Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko uskovaiset todellakin näin epävarmoja omasta uskostaan?

Vierailija
14.11.2023 |

Taas on tänään poistettu useita keskusteluketjuja, joissa pohdittu muita uskontoja tai meditointia. Onko niin, että uskovat ovat todellakin näin epävarmoja, että sen sijaan että he osaisivat järkevästi perustella omaa kantaansa, he poistavat keskusteluketjut, joissa toiset ovat eri mieltä? Itse olen sitä mieltä, että jos oma uskosi on vahva, et koe tarpeelliseksi hiljentää muita, jotka uskovat eri tavalla kuin sinä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vainoharhaista kuvitella, että uskovat poistelee jotain keskusteluja. Täällä on modet sitä varten, eikä täällä kukaan muu kuin mode pysty poistamaan omia viestejään saati keskusteluja. 

Jos kommentoin uskovaiselle, että hänen uskonsa maantieteen ja ympäristön vaikutusta, siis sattumaa, niin hänelle tulee asian ajattelemisesta hyvin epämiellyttävä olo. Helpompaa hänelle on ilmoittaa kommentti asiattomaksi kuin miettiä siihen vastausta.

Voin vaikka vannoa että ainakaan minulle ei tule epämiellyttävä olo. Väittelen mielelläni aiheesta ja uskoisin että ainakin 99% kaikista uskovaisista. En tiedä kuka näit poistelee, se on ihan pyllystä se.

Vierailija
82/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko ei ole pelastanu ketään kuolemalta.

Kristitty elää vaikka olisi kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten meuhkaaminen on selvä merkki siitä että uskonnoilla menee huonosti. Lopun ajat ovat lähellä. Päivinne on numeroitu!

Vierailija
84/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävä kuollut = zombi?

Vierailija
85/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten meuhkaaminen on selvä merkki siitä että uskonnoilla menee huonosti. Lopun ajat ovat lähellä. Päivinne on numeroitu!

Helvetin portitkaan ei voita Jeesuksen antamaa uskoa ja voittokulkua lopullisesti päämäärään.

Vierailija
86/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
87/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti.

Vähän sama kuin nämä transaktivistit, jotka väittävät, että miehellä on menkat. Blokkaavat heti, jos kyseenalaistat. Heillä kun ei ole aiheeseen mitään todisteita.

Vierailija
88/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kristinuskon Jumala on antanut sulle uskon niin kuka on antanut uskon hinduille tai islaminuskoville? Voisin olettaa, että he kovat varsin samalla lailla kuin sinä omasta Jumalastaan. Itse olen spirituaalinen ja uskon kyllä, että on jonkinmoinen lähde-energia/Jumala, mutta se on kaikille aivan sama ja että se saattaa ilmetä eri ihmisille erilaisena riippuen esim. heidän kulttuuritaustastaan ja ehkä jokaisessa uskonnossa on jotain oikeaa, mutta mikään yksi uskonnollinen teksti ei ole täysin oikea ja ihmisen tulee hoksata, että me kaikki olemme yhtä ja se oikea Jumala on se mikä vie kohti rakkautta eikä erota ihmiskuntaa niin kuin nykyuskonnot hyvin pitkälti tekevät.

Spirituaalisia ihmisiä on helppo kunnioittaa. Jotain tiettyä yksittäistä uskontoa tiukasti oikeana pitäviä en vaan mitenkään voi.

Eivät ymmärrä, että se heidän oma dogmakokoelma on ihan yhtä "ainoa oikea" kuin ihan mikä tahansa urheilujoukkue tai poliittinen puolue.

Vierailija
89/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööööhhh.... Yleensä ketjut poistuu siinä vaiheessa kun ateistit servataan. 

Tämä on näissä aina vikana. Kaksi ääripäätä väittelee ja yrittää kumota toistensa näkemyksiä ja kuvittelee selvinneensä voittajana.

Miksi näistä asioista ei voi keskustella ilman kilpailua? Minä olen tässä aiemminkin kommentoinut ateisti ja skeptikko. Keskustelen tässä koska minua kiinnostaa se, miten joku voi uskoa johonkin mikä on täysin oman maailmankuvani vastainen eikä istu minun arkijärkeeni. En yritä käännyttää tasan ketään, vaan keskustella ja oppia. 

Ihan samalla tavalla pyrin keskustelemaan muidenkin sellaisten kanssa joiden näkemykset eroavat omastani. Edelleen odotan että joku uskovainen kysyis

Mulla on ihan sama. Lapsena minut vähän niin kuin pakotettiin uskovaiseksi. Reagoitiin hyvin kun leikin mukana uskovaista, reagoitiin vihaisesti ja halveksien jos ilmaisin etten usko, enkä halua sinne pyhäkouluun.

Mitä enemmän raamattua luen ja uskontoa pohdin, sitä enemmän olen vakuuttunut että se on suuri ja ruma valhe.

Mitä vähemmän ihminen ajattelee, sitä helpompi hänen on olla uskossa.

Vierailija
90/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä, että se heidän oma dogmakokoelma on ihan yhtä "ainoa oikea" kuin ihan mikä tahansa urheilujoukkue tai poliittinen puolue.

Ja sinulla on se totuus.

Vierailija
91/94 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkös lähes kaikkien uskontojen perusta ole se että elämä ei pääty kuolemaan, ei ole mikään kristittyjen yksinoikeus.

Vierailija
92/94 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin portitkaan ei voita Jeesuksen antamaa uskoa ja voittokulkua lopullisesti päämäärään.

Ei ole olemassa helvetin portteja. Jeesuskin on kuollut ja kuopattu, luutkin ovat maatuneet.

Vierailija
93/94 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne poistetaan sen takia, että uskonasioista vänkääminen on ihan turhaa. Ei ole mitään totuutta suuntaan tai toiseen, ihan sama kun kinais siitä kumpi väri on parempi, sininen vai punainen.

Tämä on keskustelupalsta. Miksi erilaisista näkemyskannoista ei saisi keskustella asiallisesti? 

Se nyt vain ei uskiksille käy. Heidän omilla keskustelupalstoillaan on esim. osasto nimeltä esikartano jonne vain pystyy aluksi kirjoittamaan. Sitten kun arvoisa raati on todennut että nimimerkki kirjoittaa hyväksyttävää tekstiä, voi nimimerkki saada luvan kirjoittamiseen muuallekin. Mutta ei tarvita kuin yksi lipsahdus niin lentää kuin leppäkeihäs eikä takaisin ole tulemista. Näin oli ainakin yhdellä uskisfoorumilla yhteen aikaan.

Vierailija
94/94 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ateistit, jotka poistaa ketjut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi