Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
501/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä, ap, edelleen oleskelet täällä "ruoskittavana", kun saat vain kuraa niskaasi?

Suurin osa näyttää olevan sitä mieltä, että on ihan ok mitään ilmoittamatta jättää, vaikka ollaan puoli vuotta oltu yhdessä ja jopa suunniteltu yhteen muuttoakin. Ei siis tarvita edes tekstaria, kun pitää itse älytä, että on hylkäämiseen syyllinen ja täyspaska mieheksi. Näin se nykyään menee.

Käsitin aloituksesta, että useaan kertaan kumppani on perunut selittämättä tai oudolla "tekosyyllä" sovitut menot ja suoraan sanottuna koettanut vältellä. Suoraan sanominen ja eron selkokielellä perustelu ei näköjään onnistu.

Jos asiaa tiedustelee, on vainooja ja mieleltään sairas stalkkeri jne.

Luovuta jo, ihan itsesi takia, ap. Kyllä se sopiva sinulle vielä löytyy! :)

Tämä on kyllä ap:n itsensä kirjoittama viesti 😆

Vierailija
502/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohdellut eksiäni aina hyvin tavatessamme suhteen loppuun saakka, ja ymmärrän, että moni minua huonosti kohdellut eksäni oli sen vuoksi sitä mieltä, että "kaikki oli hyvin suhteessamme". 

Syy, miksen tuonut epäkohtia/eroavaisuuksiamme esille oli, että ne olivat liian suuria, jotta niiltä olisi voinut puhumalla ratkaista.

Hiljalléen minun intoni sitten viestitellä ja tavata hiipui, sillä en enää nauttinut suhteestamme.

Ei varmasti paras tapa toimia, mutta opetti ainakin, etten tulisi suhteen loputtua jäämään kaipaamaan miestä.

Miehenä on helppo suosia suoraa puhetta kasvokkain erotilanteessa, naiselle se on fyysinen uhka koko- ja voimaeron vuoksi.

Vierailija
504/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä, ap, edelleen oleskelet täällä "ruoskittavana", kun saat vain kuraa niskaasi?

Suurin osa näyttää olevan sitä mieltä, että on ihan ok mitään ilmoittamatta jättää, vaikka ollaan puoli vuotta oltu yhdessä ja jopa suunniteltu yhteen muuttoakin. Ei siis tarvita edes tekstaria, kun pitää itse älytä, että on hylkäämiseen syyllinen ja täyspaska mieheksi. Näin se nykyään menee.

Käsitin aloituksesta, että useaan kertaan kumppani on perunut selittämättä tai oudolla "tekosyyllä" sovitut menot ja suoraan sanottuna koettanut vältellä. Suoraan sanominen ja eron selkokielellä perustelu ei näköjään onnistu.

Minä en tiedä kenen kirjoittama viesti tuo on mutta olen ihan samoilla linjoilla. Tällä palstalla saa aina paskaa niskaansa. Olen itse ollut tilanteessa jossa seurustelin joitakin kuukausia miehen kanssa jonka tunsin sitten alkavan vetäytyä. Siinä on tosi toivottomassa tilanteessa koska ei oikein voi kysyä liikaa (jotta et ole ahdistava stalkkeri) vaan on vaan sen toisen armopalojen varassa. Tietää että juttu oli siinä mutta ei tiedä kuitenkaan koska se toinen roikuttaa vaan jossain löysässä hirressä. Ehkä haluaa pitää sua varalla jos joku toinen mielenkiintoisempi ei kiinnostumaan. Sympatiseeraan aloittajaa todella paljon. Kyllä tää nainen on käyttäytynyt kurjasti. 

Vierailija
505/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä koen, että minulla olisi ollut oikeus saada syy exäni yhtäkkiä täysin muuttuneelle käytökselle, koska niin normaalissa ja inhimillisessä kanssakäymisessä toimitaan."

Ihmissuhteissa ei oo hyvä lähtökohta "minulla on oikeus" vaan se, että mitä toinen pystyy antamaan ja riittääkö se itselle. Sulle ei riittänyt se, mitä sun ex pystyi antamaan ja jätit hänet. Kumpikin toimi omien tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. 

Kaikilla voi olla omat sääntönsä mielessään "inhimillisestä kanssakäymisestä", mutta ne ei oo samanlaiset kaikilla. Ja ihmisillä on eri tarpeita ja rajoitteita. 

Vierailija
506/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

Onkohan tää ap sama tyyppi, kuin kotitreffi- videotsättimies, joka puhui prinsessakohtelusta. 

Vierailija
507/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt arvoisat tämän viestiketjun osallistujat ymmärtää se, että minä olen aikuinen mies ja herrasmies, joka osaa puhua ja pussata.

Ymmärrän tunteen olevan aina kokijalleen tosi ja osaan vastaanottaa palautetta niin ihmissuhteissa kuin työelämässäkin.

Jos joku sanoo esim. minun käytöksessäni olevan jotain mikä haittaa häntä, kuuntelen ja yritän ymmärtää hänen näkökulmansa sekä tarpeen tullen kehitän omaa toimintaani tai muutan sitä täysin, jos totean oman toimintani olleen vahingollista tai puutteellista.

Sinä siis päätät, onko käytöksesi vaikka satuttanut toista ja jos olet sitä mieltä että ei, niin jatkat samaa rataa välittämättä siitä toisesta. Kuitenkin syytät exääsi satuttamisestasi. Mitäs jos hänkin oli sitä mieltä, ettei

Pahoittelen, koska ilmaisin itseäni ilmeisesti epäselvästi.

Vastuu mahdollisesta muutoksesta minulle osoitetun palautteen pohjalta on tosiaan yksin minulla ja näin ollen ainoastaan minä voin arvioida sen arvon.

Uskon lisäksi minulla olevan riittävät kognitiiviset sekä sosiaaliset taidot palautteen arviointiin.

Jos joku työpaikalla sanoo minulle, että asia X kannattaa tehdä näin, koska se on silloin helpompaa ja vie vähemmän aikaa: on minulla riittävät valmiudet arvioida kannattaako niin toimia, vai kärsiikö esim. työn laatu.

Jos naisystäväni sanoo, että hän on kyllästynyt keräämään sukkiani lattialta: ymmärrän toimintani haittaavan parisuhdettamme, myönnän virheeni, kehitän toimintaani ja en enää jätä sukkia lattialle.

Oliko nyt tarpeeksi tarkasti ja analyyttisesti vastattu, kun keksin vielä pari kivaa esimerkkiä vai väännänkö vielä enemmän rautalangasta, että et vain onnistu vääristelemään tarkoituksiani?

Vierailija
508/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on ohjelmoitu kapinoimaan isäänsä vastaan. Nainen jatkaa toimintaansa myös avioliitossa mutta kapinan kohde on tällä kertaa aviomies. Nämä ovat universumin lait. tietyssä määrin mies voi antaa liekaa naiselle, tottakai. Mutta nainen on onnellisimmillaan kun mies asettaa rajat. 

No hyvä, että ap:n eksä on nyt onnellinen, kun ap asetti rajat ja päätti suhteen. Ap kuulostaa myös "tosi onnelliselta" rajojen asettajana.

Vierailija
509/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet?

Tunnistan tiettyjä piirteitä omaan exääni, kun hän oli n. 20-vuotias. Välillä tuntui, että olin kuin pelastusrengas, johon hän hukkuvana takertui. Aivan helvetin raskasta saada toisesta ihmisestä pallo jalkaansa. 

Vaikuttaa siltä, että ap on kovin nuori, kun niin ahdistuu, jos joku ei 1,5 viikkoon ehdi tavata ja viestittely on harvaa. Ihmisiä elää etäsuhteissa eri aikavyöhykkeillä, jotkut tekevät reissutyötä. Ja tämä vinkuu 1,5 viikosta, edes noin pientä aikaa ei pysty olemaan niin, että asiat eivät mene juuri kuten hän haluaa. 

Lähteekö ne sinne eri aikavyöhykkeelle sanomatta mitään ja sopimatta yhteydenpitotavoista?

Kyllä minä ainakin huolestun, jos on normaalisti yhteys päivittäin ja selityksittä (sanottiinko ne työkiireet puolento

Jokainen täysipäinen ymmärtää, että viestitään silloinkin siihen on aikaa. Etukäteen et voi tietää miten esim. Työkomennus sujuu ja millaiset aikataulut se asettaa.

Vierailija
510/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet?

Tunnistan tiettyjä piirteitä omaan exääni, kun hän oli n. 20-vuotias. Välillä tuntui, että olin kuin pelastusrengas, johon hän hukkuvana takertui. Aivan helvetin raskasta saada toisesta ihmisestä pallo jalkaansa. 

Vaikuttaa siltä, että ap on kovin nuori, kun niin ahdistuu, jos joku ei 1,5 viikkoon ehdi tavata ja viestittely on harvaa. Ihmisiä elää etäsuhteissa eri aikavyöhykkeillä, jotkut tekevät reissutyötä. Ja tämä vinkuu 1,5 viikosta, edes noin pientä aikaa ei pysty olemaan niin, että asiat eivät mene juuri kuten hän haluaa. 

Lähteekö ne sinne eri aikavyöhykkeelle sanomatta mitään ja sopimatta yhteydenpitotavoista?

Kyllä minä ainakin huolestun, jos on normaalisti yhteys päivittäin ja selityksittä (sanottiinko ne työkiireet puolento

Kaikki ihmiset tässä maailmassa eivät ole jatkuvasti tavoitettavissa tai soittele päivittäin. Kyllä se on ahdistavaa, jos on kiireistä, vaisu olo tai ei ole toiselle niin asiaa, ja sitten alkaa tulla kyselyjä että missä mennään, ollaanko nyt eroamassa. 

Vierailija
511/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt arvoisat tämän viestiketjun osallistujat ymmärtää se, että minä olen aikuinen mies ja herrasmies, joka osaa puhua ja pussata.

Ymmärrän tunteen olevan aina kokijalleen tosi ja osaan vastaanottaa palautetta niin ihmissuhteissa kuin työelämässäkin.

Jos joku sanoo esim. minun käytöksessäni olevan jotain mikä haittaa häntä, kuuntelen ja yritän ymmärtää hänen näkökulmansa sekä tarpeen tullen kehitän omaa toimintaani tai muutan sitä täysin, jos totean oman toimintani olleen vahingollista tai puutteellista.

Sinä siis päätät, onko käytöksesi vaikka satuttanut toista ja jos olet sitä mieltä että ei, niin jatkat samaa rataa välittämättä siitä toisesta. Kuitenkin syytät exääsi satuttamisestasi. Mitäs jos hänkin oli sitä mieltä, ettei

En ole ap, mutta joskus ne toisen kokemukset ja toiveet ovat sairaita, että jos niistä ei päästä yhteisymmärrykseen, jatkan matkaa muuttumisen sijaan.

Vierailija
512/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Vierailija
513/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille kaikille, jotka ovat "minun puolellani" tässä viestiketjussa, vastaan yhteisesti:

Tämä keskustelu on ollut parin päivän ajan minulle parempaa terapiaa kuin olisin ikinä uskaltanut toivoa.

Tänne on oikeasti tullut paljon arvokkaita kommentteja, jotka ovat avartaneet ajatusmaailmaani. Lisäksi sen joukon kanssa vänkääminen, jotka koittavat kaikilla tavoin maalata minusta pirua seuraavaa, on myös ollut omanlaista terapiaansa. Sellaista tragikoomista ajatukset itse erosta pois vievää ajanvietettä.

Vierailija
514/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis päätät, onko käytöksesi vaikka satuttanut toista ja jos olet sitä mieltä että ei, niin jatkat samaa rataa välittämättä siitä toisesta. Kuitenkin syytät exääsi satuttamisestasi. Mitäs jos hänkin oli sitä mieltä, ettei hänen käytöksensä satuta sinua eli ei ole tarve

Jos ihminen ei halua olla kanssasi 1,5 viikon aikana koska hänellä on työkiireitä niin se ei ole mykkäkoulua. Päinvastoin AP kertoo avausviestiissään jankuttaneensa tapaamisista useamman kerran ja sittenkun nainen ei vastannut niinkuin hän halusi, itse lopetti suhteen kiukuspäissään ja käskipä vielä heittää tavaransa roskiin. Täällä sitten itse uhriutuu ja syyttelee exää ghoustaamisrsta ja ties mistä huonosta kohtelusta. Katso peiliinap, sieltä se syyllinen löytyy.

Vierailija
515/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Kiitos.

En minäkään ymmärrä, mutta olisin edes yrittänyt voida ymmärtää jos toinen olisi selittänyt tai edes antanut jonkun edes kaukaisen aikarajan mihin mennessä selittää.

Vierailija
516/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kommenttisi kertoo oleellisen. Lapsellista. En ole ap.

Vierailija
517/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari sivua sitten kirjoitin semipitkän tarkennuksen siitä kauanko mykkäkoulu tai sen esimuoto kesti sekä arvioin numeaalisesti sen aikana lähettämieni viestien (jankkaamisen) määrän.

Vierailija
518/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Vierailija
519/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

Vierailija
520/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

Nimenomaan. Ja kun katsoo miten paljon aikaa ihmiset viettävät kännykkä kourassaan, ei yhden pikku tekstarin lähettämiseen mene kuin muutama sekunti. Ja sen voi tehdä vaikka ruokatauolla. "Hei, kiirettä pitää, en ehdi nyt näiden projektien takia varmaankaan pariin viikkoon nähdä, mutta odotellaan parempia aikoja, pusut"...jne...

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.