Miten suhtaudut kasvis- tai vegaaniruokavalioon?
Voisitko esimerkiksi mielenkiinnosta kokeilla vegeruokia vaikka olisitkin sekasyöjä ja mahdollisesti siirtyä kasvispainotteisemmalle linjalle jos ruoka on yhtä hyvää kuin liharuokakin?
Kommentit (16)
Jos kasvis syönti on arvo valinta niin vain hyvä juttu.
Lihan syönti vaikuttaa jopa sivistymättömältä minun mielestä
En ole koskaan edes ajatellut asiaa. Vasta kun vegaanivouhotus alkoi tajusin että monet meidän ruuistamme ovat olleet vegaanisia jo vuosikymneniä.
Esim curryt, linssikeitto, minestrone, kasvisbolognese jne
Sekasyöjiä olemme
En rajoita syömistäni noilla kriteereillä. Jos joku rajoittaa, se on hänen asiansa.
Muutama vege lihan korvike on hyviä, viimeksi ostin eilen sellaista ruokaa varten. Laiskana ja nälkäisenä teen nistipataa soijarouheella, en jaksa siinä tilassa jauhelihaa paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vege lihan korvike on hyviä, viimeksi ostin eilen sellaista ruokaa varten. Laiskana ja nälkäisenä teen nistipataa soijarouheella, en jaksa siinä tilassa jauhelihaa paistaa.
Mun mielestä siitä tulee jopa parempaa soijarouheella!
- AP
Vegaanius on sairautta tai heikkoutta! Vegetaristi hommassa jonkin verran järkeä
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on sairautta tai heikkoutta! Vegetaristi hommassa jonkin verran järkeä
Mä taas miellän olevani heikko kun en kykene pitämään vegaanilinjaa 🙈 Mutta toisaalta onhan se vähän haastavaa kun kulttuuri on niin vahvasti vielä eläinperäisten tuotteiden varassa
- AP
Mun mielestä monella on todella suppea käsitys siitä mitä vegeruoka voi olla ja luulevat, että se on vaan lihan korvikkeita, mutta tuo voi sisältää paljon myös esim. aasialaista ruokaa, intialaista ruokaa ja muita etnisiä keittiöitä ja niiden kasvisvaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- AP
Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- AP
Itse olen sen verran huono kokki että molemmilla tavoin lopputulos maistuu lähinnä ketsupille 😁
Muiden syömiset eivät juurikaan minua kiinnosta. Itse olen sekasyöjä, mutta ei minulle ole mikään ongelma syödä kasvisruokia/vegeä. Muutenkin ruokasuhteeni on terveellä pohjalla.
Suhtautumisestani kertoo varmasti se, että olen ollut kasvissyöjä vuodesta 1986 ja nykyään lähes vegaani jo vuosia.
Suhtautumisestani kertoo varmasti myös se, että pidän tämänkin ketjun yököttelijöitä ja kaikkia vouhotuksesta ja lihankorvikkeista jankuttajia melkoisina typeryksinä.
En vaihtaisi kanafeta-salaattia pelkkään kurkkuun ja porkkanaan.
Vierailija kirjoitti:
En vaihtaisi kanafeta-salaattia pelkkään kurkkuun ja porkkanaan.
Mä tein just vasta salaattia johon käytin kanan sijaan kanatonta suikaletta ja tuli ihan sairaan hyvää. Lihankorvikkeet voi hyvinkin olla ihan yhtä hyviä. 😊
- AP
Neutraalisti, se on vain polttoainetta, itse olen vegaani.