Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
381/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakaan itse en demonisoi miehen halua, miksi niin tekisin"

En sinusta tiedä mutta aika monta kommenttia tässäkin ketjussa on ollut jossa nopeasti seksiä haluava mies on hedonisti, ajattelee vain seksiä, ei omaa mitään moraalia ja luultavasti vain häipyy heti kun saa haluamansa. Aika karu kuva miehistä ja miesten seksuaalisuudesta.

Vierailija
382/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Mies jonka ei tarvitse esittää, ei tarvitse ylimiellyttää, eikä tarvitse olla valheellinen kuva itsestään toiselle. Sellainen mies on parisuhdekelpoinen."

Niin, miehen ei tarvitse esittää jos on jo valmiiksi sellainen kun mitä nainen haluaa. Mutta jos ei ole niin vaihtoehdot ovat joko esittää tarpeeksi uskottavasti tai sitten olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinusta tiedä mutta aika monta kommenttia tässäkin ketjussa on ollut jossa nopeasti seksiä haluava mies on hedonisti, ajattelee vain seksiä, ei omaa mitään moraalia ja luultavasti vain häipyy heti kun saa haluamansa. Aika karu kuva miehistä ja miesten seksuaalisuudesta.

No, ainakin sellaiset jotka heti lähtevät pettämään ja salasuhteilemaan raskausaikana kuuluvat tuohon kategoriaan.

Vierailija
384/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella harrastat siis vielä seksiä parin exäsi kanssa? No helppo sinun on sitten odotella muutama kuukausi rauhassa tutustuen. Luulen ettei potentiaalisella miehellä ole myöskään kiire sänkyyn, jos pari sivusuhdetta on samaan aikaan.

Vierailija
385/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En vaan ymmärrä, miten se raja voisi olla keskitiellä, ellei se luonnostaan satu olemaan siinä. "

Ymmärrät nyt sen keskitien liian kirjaimellisesti. Ei keskitie tarkoita että sen pitäisi olla millilleen siinä välissä vaan se on kielikuva sen kompromissin etsimisestä. Kannattaa lukea ne toisen kommentit ajatuksella eikä juuttua heti ensimmäiseen sanaan. Selitin kyllä ajatukseni aika selkeästi niissä muissa lauseissa.

Vierailija
386/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä paistaa vahvasti läpi itsekeskeisyys. Onko sun mielestä sitten sellainen kompromissi hyvä, jossa jokainen saa?

Eli pitkää rakkaussuhdetta toivova pidättäytyvä henkilö harrastaa sun kanssa pian seksiä sitä vastaan, että sä olet sitten loppuelämän kunnollinen mies hänelle, jonka kanssa synkkaa niin henkisesti kuin fyysisesti?

Ai ei käy?!! Mikä se kompromissi sitten on? Se, että pääset toteuttamaan itsekkyyttäsi sun ehdoilla?

Tietysti meitä on moneen junaan ja varmasti on niitäkin miehiä, joille riittävän kauniissa naisessa ainoa kynnyskysymys on se, että pulssi pitää olla xD

Kannattaa huomata, että jos sulla ei ole jotain valheenpaljastuskonetta mukana, jolla todistat muuta, niin mies olettaa, että valehtelet ja varsinainen syy on jompikumpi noista kahdesta.

Monelle sellaiselle miehelle, jolla on vaihtoehtoja hyvä seksi on kynny

Todella ihmeellinen ajatus, että on niin himon sokaisema, ettei voi hillitä itseään. Kuulostaa jopa vaaralliselta. Toivottavasti himosi kohdistuu aina sopivaan kohteeseen.

Ja se, että sinä koet seksin odottelun olevan kiristämistä, ei ole sen naisen osalta kiristämistä. Eli hän ei halua kontrolloida sinua, uhkailla tai palkita. Hän haluaa ihan vain elää arvojensa ja rajojensa mukaista elämää ja tutustua sinuun aidosti.

Vierailija
387/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Mies jonka ei tarvitse esittää, ei tarvitse ylimiellyttää, eikä tarvitse olla valheellinen kuva itsestään toiselle. Sellainen mies on parisuhdekelpoinen."

Niin, miehen ei tarvitse esittää jos on jo valmiiksi sellainen kun mitä nainen haluaa. Mutta jos ei ole niin vaihtoehdot ovat joko esittää tarpeeksi uskottavasti tai sitten olla ilman.

Silloin menee suhteeseen oman itsetunnon kohottamiseksi eikä rakkaudesta. Oksettava tapa.

Vierailija
388/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin sellaiset jotka heti lähtevät pettämään ja salasuhteilemaan raskausaikana kuuluvat tuohon kategoriaan.

Niin mutta eivät siis ollenkaan kaikki seksiä haluavat miehet. Juuri miesten halujen yleistäminen ääripään pettäjämiesten kanssa on miesten halun demonisointia.

Vierailija
389/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ikinä seurustelisi miehen kanssa, jonka itsetunto on kiinni haluttavuudestaan, tai hänen pitäisi saada varmistuksia omalle ololleen seksin kautta."

Miehet eivät vain normaalisti puhu epävarmuuksistaan koska naiset eivät pidä epävarmuutta haluttavana. Kuten sinäkin hyvin juuri osoitit. Mutta tämä ei tarkoita etteikö moni mies olisi hyvinkin epävarma omasta haluttavuudestaan miehenä ja etteikö sillä olisi vaikutusta heihin.

Miehuuden tragedia onkin siinä että juhlapuheissa naiset sanovat arvostavansa miehessä herkkyyttä ja kykyä puhua tunteista mutta sitten tosielämässä miehen ei haluta olevan kuin se itsevarma jäyhä peruskallio. Ei ihme että miesten itsemurhat ovat paljon yleisempiä kuin naisten.

Epävarmuus ei ollut ollenkaan se turn-off tässä, vaan se, että se ei vahvistu muka muulla kuin seksillä. Tämä on niin väärä lähtökohta, ja se osoittaa niin suurta nykyajattelun sairautta ettei tosikaan. Seksi ja siitä saatu hyväksyntä on täysin väärä pää lähteä purkamaan asiaa.

Oma mieheni oli hyvin epävarma ja kokematon kun tapasimme, mutta silti minun silmissäni oikein haluttava ja Uros isolla uulla. Hän ei esittänyt mitään kummallista roolia,  saati koittanut painostaa minua seksiin oman epävarmuutensa tähden, pointsit siitäkin. 

Todella surulliseksi mennyt tämä nykymaailma. Väitän että pitkälti se on sitoutumiskyvyttömyyden ja -haluttomuuden vikaa. Kullekin oma kumppani niin ei tartte pelata mitään "itsevarma jäyhä kallio"- pelejä. 

Toivoisin myös, että te miehet itse rohkaisisitte toisianne olemaan omia itseänne, just niin epävarmoja kuin olette. Lopettakaa "koska naiset haluavat sitä ja tätä"- mietintä. Ei mitään tekovahvuutta tai toksista naisvihaa, vaan ihan normaalilla, neutraalilla tavalla. Älkää lähtekö mihinkään Tinder-peleihin mukaan vaan etsikää itsellenne hyvä vaimo muualta. Tsemppiä!

Vierailija
390/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En vaan ymmärrä, miten se raja voisi olla keskitiellä, ellei se luonnostaan satu olemaan siinä. "

Ymmärrät nyt sen keskitien liian kirjaimellisesti. Ei keskitie tarkoita että sen pitäisi olla millilleen siinä välissä vaan se on kielikuva sen kompromissin etsimisestä. Kannattaa lukea ne toisen kommentit ajatuksella eikä juuttua heti ensimmäiseen sanaan. Selitin kyllä ajatukseni aika selkeästi niissä muissa lauseissa.

Joo. Ymmärrän, luullakseni. Mutta kun joissain asioissa ei ole kompromissia, on vain ehdoton raja eikä se liity henkilön muuhun joustavuuteen mitenkään. Vrt. Minä en tupakoi enkä halua käyttää tupakkatuotteita lainkaan. Jos toinen maanittelee, en aio "polttaa nyt tätä yhtä tämän yhden kerran" tai "ota tästä tämä sähkötupakka, se ei ole tupakkaa". Se on ei.

Ja jos olen sokerilakossa, en nyt ota sitä yhtä tarjoamaasi kakunpalaa, vaikka näyttäisi kuinka hyvältä, koska syistä, joiden olen katsonut olevan minulle hyväksi, olen tuon lakon asettanut.

Vierailija
391/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin lestadiolaiselle ihan itsestään selvää, pari vuotta ihan tyypillisesti voi mennä toiseen "vain" tutustuessa. Onnistuu kyllä, toki helpompi varmasti kun on "kasvanut" ko.suhtautumistapaan seurustelua koskien 

Entäs ne lehtolapset? Et taida tunte lestadiolaisia:))

No tunnen kun itse sellainen olen, en vaan oo törmännyt lehtolapsiin. Ehkä sellaisiakin on mutta ei oo sattunut tulemaan itselle vastaan tällaista tapausta 

Vierailija
392/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kuule, ap ei etsi aseksuaalia eikä miestä, joka näkee maailman kuten sinä. Että siinä olet oikeassa, että otat ne hatkat. Toivottavasti jaksat tehdä sen jotenkin kohteliaasti. 

Näinhän se varmaankin on. Jokaisella on oikeus etsiä rakkautta ja onnea parhaaksi katsomallaan tavalla. Ja jokaisen kannattaa laittaa ne rajat ja kriteerit juuri sellaisiksi, kuin parhaaksi katsoo.

Sellainen huomio vain, että AP:n metodilla ne kuukausien voileipärakkauden jälkeen paikalle jääneet kaverit voi olla vähän "erikoisia" tapauksia. Vatii varmasti ihan omanlaisensa naisen, että voi sellaisen kanssa ryhtyä parisuhteeseen.

Mutta meitä on luonnollisesti moneen junaan.

Vierailija
393/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin lestadiolaiselle ihan itsestään selvää, pari vuotta ihan tyypillisesti voi mennä toiseen "vain" tutustuessa. Onnistuu kyllä, toki helpompi varmasti kun on "kasvanut" ko.suhtautumistapaan seurustelua koskien 

Entäs ne lehtolapset? Et taida tunte lestadiolaisia:))

No tunnen kun itse sellainen olen, en vaan oo törmännyt lehtolapsiin. Ehkä sellaisiakin on mutta ei oo sattunut tulemaan itselle vastaan tällaista tapausta 

Minä olen myös (osallistun tähän sivusta). Minä tiedän muutaman, mutta ei se yleistä ole. Ehkä sitä(seksin harrastamista) tapahtuu helpommin suhteissa, joista tietää, että avioliitto on mahdoton.

Vierailija
394/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohjeet ja säännöt ei ole ihmisen kiusaksi vaan suojelemiseksi"

Parhaassa tapauksessa näin mutta ne voivat myös olla tapa kontrolloida ihmisiä. Monesti myös ohjeet koskevat enenmmän joitain ihmisiä ja vähemmän toisia. Perinteisesti miesten hairahdukset seksin saralla on ymmärretty helpommin ja naisten tuomittu ankarammin.

Millä tavalla ovat tapa kontrolloida?

Vierailija
395/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesi perusteella harrastat siis vielä seksiä parin exäsi kanssa? No helppo sinun on sitten odotella muutama kuukausi rauhassa tutustuen. Luulen ettei potentiaalisella miehellä ole myöskään kiire sänkyyn, jos pari sivusuhdetta on samaan aikaan.

Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa...

Vierailija
396/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta noissa yhteisöissä mennään sitten usein aika nuorena naimisiin kun se on se ainoa sallittu tapa saada harrastaa sitä seksiä. Avioliittoa ei siis solmita vain rakkauden ja sitoutumisen halusta vaan koska ei enää jakseta odottaa pidempään.

Ei oo välttis noin. Ainakin itse oon kanavoittanut halujani esim. opiskeluun ja työntekoon ja harrastuksiin, kun ei ole ollut vielä valmis menemään naimisiin. Kyllä se rakkaus toiseen on se asia, että ylipäätään jaksaa odottaa ja haluaa jossain vaiheessa sitoutua.

Vierailija
397/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri tuossa ylläkin yksi nainen kirjoitti todella vahvasti siitä miten hän ei voisi olla sellaisen miehen kanssa joka olisi epävarma omasta haluttavuudestaan. Ja oman havaintoni  mukaan se on valitettavan yleinen tapa suhtautua miehiin eli että pitäisi olla se miehekkään itsevarma jotta nainen syttyy."

Voi ei ei ei rakas, nyt ymmärsit mut täysin väärin!

Tuossa jo vähän ylempänä avasinkin, mutta uudestaan alleviivaan: Epävarma saa olla, tietenkin. Mutta en halua että mieheni arvioi itsensä pelkän seksuaalisen haluttavuuden perusteella. Arvot pitää siis olla sellaiset, että on muutakin kuin seksi mielessä, ja muitakin määreitä kuin seksuaalisuus, ja muitakin keinoja pönkittää itsetuntoaan kuin seksi. 

Haluan että rakastamani ihminen arvottaa itsensä AIVAN muiden seikkojen kuin seksuaalisuuden ja haluttavuuden perusteella. Ihmisarvo lähtee siitä, että Jumala on hänet luonut, sieltä yksin pitäisi ihmisen itsetunnon nousta. Olemme ensi sijassa ihmisiä, emme seksikoneita. 

En siis voi käsittää tai sietää, miten nykyisin parisuhdeasiat on niin kompleksisia ja mietitään haluttavuutta tai muuta täysin toisarvoista. Siis ajatusten lähtöasetelma on täysin väärä, ja sellaista miestä en haluaisi, joka miettii jotain tällaista. Ymmärsitkö nyt yhtään, paremmin?

Vain yhden kanssa sängyssä ollut

Vierailija
398/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kuule, ap ei etsi aseksuaalia eikä miestä, joka näkee maailman kuten sinä. Että siinä olet oikeassa, että otat ne hatkat. Toivottavasti jaksat tehdä sen jotenkin kohteliaasti. 

Näinhän se varmaankin on. Jokaisella on oikeus etsiä rakkautta ja onnea parhaaksi katsomallaan tavalla. Ja jokaisen kannattaa laittaa ne rajat ja kriteerit juuri sellaisiksi, kuin parhaaksi katsoo.

Sellainen huomio vain, että AP:n metodilla ne kuukausien voileipärakkauden jälkeen paikalle jääneet kaverit voi olla vähän "erikoisia" tapauksia. Vatii varmasti ihan omanlaisensa naisen, että voi sellaisen kanssa ryhtyä parisuhteeseen.

Mutta meitä on luonnollisesti moneen junaan.

Kyllä tää nykyaika on kärsimätöntä, kun kuukausi on pitkä aika joillekuille. Joskus muinoin odoteltiin jokunen vuosi että kihlattu kävi vaikka rintamalla palvelemassa, jopa kaukana toisella mantereella ja kirjeitä toisille lähetettiin ja kaukaa kaivattiin

Vierailija
399/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä paistaa vahvasti läpi itsekeskeisyys. Onko sun mielestä sitten sellainen kompromissi hyvä, jossa jokainen saa?

Eli pitkää rakkaussuhdetta toivova pidättäytyvä henkilö harrastaa sun kanssa pian seksiä sitä vastaan, että sä olet sitten loppuelämän kunnollinen mies hänelle, jonka kanssa synkkaa niin henkisesti kuin fyysisesti?

Ai ei käy?!! Mikä se kompromissi sitten on? Se, että pääset toteuttamaan itsekkyyttäsi sun ehdoilla?

Tietysti meitä on moneen junaan ja varmasti on niitäkin miehiä, joille riittävän kauniissa naisessa ainoa kynnyskysymys on se, että pulssi pitää olla xD

Kannattaa huomata, että jos sulla ei ole jotain valheenpaljastuskonetta mukana, jolla todistat muuta, niin mies olettaa, että valehtelet ja varsinainen syy on jompikumpi noista kahdesta.

Monelle sellaiselle

>Ja se, että sinä koet seksin odottelun olevan kiristämistä, ei ole sen naisen osalta kiristämistä. Eli hän ei halua kontrolloida sinua, uhkailla tai palkita. Hän haluaa ihan vain elää arvojensa ja rajojensa mukaista elämää ja tutustua sinuun aidosti.

Ei siinä mitään. Toivottavasti häntä ei haittaa, että hoidan seksihommat jonkun muun kanssa siihen asti, kunnes tutustuminen on loppuun asti saatettu, jolloin voidaan palata seksiaiheeseen.

Vierailija
400/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko keskustelua läpi, mutta jos itse tapailisin naista, joka ei osoita minkäänlaista mielenkiintoa seksiä kohtaan edes parin kuukauden jälkeen, ei minulla olisi kiinnostusta häneen - siis parisuhdemielessä. Siirtäisin hänet automaattisesti friendzonelle - ja alkaisin etsiä uutta seuraa.