Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
541/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ottaa sen hyvin, jos toinen sanoo, että hei, en jaksa olla joka päivä yhteyksissä enkä nähdä niin usein, se on tukahduttavaa ja minulla on lisäksi töitä, harrastuksia ja ystäviä? Ei kyllä sieltä tulee syytökset ja tivaamiset, että miksi et halua ja etkö välitä minusta jne. 

Ei minun kohdallani, et tunne minua. Suora puhe on paras tapa toimia kanssani kaikessa. Silloin tiedän voinko tehdä asialle jotain, pitääkö minun vain elää sen kanssa vai järjestellä asiat toisin.

Kiertelyä, kaartelua ja epätietoisuutta en sijaan kestä, kuten voidaan todeta jo tämän koko casen pohjaltakin.

Minäminäminä. Eihän toisen ihmisen käytöksessä ole kyse siitä, minkä sinä henkilökohtaisesti koet parhaaksi tavaksi toimia, vaan siitä minkä se toinen ihminen kokee. Tässä tapauksessa ei nyt mennyt yksiin. Sinä olet suoran puheen miehiä, toinen ei ainakaan tässä tilanteessa sitä ollut. Erilaiset kommunikaatiotavat on vaan pakko hyväksyä.

Vierailija
542/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä sepustuksesta huolimatta asia on edelleen sama: sinä päätät onko palaute sellaista, jonka mukaan haluat muuttua. Exäsi päätti myös. 

En ole ap, mutta kai nyt ihmisen pitää aina arvioida, onko toisen antama palaute millään muotoa objektiivisesti katsottuna validi ja kohtuullinen tai järkevä. Muutenhan sitä on kaiken maailman narsistien kynnysmatto, mihin he toki pyrkivätkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

Tässähän on kyse siitä ,että ap ei luottanut exäänsä ja halusi kontrolloida ja rankaista tätä siitä että tämä haluaa omaa aikaa.  Narsistilta haisee kilometrien päähän. Itse vieläpä eroaa ja sitten syyttelee exäänsä omasta käytöksestään. Aikuinen ihmisvirtaa nen on ihan itse vastuussa omista tunteistaan ja käytöksestään, siitä ei syytellä toisia.  Näin nhän nämä manipuloijat toimii. " Kun olit tolkain ja et tehnyt niinkuin minä sanon niin laitot minut hakkaamaan sinut". Samoin perustellaan perhesurmia.

Vierailija
544/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

No ei tuo tarkoita, että nuollaan varpaanvälit tai viedään joka ilta viiden tähden ravintolaan syömään ja kositaan. On monia sanontoja, joilla vain korostetaan omaa käytöstä ja näkemystä.

Esim. pitää kuin kukkaa kämmenellä, vaikka ihan normaalia perhe-elämää on, ja jopa riidelläänkin. Silti voi olla romanttista, pidetään huolta ja pyydetään anteeksi ja opitaan virheistä.

Kuningatarkohtelun käsitän itse kunnioittavaksi, ja että tehdään asioita toisen hyväksi, terveellä itsetunnolla kuitenkin.

Eli ap:lle kuningatarkohtelu naiselle tarkoittaakin sitä, että nais

En ole ottanut mitään kantaa siihen, että mitä minä sillä tarkoitin. Nyt otan.

Asetin hänet useimmiten edelle kaikessa, tuin joskus jopa oman jaksamiseni uhalla häntä, joustin monessa asiassa jne.

Voidaan todeta, että minä annoin suhteelle lopulta enemmän mitä hän, mutta se ei kuitenkaan ollut mikään epäreilu riippuvuus-suhde, vaan minä vain olen sellainen ja en osaa muuta.

On siis myös mahdollista, että liiallinen jousto ja paapominen kävivät hänelle raskaaksi.

Siinäkin tapauksessa olisin kuitenkin halunnut kuulla asiasta.

Vierailija
545/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ottaa sen hyvin, jos toinen sanoo, että hei, en jaksa olla joka päivä yhteyksissä enkä nähdä niin usein, se on tukahduttavaa ja minulla on lisäksi töitä, harrastuksia ja ystäviä? Ei kyllä sieltä tulee syytökset ja tivaamiset, että miksi et halua ja etkö välitä minusta jne. 

Ei minun kohdallani, et tunne minua. Suora puhe on paras tapa toimia kanssani kaikessa. Silloin tiedän voinko tehdä asialle jotain, pitääkö minun vain elää sen kanssa vai järjestellä asiat toisin.

Kiertelyä, kaartelua ja epätietoisuutta en sijaan kestä, kuten voidaan todeta jo tämän koko casen pohjaltakin.

Minäminäminä. Eihän toisen ihmisen käytöksessä ole kyse siitä, minkä sinä henkilökohtaisesti koet parhaaksi tavaksi toimia, vaan siitä minkä se toinen ihminen kokee. Tässä tapauksessa e

Hän puhui suoraan koko suhteemme ajan, lukuun ottamatta sen loppuvaihetta.

Vierailija
546/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa.&nbsp

Jep. Juuri niin. 😂

Vierailija
547/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää termiä "kuningatarkohtelu". Ei kuulu normaaliin, tasavertaiseen kumppanuuteen. Jotenkin todella häiriintynyttä. 

No ei tuo tarkoita, että nuollaan varpaanvälit tai viedään joka ilta viiden tähden ravintolaan syömään ja kositaan. On monia sanontoja, joilla vain korostetaan omaa käytöstä ja näkemystä.

Esim. pitää kuin kukkaa kämmenellä, vaikka ihan normaalia perhe-elämää on, ja jopa riidelläänkin. Silti voi olla romanttista, pidetään huolta ja pyydetään anteeksi ja opitaan virheistä.

Kuningatarkohtelun käsitän itse kunnioittavaksi, ja että tehdään asioita toisen hyväksi, terveellä itsetunnolla kuitenkin.

Eli ap:lle kuning

Jotenkaan en usko, että kumppanin liika huomioiminen olisi ollut suhteenne heikkous. Millä lailla koet antaneesi suhteelle enemmän esim. seksissä? Saiko kumppanisi enemmän orgasmeja kuin sinä, otitko vastuun ehkäisyn hoitamisesta?

Vierailija
548/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä. Eihän toisen ihmisen käytöksessä ole kyse siitä, minkä sinä henkilökohtaisesti koet parhaaksi tavaksi toimia, vaan siitä m

Se, että sinä uskot naisen puhuneen suoraan suhteenne ajan, on vain subjektiivinen kokemuksesi.

Vierailija
549/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota meidän petipuuhiimme kantaa sen enempää kuin toteamalla, että minä saan suurimman nautinnon naisen nautinnosta.

Vierailija
550/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä. Eihän toisen ihmisen käytöksessä ole kyse siitä, minkä sinä henkilökoht

Tämä on täysin totta, mutta pystyn myös jossain määrin määrittämään sen mikä on suoraa puhetta ja mikä ei.

Vierailija
551/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.

On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.

Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.

Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.

Kun ihminen on väsynyt ja kuormittunut, hän kaipaa tilaa ja tukea. Ei kaiken muun lisäksi vielä kumppanin p

"Miten tuen häntä parhaiten?" No, ihan selvästi jättämällä hänet rauhaan. Tämä auttamishalu on tullut monessakin kommentissa esille. Nainen ei selvästi halunnut apuasi. Tulee mieleen sellainen, että nainen olisi pitänyt fiksata nopeasti kuntoon jollain mystisellä tukemisella ja sitten kaikki olisi jatkunut entiseen, toivomaasi malliin? Nainen ei nähnyt teillä tulevaisuutta ja on liian kohtelias ilmoittamaan todellista syytä. Unohda.

Vierailija
552/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kyse siitä ,että ap ei luottanut exäänsä ja halusi kontrolloida ja rankaista tätä siitä että tämä haluaa omaa aikaa.  Narsistilta haisee kilometrien päähän. Itse vieläpä eroaa ja sitten syyttelee exäänsä omasta käytöksestään. Aikuinen ihmisvirtaa nen on ihan itse vastuussa omista tunteistaan ja käytöksestään, siitä ei syytellä toisia.  Näin nhän nämä manipuloijat toimii. " Kun olit tolkain ja et tehnyt niinkuin minä sanon niin laitot minut hakkaamaan sinut". Samoin perustellaan perhesurmia.

Kävikö ap uhkailemassa tai pahoinpitelemässä eksäänsä? Kyllä ne narsistitkin jätetään juuri siksi, että he toimivat niin kuin toimivat eikä ihmisen tarvitse olla vastuussa siitä, että tuntee olonsa paskaksi, jos joku kohtelee kuin paskaa. Tai siis sen verran voi ottaa vastuuta, että lähtee ko. henkilön vaikutuspiiristä. 

On todella haitallista henkisen väkivallan uhreille tuo ainainen jauhaminen siitä, että kaikki ikävät tunteet ovat ihmisen omaa syytään. Eivät ole. Jotkut ihan tietoisesti ja tahallaan aiheuttavat toisille pahaa oloa. 

Vierailija
553/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
554/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.

On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.

Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.

Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.

Kun ihminen on väsynyt ja kuormittunut, hän kaipaa tilaa

Tässä tapauksessa "En halua olla kanssasi yhdessä, en halua tukeasi nyt tai koskaan." viestikin olisi ollut paljon parempi kuin epätietoisuuteen jättäminen. Hänen käytöksensä ei ollut kohteliasta, vaan selkärangatonta.

Vierailija
555/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, luepa tämä:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009948111.html

Luin, mutta miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
556/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut mitään kantaa siihen, että mitä minä sillä tarkoitin. Nyt otan.

Asetin hänet useimmiten edelle kaikessa, tuin joskus jopa oman jaksamiseni uhalla häntä, joustin monessa asiassa jne.

Voidaan todeta, että minä annoin suhteelle lopulta enemmän mitä hän, mutta se ei kuitenkaan ollut mikään epäreilu riippuvuus-suhde, vaan minä vain olen sellainen ja en osaa muuta.

On siis myös mahdollista, että liiallinen jousto ja paapominen kävivät hänelle raskaaksi.

Siinäkin tapauksessa olisin kuitenkin halunnut kuulla asiasta.

Niinhän sitä haluaisi, mutta tämäkin ketju osoittaa, miten töksöjä ja epäsosiaalisia ihmiset ovat. Valitettavasti hän ei ollut sinulle oikea, eikä se johdu välttämättä yhtään siitä, mitä sinä teit tai jätit tekemättä. Jos nyt mietit, että tässä ei ole mitään väärinkäsitystä niin onko hän oikeasti sellainen ihminen, jonka haluat elämääsi. Ei ole. Ehdit vaan luulla ja toivoa, että olisi. Ja pettymys on karvas ja valtava. Se on ihan tervettä. Muutaman viikon ja kuukauden kuluttua tuntuu jo paljon paremmalta!

Vierailija
557/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa joku tönäs mua eikä pyytäny anteeksi. 

se on loppuelämä nyt pilalla. 

Vierailija
558/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, luepa tämä:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009948111.html

Luin, mutta miten tämä liittyy mihinkään?

Että on kaikenlaisia naisia, jotka vaan tulevat ja menevät. Ota vaaleanpunaiset lasit päästäsi ja kohtaa todellisuus. Nainen on ikävä. Ja sinä koet, että hän on ollut avoin. Hän on voinut myös olla manipuloiva ja miellyttää sinua, olematta aidosti sitä mieltä, mitä hän sanoo. Hänen käytöksensä ei puhu sen puolesta, että olisi mukava ja rehellinen. 

Vierailija
559/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihm

Sellaisia ihmiset ovat, epätäydellisiä, joskus selkärangattomia. Mielestäni voit todeta, että teitä ei ollut tarkoitettu toisillenne. Nainen tietää syyt, mutta sinä ei tulisi yhtään viisaammaksi, vaikka hän ne syyt kertoisi. Ne ovat kuitenkin yksipuolisia ja et voi tietää, olisivatko ne todelliset syyt. Nainen voisi vaikka valehdella. Nainen ei ehkä tehnyt fiksusti, mutta se pitää hyväksyä. 

Vierailija
560/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä koet tukeneesi ja antaneesi paljon ja enemmän kuin hän, kertoo sen, että terapiasi ei ole ihan vielä maalissa. Olet ollut taas kerran valmis epätasapainoiseen suhteeseen eli jotain läheisriippuvuutta on vielä jäljellä. Et myöskään osaa arvioida toista henkilöä riittävän raadollisesti vaan liian hyväuskoisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi