä syksyn aikana? En löydä uutista enää mistään, enkä muista millä nimellä se julkaistiin. Muistelisin, että Väestöliiton juttu ainakin oli. Oliko se edes Iltalehdessä vai missä, muistaisiko joku?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Lisää todisteita kuinka naiset ei tasa-arvoon kykene vaikka kuitenkin naiset sitä tasa-arvoa vaativat
Eli kun mies ei pidä yhteyttä vanhempiinsa niin naiset eivät kykene tasa-arvoon?
u l i logiikka +1000
Jokainen parisuhde tämän elämän aikana on mennyt niin että naisen vanhemmilla pitää käydä lähes päivittäin ja minun (miehen) vanhemmilla ei keritty käymään kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa
Jos perhe ei ole äidin sukulaisten kanssa tekemisissä, vika on äidin ja sukulaisten väleissä. Jos perhe ei ole isän sukulaisten kanssa tekemisissä, äiti on hirveä pirttihirmu, joka estää tämän. Vahingossakaan kyse ei ole siitä, että perheen isää ei ehkä kiinnosta olla sukulaistensa kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen parisuhde tämän elämän aikana on mennyt niin että naisen vanhemmilla pitää käydä lähes päivittäin ja minun (miehen) vanhemmilla ei keritty käymään kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa
Mikset jättänyt väliin niitä naisen vanhempien luona kyläilyjä ja mennyt omien vanhempiesi luokse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää, että on minun syytäni, ettei mies ole läheinen perheensä kanssa. Ollut koskaan. Ja koska mies ei ole läheinen perheensä kanssa, ei ole lapsemmekaan. En nyt ihan ymmärrä miten sen suhteen ylläpitäminen olisi ollut minun vastuullani. Omien vanhempien ja sisarusten kanssa taas ollaan yhteydessä päivittäin ja nähdään viikottain. Luonnollisesti lapsikin on heidän kanssaan läheinen, kun on roikkunut mukana näissä vauvasta saakka.
Siskon mies on läheinen perheensä kanssa. Heillä lapsella on hyvät ja läheiset välit molempiin sukuihin. Kasvattakaa äidit ne poikanne niin, että välit on luontevat lämpimät ja läheiset, niin ei tarvitse itkeä sitten isovanhempana, kun ei saa luotua suhdetta lapsenlapsiin.
Aika tyypillinen kuvaus. Vaimon äidin kanssa ollaan samaa perhettä
Ja tässäkin kiteytyy hienosti tuo, että naisten pitää autella lasten ja tarjottavien kanssa, viedä astiat koneeseen ym ym. Missä ne miehet ovat sillä aikaa`Ai nii tietysti, hehän istuvat sohvalla seurustellen ja odottavat, milloin ruoka tai kahvi on valmista.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sinun naisystävät kieltäneet sinua menemästä katsomaan vanhempiasi? Miten se käytännössä on tapahtunut? Jatkoa ajatellen etsi nainen, jonka vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea, niin ei tarvitse päivittäin ravata naisen sukulaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Lisää todisteita kuinka naiset ei tasa-arvoon kykene vaikka kuitenkin naiset sitä tasa-arvoa vaativat
Tarkoitatko sinä tässä noita anoppeja?
Eihän tasavertainen suhde ole sellainen jossa toinen osapuoli on se apua tarvitseva ja valittaa jos ei saa apua eli arvottaa ihmissuhteensa etenkin anoppiin annetun avun/ lahjojen kautta.
Se on melkoinen ristiriita jos sama ihminen kertoo olevansa aikuinen ja kuitenkin, terveenä, valittaa ellei jopa vain kahvittelun jälkeen anoppi raivaa pöytää.
Auttavatko nämä aikuiset sitten sitä anoppia kun menevät neljän hengen voimin kyläilemään vai ovatko lapsina siellä? Känisten ja vänisten , ettekö jo tuota sohvaa uusisi jne. Ruokakin oli väärää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tasavertainen suhde ole sellainen jossa toinen osapuoli on se apua tarvitseva ja valittaa jos ei saa apua eli arvottaa ihmissuhteensa etenkin anoppiin annetun avun/ lahjojen kautta.
Se on melkoinen ristiriita jos sama ihminen kertoo olevansa aikuinen ja kuitenkin, terveenä, valittaa ellei jopa vain kahvittelun jälkeen anoppi raivaa pöytää.
Auttavatko nämä aikuiset sitten sitä anoppia kun menevät neljän hengen voimin kyläilemään vai ovatko lapsina siellä? Känisten ja vänisten , ettekö jo tuota sohvaa uusisi jne. Ruokakin oli väärää.
Minusta ei ole iso vaiva kerätä omat kahvikupit kasaan vaikkei niitä tiskikoneeseen veisikään. Anopin kotona anopin poika tietenkin auttaa äitiään kahvin ja ruokien kanssa. Onhan poika jo pienestä pitäen oppinut tekemään kotitöitä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole iso vaiva kerätä omat kahvikupit kasaan vaikkei niitä tiskikoneeseen veisikään. Anopin kotona anopin poika tietenkin auttaa äitiään kahvin ja ruokien kanssa. Onhan poika jo pienestä pitäen oppinut tekemään kotitöitä vai?
Mitä kasaamista on kahvikupissa?
En minä kylässä enkä juhlissa kiikuttele astioita. Itseäni ärsyttää jos vieraat pienehköön keittiöön kantavat astioitaan, sitten saa ottaa servetit ja keksinpuolikkaat pois, pinota asetit ja aluset omiin pinoihinsa jne että saa tilaa ees täyttää kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miniä ja poika ovat oppineet tekemään kotitöitä miksi sen anopin pitäisi heidän kodissaan kahden tunnin vierailulla raivata kahvipöytä?
Anoppi on enemmän kylässä kuin poika lapsuuskodissaan.
"Mitä kasaamista on kahvikupissa?
En minä kylässä enkä juhlissa kiikuttele astioita. Itseäni ärsyttää jos vieraat pienehköön keittiöön kantavat astioitaan, sitten saa ottaa servetit ja keksinpuolikkaat pois, pinota asetit ja aluset omiin pinoihinsa jne että saa tilaa ees täyttää kone."
Laittaa lautaset päällekäin, lusikat samaan kasaan, kupit miten sopii ja servetit roskiin. Sehän siinä on, että ne on valmiina laitettavaksi tiskikoneeseen. Tuon lajittelun voi tehdä helposti jo pöydässä ja anopin poikakin osaa sen tehdä vanhempiensa luona kyläillessään.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on netti, ota äkkiä yhteyttä poliisiin jotta ne vapauttaisi sut niistä kahleista, jotka estää suo käymästä omilla vanhemmillasi. Jos et uskaltanut suuta avata silloin, älä valita nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Millainen tossu oikein olet? Miksi et järjestä reissuja vanhemmillesi!? Todennäköisesti vaimosi hoitaa reissujärjestelyt omille vanhemmilleen ja sinä vaan raahaudut perässä?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä kasaamista on kahvikupissa?
En minä kylässä enkä juhlissa kiikuttele astioita. Itseäni ärsyttää jos vieraat pienehköön keittiöön kantavat astioitaan, sitten saa ottaa servetit ja keksinpuolikkaat pois, pinota asetit ja aluset omiin pinoihinsa jne että saa tilaa ees täyttää kone."
Laittaa lautaset päällekäin, lusikat samaan kasaan, kupit miten sopii ja servetit roskiin. Sehän siinä on, että ne on valmiina laitettavaksi tiskikoneeseen. Tuon lajittelun voi tehdä helposti jo pöydässä ja anopin poikakin osaa sen tehdä vanhempiensa luona kyläillessään.
Mihin perustuu tuo tapa että vieraat raivaavat pöydän. Ravintoloiden itsepalveluun vai arkikäytäntöön että jokainen vie astiansa koneeseen?
En minä hautajaisissa ( useimmin käymäni juhlat), yo- juhlillakaan emäntien haitaksi tuppaa keittiöön. Ja useimmiten käyn ravintoloissakin joissa ei mitään palautushyllyä edes.
Jos minut pyydetään avuksi, teen kyllä sitten hommat, tiskit, imuroin, pesen pyykit ja matot mutta en jos minut on kutsuttu juhlahetkeen "aikuisten" kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää, että on minun syytäni, ettei mies ole läheinen perheensä kanssa. Ollut koskaan. Ja koska mies ei ole läheinen perheensä kanssa, ei ole lapsemmekaan. En nyt ihan ymmärrä miten sen suhteen ylläpitäminen olisi ollut minun vastuullani. Omien vanhempien ja sisarusten kanssa taas ollaan yhteydessä päivittäin ja nähdään viikottain. Luonnollisesti lapsikin on heidän kanssaan läheinen, kun on roikkunut mukana näissä vauvasta saakka.
Siskon
mies on läheinen perheensä kanssa. Heillä lapsella on hyvät ja läheiset välit molempiin sukuihin. Kasvattakaa äidit ne poikanne niin, että välit on luontevat lämpimät ja läheiset, niin ei tarvitse itkeä sitten isovanhempana, kun ei saa luotua suhdetta lapsenlapsiin.
Miten ne vaimoa haittaavat jos mies kestitsee ja siivoaa yms ennen vieraidensa saapumista?
Se on sitten eri juttu jos olettaa, niinkuin suurin osa olettaa, että vaimo kutsuu, siivoaa, käy kaupassa, leipoo tarjottavat ja viihdyttää nuo vieraat. Se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset jättänyt väliin niitä naisen vanhempien luona kyläilyjä ja mennyt omien vanhempiesi luokse?
En halunnut tuhota parisuhdetta kun vaihtoehdoiksi minulle annettiin että lähdin mukaan tai ero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon
mies on läheinen perheensä kanssa. Heillä lapsella on hyvät ja läheiset välit molempiin sukuihin. Kasvattakaa äidit ne poikanne niin, että välit on luontevat lämpimät ja läheiset, niin ei tarvitse itkeä sitten isovanhempana, kun ei saa luotua suhdetta lapsenlapsiin.
Nimenomaan tämä juuri. Monelle miehelle nämä kaikki järjestelyt on ihan liikaa vaadittu ja olettavat, että nainen kutsuu, nainen siivoaa, nainen käy kaupassa, nainen leipoo, nainen kattaa pöydän, nainen kaataa lisää kahvia, nainen vielä siivoo vieraiden jäljetkin... Tuntuu myös se anoppikin monesti odottavan, että se miniä on se, joka kaataa lisää kahvia eikä poikansa. Nainen tuntuu myös tietävän kaikki lasten asiat ja tekevän näitä koskevat päätökset. Ja sitten vielä ne syntymäpäivämuistamiset ja entisajan joulukorttien lähettelyt, niin nekin naisen hommia hoitaa miehenkin suvulle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi mukavaa, jos lapsella olisi läheiset suhteet molempiin sukuihin. Mutta miehen äiti omalla toiminnallaan on aiheuttanut sen, että ollaan otettu etäisyyttä. Halusi joskus lapsen ollessa 5-vuotias tämän yökylään. Lapsi halusi mennä, joten annoimme tietenkin luvan. Sen sijaan, että olisi tehnyt lapsen kanssa jotain yhdessä tai edes ollut vain, anoppi kierrätti lasta sukulaiselta toiselle ja esitteli. Illalla lapselle tuli ikävä ja olisi halunnut kotiin. Anoppi ei edes kertonut meille vaan pakotti lapsen olemaan heillä yötä. Edes aamulla ei soittanut tai kertonut mitään, kun kysyttiin miten oli mennyt. Iltapäivällä toi lapsen kotiin. Ei ollut pessyt lasta, ei lapsen hampaita, ei harjannut hiuksia. Lapsi oli elänyt vuorokauden pelkillä vanukkailla ja kylästä saaduilla herkuilla. Lapsen tavaroita oli hävinnyt ja jäänyt anopin luo.
Sama toistui pari kertaa, vaikka sanoimme aiheesta. Lapsi toimi näyttelyesineenä eikä hänen hygieniast
Oho. No tuo ei ole kyllä tavallista. Olisko jo jotain muistihäiriötä mummolla?