Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
521/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt arvoisat tämän viestiketjun osallistujat ymmärtää se, että minä olen aikuinen mies ja herrasmies, joka osaa puhua ja pussata.

Ymmärrän tunteen olevan aina kokijalleen tosi ja osaan vastaanottaa palautetta niin ihmissuhteissa kuin työelämässäkin.

Jos joku sanoo esim. minun käytöksessäni olevan jotain mikä haittaa häntä, kuuntelen ja yritän ymmärtää hänen näkökulmansa sekä tarpeen tullen kehitän omaa toimintaani tai muutan sitä täysin, jos totean oman toimintani olleen vahingollista tai puutteellista.

Sinä siis päätät, onko käytöksesi vaikka satuttanut toista ja jos olet sitä mieltä että ei, niin jatkat samaa rataa välittämättä siitä toisesta. Kuitenkin syytät exääsi satuttami

Pitkästä sepustuksesta huolimatta asia on edelleen sama: sinä päätät onko palaute sellaista, jonka mukaan haluat muuttua. Exäsi päätti myös. 

Vierailija
522/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

No ei tuo tarkoita, että nuollaan varpaanvälit tai viedään joka ilta viiden tähden ravintolaan syömään ja kositaan. On monia sanontoja, joilla vain korostetaan omaa käytöstä ja näkemystä.

Esim. pitää kuin kukkaa kämmenellä, vaikka ihan normaalia perhe-elämää on, ja jopa riidelläänkin. Silti voi olla romanttista, pidetään huolta ja pyydetään anteeksi ja opitaan virheistä.

Kuningatarkohtelun käsitän itse kunnioittavaksi, ja että tehdään asioita toisen hyväksi, terveellä itsetunnolla kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

Sillä kumppanillakin on todennäköisesti ihan yhtä tylsä ja tavallinen arkipäivä. 

Vierailija
524/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan tänne liittyneen uusia keskustelijoita, joten luon heitä ja kaikkia muitakin helpottaakseeni tämmöisen lyhyen aikajanan/tiivistelmän tapahtumista.

* Ennen aktiivista yhdessäoloa ja tekemistä sekä päivittäistä kommunikointia molemminpuolin.

* Sitten kommunikointi vähenee naisen puolelta ja hän ei halua nähdä enää edes yhteisen harrastuksen aikana. Annan asian olla, en utele miksi ei halua ja pistän kaiken työstressin piikkiin.

* Tästä eteenpäin puolitoista viikkoa lähes radiohiljaisuutta ja ei yhtäkään tapaamista, edes kahvilla tai yhteisellä lounaalla käymistä. Laitan viestin, jossa kysyn onko kaikki hyvin. Saan vastauksen, että kaikki ei ole hyvin ja sovimme tapaavamme pian hänen vapaapäivänään.

* Radiohiljaisuus.

* Vapaapäivät koittavat ja naisesta ei kuulu yhtään mitään ennen iltaa, jolloin tulee viesti "tänään ei kerkee". Tämä toistuu.

* Lähetän eroviestin, että pidä tunkkisi. Ei enää mitään yhteydenottoja puolin eikä toisin.

* Kahden viikon päästä tapahtuneesta luon tämä viestiketjun, että voin purkaa tuntemuksiani ja saada vertaistukea.

Vierailija
525/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen nilkki, turhaa tuhlaat enää aikaasi miettimällä asiaa. Oli naisesta varmaan itsetuntoa hivelevää kiusata ja vedättää. Jotkut ovat tuollaisia kehittymättömiä ja itsekkäitä, ehkäpä mielenterveysongelmia?

Vierailija
526/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisitte nähdä suhteenne eri tavalla. Ehkä ap olit kiinnostuneempi hänestä kuin hän sinusta? Se on ikävä myöntää itselle, mutta niinkin käy toisinaan. Voithan toki yrittää selvittää asiaa vielä, mutta tiedät varmasti, etteivät kaikki osaa sanoittaa tunteitaan ja keskustella. Tai eivät halua ilmaista omaa tahtoaan ja näkemyksiään, koska välttelevät konflikteja.

Puoli vuotta on tosi lyhyt aika toiseen tutustumisessa, mutta toisaalta se voi olla pitkä aika, jos on asettanut suhteelle tulevaisuuden tavoitteita.

Vierailija
527/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

Nimenomaan. Ja kun katsoo miten paljon aikaa ihmiset viettävät kännykkä kourassaan, ei yhden pikku tekstarin lähettämiseen mene kuin muutama sekunti. Ja sen voi tehdä vaikka ruokatauolla. "Hei, kiirettä pitää, en ehdi nyt näiden projektien takia varmaankaan pariin viikkoon nähdä, mutta odotellaan parempia aikoja, pusut"...jne

Ja tuo pitää toistaa joka päivä....

Vierailija
528/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisitte nähdä suhteenne eri tavalla. Ehkä ap olit kiinnostuneempi hänestä kuin hän sinusta? Se on ikävä myöntää itselle, mutta niinkin käy toisinaan. Voithan toki yrittää selvittää asiaa vielä, mutta tiedät varmasti, etteivät kaikki osaa sanoittaa tunteitaan ja keskustella. Tai eivät halua ilmaista omaa tahtoaan ja näkemyksiään, koska välttelevät konflikteja.

Puoli vuotta on tosi lyhyt aika toiseen tutustumisessa, mutta toisaalta se voi olla pitkä aika, jos on asettanut suhteelle tulevaisuuden tavoitteita.

Se on tiedossa, että hänen on vaikeampi puhua tunteistaan tai sanoittaa ajatuksiaan, mitä minun. Olisin silti kaivannut edes tekstiviestin, jossa kertoo ettei tunne minua kohtaan samalla tavoin kuin minä häntä kohtaan. Se olisi ollut sitten siinä ja olisin kenties jo ihan eri tavalla yli asiasta.

Vierailija
529/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi huomattavasti ymmärrettävämpää, jos ap:n nainen olisi alusta saakka toppuutellut ja pyytänyt etenemään hitaasti.

Silloin voisi käydä järkeen äkkinäinen halu irtautua kokonaan suhteesta ja alkaa vältellä, kun toinen on kenties liian innokas. Mutta ilmeisesti tässä on edetty yhteisin suunnitelmin molempien halusta. Tuli kyllästyminen tai elämään astui toinen mies, joka kenties ollutkin jo samaan aikaan,  ja kuviot menivätkin uusiksi. 

Vierailija
530/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sama pelle, joka on jankannut vuosia täällä ja muillakin palstoilla. Henkilöllisyys kävi ilmi aiemmin ketjussa. Säälittää nainen, joka on tuollaiseen hulluun haksahtanut. Yrittää antaa tässä itsestään muka pohtivan ja sivistyneen kuvan, mutta se on vain pintaa ja tätä ketjua lukiessa näkee, ettei tyyppi käy täysillä.

Mitä paskaa tämä on? Henkilöllisyyteni ei ole käynyt ilmi missään vaiheessa ja en ole koskaan ennen kirjoittanut tänne mktään.

Vierailija
531/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuossa kävi, kaikki saivat mitä halusivat. Nainen mahdollisesti halusi erota ja ap teki sen hänen puolestaan. Ap halusi erota, koska ei malttanut odottaa mitään selitystä tai tapaamista ja ero tapahtui. Tämähän oli onnellinen loppu. 

Vierailija
532/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sama pelle, joka on jankannut vuosia täällä ja muillakin palstoilla. Henkilöllisyys kävi ilmi aiemmin ketjussa. Säälittää nainen, joka on tuollaiseen hulluun haksahtanut. Yrittää antaa tässä itsestään muka pohtivan ja sivistyneen kuvan, mutta se on vain pintaa ja tätä ketjua lukiessa näkee, ettei tyyppi käy täysillä.

Sama kävi mielessä. Jotain yksipuolista ihastumista varmasti tässäkin casessa loppujen lopuksi pohjimmiltaan. Ehkä käynyt naisen kanssa silloin tällöin kahvilla jne. Liekö edes seksiä ollut.

Vierailija
533/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä märehdi asiaa, opettele pääsemään ikävistä asioista yli. 

Vierailija
534/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän tuossa kävi, kaikki saivat mitä halusivat. Nainen mahdollisesti halusi erota ja ap teki sen hänen puolestaan. Ap halusi erota, koska ei malttanut odottaa mitään selitystä tai tapaamista ja ero tapahtui. Tämähän oli onnellinen loppu. 

Aika hyvä tiivistelmä. 😂

Vierailija
535/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi huomattavasti ymmärrettävämpää, jos ap:n nainen olisi alusta saakka toppuutellut ja pyytänyt etenemään hitaasti.

Silloin voisi käydä järkeen äkkinäinen halu irtautua kokonaan suhteesta ja alkaa vältellä, kun toinen on kenties liian innokas. Mutta ilmeisesti tässä on edetty yhteisin suunnitelmin molempie

Tai ehkä vain hiljalleen mies ei enää vaikuttanutkaan yhtä sopivalta kumppanilta kuin ensihuumassa ja tunteet alkoivat viilenemään. Ihastus ei muuttunut rakkaudeksi.

Erohaluihin ei mitään ulkopuolisia ihmisiä tarvita, eihän ap:llakaan ollut toista, vaikka päätti suhteen.

Vierailija
536/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin voisi käydä järkeen äkkinäinen halu irtautua kokonaan suhteesta ja alkaa vältellä, kun toinen on kenties liian innokas. Mutta ilmeise

Tämä skenaario on täysin mahdollinen, mutta olisin vain kaivannut kuulla sen naiselta itseltään.

Vierailija
537/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fuulaa, että "jos tuo toinen olisi toiminut toisin, olisin päässyt erosta helpommin yli." Et olisi. Ihan yhtä vaikeaa silloinkin olisi. Sitten vaan jossittelisit jotain muuta. 

Vierailija
538/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin voisi käydä järkeen äkkinäinen halu irtautua kokonaan suhteesta ja alkaa vältellä, kun toinen on kenties liian innokas. Mutta ilmeisesti tässä on edetty yhteisin suunnitelmin molempie

Ihan missä vaiheessa tahansa voi toiselta loppua kiinnostus ja tunteet. Toinen voi myös olla liian innokas, vaikka ihan yhteisymmärryksessä ollaan edettykin, esim haluaa jotakin nopeammin kuin toiselle sopii. 

Vierailija
539/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

No ei tuo tarkoita, että nuollaan varpaanvälit tai viedään joka ilta viiden tähden ravintolaan syömään ja kositaan. On monia sanontoja, joilla vain korostetaan omaa käytöstä ja näkemystä.

Esim. pitää kuin kukkaa kämmenellä, vaikka ihan normaalia perhe-elämää on, ja jopa riidelläänkin. Silti voi olla romanttista, pidetään huolta ja pyydetään anteeksi ja opitaan virheistä.

Kuningatarkohtelun käsitän itse kunnioittavaksi, ja että tehdään asioita toisen hyväksi, terveellä itsetunnolla kuitenkin.

Eli ap:lle kuningatarkohtelu naiselle tarkoittaakin sitä, että naista pidetään ihmisenä yhtä arvokkaana kuin miestäkin :D

Mikäköhän on ap:sta normaali kohtelu naiselle?

Vierailija
540/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on fuulaa, että "jos tuo toinen olisi toiminut toisin, olisin päässyt erosta helpommin yli." Et olisi. Ihan yhtä vaikeaa silloinkin olisi. Sitten vaan jossittelisit jotain muuta. 

Tässä asiassa olen kokemusteni pohjalta täysin eri mieltä.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.