Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
381/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, seurustelu- tai tapailukumppani ei ole äitisi, jonka tehtävä on kannatella tunteitasi ja vakuutella, että asiat x, y ja z eivät johdu sinusta. Sinun pitää ihan itse oppia elämään tunteittesi kanssa ilman, että ensimmäisessä mielenkuohussa jätät toisen tekstarilla. 

En minä olisi mitään vakuutteluja kaivannut. Ainoastaan tiedon, että mitä on tekeillä tai edes milloin saan tietää mitä on tekeillä.

Vierailija
382/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena ollut useampaankin otteeseen vastaavanlaisessa tilanteessa tapailumiesten kanssa, eli siis on joitakin kuukausia tapailtu, homma menossa hyvään suuntaan jne, mutta sitten omassa elämässäni on syystä tai toisesta tullut eteen jokin kuormittavampi tilanne/muutos, joka on hetkellisesti vienyt huomiotani ja voimavarojani muualle ja pois tapailukumppanista.

Olen näissä tilanteissa aina pyrkinyt viestimään tapailukumppanilleni että tarvitsen nyt enemmän omaa aikaa ja tilaa, ja harmillisen monesti miesten reaktio on jotain seuraavista: vaaditaan uhmakkaasti selityksiä, loukkaannutaan, kiukustutaan ja pahimmillaan aletaan haukkua ja loukata minua, tai tuppaudutaan toiveistani huolimatta minun seuraani jolloin minua alkaa vain ärsyttää, kun tarpeet ja toiveeni eivät tule kuulluksi, eikä minulla ole yksinkertaisesti antaa itsestäni niin paljon kuin normaalisti.

Luonnollisesti em. reaktiot ovat monesti olleet lupaavasti alkaneiden tapailujen

Osuit täysin asian ytimeen, nimittäin kuvailemasi viestintä olisi riittänyt minulle. Jos hän olisi viestinyt tarvitsemansa omaa tilaa pidemmän aikaa ja olevansa minun sitten yhteydessä kun taas jaksaa... olisi hän sitä saanut ties kuinka paljon.

Sen sijaan minut jätettiin täysin arvailemaan, että olenko minä tehnyt jotain väärin ja liittyykö hänen vetäytymisensä ylipäätään meihin vai onko kyse jostain muusta. Edes siihen en saanut vastausta, kun kysyin tarvitseeko hän hajurakoa/voinko tukea häntä jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena ollut useampaankin otteeseen vastaavanlaisessa tilanteessa tapailumiesten kanssa, eli siis on joitakin kuukausia tapailtu, homma menossa hyvään suuntaan jne, mutta sitten omassa elämässäni on syystä tai toisesta tullut eteen jokin kuormittavampi tilanne/muutos, joka on hetkellisesti vienyt huomiotani ja voimavarojani muualle ja pois tapailukumppanista.

Olen näissä tilanteissa aina pyrkinyt viestimään tapailukumppanilleni että tarvitsen nyt enemmän omaa aikaa ja tilaa, ja harmillisen monesti miesten reaktio on jotain seuraavista: vaaditaan uhmakkaasti selityksiä, loukkaannutaan, kiukustutaan ja pahimmillaan aletaan haukkua ja loukata minua, tai tuppaudutaan toiveistani huolimatta minun seuraani jolloin minua alkaa vain ärsyttää, kun tarpeet ja toiveeni eivät tule kuulluksi, eikä minulla ole yksinkertaisesti antaa itsestäni niin paljon kuin normaalisti.

Luonnollisesti em. reaktiot o

Erityisen loukkaavaksi tämän hänen toimintansa minua kohtaan teki se, että olin kertonut hyvin avoimesti miten diagnoosin saanut narsistinen eksäni käytti vuosia henkistä väkivaltaa minuun vain muuttumalla täysin kylmäksi yhtäkkiä. Ilman syytä tai edes selitystä, että teinkö minä jotain väärin ja miten toimin jatkossa välttääkseni sen.

Vierailija
384/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millainen suhde ap:lla oli, mutta mitä olen seurannut niin yleensä ensimmäisen puolen vuoden aikana ihmiset ovat hyvinkin tiiviisti yhdessä. Tavataan monta kertaa viikossa ja koko ajan tehdään yhteisiä suunnitelmia jne. Jos suhde on ollut tuollainen, ei minusta ole kohtuutonta odottaa selitystä jos toinen hiljenee puoleksitoista viikoksi. Ja jos on rakastunut, haluaa rauhoittaa kumppaniaan ja kertoa missä mennään, jos oikeasti ei syystä tai toisesta pysty pitämään yhteyttä.

Eli uskon että tässä tapauksessa nainen oli alkanut harkita eroa ja alkoi siksi feidata pikku hiljaa. Ap sitten nopeutti prosessia ylidramaattisella eroviestillä, joka varmasti sai naisen toteamaan että oli oikeassa kun alkoi ottaa etäisyyttä.

Nainen toki saattoi hyvinkin miettiä eroa, johtuen mm. ap:n traumatisoituneesta persoonasta. Ei olemi

Mutta siinä tapauksessa reilua olisi avoimesti kertoa missä mennään. Ei tämä nainen ole yhtään sen kypsemmin käyttäytynyt kuin aloittajakaan

No mitähän siinä tapahtuu, jos aloittajan kaltaiselle hätähousulle sanoo, että miettii suhteen tilaa sekä jatkoa? Saako muka rauhassa miettiä ja sitä tilaa siihen, vai rupeaako hätähousu painostamaan ja manipuloimaan? No tämä tapaus jätti tekstarilla. 

Vierailija
385/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin tässä ei nyt täsmää.

On sanottu, että erotaan. On tarkoitettu sitä (eli ap ei ole pelailut). Mutta nyt ollaankin tyytymättömiä, kun toinen otti sanasi todesta?

Kyllä tässä on vahva pompotuksen maku. Ollaan vihaisia, kun toinen teki just kuten ap pyysi.

Jotenkin teinimenoa, erotaan hetken mielijohteesta, ja sitten huomataankin ettei haluakaan olla sinkku (ei siis niin että tätä naista juuri kaipaisi, pitäisi vaan joku nainen olla).

Mutta sen sijaan että myöntäisi että itse sen suhteen lopetti, niin vikaa haetaan toisesta. Klassinen kuspäisyys.

Selitän jälleen kerran.

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ero-kortin pelaamisen jälkeen tapahtui tai olisi voinut tapahtua.

Tyytymättömyyttä minussa herättää se, e

Eikä ole normaalia. Jokaisella on kännykkä kädessä koko ajan, lyhyen viestin ehtii naputtaa milloin tahansa. Paitsi jos ollaan siellä öljynporauslautalla ilman nettiä

Tätäkö tämä älypuhelinten aika on, aina on pakko vastata heti jokaiselle viestijälle ja aina on oltava yhteydessä. Kyllä viestiin saa naputettua vastauksen nopeasti tai ylipäätään viestin juu,  mutta se toinen voi sieltä vastata myös ja esittää vaikka kysymyksiä eli rupeaa pitkittämään keskustelua. Jos sellaista ei siinä hetkessä halua eikä ehdi käydä, niin sittenkin joku vinkuu. Sellaiset ihmiset ovat raivostuttavia, jotka 15min jälkeen kysyvät, että miksi et vastaa tai soittavat. Eivät vaan ymmärrä, että kaikki eivät päivystä puhelin kädessä. 

Vierailija
386/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eronnut suhteesta, jossa "kaikki oli hyvin". Ainakin miehen mielestä kaikki oli hyvin. Koko elämä elettiin hänen ehdoillaan. Tietenkin hän oli siihen tyytyväinen eikä nähnyt missään mitään vikaa. Seksiäkin sai aina kun halusi.

Vierailija
387/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin tässä ei nyt täsmää.

On sanottu, että erotaan. On tarkoitettu sitä (eli ap ei ole pelailut). Mutta nyt ollaankin tyytymättömiä, kun toinen otti sanasi todesta?

Kyllä tässä on vahva pompotuksen maku. Ollaan vihaisia, kun toinen teki just kuten ap pyysi.

Jotenkin teinimenoa, erotaan hetken mielijohteesta, ja sitten huomataankin ettei haluakaan olla sinkku (ei siis niin että tätä naista juuri kaipaisi, pitäisi vaan joku nainen olla).

Mutta sen sijaan että myöntäisi että itse sen suhteen lopetti, niin vikaa haetaan toisesta. Klassinen kuspäisyys.

Selitän jälleen kerran.

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ero-kortin pelaamisen jälkeen tapahtui tai olisi voinut tapahtua.

Luepa kunnolla. Ei ollut kyse kaikille vastaamisesta vaan kumppanille. Silloin aikaa pitää järjestää, eikä jättää toista roikkumaan.

Vierailija
388/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näissä tilanteissa aina pyrkinyt viestimään tapailukumppanilleni että tarvitsen nyt enemmän omaa aikaa ja tilaa, ja harmillisen monesti miesten reaktio on jotain seuraavista: vaaditaan uhmakkaasti selityksiä, loukkaannutaan, kiukustutaan ja pahimmillaan aletaan haukkua ja loukata minua, tai tuppaudutaan toiveistani huolimatta minun seuraani jolloin minua alkaa vain ärsyttää, kun tarpeet ja toiveeni eivät tule kuulluksi, eikä minulla ole yksinkertaisesti antaa itsestäni niin paljon kuin

Taas sinä uhriudut ja syyllistät naista aiemman exäsi teoista: ei nainen ole vastuussa narsistisen exäsi sinulle aiheuttamista traumoista ja velvollinen kävelemään munankuorilla, ettei vain loukkaa sinua. Kerrot myös teidän molempien olevan masennukseen taipuvaisia, eiköhän naisella ole siis myös omat traumansa ja ne vaikuta hänen käytökseensä.

Vierailija
389/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sinusta kumppani on velvollinen vastaamaan sinulle, jos hän on kiirestressaantunut tai miettii eroa, eikä edes tiedä mitä vastaisi ja pelkää vastaamisen johtavan viestipommitukseen ja kysymyksiin, joihin sillä hetkellä ei jaksa/pysty vastaamaan?

Vierailija
390/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen eronnut suhteesta, jossa "kaikki oli hyvin". Ainakin miehen mielestä kaikki oli hyvin. Koko elämä elettiin hänen ehdoillaan. Tietenkin hän oli siihen tyytyväinen eikä nähnyt missään mitään vikaa. Seksiäkin sai aina kun halusi.

Kuulostaa, että ap on tehnyt traumoistaan naiselle häkin, jossa nainen ei loukkaamisen pelossa pystynyt ilmaisemaan mielipiteitään ja tunteitaan.

Vierailija
391/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla kyllä leimataan samantien takertuvaiseks ja mustasukkaseks jos pitää outona käytöstä sitä että seurustellaan eikä puhuta/tavata kunnolla kahteevn viikkoon :D

Vierailija
392/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sinusta kumppani on velvollinen vastaamaan sinulle, jos hän on kiirestressaantunut tai miettii eroa, eikä edes tiedä mitä vastaisi ja pelkää vastaamisen johtavan viestipommitukseen ja kysymyksiin, joihin sillä hetkellä ei jaksa/pysty vastaamaan?

Ja ap:n mielestä "on kiire, nyt ei kerkee" ei ollut hänelle sopiva vastaus. Miten tuollaiselle ihmiselle haluaisi edes kertoa, mitä asioita pohtii tai mikä se elämäntilanne on? 

Vierailija
393/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on jätetty myös nallllinkalliolle ilman selitystä. Kaikki oli hyvin. Olin todella ihastunut ja rakastunut. Puolen vuoden kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi että hänelle oli iskenyt sitoutumis kammo. Ja hän pyysi anteeksi. En ole koskaan kokenut sellaista menetyksen tuskaa. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
394/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla kyllä leimataan samantien takertuvaiseks ja mustasukkaseks jos pitää outona käytöstä sitä että seurustellaan eikä puhuta/tavata kunnolla kahteevn viikkoon :D

Pitkissä ketjuissa käy usein näin kun joukon mielipide lukkiutuu ja sitten asiat nähdään täysin mustavalkoisena.

Ap käyttäytyy täällä ärsyttävästi ja lisäksi tunnusti kirjoittaneensa kiukkuisen eroviestin. Nyt kaikki ovat hermostuneet ap:n käytökseen ja kaikki hänen tekonsa tuomitaan yhtään miettimättä.

Vierailija
395/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt parikymmentä sivua jankuttanut olevansa uhri, vaikka itse suutuspäissään jätti tekstiviestillä masennustaustaisen naisen, kun nainen ei työkiireiden keskellä jaksanut 1,5 viikkoon panostaa suhteeseen.

Hän ei yhtään pohdi, aiheuttiko tämä tekstiviestillä yllättäen jättäminen naiselle lisää traumoja.

Vierailija
396/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkissä ketjuissa käy usein näin kun joukon mielipide lukkiutuu ja sitten asiat nähdään täysin mustavalkoisena.

Ap käyttäytyy täällä ärsyttävästi ja lisäksi tunnusti kirjoittaneensa kiukkuisen eroviestin. Nyt kaikki ovat hermostuneet ap:n käytökseen ja kaikki hänen tekonsa tuomitaan yhtään miettimättä.

Kukapa ihmettelee, jos joku haluaa lopettaa suhteen tai ottaa etäisyyttä ärsyttävään ihmiseen?

Ketjun pidentyessä kuva ap:sta on täydentynyt, eikä hyvällä tavalla.

Vierailija
397/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tarkoittaa että ei ole enää ok katkaista yhteydenpitoa puoleksitoista viikoksi? Vuoden seurustelu, viiden vuoden seurustelu, yhdessä asuminen, avioliitto, lapset? Vai saako niin tehdä aina?

Vierailija
398/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tarkoittaa että ei ole enää ok katkaista yhteydenpitoa puoleksitoista viikoksi? Vuoden seurustelu, viiden vuoden seurustelu, yhdessä asuminen, avioliitto, lapset? Vai saako niin tehdä aina?

Nainen ilmoitti, että hänellä on työkiireitä. Se on riittävä selitys tauon pitämiseen viestimisessä.

Vierailija
399/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ihmettelee, jos joku haluaa lopettaa suhteen tai ottaa etäisyyttä ärsyttävään ihmiseen?

Ketjun pidentyessä kuva ap:sta on täydentynyt, eikä hyvällä tavalla.

Enkä minäkään ihmettele. Muuta kuin sitä että nyt ap:n normaalikin käytös tuomitaan narsismiksi, kusipäisyydeksi ja henkiseksi väkivallaksi. Mutta olen nähnyt monessa pitkässä keskustelussa saman ilmiön.

Vierailija
400/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ilmoitti, että hänellä on työkiireitä. Se on riittävä selitys tauon pitämiseen viestimisessä.

Koskeeko tuo kaikkia parisuhteita? Saako kaikki tehdä noin? Esimerkiksi 30 vuoden avioliiton jälkeen? Jos ei, kuka saa määrätä missä on raja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi