Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia, sehän on noiden kaikkien fitness -ihannoitsijoiden mukaan elämän elixiiriä
Aloituksessa unohtui mainita ettei nainen juo alkoholia kun kerran koko työporukan kanssa keskusteltiin alkoholista niin kävi ilmi ettei juo.
Luulin jo melkein että oot mun työkaveri, mutta en taida olla nykyisellä työpaikalla kertonut kenellekään, että en juo. Mutta siis muuten sopisin varsin hyvin kuvaukseen. Mulla on mutkikas kombo ruoka-allergioita ynnä ärtyvä suoli. En välittäisi keskustella asiasta työpaikalla, joten skippaan herkut jos ne eivät sovellu tai en tiedä mitä niissä on. Jotain suklaita välillä napsin, koska ne ovat usein tarjolla alkuperäisessä pakkauksessaan ja tarjoiluastiaan siirretyt konvehditkin kääreessä, josta näkee tuotteen nimen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä.
Tietenkin eivätkä ne kuulu minulle vaikka asiaa pohdin. En ole tohtinut kysyä kun en halua loukata saati udella asiasta naiselta kertokoot itse tai on kertomatta mutta haluaisin leipoa töihin jotain mitä kaikki voisivat syödä. Ap
Minä en syö mitään, mitä ei tee mieli. Töissä ei tee mieli makeaa. Syön ruokaa, että jaksan. Saatan herkutella vaikka miten kotona hyvässä seurassa ja omassa rauhassani. Muualla menee hukkaan. Lisäksi olen ehkä vähän nirso. Minulla on paljon herkkuruokia, muista en välitä.
Kyllä: töissä muut luulevat, etten syö makeaa. Olen sanonut, että joskus syön ja syön aina, mitä huvittaa. Eipä se jää toisten mieleen. Ylipainoa ei ole, joten en ole ehkä uskottava. Liikun paljon ja syön paljon. Silloin kun siltä tuntuu. Näin on hyvä.
Joku kiva kombo yliherkkyyksiä, intoleransseja ym niin aika rajattua on syöminen. Vaikka keliakia, maitoallergia, niistä johtuen suolisto jo huonossa kunnossa, niin että moni asia aiheuttaa ruuansulatusvaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia, sehän on noiden kaikkien fitness -ihannoitsijoiden mukaan elämän elixiiriä
Aloituksessa unohtui mainita ettei nainen juo alkoholia kun kerran koko työporukan kanssa keskusteltiin alkoholista niin kävi ilmi ettei juo.
Luulin jo melkein että oot mun työkaveri, mutta en taida olla nykyisellä työpaikalla kertonut kenellekään, että en juo. Mutta siis muuten sopisin varsin hyvin kuvaukseen. Mulla on mutkikas kombo ruoka-allergioita ynnä ärtyvä suoli. En välittäisi keskustella asiasta työpaikalla, joten skippaan herkut jos ne eivät sovellu tai en tiedä mitä niissä on. Jotain suklaita välillä napsin, koska ne ovat usein tarjolla alkuperäisessä pakkauksessaan ja tarjoiluastiaan siirretyt konvehditkin kääreessä, josta näkee tuotteen nimen.
Nainen ei syö mitään herkkuja ei konvehteja eikä paperikääreisiä makeisia. Ap
Voi olla vilja-allergikko, tai keliaakikko. Voi kuitenkin ottaa teetä kahvia.
Ei syö sokeria ja viljoja? Sama täällä. Mun suolisto on parantunut ja krooniset sairaudet kun jätän pullat ja piirakat niille, jotka ei niistä sairastu.
Ihmisillä on monenlaisia syitä, älä niistä stressaa :) Varmasti leivonnaisesi on hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin älyttömän kiinnostunut työkaverin ruokavaliosta?
Olen huolissani työkaverista enkä halua loukata leipomuksillani ketään. Aina kun vien tarjottavaa työpaikalle sanon että saa ottaa muttei ole pakko ja tämä nainen ei koskaan ota ei minun eikä muitakaan yrityksen tarjoamia herkkuja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä.
Tietenkin eivätkä ne kuulu minulle vaikka asiaa pohdin. En ole tohtinut kysyä kun en halua loukata saati udella asiasta naiselta kertokoot itse tai on kertomatta mutta haluaisin leipoa töihin jotain mitä kaikki voisivat syödä. Ap
Miksei se riitä että kuitenkin suurin osa syö leipomuksiasi?
Ei sun tarvitse viedä töihin yhtään mitään syötävää. Kyllä hän huolehtii omista ruokailuistaan. Voi olla paljon vaikka allergioita
Ehkä hänellä on diabetes.Tai keliakia.
Tai maitoallergia. Tai joki muu syy.
Mitäs se muille kuuluu, jos joku työntekijöistä ei syö juhlissa yhtiön mitään.
Meillä on töissä ihminen, joka ei juo mitään alkoholia.
Ei koskaan. Ei juhlissa, osavuosikatsauksussa, pikkujouluissa, läksiäisissä, yms.
Jos tarjolla alkoholitin versio, ja aina meillä on, hän ottaa sitä kulauksen. Ei enempää.
Kukaan ei piittaa eikä välitä, eikä piittaa asiasta, ei edes huomaa moista. Itse oon aatellut, että hänellä on ehkä vatsahaava, ruokatorven sairaus.
Tai jokin tulehduksellinen suolistosairaus.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen saa ihan itse päättää, mitä syö ja mitä ei. Jos ei halua mitään, ei pidä tyrkyttää mitään. Tätä toivoisin itsekin.
Minä en koskaan tyrkytä vaikka tarjoankin leipomuksiani työkavereille. En ole suuttunut kun nainen kieltäytyy mutta pohdin asiaa mikä on syynä. Ap
Kotikokkien keittiöitä nähneenä en syö mitään kotikokkien tekeleitä kerran saaneena aivan järkyttävän mahataudin jossa makasin viikon pedissä.
Vierailija kirjoitti:
Puhutkohan minusta?
En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.
Olet harhaluuloisuushäiriöinen ja tarvitset psykiatria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin älyttömän kiinnostunut työkaverin ruokavaliosta?
Olen huolissani työkaverista enkä halua loukata leipomuksillani ketään. Aina kun vien tarjottavaa työpaikalle sanon että saa ottaa muttei ole pakko ja tämä nainen ei koskaan ota ei minun eikä muitakaan yrityksen tarjoamia herkkuja. Ap
No nyt paljastuit! Selkeä provo .. kuka hullu nyt huolestuu jos työkaveri ei syö sun leipomia paakkelsseja tai mitään muutakaan?
Vierailija kirjoitti:
Joku kiva kombo yliherkkyyksiä, intoleransseja ym niin aika rajattua on syöminen. Vaikka keliakia, maitoallergia, niistä johtuen suolisto jo huonossa kunnossa, niin että moni asia aiheuttaa ruuansulatusvaivoja.
Erityisyyskompleksi siis.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuvaus kuulostaa ihan itseltäni ja en syö herkkuja, koska en pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään itse syö kakkua, pullaa enkä leivoksia työpaikalla tai muuallakaan. Minulle ne eivät ole herkkuja.
Mitä ovat herkkujasi siinä tapauksessa? Ap
Olen eri, mutta näin marras-joulukuussa kivoja joulunalusherkkuja olisi vaikkapa ne konvehdit ja kaverina mandariineja / klementiinejä tai hyviä omenoita. Moni tykkäisi niitä syödä, siis jompaa kumpaa tai molempia 😀 Eikä sen herkun aina tarvitse olla leivonnaisia.
Mitä ovat herkkujasi siinä tapauksessa? Ap