Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikseivät ihmiset kohtaa Tinderissä?

Vierailija
14.11.2023 |

Nyt kun miehet ja naiset molemmat ovat alkaneet maksaa Tinderistä, niin kumpikaan ei välttämättä paina sydäntä ennen kuin toinen on painanut ensin ja tullut esiin tykkääjien listalla. Eli tämä johtaa siihen ettei mätsejä synny. Sarjatykkäjämiehet taas tykkää ihan kaikista ja sekin tekee Tinderin käytöstä ikävää. Miten esimerkiksi 500kg nainen päätyy tykkäämään urheilullisesta 85kg miehestä, joka hakee pysyvää parisuhdetta samantyyppisestä naisesta?

Tykkääjien joukko on usein täynnä epäsopivia henkilöitä.

Ehdotus miehille, jotka maksaa siitä Tinderistä. Painakaa sydäntä ja tehkää aloite, jos joku nainen oikeasti kiinnostaa. 

Mitäs muita syitä kohtaamattomuuteen on?

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari ensimmäistä päivää, mutta kun dataa alkaa kertyä siitä miten suositut ihmiset tykkää sinusta algoritmi alkaa valikoida sinulle samalla tasolla olevia  tyyppejä esiteltäväksi kuin itse olet.

82/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Tinderissä 2 vuotta ja kävin treffeillä 25 eri miehen kanssa. Heistä 19 antoi minulle pakit ja minä taasen annoin pakit 6: lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt yhtäkään diagnoosia profiilin perusteella, vaan mies viestittelyn aikana kertoo että on adhd tai autismi tai asperger. Ja kyllä, nämä on mulle dealbreakereita enkä halua seurustella nepsyn kanssa, ja jos se kylmää sua niin ei voi mitään.

Ööh, noi kaksi ekaa mä vielä ymmärränkin mutta asperger-kielteisyyttä en. Mikä siinä on sun mielestäsi huonoa? Kyseiset ihmiset voivat olla hyvinkin erilaisia persoonallisuuksiltaan, eivätkä kaikki ole todellakaan valtavirrasta pistävästi poikkeavia, kuten huumorin- ja kielikuvatajuttomia jne.

-eri

Vierailija
84/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä minä pistän vasemmalle, eli ei jatkoon: ei-länsimaalaiset, persut, rokotevastaiset ja muut ufohörhöt, liian komeat, vatsaselfiet ja vyönsoljet, miehet joilla on lapsia, pelkkää seksiseuraa hakevat, venäläiset, salipullistelijat, huumehörhöt, vihaiset profiilitekstit, superspottiset maailmanmatkaajat, alaviistokuvassa ilmeettömästi möllöttäjät sekä ne joilla ei ole mitään tekstiä profiilissa. Ai niin ja polyämyriset sun muut panomiehet.

Ihan semmoista kivaa nörttimiestä etsin joka tykkää eläimistä ja lautapeleistä. Ei tartte olla komea, lihaksikas, rikas tai iso giggeli. Kunhan arvot kohtaa ja on hauska. 

Nörttimiehet harvoin on tinderissä, kun niitä ei niin kiinnosta seurustelu tai naiset, vaan se oma nörtteily ja että saa viettää rauhassa aikaa kotona omien harrastusten parissa. 

Vierailija
85/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt yhtäkään diagnoosia profiilin perusteella, vaan mies viestittelyn aikana kertoo että on adhd tai autismi tai asperger. Ja kyllä, nämä on mulle dealbreakereita enkä halua seurustella nepsyn kanssa, ja jos se kylmää sua niin ei voi mitään.

Tää on sama, kun monille miehille on naisten mt-ongelmat sellainen juttu, että ei halua tapailla. 

Vierailija
86/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, noi kaksi ekaa mä vielä ymmärränkin mutta asperger-kielteisyyttä en. Mikä siinä on sun mielestäsi huonoa? Kyseiset ihmiset voivat olla hyvinkin erilaisia persoonallisuuksiltaan, eivätkä kaikki ole todellakaan valtavirrasta pistävästi poikkeavia, kuten huumorin- ja kielikuvatajuttomia jne.

-eri

toki aspergeri voi olla todella lahjakas, mutta yleensä sellaista normaalia tajua sosiaalisista tilanteista ei ole. Helposti huomio keskittyy johonkin lillukan varsiin ja niistä jaksaa jankata terrierin innolla. Monilla on myös tiettyjä kapea-alaisia kiinnostuksenkohteita, joista jaksaa paasata aina ja kaikkialla kiinnostipa toisia tai ei. Sellainen tietty joustavuus puuttuu tyystin, mikä vaikeuttaa kanssakäymistä. Kaiken pitäisi mennä aina samoin tai ennalta ajatellulla tavalla.

Vierailija
87/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy on varmaan se, ettei nykyihmisillä tunnu olevan minkäänlaista pitkäjänteisyyttä. Nettimaailmassa valinnan varaa on liikaa ja elämä hektistä, miksi huolisi tätä, kun nurkan takana voi odottaa parempi. Matchejä tulee ja keskustelu saatetaan aloittaa joo, mutta siihen se sitten jääkin. Vaihdetaan muutama sana ja keskustelu tyrehtyy siihen. Osa myös tuntuu keräävän matchejä (syystä X, jota en ymmärrä) vailla minkäänlaista halua jutella tai ylipäätään tutustua ihmiseen siellä profiilin takana paremmin.

Vierailija
88/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on varmaan se, ettei nykyihmisillä tunnu olevan minkäänlaista pitkäjänteisyyttä. Nettimaailmassa valinnan varaa on liikaa ja elämä hektistä, miksi huolisi tätä, kun nurkan takana voi odottaa parempi. Matchejä tulee ja keskustelu saatetaan aloittaa joo, mutta siihen se sitten jääkin. Vaihdetaan muutama sana ja keskustelu tyrehtyy siihen. Osa myös tuntuu keräävän matchejä (syystä X, jota en ymmärrä) vailla minkäänlaista halua jutella tai ylipäätään tutustua ihmiseen siellä profiilin takana paremmin.

Jos on tunne että nurkan takana voi odottaa parempi, ei ole vielä kohdannut oikeaa tyyppiä. Nimittäin kun se oikea tyyppi tulee vastaan, sä et mieti että nurkan takana voisi odottaa enää kukaan muu. 

Vierailija
89/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nälkä kasvaa syödessä. Ja mitä enemmän saa tasokkailta tyypeiltä mätsejä, niin sitä enemmän sitä alkaa pitämään omana tasonaan. Nämä valeprofiilit ja miesten sarjatykkääminen syitä miksi naiset luulevat tasoaan paremmaksi kuin onkaan. Se miksi joillekin miehille tulee mätsejä lihavien kanssa johtuu siitä, että ovat itse tykänneet niistä. Liian moni mies svaippailee kaiken oikealle. Lisäksi ne jotka etsii vain seksiseuraa kelpuuttaa myös kenet tahansa. Ja tämä vinouttaa näitä tykkäys suhteita. Aina nämä seksiseuran perässä olijat eivät ole edes omalla kuvalla liikenteessä.

Mutta tälläistä se on, kun kyseessä on villi länsi ja kevyt seuranhaku äppi. Naiset myös nirsosti svaippailee miehiä ja etsii aina jotain parempaa. Ihmisiä kilpailutetaan liikaa näissä tinderjutuissa ja vertaillaan. Pelkkä kuva tai profiiliteksti ei kerro kenestäkään tarpeeksi. Sama kuin hyvät työhakemukset jotka ei välttämättä kerro muusta kuin siitä, että on osannut laatia hyvän hakemuksen, joko avulla tai ilman.

Vierailija
90/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% käyttäjistä on miehiä. "Naisistakin" osa on botteja, joiden tehtävä on houkutella miehiä tilaamaan maksullista palvelua. 

Vierailija
91/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nälkä kasvaa syödessä. Ja mitä enemmän saa tasokkailta tyypeiltä mätsejä, niin sitä enemmän sitä alkaa pitämään omana tasonaan. Nämä valeprofiilit ja miesten sarjatykkääminen syitä miksi naiset luulevat tasoaan paremmaksi kuin onkaan. Se miksi joillekin miehille tulee mätsejä lihavien kanssa johtuu siitä, että ovat itse tykänneet niistä. Liian moni mies svaippailee kaiken oikealle. Lisäksi ne jotka etsii vain seksiseuraa kelpuuttaa myös kenet tahansa. Ja tämä vinouttaa näitä tykkäys suhteita. Aina nämä seksiseuran perässä olijat eivät ole edes omalla kuvalla liikenteessä.

Mutta tälläistä se on, kun kyseessä on villi länsi ja kevyt seuranhaku äppi. Naiset myös nirsosti svaippailee miehiä ja etsii aina jotain parempaa. Ihmisiä kilpailutetaan liikaa näissä tinderjutuissa ja vertaillaan. Pelkkä kuva tai profiiliteksti ei kerro kenestäkään tarpeeksi. Sama kuin hyvät työhakemukset jotka ei vä

No mistä sä tiedät, miten suosituimmat miehet tinderissä käyttäytyy?

Oma kokemukseni on se, että ne pommittavat kaikkia naisia, joissa on joku oleellinen vika.

Ei niiden suosituimpien tarvitse tehdä mitään, koska naiset itse ottavat kaikilla alustoilla niin paljon yhteyttä. Niistä vaan valitsemaan.

Vierailija
92/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan yli kaiken luonto-ohjelmiia. Niissä pariutuiminen on luonnollista, toki joissakin tapauksissa rajua taistelua. Parasta mitä ole nähnyt on lavatastajlintujen parin haku. Ymmärrän hyvin miksi pariutuminen on vaikeutunut, halutaan kaikki mulle heti. Naps, ei käy tämä taa käy, ei se niin mene. Me ihmiset olemme ihmisiä, jopa elukat osaavat toimia ilman tindereitä.

Vierailija
93/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäkää se Tinder taskuun ja menkään normaaliin, elävään elämään tapaamaan ihmisiä. Miten joku voi jonkun näytöllä olevan kuvan perusteella päättää, haluaako tavata vai ei?

Miksi luulet että joku päättäisi tuon kuvien perusteella? Sulla taitaa olla vähän hakusessa miten treffailusovellukset toimii.

Kuvien JA tekstin perusteella "päätetään" vain se, haluaako jutella toisen kanssa. Jos molemmat haluavat jutella toistensa kanssa, syntyy match ja silloin aukeaa sovelluksessa viestiyhteys. Sen jälkeen jutellaan ihan niinkuin "normaalimaailmassa", ja jos löytyy tarpeeksi yhteistä ja juttu luistaa, voi toinen ehdottaa tapaamista livenä. Kuvien perusteella siis ei kukaan (ainakaan nainen) lähde ketäämn tapaamaan, vaan niistä kuvista JA tekstistä vasta arvioidaan olisiko mitään mahdollisuutta molemminpuoliseen kiinnostukseen.

Esimerkkinä itselläni, jos kuvissa on paljon biletystä, alkoholin käyttöä ja extremeharrastuksia, en pidä todennäköisenä että olisimme yhteensopiva pari, joten sellaisen kanssa en edes halua jutella koska se olisi ajan tuhlaamista. Samoin jos tekstissä tulee ilmi asioita jotka eivät itselleni sovi, esim. epäsopiva elämäntyyli tai arvot.

Tietysti niistäkin joiden kanssa alkaa jutella, ylivoimainen enemmistö osoittautuu epäsopiviksi (osa jo ekassa viestissä), eli "tykkäys" ei ole todellakaan lupaus mistään.

Vierailija
94/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy kohtaamattomuuteen on se että naiset yrittävät pariutua ylöspäin eli hypergamisesti.

Sovellukset on täynnä kunnollisia sinkkumiehiä jotka haluaisi parisuhteen mutta naiset ei tunne kipinää heidän kanssaan, vain top1% ulkomaalaisen naaman omaava pitkä statusmies kipinöi.

Mun ainoa kriteeri tinderissä on normaali (eli ei nepsy, incel tai yleisesti ottaen luuseri) mies joka opiskelee tai käy töissö ja on ulkoisesti kiinnostava. Ei löydy, ja yleensä kariutuu tuohon ensimmäiseen.

Tinderissä on ihan mieletön määrä hyviä miehiä, ainakin näin isossa kaupungissa. Eli olet joko todella pienellä paikkakunnalla kaukana isommasta asutuksesta tai sitten mulla on sulle todella ikäviä uutisia. Vaikka eloscorea ei enää ole (eli arvosana käyttäjälle kuinka ns laadukas tämä on), Tinder edelleen jaottelee käyttäjät lokeroihin. Huonot profiilit ja henkilöt laitetaan omaan kastiinsa, eikä näitä näytetä suosituille käyttäjille. Muutenhan suositut käyttäjät lopettaisivat, jos heille näytettäisiin paljon huonoja käyttäjiä.

Itse en ihastu kovin helposti, joten olen ollut nyt muutaman kuukauden Tinderissä. Olen käynyt treffeillä diplomi-insinöörien, lakimiesten, opettajien jne korkeakouluttautuneiden, oikein kivojen ja hyvännäköisten tyyppien kanssa, joista monet olisivat halunneet jatkaa juttua. Mukaan mahtuu yksi tunnettu poliitikko sekä julkkiskin. Ei ole vain vielä itselle kukaan kolahtanut, mutta se johtuu minusta itsestäni. Aina kun juttu päättyy, käyn taas tykkäilemässä muutamasta profiilista, ja yleensä ovat tykänneet jo minusta tai tykkäävät pian. Sitten odottelen kuka laittaa viestiä, valitsen niistä mielenkiintoisimmat ja pian on taas treffejä sovittuna. Mulla siis ei ole maksullista Tinderiä. Joskus kun en ole käynyt Tinderissä vähään aikaan jonkun jutun ollessa kesken, tipahdan hetkeksi ns huonommalle puolelle ja kyllä sen huomaa. Hetken kun siellä tykkäilee, niin pääsen taas ns paremmalle puolelle.

En ole edes korkeastikoulututettu tai varakas, ja olen vieläpä sinun niin kammoksumasi nepsy. Mutta hyvää ulkonäköä ja mukavaa luonnetta löytyy, niin halukkaita olisi. Sinulla näitä ei taida olla, tai sitten profiilisi on muuten todella huono.

Vierailija
95/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus (kaikille) naisille: tehkää aloite, jos joku oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
96/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy kohtaamattomuuteen on se että naiset yrittävät pariutua ylöspäin eli hypergamisesti.

Sovellukset on täynnä kunnollisia sinkkumiehiä jotka haluaisi parisuhteen mutta naiset ei tunne kipinää heidän kanssaan, vain top1% ulkomaalaisen naaman omaava pitkä statusmies kipinöi.

Sovellukset on täynnä sinkkumiehiä, jotka haluavat vain seksiä ilman sitoumuksia, ja varattuja miehiä, jotka haluavat samaa. 

Parisuhdetta etsivät miehet ovat harvinaisia helmiä. 

Vierailija
97/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisivat nostaa tasoaan niin useampi nainen voisi kiinnostua. 

Miten treenaat lisää naamakomeutta, miten treenaat lisää ruumiinpituutta?

On myös hyvin vaikeaa saada se lääkärijuristin tutkinto.

Tuo lääkärijuristijuttu on pelkästään omassa päässäsi.

Toivoisin, että olisit oikeassa, mutta valitettavasti et ole.

Kyllä naiset saattaa jopa treffeillä kysyä pettyneenä että etkö olekaan lääkäri.

Oletko jossain vaiheessa viestittelyä väittänyt olevasi lääkäri?

Vierailija
98/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Iso/suurin osa miehistä kun panee melkein mitä tahansa jos helpolla saa. Aloitteen tekeminen naisena kannattaa vain, jos on etsimässä yhden yön juttua eikä välitä siitä kiinnostaako miestä oikeasti vai ei. 

Vierailija
99/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kunhan te miehet lakkaatte tykkäämästä lähes joka toisesta profiilista. Miehen tykkäys ei tarkoita yhtään mitään, mies tekee päätöksen vasta saatuaan matcheja ja katsottuaan näistä parhaimmat vaihtoehdot. Jos miestä oikeasti kiinnostaa, yleensä hän on laittanut sitä viestiä jo.

Vierailija
100/188 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan itse muuten nepsy, onko muuten tullut pohdittua? Tinder tekoälyn avulla suosittelee tietyn tyyppisiä ihmisiä, joiden uskoo sopivan. Tinder oppii nopeasti tykkäyksiesi perusteella, mistä pidät. Esim. itselle tuli yhdessä vaiheessa todella paljon lakimiehiä. Oon jutellut varmaan kymmenien miesten kanssa, eikä kukaan ole mulle sanonut olevansa nepsy. Jostain syystä siis tykkäilet todella paljon nimenomaan nepsyjen profiileista.