Parisuhde vessasta alas ilman syytä
Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.
Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.
Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.
Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.
Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.
Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.
Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.
En enää ole kuullut hänestä."
Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?
Kommentit (753)
Minkä ikäinen ap olet?
Tunnistan tiettyjä piirteitä omaan exääni, kun hän oli n. 20-vuotias. Välillä tuntui, että olin kuin pelastusrengas, johon hän hukkuvana takertui. Aivan helvetin raskasta saada toisesta ihmisestä pallo jalkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap sinusta kumppani on velvollinen vastaamaan sinulle, jos hän on kiirestressaantunut tai miettii eroa, eikä edes tiedä mitä vastaisi ja pelkää vastaamisen johtavan viestipommitukseen ja kysymyksiin, joihin sillä hetkellä ei jaksa/pysty vastaamaan?
Mikä sinusta tarkoittaa että ei ole enää ok katkaista yhteydenpitoa puoleksitoista viikoksi? Vuoden seurustelu, viiden vuoden seurustelu, yhdessä asuminen, avioliitto, lapset? Vai saako niin tehdä aina?
Nainen ilmoitti, että hänellä on työkiireitä. Se on riittävä selitys tauon pitämiseen viestimisessä.
Koskeeko tuo kaikkia parisuhteita? Saako kaikki tehdä noin? Esimerkiksi 30 vuoden avioliiton jälkeen? Jos ei, kuka saa määrätä missä on raja?
Ainakaan ap:n tarpeet ja traumat sitä ei määrää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ap olet?
Tunnistan tiettyjä piirteitä omaan exääni, kun hän oli n. 20-vuotias. Välillä tuntui, että olin kuin pelastusrengas, johon hän hukkuvana takertui. Aivan helvetin raskasta saada toisesta ihmisestä pallo jalkaansa.
Vaikuttaa siltä, että ap on kovin nuori, kun niin ahdistuu, jos joku ei 1,5 viikkoon ehdi tavata ja viestittely on harvaa. Ihmisiä elää etäsuhteissa eri aikavyöhykkeillä, jotkut tekevät reissutyötä. Ja tämä vinkuu 1,5 viikosta, edes noin pientä aikaa ei pysty olemaan niin, että asiat eivät mene juuri kuten hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap sinusta kumppani on velvollinen vastaamaan sinulle, jos hän on kiirestressaantunut tai miettii eroa, eikä edes tiedä mitä vastaisi ja pelkää vastaamisen johtavan viestipommitukseen ja kysymyksiin, joihin sillä hetkellä ei jaksa/pysty vastaamaan?
Mikä sinusta tarkoittaa että ei ole enää ok katkaista yhteydenpitoa puoleksitoista viikoksi? Vuoden seurustelu, viiden vuoden seurustelu, yhdessä asuminen, avioliitto, lapset? Vai saako niin tehdä aina?
Nainen ilmoitti, että hänellä on työkiireitä. Se on riittävä selitys tauon pitämiseen viestimisessä.
Koskeeko tuo kaikkia parisuhteita? Saako kaikki tehdä noin? Esimerkiksi 30 vuoden avioliiton jälkeen? Jos ei, kuka saa määrätä missä on raja?
Jos kumppani saa asiantuntijapestin vuodeksi vaikkapa Ecuadorista, niin pitääkö häntä estää lähtemästä sinne, koska viestimisessä voi tulla taukoja eikä toinen ole siinä kyljessä aina saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, seurustelu- tai tapailukumppani ei ole äitisi, jonka tehtävä on kannatella tunteitasi ja vakuutella, että asiat x, y ja z eivät johdu sinusta. Sinun pitää ihan itse oppia elämään tunteittesi kanssa ilman, että ensimmäisessä mielenkuohussa jätät toisen tekstarilla.
En minä olisi mitään vakuutteluja kaivannut. Ainoastaan tiedon, että mitä on tekeillä tai edes milloin saan tietää mitä on tekeillä.
Puhut itsesi pahasti pussiin. Olet itse täällä kirjoittanut, että halusit varmuuden ja turvan suhteen jatkumisesta. Se on juuri sitä vakuuttelun kaipaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse ihmeissäsi omista reaktioistasi, niin se on aika vahva vinkki siihen, että sinun kannattaisi keskittyä itsetuntemuksen opetteluun. Muun muassa siihen, että oppisit analysoimaan, mitä tunteita sinussa herää missäkin tilanteessa ja miksi.
Ei kuulosta hyvältä, että olet tyytyväinen siitä, että sinuun on rakentunut tuollainen "mekanismi", joka saa sinut räjähtämään, kun ex-naisystäväsi ei toiminut juuri niin kuin sinä olisit halunnut. Syytät naista siitä, mitä tunteita sinussa syntyi etkä ota vastuuta siitä, miten tunteitasi ilmaiset.
Pysy sinkkuna toistaiseksi ja keskity hoitamaan henkinen puolesi parempaan tasapainoon. Pelkästään tämän ketjun perusteella voi sanoa, että sinä et ole parisuhdekuntoinen tällä hetkellä.
Koen päinvastoin minulla olevan erittäin hyvä itsetuntemus ja yhtenä osoituksena on siitä on se, että puhuin avoimesti
Kuulostat kyllä todella raskaalta ihmiseltä. Noi sinun traumasi on sinun traumoja, kenenkään ei tarvitse vääntäytyä omassa elämässään noin ihmeen kirmulalle, mitä sinä vaadit kumppaniltasi, vain jotta sulla olisi hyvä olla. Sinun tehtävä on selvittää omat traumasi ja minäkin suosittelen, että olet nyt pitkään yksin ja käyt terapiassa puhumassa asiasi, jotta et törmään samaan seuraavassa suhteessasi.
Sulla vaikuttaa olevan ristiriitainen kiintymyssuhde. https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/ristiriitainen-kiintymyssuhde-…;
"Takertuva ja vakuuttelua kaipaava käytös näkyy etenkin parisuhteessa, sillä ristiriitaisesti kiintynyt voi kaivata kumppaniltaan paljon vakuuttelua. Silti jäljelle voi jäädä tunne, ettei tule ymmärretyksi ja rakastetuksi omana itsenään. Se voi aiheuttaa voimakkaita tunteita, jotka voivat johtaa myös riitoihin.
Vaikka puolisolta saisi paljon tunnetason tukea, silti ristiriitaisen kokemus voi olla tyytymättömyys. Mustasukkaisuutta voi myös olla normaalia enemmän. Tunnereaktiot ovat yleensä vahvoja ja kommunikointi voi olla räiskyvää ja impulsiivista. Toisaalta voi olla paljon myötäilyä ja pyrkimystä hyvitellä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen suhde ap:lla oli, mutta mitä olen seurannut niin yleensä ensimmäisen puolen vuoden aikana ihmiset ovat hyvinkin tiiviisti yhdessä. Tavataan monta kertaa viikossa ja koko ajan tehdään yhteisiä suunnitelmia jne. Jos suhde on ollut tuollainen, ei minusta ole kohtuutonta odottaa selitystä jos toinen hiljenee puoleksitoista viikoksi. Ja jos on rakastunut, haluaa rauhoittaa kumppaniaan ja kertoa missä mennään, jos oikeasti ei syystä tai toisesta pysty pitämään yhteyttä.
Eli uskon että tässä tapauksessa nainen oli alkanut harkita eroa ja alkoi siksi feidata pikku hiljaa. Ap sitten nopeutti prosessia ylidramaattisella eroviestillä, joka varmasti sai naisen toteamaan että oli oikeassa kun alkoi ottaa etäisyyttä.
Nainen toki saattoi hyvinkin miettiä eroa, johtue
Itseni tuntien, olisin antanut hänelle hänen tarvitsemansa ajan ja mikäli se olisi venynyt omasta mielestäni kohtuuttomaksi (esim. usean viikon täydelliseksi hiljaiseloksi), olisin ollut yhteydessä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ap jauhaa täällä samaa asiaa.
Ymmärrän nyt täysin seurustelukumppania, varmasti näki tämän takertuvuuden ja häipyi ajoissa takavasemmalle.
Ap, tutki nyt itseäsi ja omaa käytöstäsi, ehkäpä opit jotakin seuraavassa seurusteluyrityksessäsi.
Olet sinä melkoinen velho, kun pystyt profiloimaan ihmistä pelkästään tämän nettikirjoitusten perusteella.
Olen nimittäin useaan otteeseen kertonut, että erostani jauhaminen tapahtuu ainoastaan tässä ketjussa. En ole ollut missään yhteydessä eksään tai hänen lähipiirinsä tai kuormittanut omaa lähipiiriäni kertaamalla samoja asioita.
Täällä sen sijaan puran ajatuksiani ihan täsmälleen niin kauan kuin se minusta hyvältä tuntuu.
Ehkäpä tuo nainen tajusi, että kaiken pitää aina mennä kuin sinusta hyvältä tuntuu, ja alkoi ottaa etäisyyttä, koska et hänen tilantarvettaan ja hänen rajojaan tulisi ymmärtämään. Siinä hän oli oikeassa ja nyt varmasti helpottunut, kun olet poistunut hänen elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin tässä ei nyt täsmää.
On sanottu, että erotaan. On tarkoitettu sitä (eli ap ei ole pelailut). Mutta nyt ollaankin tyytymättömiä, kun toinen otti sanasi todesta?
Kyllä tässä on vahva pompotuksen maku. Ollaan vihaisia, kun toinen teki just kuten ap pyysi.
Jotenkin teinimenoa, erotaan hetken mielijohteesta, ja sitten huomataankin ettei haluakaan olla sinkku (ei siis niin että tätä naista juuri kaipaisi, pitäisi vaan joku nainen olla).
Mutta sen sijaan että myöntäisi että itse sen suhteen lopetti, niin vikaa haetaan toisesta. Klassinen kuspäisyys.
Selitän jälleen kerran.
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ero-kortin pelaamisen jälkeen tapahtui tai olisi voinut tapahtua.
Mistään tällaisesta ei tässä tapauksessa ollut kysymys ja hänellä ei ollut mitään syytä odottaa päällekäyvää viestitulvaa, koska en toimi niin tai ollut toiminut niin aiemminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vastasinkin jo, että hänellä ei ollut mitään syytä pelätä päällekäyvää viestitulvaa, koska en ole sellainen ihminen. En myöskään ollut kertaakaan niin toiminut.
Se hänen olisi kuitenkin pitänyt ymmärtää, että täysi äkillinen jarrut päälle lyönti ilman mitään selitystä turhauttaa ja huolestuttaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin tässä ei nyt täsmää.
On sanottu, että erotaan. On tarkoitettu sitä (eli ap ei ole pelailut). Mutta nyt ollaankin tyytymättömiä, kun toinen otti sanasi todesta?
Kyllä tässä on vahva pompotuksen maku. Ollaan vihaisia, kun toinen teki just kuten ap pyysi.
Jotenkin teinimenoa, erotaan hetken mielijohteesta, ja sitten huomataankin ettei haluakaan olla sinkku (ei siis niin että tätä naista juuri kaipaisi, pitäisi vaan joku nainen olla).
Mutta sen sijaan että myöntäisi että itse sen suhteen lopetti, niin vikaa haetaan toisesta. Klassinen kuspäisyys.
Selitän jälleen kerran.
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ero-kortin pelaami
Mistään tällaisesta ei tässä tapauksessa ollut kysymys ja hänellä ei ollut mitään syytä odottaa päällekäyvää viestitulvaa, koska en toimi niin tai ollut toiminut niin aiemminkaan
Päällekäyvän viestitulvan määritelmä voi olla eri ihmisillä erilainen. "Vähän vaan kysyin viidellätoista viestillä, onko kaikki hyvin. Toinen vastasi että on, mutta en uskonut sitä, joten lähetin vielä 13 viestiä lisää, kun niin ahdisti".
Viesti isälle:
"Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa.
Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.
Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja.
Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja."
https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo-paasevat-kehiin/
Sympatiseeraan aloittajaa. Feidaaminen on julmaa ja raukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Viesti isälle:
"Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa.
Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.
Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja.
Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja."
https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo-paasevat-kehiin/
"REILUA"
pahoittaako Pekka mielensä Hilman turinoista?? (Kuten Paavo & Vuokko -mukista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vastasinkin jo, että hänellä ei ollut mitään syytä pelätä päällekäyvää viestitulvaa, koska en ole sellainen ihminen. En myöskään ollut kertaakaan niin toiminut.
Se hänen olisi kuitenkin pitänyt ymmärtää, että täysi äkillinen jarrut päälle lyönti ilman mitään selitystä turhauttaa ja huolestuttaa minua.
No hänhän sanoi olevansa kiireinen. Miksi tuo hyvin selkeä ja normaali selitys ei sulle kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
pahoittaako Pekka mielensä Hilman turinoista?? (Kuten Paavo & Vuokko -mukista)
Hilman jutut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä olisi munaa, hän menisi ison kukkakimpun kanssa oven taakse ja pyytäisi aidosti anteeksi. Myöntäisi että vika oli yksin hänen epävarmuutensa, ja ettei hän tarkoittanut erota. Ja vannoisi, ettei ikinä koskaan tee vastaavaa uudelleen. Ja pitäisi lupauksensa. Kirjoittaisi anteeksipyynnön vaikka korttiin, jos toinen ei ole kotona, tai ei halua avata ovea.
Sitten se nainen saattaisi kertoa, mitä hänellä oli meneillään. Saisi ikäänkuin asiallisen lopun tarinalle.
Jokin tämänkaltainen on käynyt useasti mielessäni.
Vaan entäs sitten kun olinkin tulkinnut hänen antamansa signaalit oikein ja välimme tosiaan olivat kylmenneet ja/tai kuvioissa tosiaan onkin ollut toinen mies ja selviää, että minua on kusetettu sekä hyväksikäytetty?
Tekisin täyden pellen itsestäni.
Mutta saisit sen vastauksen, mitä sä olet tässä ketjussa kärttänyt!
Sekä edes pienen mahdollisuuden saada se nainen takaisin.
Mieti nyt vähän, mitä sä OIKEASTI haluat.
Eihän se ap:lle käy. Häntä varten on raivattava aikaa, vaikka toinen ei siihen pystyisi tai jaksaisi. Hänen tunteitaan täytyy paapoa, ei sen toisen kiireillä ole mitään väliä.