Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19162)
Vierailija kirjoitti:
Loppuviikon ostoksia Cittarista: kaurahiutaleet 500g, valkoiset pavut x3 tetraa, ruispalat 12kpl/pkt, perunaa 1kg, kyssäkaali 500g, 2 banaania, kmenu maitorahka 500g ja chilipähkinöitä 500g. Yht 11,22 euroa. Tähän mennessä marraskuu 61,83 euroa.
Se Lidlin halvin maitorahka on sellaista kuivaa ja tymäkän makuista, mutta tää oli oikein hyvää. Menee jatkoon! Söin sitä aamulla puolukoiden ja rouhittujen maapähkinöiden ja manteleiden kanssa, pikkasen notkistin vedellä. Ens viikolla saa muuten halpaa bataattia Cittarista, alle euron kilo.
Tänään otin käsittelyyn ison myskikurpitsan. Pienemmästä puolikkaasta tein risottoa (4dl kuivaa risottoriisiä, puolikas sipuli, kasvislientä ja sitruunamehua) ja isommasta puolikkaasta osittain soseutetun kasviskeiton. Siihen tuli 4 isoa porkkanaa, kaksi tetraa ruskeita papuja ja 1dl ruokakermaa. Lisäksi keitin kananmunia ruisleivän kaveriksi. Tässä pääruoat ensi viikoksi.
-Säästäjä
Hyvä vinkki tuo edullinen bataatti -tosin sehän voi olla joku alueellinen tarjouksin. Mutta aina voin kuitenkin huomenna tarkistaa. Itse löysin Cittarista Bonduellen pikkuset kikhernepurkit (130g kikherneitä) 1€/3prk pakkaus. Eihän noi kilohinnaltaan mitään ilmaisia ole, mutta se pikkupurkillinen on näppärän kokoinen, ja tosiaan yksi purkki siis 0,33€.
Mulla on edessä kurpitsatalkoot, mutta tänään syötiin isänpäiväkakkua. Mulla oli niitä "ilmaisia" kakkupohjia (gluteenittomia), ja ajattelin tehdä yhdestä kakun. Mut kun aukaisin sen paketin, niin nehän on tosi pieniä ne kakkupohjat, siinä lukee joo 8-10 hengelle, mutta meillä siitä syö neljä. Ehkä. Tein sitten kaksi pikkukakkua, kun niitä pohjia oli kaksi. Marjoja pakastimesta, täytteeksi myös vaniljajukurttia, piimää ja vanilja"vanukasjauhetta", kermaa kinuskiin ja kakun reunoille.
Muuten on syöty sitä nyhtöpossua "hampurilaisissa".
Kiusa se on pienikin kiusa
Noissa sushibuffeteissa hinnoittelu voi olla per kg tai per kappale. Täkäläisessä "parhaassa" paikassa se on 1€/kpl, jotkut 2€/3kpl...
Buffetti sitten on louashintaan 14,90€-16,90€, ja iltabuffet 18,90-24,90€...
Että ei kuuden hengen perheellä kovin usein käydä iltabuffetissa...
(ja siksi ollaan opeteltu tekemään sushia ihan ite)
Kiusa se on pienikin kiusa