Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
PROVOOO
Valitettavasti ei ole. Näitä ihmisiä on oikeasti olemassa, jotka eivät ymmärrä, että heidän pullansa ja kaakkunsa eivät ole kaikkien mieleen. Sitten uhriudutaan tai tuputetaan ja loukkaannutaan, jos "herkut" ei siltikään kelpaa.
Itse käytän kahviin maitoa, en todellakaan sotke mitään makeutusaineita siihen, menee hyvä kahvi pilalle. Koko syksyn ollut töissä tarjolla geisha suklaata, niitä rasioita, en syö olen pähkinäallerginen. Enkä ole töissä syönyt kun joku tuo itse tekemiä leivonnaisia, kerran maistoi niin ei ollut hyvää, ei kaikki vaan osaa. Olen syönyt jopa kanamunalle maistuvaa täytekakkua, muut kehuivat kuin hyvää on ja itse maistoin niiden täytteiden lisäksi vain kananmunan. Joo pitäkää "herkkunne". Makuaistini on erittäin tarkka, siksi olen tarkka mitä suuhuni pistän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä.
Tietenkin eivätkä ne kuulu minulle vaikka asiaa pohdin. En ole tohtinut kysyä kun en halua loukata saati udella asiasta naiselta kertokoot itse tai on kertomatta mutta haluaisin leipoa töihin jotain mitä kaikki voisivat syödä. Ap
Ap, anna olla. Mä syön aamulla kotona aamiaisen, toimistolla käyn lounaalla ja nautin siitä, iltapäivällä saatan hakea kupin kahvia ja syön kotoa tuomani hedelmän. Jos työkaverini leipoo ja hän tarjoaa leipomuksiaan, niin minulla ei ole mitään velvollisuutta niitä maistaa, jotta voin tehdä hänet iloiseksi. T. keski-ikäinen työkaverisi
Erittäin epäkohteliaat, autistiset syömishäiriöiset akat yhdessä ketjussa.
Mies
Treenaava, ei herkkuja ikinä. Ei ikinä. Minulle voi tarjota hedelmiä, kalaa, oikeaa ruokaa jota ei ole tehty kermassa. Leivän päälle ei tule levitettä, rasvat saan pähkinöistä ja kalasta. Herkut eivät edes tuoksu hyvältä, ne puistattaa.
Meillä on töissä yks nelikymppinen varastomies, joka ei syö ikinä mitään. Kukaan ei ole koskaan nähnyt sitä syövän mitään, vaikka se on ollut talossa ehkä jostain 2005 lähtien. Meillä firma tarjoaa esim. jouluisin imaisen jouluaterian ja se ei silloinkaan käy meidän henkilöstöravintolassa syömässä. Se vaan juo kahvia ja polttaa tupakkaa. Ruokatauon viettää tupakkapaikalla. Joskus vitsailtiin töissä, että entä jos se ei syö kotonaankaan :D
Se mikä on sinulle herkkua, ei välttämättä muille ole.
t. usempaakin "herkkua" maistanut
Voisin olla minäkin. Olen 163cm hoikka 40vee nainen istumatyössä. Mun peruskulutus on sellainen 1500 kaloria. Jos käyn salilla 2 krt/viikko ja kävelyllä joka ilta, saan kulutuksen keskiarvon yli 1800 kalorin, joka riittää siihen, että saan makrot kohdilleen ja kaikki tarvitsemani ravintoaineet tavallisesta ruosta joka myös pitää nälkää. Tuolla kalorimäärällä ei paljon herkutella. Makeasta olen luopunut kokonaan, mutta kerran viikkoon haluan syödä ravintolassa minkä tahansa annoksen ja ottaa sen kanssa viinin. Jos syön ne kohteliaisuuspullat, joudun luopumaan ravintolareissusta tai lisäämään liikuntaa viikkooni. En halua tehdä kumpaakaan.
Olette oikein tyypillisiä suomijuntteja. Ranskattaret osaavat nauttia elämästä ja leivonnaisista ja silti ovat paremmassa kunnossa kuin suomitantat villasukissa ja Kuomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutkohan minusta?
En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.
En tiedä mutta asia pohdituttaa että onko syy tuo minkä mainitsit. Omat leipomukseni teen hyvistä raaka-aineista ja puhtaita ovat koska olen leiponut jo vuosikausia ja on minulla hygieniapassikin. En kiusaa tahi ilkeile mutta tykkään leipoa ja viedä tarjottavia töihin. Ap
Miten peset kätesi? Tarkka selostus kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yks nelikymppinen varastomies, joka ei syö ikinä mitään. Kukaan ei ole koskaan nähnyt sitä syövän mitään, vaikka se on ollut talossa ehkä jostain 2005 lähtien. Meillä firma tarjoaa esim. jouluisin imaisen jouluaterian ja se ei silloinkaan käy meidän henkilöstöravintolassa syömässä. Se vaan juo kahvia ja polttaa tupakkaa. Ruokatauon viettää tupakkapaikalla. Joskus vitsailtiin töissä, että entä jos se ei syö kotonaankaan :D
Mitä jos keskittyisitte ihan vain tekemään töitä? Siitä kai teille maksetaan eikä varastomiehen kyttäämisestä.
Mä olen ainakin niin loputtoman kyllästynyt näihin kahvihuoneherkkuihin. Olisin ensinnäkin ihan valtavan kokoinen JA varmasti jo sairastunut vaikka mihin, jos söisin kaikkea sitä p*skaa mitä mammat roudaa taukohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olette oikein tyypillisiä suomijuntteja. Ranskattaret osaavat nauttia elämästä ja leivonnaisista ja silti ovat paremmassa kunnossa kuin suomitantat villasukissa ja Kuomissa.
Niin, osaavat nauttia leivonnaisista. Eivät vedä niitä kaksin käsin jokaisella tauolla niin kuin suomimammat.
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla minäkin. Olen 163cm hoikka 40vee nainen istumatyössä. Mun peruskulutus on sellainen 1500 kaloria. Jos käyn salilla 2 krt/viikko ja kävelyllä joka ilta, saan kulutuksen keskiarvon yli 1800 kalorin, joka riittää siihen, että saan makrot kohdilleen ja kaikki tarvitsemani ravintoaineet tavallisesta ruosta joka myös pitää nälkää. Tuolla kalorimäärällä ei paljon herkutella. Makeasta olen luopunut kokonaan, mutta kerran viikkoon haluan syödä ravintolassa minkä tahansa annoksen ja ottaa sen kanssa viinin. Jos syön ne kohteliaisuuspullat, joudun luopumaan ravintolareissusta tai lisäämään liikuntaa viikkooni. En halua tehdä kumpaakaan.
Eli ihan ehta pakko-oireiden ortorektikko.
Vierailija kirjoitti:
Yllä hyvä esimerkki siitä, miksi moni on ennemmin työtön kuin menee töihin kiusaajien keskuuteen.
Minä en syö työpaikan kahvihuoneeseen tuotuja leipomuksia, keksejä, karkkia jne, jonkun käärepaperissa olevan konvehdin voin ottaa, mutta en mitään mikä on paljaana tai jonkun kotileipurin leipomaa. Cateringista tilattua kakkua syön, jos olen paikalla kun se tuodaan huoneeseen.
Ei varmaan yksi tai kaksi pullapalaa kuukaudessa vielä lihota,mutta tarkka saa olla,ettei syö liikaa herkkuja. Joka viikko herkkuja lihottaa jo hirveästi. Joka viikko joulukuussa joulusuklaita lihottaa. En voi syödä. Voisin syödä ehkä just pullan töissä kaksi kertaa kuussa. Muuten paisun heti. Pitää syödä vaan terveellisesti ja vähän rasvaa.
t. juuri saanut hyvin kilot pois
Mies
Treenaava. Söisin jos tykkäisin, mutta se menee niin, että enpäs tykkää.
185cm 95kg vyö 83cm
Se tunne, kun olet syönyt jotain itsellesi sopimatonta ja vatsa alkaa turvota tai pierettää tai pitää juosta vessaan. Ap, en valitettavasti osaa sanoa, mikä reseptisi ainesosa tämän saattaa aiheuttaa, joten kiitos, jätän tällä(kin) kertaa leipomuksesi väliin.
Niin mitäpä siitä, että kissa on vähän pomppinut taikinan päällä ja koira nuolaissut kauhaa. Mitä siitäkään, jos vaippakäsillä jatkan leivontaa, ei haittaa jo tippuu taikinaan muutama kokkare kakkaa, sehän voi olla vaikka suklaata.
Joo ja aina jos jossain lukee "käsin leivottu", jätän hyllyyn.