Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut kasvis- tai vegaaniruokavalioon?

Vierailija
14.08.2026 |

Voisitko esimerkiksi mielenkiinnosta kokeilla vegeruokia vaikka olisitkin sekasyöjä ja mahdollisesti siirtyä kasvispainotteisemmalle linjalle jos ruoka on yhtä hyvää kuin liharuokakin? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraalisti, se on vain polttoainetta, itse olen vegaani.

Vierailija
2/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvis syönti on arvo valinta niin vain hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönti vaikuttaa jopa sivistymättömältä minun mielestä

Vierailija
4/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes ajatellut asiaa. Vasta kun vegaanivouhotus alkoi tajusin että monet meidän ruuistamme ovat olleet vegaanisia jo vuosikymneniä.

Esim curryt, linssikeitto, minestrone, kasvisbolognese jne

Sekasyöjiä olemme

Vierailija
5/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rajoita syömistäni noilla kriteereillä. Jos joku rajoittaa, se on hänen asiansa.

Vierailija
6/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vege lihan korvike on hyviä, viimeksi ostin eilen sellaista ruokaa varten. Laiskana ja nälkäisenä teen nistipataa soijarouheella, en jaksa siinä tilassa jauhelihaa paistaa.

Vierailija
7/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vege lihan korvike on hyviä, viimeksi ostin eilen sellaista ruokaa varten. Laiskana ja nälkäisenä teen nistipataa soijarouheella, en jaksa siinä tilassa jauhelihaa paistaa.

Mun mielestä siitä tulee jopa parempaa soijarouheella! 

- AP 

Vierailija
8/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius on sairautta tai heikkoutta! Vegetaristi hommassa jonkin verran järkeä

Vierailija
9/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius on sairautta tai heikkoutta! Vegetaristi hommassa jonkin verran järkeä

Mä taas miellän olevani heikko kun en kykene pitämään vegaanilinjaa 🙈 Mutta toisaalta onhan se vähän haastavaa kun kulttuuri on niin vahvasti vielä eläinperäisten tuotteiden varassa 

- AP

Vierailija
10/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monella on todella suppea käsitys siitä mitä vegeruoka voi olla ja luulevat, että se on vaan lihan korvikkeita, mutta tuo voi sisältää paljon myös esim. aasialaista ruokaa, intialaista ruokaa ja muita etnisiä keittiöitä ja niiden kasvisvaihtoehtoja.

Vierailija
11/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP 

Hyi helvetti.

Vierailija
12/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP 

Itse olen sen verran huono kokki että molemmilla tavoin lopputulos maistuu lähinnä ketsupille 😁

Vierailija
13/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden syömiset eivät juurikaan minua kiinnosta. Itse olen sekasyöjä, mutta ei minulle ole mikään ongelma syödä kasvisruokia/vegeä. Muutenkin ruokasuhteeni on terveellä pohjalla.

Vierailija
14/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautumisestani kertoo varmasti se, että olen ollut kasvissyöjä vuodesta 1986 ja nykyään lähes vegaani jo vuosia.
Suhtautumisestani kertoo varmasti myös se, että pidän tämänkin ketjun yököttelijöitä ja kaikkia vouhotuksesta ja lihankorvikkeista jankuttajia melkoisina typeryksinä.

Vierailija
15/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi kanafeta-salaattia pelkkään kurkkuun ja porkkanaan.

Vierailija
16/16 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi kanafeta-salaattia pelkkään kurkkuun ja porkkanaan.

Mä tein just vasta salaattia johon käytin kanan sijaan kanatonta suikaletta ja tuli ihan sairaan hyvää. Lihankorvikkeet voi hyvinkin olla ihan yhtä hyviä. 😊

- AP 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi