Onko normaalia 4. luokkalaiselle?
4. luokkalaisen pojan pyykkiä pestessä olen huomannut, että alushousuissa on usein ulostetta. Lisäksi poika ei pese käsiä, kun on käynyt vessassa.
Onko tämä normaalia tuon ikäisille? Aloin huolestua, kun vertasin häntä tyttäreen. Hänen likapyykki ei ole koskaan ollut yhtä likaista.
Kiitos
Kommentit (20)
Pojalle on nyt jäänyt jotain opettamatta. Ja sitten äiti vikisee vauvapalstalla sen sijaan että kertoisi pojalleen miten pylly ja kädet pestään.
Kai olet kysynyt lapselta, että johtuuko siitä, että ei pyyhi kunnolla vai onko esim. vatsavaivoja? Ihan suoraa puhetta sille lapselle, mutta ei tietysti nolaamalla vaan ihan nätisti "hei, näissä alushousuissa on vähän kakkaa, pyyhitkö kunnolla? Onko vatsasi kipeä usein?".
Olen pohtinut, onko tämäkin yksi autismin merkeistä. Siis huono hygienia ja poika välttelee myös suihkua, kuin ruttoa. Olen kirjoittanut tänne aiemmin ketjun pojastani ja siitä, että hän puhuu kotona lähestulkoon vain englantia.
Ap
Meillä kans 12-vuotiaalla nepsypojalla on vähän haasteita tässä asiassa. Melkein aina on boksereissa enemmän tai vähemmän jarrujälkeä. Ei aina keskity tekemisiinsä ja tekee hutiloiden. Poikaa kovasti aina naurattaa, mutta eiköhän se hymy vielä hyydy, kun joutuu alkaa opettelemaan itse pesemään omat pyykkinsä
Aloitus on poikavihaa parhaimmillaan. Mielisairaan akan aloitus.
Kärsiikö poika peräsuolen laskeumasta?
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on poikavihaa parhaimmillaan. Mielisairaan akan aloitus.
Öö?
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut, onko tämäkin yksi autismin merkeistä. Siis huono hygienia ja poika välttelee myös suihkua, kuin ruttoa. Olen kirjoittanut tänne aiemmin ketjun pojastani ja siitä, että hän puhuu kotona lähestulkoon vain englantia.
Ap
Ai on jo todettu nepsy piirteitä? Liittyy kyllä siihen melko yleisesti, mutta kun kysyit onko normaalia, niin eihän se sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai on jo todettu nepsy piirteitä? Liittyy kyllä siihen melko yleisesti, mutta kun kysyit onko normaalia, niin eihän se sitä ole.
Ei ole todettu. Pohdimme tutkimuksiin menoa.
Ap
Meillä ei tuota vaivaa ole 4lk. pojalla, mutta 2lk. tytöllä taas on. On kyllä moneen kertaan kerrottu miten tulee vessassa toimia, mutta ei vaan kiinnosta pyyhkiä kunnolla.
On normaali vielä aikuiselle miehellekin. Hygieniasta huolehtiminen harvemmin on miesten vahvuus. Joka ilta suihkuun ja puhtaat vaatteet.
Osta sellaista kosteaa WC paperia sillä on helpompi pyyhkiä ja tuntuu hyvältä iholla.
Käsidesiä voi käyttää jos vesipesu on vaikeaa.
On olemassa aikuisten kokoa ihan muovisia kylpyammeita sellainen voi olla parempi kuin suihku.
Voi olla myös ummetusta, joka aiheuttaa ulosteen karkailua.
Täysin normaalia pojilla. Usein normaalia myös aikuisilla miehillä.
Poika suostuu käymään suihkussa vain 2 kertaa viikossa.
Ap
On, ovat usein niin malttamattomia että vessamuodollisuudet ei juuri kiinnosta. Tarpeille lähdetään viime tingassa joka voi usein näkyä tuhruina kun ensimmäiset on jo housussa. Käsien pesun tarve ei välttämättä vielä aukea lapselle kun mitään ei käsissä näy