Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
421/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Mies jonka ei tarvitse esittää, ei tarvitse ylimiellyttää, eikä tarvitse olla valheellinen kuva itsestään toiselle. Sellainen mies on parisuhdekelpoinen."

Niin, miehen ei tarvitse esittää jos on jo valmiiksi sellainen kun mitä nainen haluaa. Mutta jos ei ole niin vaihtoehdot ovat joko esittää tarpeeksi uskottavasti tai sitten olla ilman.

Niinkö paljon haluat olla naisen kanssa, että olet valmis valehtelemaan siitä kuka olet, olet valmis unohtamaan itsesi kokonaan ja olemaan onneton? Lopputulemana se nainenkin on onneton tällaisessa kulissisuhteessa. En suosittele.

Toinen pointti: Oikeasti et tiedä mitä kukin nainen haluaa, vaan luulet vain jotain stereotypioita. Uhriutuminen ei ole kenenkään etu, mut rehellisyys on suoraselkäistä ja tekee sinutkin onnelliseksi. 

Vierailija
422/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää nykyaika on kärsimätöntä, kun kuukausi on pitkä aika joillekuille. Joskus muinoin odoteltiin

Se oli silloin ennen vanhaan. Älä elä menneisyydessä. Miksi vertaat rintamalla palveluun? Ei se nykytilanteeseen vaikuta.

Kyllä niillä ihmisillä oli ihan samanlaiset halut kuin nykyäänkin - se oli heille mahdollista. Ja monelle jäi vielä kaunis muisto tuosta ajasta, kun toista kaipasi ja ikävöi ja sai kovasti odotettuja kirjeitä toiselta, ehkä mukana oli myös rakkaudella kudotut villasukat tai rakkaan kuva, jota katsella iltaisin ja ikävöidä.

On ihan tutkittu, että ihminen arvostaa pidempään ja syvemmin sellaisia asioita, joita on joutunut odottamaan ja joiden eteen tekemään työtä (siis ylipäätään mitä tahansa asiaa koskien). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina tapaillessa ahdistanut tuo seksikeskeisyys. Olen tosi ujo ja varautunut ihminen enkä helposti luota kehenkään, joten tuntuu tosi epämiellyttävältä ajatus, että pitäisi käytännössä heti mennä sänkyyn. Olen menneisyydessäni suostunut tapailumiehen painostuksesta sänkyyn vaikken kokenut olevani valmis siihen ja voin sanoa etten suosittele kenellekään. No, saipahan mies ainakin mitä halusi, sehän se kai on tärkeintä.

424/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata ajoissa, että mahtuuko se sisään. Jos ei mahdu, niin ei kannata jatkaa tutustumista

Vierailija
425/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kannattaa testata ajoissa, että mahtuuko se sisään. Jos ei mahdu, niin ei kannata jatkaa tutustumista

Senhän voi tehdä myös niin, että mies ilmoittaa lukeman ja nainen etsii oikean kokoisen porkkanan. 

Vierailija
426/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Mies jonka ei tarvitse esittää, ei tarvitse ylimiellyttää, eikä tarvitse olla valheellinen kuva itsestään toiselle. Sellainen mies on parisuhdekelpoinen."

Niin, miehen ei tarvitse esittää jos on jo valmiiksi sellainen kun mitä nainen haluaa. Mutta jos ei ole niin vaihtoehdot ovat joko esittää tarpeeksi uskottavasti tai sitten olla ilman.

Niinkö paljon haluat olla naisen kanssa, että olet valmis valehtelemaan siitä kuka olet, olet valmis unohtamaan itsesi kokonaan ja olemaan onneton? Lopputulemana se nainenkin on onneton tällaisessa kulissisuhteessa. En suosittele.

Toinen pointti: Oikeasti et tiedä mitä kukin nainen haluaa, vaan luulet vain jotain stereotypioita. Uhriutuminen ei ole kenenkään etu, mut rehellisyys on suoraselkäistä ja tekee sinutkin onnelliseksi. 

Erinomaisen hyvä havainto.

Vierailija
427/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ehdoilla aina "pidän seksistä ja en pihtaa" mutta vakavassa suhteessa päätän että mies elää puutteessa. Niin naisen aloitus, panen kaikkia mutta en sinua rakkaudesta:D

Vierailija
428/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin lestadiolaiselle ihan itsestään selvää, pari vuotta ihan tyypillisesti voi mennä toiseen "vain" tutustuessa. Onnistuu kyllä, toki helpompi varmasti kun on "kasvanut" ko.suhtautumistapaan seurustelua koskien 

No toisaalta noissa yhteisöissä mennään sitten usein aika nuorena naimisiin kun se on se ainoa sallittu tapa saada harrastaa sitä seksiä. Avioliittoa ei siis solmita vain rakkauden ja sitoutumisen halusta vaan koska ei enää jakseta odottaa pidempään.

Koska avioliitto on ikuinen, niin kyllä se todellakin merkkaa sitoutumisen halua, ja aika usein myös rakastat sitä jota haluat sänkyyn <3 Se että haluaa mennä naimisiin myös seksin takia ei minusta ole väärin.

Aika usein ihmiset sekoittaa nuo tunteet, luullaan himoa rakkaudeksi. Siinä kun paukkaa naimisiin pelkän panetuksen takia (mikä muuten sotkee tosi kivasti kaiken loogisen ajattelun että onko henkilö yhtään sopiva muuten) niin voi hyvää päivää. 

Vierailija
429/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ehdoilla aina "pidän seksistä ja en pihtaa" mutta vakavassa suhteessa päätän että mies elää puutteessa. Niin naisen aloitus, panen kaikkia mutta en sinua rakkaudesta:D

? En minä ainakaan "pane kaikkia", olen joko sinkku selibaatissa tai sitten siinä luotettavassa vakavassa suhteessa. 

Vierailija
430/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin lestadiolaiselle ihan itsestään selvää, pari vuotta ihan tyypillisesti voi mennä toiseen "vain" tutustuessa. Onnistuu kyllä, toki helpompi varmasti kun on "kasvanut" ko.suhtautumistapaan seurustelua koskien 

No toisaalta noissa yhteisöissä mennään sitten usein aika nuorena naimisiin kun se on se ainoa sallittu tapa saada harrastaa sitä seksiä. Avioliittoa ei siis solmita vain rakkauden ja sitoutumisen halusta vaan koska ei enää jakseta odottaa pidempään.

Koska avioliitto on ikuinen, niin kyllä se todellakin merkkaa sitoutumisen halua, ja aika usein myös rakastat sitä jota haluat sänkyyn <3 Se että haluaa mennä naimisiin myös seksin takia ei minusta ole väärin.

Aika usein ihmiset sekoittaa nuo tu

Nimenomaan. Ilmentyy heikolla itsetunnolla varustetuissa.

Vierailija
431/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka valehtelee naiselle kuka on oikeasti on oksettava hyypiö.

Vierailija
432/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein ihmiset sekoittaa nuo tu

Ööh no jos vaikka kolme vuotta seurustelee, niin kyllä siinä ehtii ihan miettiä muutakin kuin seksiä ja pohtia sitä, ollaanko me sopivia ylipäätään toisillemme ihan jo "arjen arvoja" ajatellen. 

Vierailija
433/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,ehdottomasti en anna..

Ennai vitt 

Vierailija
434/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää nykyaika on kärsimätöntä, kun kuukausi on pitkä aika joillekuille. Joskus muinoin odoteltiin

Se oli silloin ennen vanhaan. Älä elä menneisyydessä. Miksi vertaat rintamalla palveluun? Ei se nykytilanteeseen vaikuta.

Kyllä niillä ihmisillä oli ihan samanlaiset halut kuin nykyäänkin - se oli heille mahdollista. Ja monelle jäi vielä kaunis muisto tuosta ajasta, kun toista kaipasi ja ikävöi ja sai kovasti odotettuja kirjeitä toiselta, ehkä mukana oli myös rakkaudella kudotut villasukat tai rakkaan kuva, jota katsella iltaisin ja ikävöidä.

On ihan tutkittu, että ihminen arvostaa pidempään ja syvemmin sellaisia asioita, joita on joutunut odottamaan ja joiden eteen tekemään työtä (siis ylipäätään mitä tahansa asiaa koskien). 

Lopetahan jo niiden harlequinien lukeminen. Ihmiset on olleet ihan samanlaisia. Avioliitot on kestäneet koska on ollut niin häpeällistä erota. Arvostusta tuskin on ollut enempää kuin nytkään. Päin vastoin, parisuhdeväkivaltaa on ollut enemmän. Esiaviollista seksiäkin on ollut ja jos siitä on tullut raskaaksi niin sitten on menty vielä nopeampaa naimisiin.

Vierailija
435/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina tapaillessa ahdistanut tuo seksikeskeisyys. Olen tosi ujo ja varautunut ihminen enkä helposti luota kehenkään, joten tuntuu tosi epämiellyttävältä ajatus, että pitäisi käytännössä heti mennä sänkyyn. Olen menneisyydessäni suostunut tapailumiehen painostuksesta sänkyyn vaikken kokenut olevani valmis siihen ja voin sanoa etten suosittele kenellekään. No, saipahan mies ainakin mitä halusi, sehän se kai on tärkeintä.

Naisen halut ovat yhtä tärkeitä. Tässä tapauksessa naisen ei pidä suostua intiimiin yhteyteen, kun ei itse sitä halua.

Älkää hyvät tytöt ja naiset pyrkikö "miellyttämään" miehiä niin, että teette asioita, joita ette oikeasti haluaisi tehdä, siinä vaiheessa. Jos mies ei pysty odottamaan suhteen kehittymistä, eikä halua rakentaa luottamusta, hän ei ole arvoisenne. Selittäkäön mitä vain. Painostukseen ei pidä langeta, päon vastoin: henkinenkin painostus on merkki, ettei sen ihmisen kanssa kannata viettää aikaa.

Vierailija
436/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Pakko mahtuu kun on vihitty!

Vierailija
437/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? En minä ainakaan "pane kaikkia", olen joko sinkku selibaatissa tai sitten siinä luotettavassa vakavassa suhteessa. 

Et liene Ap?

Vierailija
438/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko se yhteensopivuus ja arvot arvioida suhteen alkumetreillä?

Vierailija
439/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen halut ovat yhtä tärkeitä. Tässä tapauksessa naisen ei pidä suostua intiimiin yhteyteen, kun ei itse sitä halua.

Älkää hyvät tytöt ja naiset pyrkikö "miellyttämään" miehiä niin, että teette asioita, joita ette oikeasti haluaisi tehdä, siinä vaiheessa. Jos mies ei pysty odottamaan suhteen kehittymistä, eikä halua rakentaa luottamusta, hän ei ole arvoisenne. Selittäkäön mitä vain. Painostukseen ei pidä l

Varokaa miehiä jotka painostavat avioliittoon liian nopeasti.

Vierailija
440/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi yhtään oikeampi ajattelutapa, että kyllä ne kaikki oikeasti on paneskelleet jne. Kyllä minä uskon, että mummi ja pappa uskovaisina ihmisinä odottivat kun pappa oli rintamalla ja ihan oikeasti toistensa valokuvat olivat heille tosi tärkeitä.