Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen. 

Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani. 

Kommentit (304)

Vierailija
221/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uusperhe kuviot nostaa mitä ihmeellisimpiä keskusteluja ja aiheita. Eletään saman katon alla, ja kuvitellaan ettei niitä "toisia" pentuja ole olemassakaan. Sitten ihmetellään kun joka toinen suomi pentu on masentunut.

Vierailija
222/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusperhe kuviot nostaa mitä ihmeellisimpiä keskusteluja ja aiheita. Eletään saman katon alla, ja kuvitellaan ettei niitä "toisia" pentuja ole olemassakaan. Sitten ihmetellään kun joka toinen suomi pentu on masentunut.

Kukaan ei ole kiistänyt lapsen olemassaoloa. Kyse on siitä, kuuluuko lapsen äidin "ohjeistaa" miehen naisystävää. Ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä tarvii kuvitella ettei niitä ole olemassa? Tässähän oli alunperin kyse siitä ettei aio osallistua vanhempien velvollisuuksiin. Mikä mielestäni on lähtökohtaisesti järkevää tilanteessa jossa lapsella on molemmat vanhemmat mukana elämässään. Ja missään ei sanottu millainen jako ap:n miehellä ja exällä on. Tuskin 4v on vielä viikko-viikko vaan kyseessä on perus viikonloppuisä, joka toinen viikko. Silloin ap:n on turha sotkeutua hommaan enempää.

Vierailija
224/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa lapsi vaan kyläillä isänsä luona aina välillä, sen verran pieni vielä. Ei silloin tarvi mitään kasvatuspalavereita käydä ap:n ja exän välillä.

Vierailija
225/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaveri. Kuka on puheenjohtaja?

Vierailija
226/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko exästä nyt sinun perhettäsi kun haluaa perhepalavereita ?

Vierailija
227/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa yhteen miehen kanssa, jos et ole valmis keskustelemaan lapsen asioista. Se lapsi menee aina sinun edelle joka asiassa ja sinun pitää joko hyväksyä se tai hankkia lapseton mies. 

Vierailija
228/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ex päsmäröi ja yrittää olla joku puheenjohtaja. Erosta on jo kauan. Tämä on vain exän tapa puuttua ap:n elämään. 

Vierailija
229/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että moni kirjoittaja täällä on joko kovin nuori, kokematon tai lapsellinen. Minä olisin iloinen, jos exällä a.olis lapsi b. exä haluaisi rakentavasti puhua lapsen asioista. Kun kyseessä on vielä noin pieni lapsi, yhteishuoltajuutta on todella paljon jäljellä ja lapsen lapsuutta. Minä haluaisin ilolla osallistua miehen lapsen elämään- varsinkin jos asuisimme yhdessä. Olisinhan silloin se toinen aikuinen siellä kotona ja noin pienen lapsen kanssa suhde muotoutuisi varmaan vähän äitimäiseksi. Palaverissa myös selviäisi vähän tota dynamiikkaa, miten lapsen asioita onnistutaan yhdessä hoitamaan. Minä olisin siis tyytyväinen tällaisesta palaverista, mutta olisi tärkää miehe kanssa sitten puhua niistä asioista ja puhaltaa yhteen hiileen. 

Vierailija
230/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän diktaattori koskaan suostu muiden kanssa neuvottelemaan kun sehän tarkoittaisi määräysvallasta luopumista

Vierailija
231/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kiistänyt lapsen olemassaoloa. Kyse on siitä, kuuluuko lapsen äidin "ohjeistaa" miehen naisystävää. Ei kuulu.

Kamala painajainen naiselle että pitäisi tehdä jotain mitä joku toinen haluaa eikä kaikki meneekään aina niin kuin itse haluaa

Vierailija
232/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi perheessäni asuvan lapsen parhaaksi niin tottakai voisin palaveerata. Ei se multa olisi pois millään tavalla. Kummallisia kommentteja käskyttämisistä sun muista; ihan normaaleja ihmisiä ne exätkin yleensä on. Minä olen kahvitellut mieheni exän kanssa lukemattomia kertoja, mukava ihminen. 

Vierailija
233/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta, itse ehdottaisin kolmen kimppaa välittömästi!

Vierailija
234/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipähän ollut kyse naisystävän ohjeistamisesta, vaan pienen lapsen elämässä tapahtuvasta suuresta muutoksesta ja siitä keskustelemisesta asianosaisten kanssa. Vaikuttaa, että uudella kumppanilla on epäilys puolison olevan vielä kiinni exässään ja mustasukkaisuus ylittää lapsen tarpeiden huomioimisen.

Vierailija
235/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tota äitiä niin hyvin. Kun saa omia lapsia, ne on kaikista rakkaimpia ja sitä vaikka uhraa vähän omaa hyvinvointiaan juttelemalla aikuismaisesti inhottavan exän (tai exän keskenkasvuisen kumppanin kanssa), kun tärkeimmistä kyse. Muuten ei vaan pysty luottamaan ja saa olla epätietoisuudessa koko ajan.

Ja todellakin 2- vuotias on sen verta pieni ja ehtiväinen, että pieni keskustelu silloin tällöin paikallaan. Lapsesta on todella suuri vastuu, eikä se pieneneä koske niinkään vielä kasvattamista, vaan ennenkaikkea turvallisuutta, ravintoa, unta ym........

Pitää olla silmät selässä joka hetki!

Omalla matikallani sain kyllä lapsen iäksi 4-vuotta.

Ja edelleen, miksi näitä palavereja ei ole pidetty sitten jo isän kanssa aiemmin kahdestaan,

Lainaus ei taas toimi, mutta vastaan kommenttiin Okei luulet lapsen isän olevan niin pihalla lapsen

Jos sinulla olisi kokemusta lapsen hoidosta, päiväkoti-kouluasioista jne. Ymmärtäisit, että päivittäin tulee asioita, joita edes saman katon alla asuva ei tiedä, ellei niistä puhuta. Jos aikoo elää miehen kanssa, jolla on jo lapsi, niin joutuu kyllä ottamaan lapsen huomioon omassakin elämässään. Jos taas mies on valmis heivaamaan oman lapsensa, niin hälytyskellojen pitäisi sinulla soida omaa tulevaisuuttasi ajatellen.

Vierailija
236/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuossa perhepalaverissä käsiteltäisiin?

Ilmeisesti jotain lapsen hoitoa jatkossa, kuka hakee ja kuka noutaa vaihtopäivinä jnt. 

Minusta nuo ei nyt ensialkuun ainakaan muutu, mies hoitaa ne jatkossakin. Tietysti voin tarvittaessa auttaa, mutta sen voimme sopia miehen kanssa ja tämä osaa kyllä jatkossakin olla yhteydessä exäänsä. Ap

No en muuttaisi yhteen. Kyllä se olet kohta sinä, joka sitä lasta hoitaa. Jos sinulla on omia menoja, joudut perumaan ne, koska lasta pitää viedä, hakea, hoitaa sairaana, siivota sotkuja, pestä pyykkiä, auttaa läksyissä  ja sen sata muuta asiaa. Lapsi ja lapsen tarpeet tulevat ensin. Entäpä sitten kun lapsi on teini-iässä? Teini ajautuu ongelmiin tai huutaa pää punaisena että sä et oo mun äiti. 

Lapsi on vuosikausien sitoumus ja turha kuvitella, ettet sinä hoitaisi häntä tai olisi vastuussa hänestä 24/7 vain siksi ettei lapsi ole sinun. Jos muutat miehen kanssa yhteen, molemmat lapsen vanhemmat olettavat, että otat lapsesta saman vastuun kuin he. Talo tulee olemaan täynnä lapsen kavereita, joten omalle rauhalle voit sanoa hyvästit. 

Vierailija
237/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että moni kirjoittaja täällä on joko kovin nuori, kokematon tai lapsellinen. Minä olisin iloinen, jos exällä a.olis lapsi b. exä haluaisi rakentavasti puhua lapsen asioista. Kun kyseessä on vielä noin pieni lapsi, yhteishuoltajuutta on todella paljon jäljellä ja lapsen lapsuutta. Minä haluaisin ilolla osallistua miehen lapsen elämään- varsinkin jos asuisimme yhdessä. Olisinhan silloin se toinen aikuinen siellä kotona ja noin pienen lapsen kanssa suhde muotoutuisi varmaan vähän äitimäiseksi. Palaverissa myös selviäisi vähän tota dynamiikkaa, miten lapsen asioita onnistutaan yhdessä hoitamaan. Minä olisin siis tyytyväinen tällaisesta palaverista, mutta olisi tärkää miehe kanssa sitten puhua niistä asioista ja puhaltaa yhteen hiileen. 

No kuule jokainen joka tietää, millainen vastuu vanhemmuus on, älyää pysyä kaukana uusperhekuvioista. Joudut olemaan aina saatavilla mutta et kuitenkaan ole lapsen vanhempi joten mitään sananvaltaa ei ole. Vanhemmat päättävät kaikesta, myös lapsen kasvatuksesta. Missään ei ole myöskään luvattu helppoa lasta. Johan tuo perhepalaveri kielii siitä, että vanhemmat olettavat ap:n ottavan nyt tästä eteenpäin täyden vastuun lapsesta. 

Vierailija
238/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukana tulee lapsi. Totta kai sinä yhtenä tärkeänä aikuisena lapsen elämässä keskustelet yhteisistä kasvatusperiaatteista lapsen suhteen. Jos et tähän pysty, olet väärässä suhteessa.

T: ei bio-äiti

Tiesin kyllä, että lapsi tulee osana pakettia ja mietin sitä paljon, mutta mies vakuutti, että ei kaipaa musta kanssakasvattajaa, vaan puolison itselleen. Hänen ja exän parisuhde kuulemma kariutui siihen, että olivat enemmän isä ja äiti kuin pariskunta. Jos mies ei odota multa kanssakasvattajuutta, niin miksi hänen exänsä saisi odottaa? Ap

Et sinä tule olemaan vain puoliso. Lapsi ja lapsen tarpeet menevät aina edelle. Jo tuo eron syy on hyvä syy olla muuttamatta yhteen. Ovat kuitenkin lapsen tehneet ja eronneet melkein heti. Entäpä jos haluat omia lapsia? Tuleeko taas ero koska miehen mielestä olette enemmän isä ja äiti kuin pariskunta?

Vierailija
239/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jotain lapsen hoitoa jatkossa, kuka hakee ja kuka noutaa vaihtopäivinä jnt. 

Minusta nuo ei nyt ensialkuun ainakaan muutu, mies hoitaa ne jatkossakin. Tietysti voin tarvittaessa auttaa, mutta sen voimme sopia miehen kanssa ja tämä osaa kyllä jatkossakin olla yhteydessä exäänsä. Ap

No en muuttaisi yhteen. Kyllä se olet kohta sinä, joka sitä lasta hoitaa. Jos sinulla on omia menoja, joudut perumaan ne, koska lasta pitää viedä, hakea, hoitaa sairaana, siivota sotkuja, pestä pyykkiä, auttaa läksyissä  ja sen sata muuta asiaa. Lapsi ja lapsen tarpeet tulevat ensin. Entäpä sitten kun lapsi on teini-iässä? Teini ajautuu ongelmiin tai huutaa pää punaisena että sä et oo mun äiti. 

Mitä höpsit? Lapsella on isä, joka on vastuussa lapsesta. Ap voi toki auttaa, mutta silloin hän sopii asiasta miehen, ei exän kanssa. 

Vierailija
240/304 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaisin ja alkaisin seurustella tai lapsen toinen vanhempi hankkisi uuden puolison, ei todellakaan uusilla kumppaneilla olisi samaa vastuuta kuin meillä vanhemmilla. Todella pimeä ajatuskin.