Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen. 

Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani. 

Kommentit (304)

Vierailija
261/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset haluavat pitää exät mukana elämässään, toiset eivät voi sietää heitä silmissään. Tuollaiset palaverit ovat turhia jos et aio ruveta tosissasi äitipuoleksi. Parempi heti alusta asti pitää roolit selvinä ja jättäytyä vastuiden ulkopuolelle. En ymmärrä miten täällä jotkut ihan tosissaan selittää miten eteen tuleekin tilanne että mies on töissä ja joudut hakemaan tai viemään lapsen johonkin. Ei sellaista tule, ellei sitten itse sellaiseen suostu. Tuskin ap nyttenkään lähtee toisten lasta kuskaamaan jos sille joku hätä tulee, vaikka vanhemmat ovat töissä. Sitten toinen vanhemmista lähtee töistä ja hoitaa lapsensa. Ihme oletuksia vai oletteko itse astuneet siihen miinaan että ajauduitte hoitamaan toisten lasten asioita?

En tajua. Jos mulla on vapaata ja miehelle tulee jotain äkillistä, totta hemmetissä mä jeesaan vaikka nyt sitten hakemalla lapsen. Miten ihmee

Tuli hyvin selväksi ettet juurikaan tajua. Lainaamasi vietihän liittyi siihen että kuvitellaan että sitten kuitenkin joutuu lapsen kuskiksi vaikka mitä olisi sovittu. Niin että ei joudu, kun ei lähde siihen kuskaamiseen ollenkaan. 

Vierailija
262/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat lapselliselta ja yksinkertaiselta, ehkä exänsä ihmettelee miksi mies on kanssasi ja haluaa hieman tarkemmin tutustua sinuun. Ehkä olette koko sakki ihan torvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset haluavat pitää exät mukana elämässään, toiset eivät voi sietää heitä silmissään. Tuollaiset palaverit ovat turhia jos et aio ruveta tosissasi äitipuoleksi. Parempi heti alusta asti pitää roolit selvinä ja jättäytyä vastuiden ulkopuolelle. En ymmärrä miten täällä jotkut ihan tosissaan selittää miten eteen tuleekin tilanne että mies on töissä ja joudut hakemaan tai viemään lapsen johonkin. Ei sellaista tule, ellei sitten itse sellaiseen suostu. Tuskin ap nyttenkään lähtee toisten lasta kuskaamaan jos sille joku hätä tulee, vaikka vanhemmat ovat töissä. Sitten toinen vanhemmista lähtee töistä ja hoitaa lapsensa. Ihme oletuksia vai oletteko itse astuneet siihen miinaan että ajauduitte hoitamaan toisten lasten asioita?

Toisten lasten asioita? Mä kuskaan vaikka naapurin lasta, jos avun tarve iskee. Outoa, että joku ei auta puolisonsa lasta.

Meilläkin kolataan naapurinkin piha jos on on avuntarvetta, mutta ei kolata exien pihoja. 

Samoin annetaan naapurille muuta ilmaisapua, kuten kuvioon kuuluu, esim. nyt annoin ihan rahan arvoista tavaraa vähän aikaa sitten, kun itselle ei ollut tarvetta ja naapurilla oli. Miehen lasten äidille ei anneta rahaa eikä rahan arvoista tavaraa, sillä hän saa ihan riittämisiin jo elareita, ja kitsastelee silti sinä mitä lapsille ostaa ja yrittää saada muut maksamaan omat ja lasten asiat.

Vierailija
264/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette näissä teidän suhteissanne kun ne on noin vaikeita? Rakkaus ei siihen ainakaan syynä ole kun entisestään haluatte vaikeuttaa kumppaninne elämää. 

Vierailija
265/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se haluaa jutella kun susta tulee käytännössä yksi aikuisista, jotka vaikuttaa siihen minkälainen sen lapsesta kasvaa.

Tuskin kannattaa loukkaantua tai miettiä asiaa liikaa. Juotte kahvit ja sanot, että lapsi on mukava.

Voihan se olla noinkin, mut jotenkin vähän epäilen, että voisi tulla myös odotuksia ja vaatimuksia mua kohtaan. Ap

Oletkohan sä liian epäluuloinen ja lapsellinen nyt tohon kuvioon? Kuulostat tosi kylmältä ja epäempaattiselta.

Etsi lapseton mies jos niin pelottaa. Se lapsi tulee elämään osan aikaa teidän kotona, ja susta tulee sen äitipuoli. Musta on selvää että äiti haluaa nähdä millainen olet. Hänhän vaikuttaa mukavalta. Vaikea olisi nainen joka on mustasukkainen ja pyrkii sabotoimaan suhdettanne.

Jos joku tuossa vaikuttaa oudolta tyypiltä niin sinä!

Vierailija
266/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ex haluaa "nakittaa" sinulle lastenhoidon niin ettet pääse liian helpolla. Kun kerran miehesi ja exänsä suhde päättyi siihen, että olivat vain isä ja äiti, ei sinunkaan nähtävästi pidä kuvitella että elämä on vaan kuhertelua. Vaikka et haluakaan äitipuoleksi niin kyllä se lapsi siinä on aikuisuuteen saakka. Et voi ap elää vain miehen puolisona ja olla kuin lasta ei olisikaan. Kannattaa vielä harkita yhteenmuuttoa. Omituista sekin ettei ex ole halunnut mitään kontaktia tätä ennen eikä tutustua sinuun ja nyt yhtä-äkkiä joku perhepalaveri. 

Vierailija
267/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ex haluaa "nakittaa" sinulle lastenhoidon niin ettet pääse liian helpolla. Kun kerran miehesi ja exänsä suhde päättyi siihen, että olivat vain isä ja äiti, ei sinunkaan nähtävästi pidä kuvitella että elämä on vaan kuhertelua. Vaikka et haluakaan äitipuoleksi niin kyllä se lapsi siinä on aikuisuuteen saakka. Et voi ap elää vain miehen puolisona ja olla kuin lasta ei olisikaan. Kannattaa vielä harkita yhteenmuuttoa. Omituista sekin ettei ex ole halunnut mitään kontaktia tätä ennen eikä tutustua sinuun ja nyt yhtä-äkkiä joku perhepalaveri. 

tätä minäkin veikkaan. Moni haluaa tehdä ihan suoraa kiusaakin.

Vierailija
268/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kylmiä teistä tuntuu moni olevan. Onneksi en ole oikeassa elämässä moiseen törmännyt. Kyllä mulle exän lapsi on ollut kuin oma ja hänen äitinsä on tosi kiva tyyppi. Ei meillä ole ollut ongelmaa hoitaa asioita yhdessä, eikä tule, koska ollaan kaikki ihan täyspäisiä, aikuisia ihmisiä.

Vierailija
269/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kylmiä teistä tuntuu moni olevan. Onneksi en ole oikeassa elämässä moiseen törmännyt. Kyllä mulle exän lapsi on ollut kuin oma ja hänen äitinsä on tosi kiva tyyppi. Ei meillä ole ollut ongelmaa hoitaa asioita yhdessä, eikä tule, koska ollaan kaikki ihan täyspäisiä, aikuisia ihmisiä.

Tämä! Hieno asenne sinulla 👍

Vierailija
270/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Jos mulla on vapaata ja miehelle tulee jotain äkillistä, totta hemmetissä mä jeesaan vaikka nyt sitten hakemalla lapsen. Miten ihmee

Tietty jos sulla on vapaata ja tulee tiukka tilanne. Mutta ei niitä tarvi etukäteen palaverissa suunnitella ja puhua, vaan tilanteet tilanteina ja vanhemmat hoitaa ensisijaisesti.

Vierailija
271/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinkuin jo aiemmin on todettu, ihmisiä on erilaisia. Sulla on käyny hyvä tuuri että exät ovat inhimillisiä ja täyspäisiä. Kaikilla ei ole niin hyvin ja kaikki vaan ei ole niin hyviä ihmisiä kuin te. Silloin järjestetään asiat ja elämät jokainen omalla tavalla ilman exiä.

Vierailija
272/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten lasten asioita? Mä kuskaan vaikka naapurin lasta, jos avun tarve iskee. Outoa, että

Sieltähän se totuus löytyy, kun pintaa vähän raaputtaa. Naapuria voi auttaa hädässä, mutta exän hätää halutaan vain kasvattaa, koska viha ja katkeruus kuplii pinnan alla. Sääli lasten kannalta.

Vierailija
273/304 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa yhteen miehen kanssa, jos et ole valmis keskustelemaan lapsen asioista. Se lapsi menee aina sinun edelle joka asiassa ja sinun pitää joko hyväksyä se tai hankkia lapseton mies. 

No ihan ei tuollakaan asenteella kannata lähteä parisuhteeseen, siis sen lapsia omaavan. Jos on sillä ajatuksella, ettei puolisoa voi asettaa edelle ikinä missään tilanteessa, niin kannattaa pysyä yksin siihen saakka kunnes lapset aikuisia.

Jos nyt ajatellaan, että pariskunta menossa lapsivapaalla viikonlopulla viettämään pitkästä aikaa parisuhdeaikaa, hotellit varattu ja kaikki,  ja ex soittaakin "hei tiiän et on mun viikonloppu,  mut lapsi haluaakin hei tänäkin viikonloppuna sun luo"

Jos tuossa kohtaa empimättä peruuntuu kaikki pariskunnan suunnitelmat, niin kyllä pitää sitten vähän miettiä, että miksi edes haluaa olla  parisuhteessa sen sijaan

Voin kertoa että läheskään kaikki etävanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsistaan ja peruvat tapaamisia. Ehkä sulle sopii sellainen mies.

Vierailija
274/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa yhteen miehen kanssa, jos et ole valmis keskustelemaan lapsen asioista. Se lapsi menee aina sinun edelle joka asiassa ja sinun pitää joko hyväksyä se tai hankkia lapseton mies. 

No ihan ei tuollakaan asenteella kannata lähteä parisuhteeseen, siis sen lapsia omaavan. Jos on sillä ajatuksella, ettei puolisoa voi asettaa edelle ikinä missään tilanteessa, niin kannattaa pysyä yksin siihen saakka kunnes lapset aikuisia.

Jos nyt ajatellaan, että pariskunta menossa lapsivapaalla viikonlopulla viettämään pitkästä aikaa parisuhdeaikaa, hotellit varattu ja kaikki,  ja ex soittaakin "hei tiiän et on mun viikonloppu,  mut lapsi haluaakin hei tänäkin viikonloppuna sun luo"

Jos tuossa kohtaa empimättä peruuntuu kaikki pariskunnan suunnitelmat, niin kyllä pitää sitten vähän miettiä, että m

Voin kertoa että läheskään kaikki etävanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsistaan ja peruvat tapaamisia. Ehkä sulle sopii sellainen mies.

Luehan nyt teksti tarkemmin. Esimerkissä kyse ei ollut tapaamisen perusmisesta, vaan ettei ota ylimääräiseksi viikonlopuksi, kun kumppanin kanssa sovittua menoa.

Jos haluaa parisuhteen, niin sillekin tulee järjestää se oma tarvittava tilansa ja aikansa. Jos tätä ei halua tehdä, niin mikään ei estä olemasta yksin siihen saakka, että lapset aikuisia.

Vierailija
275/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat on sujuneet tähän asti, en suostuisi. Voit soittaa hänelle ja kertoa, että lasten isä päättää kasvatuksesta ja ettet halua ottaa siitä vastuuta.

Itsehän en muuttaisi yhteen ennen kuin lapset on teinejä.

Vierailija
276/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on joko huolissaan siitä, mikä on sinun roolisi hänen lapsensa elämässä ja miten tulet vaikuttamaan hänen lapseensa, tai sitten hän on jonkinlainen kontrollinhaluinen määräilijä. Ei se sinun kumppanisikaan varmaan ilman syytä hänestä eronnut...? Kysy kumppaniltasi syytä palaverille.

Ja jos sinua ei haluta yhteispalaveri, niin se on ihan sallittua. Sinulla on valta päättää omista asioistasi. Mikään laki ei velvoita yhteispalavereihin exien kanssa.

Vierailija
277/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikki lapset jo aikuisia, joten voin ihan varmuudella sanoa että jokaisesta tuli täyspäinen vaikka miehen lapsilla äiti ei ollut kummoinen, eikä minun lapsellani isä. Myöskään kumpikaan meistä ei palaveerannut eikä muutoin puuttunut lapsenkasvatukseen mitenkään koska olimme samalla aaltopituudella, ja meillä kasvatettiin lapset kuten ME parhaaksi näimme, eikä kuten exämme parhaaksi näki. He kasvattelivat sitten kotonaan miten itse parhaaksi näkivät, vaikka ne tyylit olikin umpisurkeita. Lapsemme todistavat mainitsemaasi kylmyyttä vastaan, ja ovat siinä täysin oikeassa, sinähän et voi asian laitaa tietää.

Vierailija
278/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina ne exät jotka on paskoja. Ja täällä sitten toisistanne kirjoittelette. Huvittavaa :)

Vierailija
279/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuossa perhepalaverissä käsiteltäisiin?

Ilmeisesti jotain lapsen hoitoa jatkossa, kuka hakee ja kuka noutaa vaihtopäivinä jnt. 

Minusta nuo ei nyt ensialkuun ainakaan muutu, mies hoitaa ne jatkossakin. Tietysti voin tarvittaessa auttaa, mutta sen voimme sopia miehen kanssa ja tämä osaa kyllä jatkossakin olla yhteydessä exäänsä. Ap

Jos nyt kuitenkin tulet asumaan samassa taloudessa kuin se lapsi ilmeisesti osan aikaa, niin ymmärrän hyvin että äiti haluaa edes hiukan tutustua sinuun. Johan se kuuluu vanhemman velvollisuuksiinkin tietää kenen kanssa oma lapsi viettää ison osan ajastaan.

Minusta on hienoa, että äiti tahtoo tutustua aphen. Kertoo että on tosi kypsä ihminen. Ja mistä sen tietää, vaikka siitä ja apsta tulisi ihan ystävät? Yhteistä on ainakin samanlainen miesmaku. 

Itse olen lapseton, mutta jos muuttaisin yhteen lapsellisen miehen kanssa, haluaisin kyllä nähdä itseni yhtenä lapsen kasvattajista, vaikka kummitätiin vertautuvana. Kaikki muu olisi lapselle hiton outoa, ja itsellekin. Tottakai haluaisin olla mieheni lapselle hyvä ja tärkeä aikuinen. 

Vierailija
280/304 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten lasten asioita? Mä kuskaan vaikka

Eli sääli lasten kannalta myös se ettei äiti anna isälle ilmaista rahaa ja tavaraa ja käy kolailemassa hänen pihaansa? Asia ok.

Moni lapsi ymmärtää että jokainen teker omat hommansa itse, mutta teillä varmaan on tapana eksien kanssa vaihtaa päikseen kotitöitä niin että exä tulee sinun luoksesi niitä tekemään ja sinä menet eksäsi luokse. Kuulostaa vaikealta, mutta varmaan toimitte näin jottei tarvitse sääliä lapsia.