Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
181/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut aiemmin edes miettinyt koko asiaa, mutta nyt mietin.

Voisikohan tätä virhettä enää korjata mitenkään?

Tuskinpa sinun kannattaa tässä suhteessa enää roikkua. Ehkä olette liian erilaisia, ja se tulisi vastaan myöhemminkin.

Vierailija
182/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän asiaa pureskelen, niin sitä enemmän ymmärrän itse mokanneeni ja peruuttamattomasti.

Seison kuitenkin edelleen päätökseni takana, koska koen jonkun asteisen mykkäkoulun ja vetäytymisen loukkauksena itseäni kohtaan, enkä selvästikään voi olla ihmisen kanssa, kenellä on taipumusta toimia niin. Tällä kertaa vajaa kaksi viikkoa oli liikaa.

Mainitsemani "takuu" olisi voinut olla vaikka viesti, jossa hän ilmoittaa kaipaavansa vain omaa rauhaa ja olevansa yhteydessä minuun sitten, kun haluaa taas nähdä. Silloin olisin todennäköisesti jaksanut odottaa pidempään kuin puolitoista viikkoa.

Ero oli oikea ratkaisu koska kumpikaan ei halua olla toisen kanssa. 

Tsemppiä ap. 

Jos koet että oma ajatus on nyt jalostunut, niin jatkat elämää yhden kokemuksen rikkaampana ja uudella viisaudella eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.

On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.

Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.

Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.

Anna jo olla. Eksäsi ei ole terapeuttisi. Oikea terapeutti saa korvauksen kuunnellessaan asiakkaiden vuodatuksia.

Vaikka ap olisi toiminut kuinka väärin tahansa, voi toinen olla se "fiksumpi" ja kertoa miten asia on. Onko vaikeaa sanoa "En halua jatkaa tätä tapailua/suhdetta, koska tunteeni ovat muuttuneet", tai "olen huomannut, ettemme loppujen lopuksi sovi toisillemme"? siinä se.

Miksi on jotenkin oikeampaa vältellä ja keksiä jotain tekosyitä? Nopeammin siitä riippakivestä pääsee eroon, kun hoitaa asian kerralla ja niin, että vastaanottaja ymmärtää, että näin tämä asia nyt on ja kaikki päättyy nyt ja tässä. Lopuksi voi vaikka toivottaa toiselle hyvää jatkoa, kuten fiksut tekee.

Ei ap ole lyönyt, varastanut tai pettänyt, jolloin olisikin hyvin ymmärrettävää, että hänet heivataan selittämättä syytä tuosta noin vain. 

-sivusta

Vierailija
184/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän asiaa pureskelen, niin sitä enemmän ymmärrän itse mokanneeni ja peruuttamattomasti.

Seison kuitenkin edelleen päätökseni takana, koska koen jonkun asteisen mykkäkoulun ja vetäytymisen loukkauksena itseäni kohtaan, enkä selvästikään voi olla ihmisen kanssa, kenellä on taipumusta toimia niin. Tällä kertaa vajaa kaksi viikkoa oli liikaa.

Mainitsemani "takuu" olisi voinut olla vaikka viesti, jossa hän ilmoittaa kaipaavansa vain omaa rauhaa ja olevansa yhteydessä minuun sitten, kun haluaa taas nähdä. Silloin olisin todennäköisesti jaksanut odottaa pidempään kuin puolitoista viikkoa.

Puolitoista viikkoa?! Se on aivan älyttömän lyhyt aika. Tuossa ajassa hän siis on ollut kiireinen ja lähetellyt vähemmän viestejä eikä ole ehtinyt nähdä ja sinä vedät siitä sellaiset pultit että eroat. Taidat olla aika kärsimätön. Et jaksa odottaa tuota pit

En ole varsinaisesti kärsimätön, mutta kaiketi niin traumatisoitunut aiemmista kokemuksistani, että mieluummin eroan kuin elän eron pelossa.

Ei kyllä kuulosta kovinkaan terveeltä.

Vierailija
185/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppeja aplle:

Jätä jatkossa draamailu pois ja kohtaa toinen ihmisenä

Ei mitään kuningatar-kohtelua ym hömppää, vaan rauhassa tutustumista 

Suhteesta tulee hyvä jos siinä on sen edellytykset, sitä ei voi pakottaa tai vaatia takuita 

Tuo suhde nyt ei syystä tai toisesta ollut teille oikea, älä murehdi sitä mutta anna itsellesi aikaa toipua 

Toinen ei ole vastuussa sinun tunteistasi, ne pitää sinun työstää. Mutta jos et voi suhteessa hyvin, voit tottakai erota. Ja niin voi toinenkin. 

Jätä liian dramaattiset ilmaisut. Suhde on vain yksi osa elämää, ei koko sisältö. 

Hanki elämääsi joku oma juttu joka ei liity parisuhteisiin. Olet kiinnostavampi ja saat itsellesi paremman olon. 

Vierailija
186/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Olet päätöksesi jo tehnyt, joten pysy siinä. Seuraavassa suhteessa voit toimia eri tavoin.

Vierailija
187/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa ap ollut mitään vikaa.

Itse en voi jättää ihmisiä noin roikkumaan, vaikka olisimme tavanneet vain kerran.

Kerroin juuri miehelle jonka olin tavannut kerran, että pahoittelen mutta eräs toinen suhde oli jo ehtinyt hieman pidemmälle, että hänessä ei ollut mitään vikaa, vaan hän vaikutti ihanalta. En pysty tapaamaan useampia samaan aikaa.

Mutta tapasit kuitenkin kahta miestä samaan aikaan. "Toinen suhde oli jo ehtinyt hieman pidemmälle". Törkeää.

En tajua miten naiset pystyy ylipäätään tekemään tuttavuutta kahden tai useamman miehen kanssa yhtä aikaa. Joka tapauksessa se on törkeää ja väärin niitä miehiä kohtaan.

Vierailija
188/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista viikkoa?! Se on aivan älyttömän lyhyt aika. Tuossa ajassa hän siis on ollut kiireinen ja lähetellyt vähemmän viestejä eikä ole ehtinyt nähdä ja sinä vedät siitä sellaiset pultit että eroat. Taidat

En ole varsinaisesti kärsimätön, mutta kaiketi niin traumatisoitunut aiemmista kokemuksistani, että mieluummin eroan kuin elän eron pelossa.

Ei kyllä kuulosta kovinkaan terveeltä

Ihan ymmärrettävää, ettei monikaan halua elää eron pelossa. Reaktio erota itse on suojelumekanismi. Tuo kulunut aika vaan oli aika lyhyt. 

Vierailija
189/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista viikkoa?! Se on aivan älyttömän lyhyt aika. Tuossa ajassa hän siis on ollut kiireinen ja lähetellyt vähemmän viestejä eikä ole ehtinyt nähdä ja sinä vedät siitä sellaiset pultit että eroat. Taidat

Ö

Vaikka täällä sanotaan ihan aiheesta että apn käytöksessä on epäterveitä piirteitä, älä ap ota siitä liikaa taakkaa. Aika monella ihmisellä on vaikeita kokemuksia elämässä jotka sitten oireilee tavalla tai toisella. Ihmiset on yleensäkin epätäydellisiä, mutta vähitellen voi oppia uutta ja kehittyä. Mutta myös mokailu on ihan normaalia ja osa elämää. 

Vierailija
190/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksiselitteisiä vastauksia on tullut siihen suuntaan, että tämä juna meni jo.

Kysyn kuitenkin vielä, että voinko menettää jotain jos laitan hänelle viestin jossa pahoittelen käytöstäni ja ero-viestiä, sekä selitän syitä sille. Lisäksi kysyn suoraan, että voidaanko vielä korjata tilanne?

Hän joko vastaa siihen, jolloin saan lopullisen päätöksen tai sitten ei, joka sekin sinetöi jutun.

Nykyisessä tilanteessa hänestä saattaa tuntua siltä, että en joko ymmärrä omaa tekemääni virhettä tai sitten olen vihainen hänelle ja syytän häntä kaikesta.

Vierailija
191/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä aiemmassa poistetussa ketjussa useampi sanoi että naisella on varmaankin toinen mies, johon vastasit jotain sellaista että tekemiesi selvitysten ja tutkimusten perusteella olet 99,99 % varma että ei ole toista miestä.

Nyt kerrot että et ole ollut missään yhteydessä naiseen etkä yhteenkään hänen ystäväänsä.

Mitä ihmettä nuo selvitykset ja tutkimukset ovat olleet??? Tulee todella negatiivinen ja kylmäävä olo tuosta. Aika usein kun toinen osapuoli tekee selvityksiä ja tutkimuksia exänsä mahdollisista uusista suhteista, se ex löytyy joku päivä hengettömänä. 

Vierailija
192/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun tehtäväsi päättää, kuinka läheiseksi hän haluaa tulla kanssasi ja mistä hän voi sinun kanssasi jutella. Jos hän voisi, hän juttelisi. Ihmissuhteet ovat kiinni toisissaan ajatuksin, ei käsiraudoin. Kaikki suhteesi mallit ovat ajatuksissasi, ne eivät ole 'tuolla ulkona'. Me kaikki toteutamme omia mallejamme, emme toisten malleja. Joskus sattumalta ne ovat lähes identtiset ja samankaltaisten mallien kanssa on helppo elää. Hänen erilainen mallinsa on kehittynyt jo vuosia ennen kuin hän tapasi sinut. 

Vierailija
193/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo nainen, niin en kyllä vastaisi mihinkään yhteydenottohin. Ohi mikä ohi, kirjan kannet kiinni. Sellaiset tyypit jotka eroavat ja sitten ryömivät muutaman viikon päästä takaisin, eivät ole mitenkään viehättäviä tai luottamusta herättäviä.

Vierailija
194/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksiselitteisiä vastauksia on tullut siihen suuntaan, että tämä juna meni jo.

Kysyn kuitenkin vielä, että voinko menettää jotain jos laitan hänelle viestin jossa pahoittelen käytöstäni ja ero-viestiä, sekä selitän syitä sille. Lisäksi kysyn suoraan, että voidaanko vielä korjata tilanne?

Hän joko vastaa siihen, jolloin saan lopullisen päätöksen tai sitten ei, joka sekin sinetöi jutun.

Nykyisessä tilanteessa hänestä saattaa tuntua siltä, että en joko ymmärrä omaa tekemääni virhettä tai sitten olen vihainen hänelle ja syytän häntä kaikesta.

Anna olla. 

Mutta jos asia vaivaa sua, ja olet kirjoitellut myös aiemmista vaikeista kokemuksista, tekisi sun hyvää käydä jollain mielenterveyshoitajalla tai eroseminaarissa käydä tuota omaa tunne-elämää ja historiaa läpi. 

Jos vielä sen jälkeen haluat laittaa viestin, laita sitten kun olet oikeasti selvittänyt omat ajatukset ja tutkinut asioita pidemmällä aikavälillä. 

Näin minä toivon, että ihmiset johon otan etäisyyttä toimisi, jos on pakko vielä olla yhteydessä. 

Vierailija
195/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Älä laita hänelle yhtään mitään viestiä enää. Hän on todennäköisesti ollut ahdistunut käytöksestäsi, koskapa perui jatkuvasti tapaamisianne lopussa eikä reagoinut viimeiseen viestiisi enää mitenkään. Hän tuskin enää haluaa yrittää kanssasi uudelleen, hän luultavasti käytöksesi pelottavana eikä välttämättä halua tässä vaiheessa seurustella ylipäätään.

Nyt jäitä hattuun. Pahimmassa tapauksessa nainen lähtee hakemaan sinulle lähestymiskieltoa, jos et nyt osaa jättää tätä juttua sikseen.

Vierailija
196/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä sanotaan ihan aiheesta että apn käytöksessä on epäterveitä piirteitä, älä ap ota siitä liikaa taakkaa. Aika monella ihmisellä on vaikeita kokemuksia elämässä jotka sitten oireilee tavalla tai toisella. Ihmiset on yleensäkin epätäydellisiä, mutta vähitellen voi oppia uutta ja kehittyä. Mutta myös mokailu on ihan normaalia ja osa elämää. 

Mutta nyt jätä se nainen jatkossa rauhaan ja keskity omiin juttuihin ja hae apua niiden vanhojen traumojen työstöön, ettet pura niitä seuraavaan ihmiseen.

Suhteita ei voi pakottaa ja kuningatar-kohtelun sijaan ihmiset haluaa yleensä tulla kuulluksi ja nähdyksi omana itsenään. 

Vierailija
197/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä aiemmassa poistetussa ketjussa useampi sanoi että naisella on varmaankin toinen mies, johon vastasit jotain sellaista että tekemiesi selvitysten ja tutkimusten perusteella olet 99,99 % varma että ei ole toista miestä.

Nyt kerrot että et ole ollut missään yhteydessä naiseen etkä yhteenkään hänen ystäväänsä.

Mitä ihmettä nuo selvitykset ja tutkimukset ovat olleet??? Tulee todella negatiivinen ja kylmäävä olo tuosta. Aika usein kun toinen osapuoli tekee selvityksiä ja tutkimuksia exänsä mahdollisista uusista suhteista, se ex löytyy joku päivä hengettömänä. 

En mene siihen sen tarkemmin, että minä nuo selvitykset sisälsivät, mutta eivät olleet mitään laitonta ja tapahtuivat erosta seuraavana päivänä.

Halusin vain tietää, että onko syy hänen muuttuneelle käytökselleen kuitenkin toinen mies ja tulinko petetyksi.

Silloin ero olisi ollut 1000 kertaa helpompi käsitellä.

Vierailija
198/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaivaa mieltäsi tuolla ihmisellä, hän ei selvästikään ole sen luonteinen ihminen, joka sopii sinun vierellesi. Tiedät sen varmasti itsekin. Tiedän miten se houkuttaa laittaa viesti, mutta älä laita. Mietit myöhemmin kuitenkin, miksi pitikään mennä  lähettämään.

Jos hän olisi ollut sinulle sopiva ja välittänyt sinusta aidosti, hän olisi itse jo laittanut sinulle viestin. Tai sitten hän on niitä ihmisiä (tällaisia on paljon) , että kuulet hänestä myöhemmin ja silloin yleensä on jo liian myöhäistä huomata mitä hän menetti.

Vierailija
199/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, teet itsestäsi pellen ja rasittavan. Ainoa syy, miksi haluat ottaa häneen yhteyttä on toive yhteenpaluusta, ei mikään tilanteen selittäminen ja anteeksipyyntö, ne on tekosyitä. Jos kerran et kestä olla puolitoista viikkoa vähemmällä viestittelyllä ja tapaamisella, niin mitä sitten kun se tapahtuu uudestaan. Eroat taas? Eiköhän tuo teidän juttu ole ihan sinetöity. 

Vierailija
200/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä näin, niin saat lopultakin rauhan ja voit jatkaa eteenpäin. Hiljaisuus on vastaus, ja se varmaankin riittää. Tuskin mitään yhteydenottoa tulee, joten annat sitten olla ja piste. Elämä jatkuu, vietät kivat pikkujoulut ja otat sellaisen asenteen, että jossain sinua odottelee se oikea. Tsempit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi