En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa
Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen.
Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhtään tätä ketjua lukenut, tietää kyllä ketä sillä tarkoitetaan. Älä esitä tyhmää.
Kuten arvasinkin, tuuli huulia liikuttaa ;)
Ap:n miesystävän olisi pitänyt sanoa exälleen että suksii kuuseen palaveriensa kanssa.
Juokse Ap juokse ennen kuin on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti alkaa kohta tulla vaatimuksia isommista elareista kun "teillä on nyt kahden tulot" ja lapselle halutaan enemmän tapaamisia "kun teitä on nyt kaksi ja pääsette helpolla". "Ai teillä on nyt loma ja matka tiedossa, kai otatte lapsen mukaan".
Meillä oli juuri tällaista. Ex yritti pumpata lisää elareita, puuttui lomasuunnitelmiimme ja kritisoi kaiken tarjotusta ruoasta lähtien. Muutti itse toiselle paikkakunnalle ja lapsi muutti meille - mitään ilmoitusta tai sopiiko teille -kysymystä emme koskaan exältä saaneet, vaan lapsi itse kertoi asiasta. Elareiden maksu luonnollisesti katkesi, mutta exän suureksi hämmästykseksi myös lapsilisä siirtyi muuton mukana lapsen pääasialliselle huoltajalle.
Ap:lle ohjeeksi, että ulkopuolisten kanssa ei pidä neuvotella ja että sovitusta tapaamisaikataulusta on syytä pitää kiinni. Muuten huomaatte pian hyvää hyvyyttänne olevanne exän aina valmiina olevia lapsenvahteja ja kuskeja.
Tätä ihmettelen itsekin. Itsellä ei ole lapsia, mutta jos olisi niin tulisi mieleenikään ottaa sellaista henkilöä, joka sanoisi, että minua ei kiinnosta sinun lapset pätkääkään.