Ei ihme ettei ole rahaa jos v.tanssiaisiin menee 800e!
Siis meillä tyttö oli 2 kertaa tanssiaisissa kun oli ekana vuonna avecina ja sitten oli omat v.tanssiaiset. Eka puku tilattiin Helsingistä ja se maksoi alelaarista 100e ja oli kaunis. Samalla hinnalla myytiin se eteenpäin. Toinen puku tilattiin samasta alelaarista ja maksoi 150e ja se myytiin tanssiaisten jälkeen pois satasella joten 2 mekkoa maksoi 50e. Kengät oli jo. Tyttö meikkasi itse ja tytöt laittoivat itse toistensa hiukset. Olivat viimeisen päälle kauniita kaikki. Niin ja ei edes olla vähävaraisia.
Kommentit (10)
No lukioiden pitäisi tehdä diilejä mekko/pukukauppoihin ja sopia kohtuuhintaisista tarjouksista. Totta kai niillä rahastetaan, jos mahdollisuus on.
Minun äiti luuli, ettei meillä ole varaa vanhojen tansseihin. Tosiasia oli, ettei tyttö halunnut tanssia. Rahaa olisi kyllä ollut.
800e ei pitäisi maksaa. Silloin äiti itkee turhaan, omat valinnat.
Meidän tytön puku 190e( saisi halvemmalla, mutta päädyttiin tuohoni) ja loput meikit ja kampaus) teki itse.
Päivällinen 45€.
Monilla tanssiaissa ihan valkoiset lenkkarit, eivät näy puvun alta.
Olette te suoraan sanottuna aika vähävaraisia jos 800 euroa on paljon, varsinkin jos sen voi säästää yli kahden vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olette te suoraan sanottuna aika vähävaraisia jos 800 euroa on paljon, varsinkin jos sen voi säästää yli kahden vuoden aikana.
On se kyllä paljon, jos vingutaan jatkuvasti lasten harrastusmaksuista, ruoan hinnoista, veroista ym.
Ehkä tässäkin näkyy huono-osaisuuden syyt.
Se, jolla on rahaa, osaa suunnitella talouttaan ja hankkia lapselleen esim. käytetyn tai edullisen puvun, eikä ole sellaista tarvetta näyttää, ettei olisi köyhä, koska taloudellinen toiminta katsotaan hyväksytyksi ja järkeväksi.
Se, jolla ei ole rahaa, on paniikissa siitä, että nyt ei missään tapauksessa saa näkyä, että rahaa ei ole, vaan pistää viimeiset pennit kiinni älyttömän hintaiseen mekkoon. Jos tilillä olisi ollut ylimääräistä vaan 500e, mekko olisi maksanut 500e. Mutta kun oli 800e, mekkokin sai maksaa 800e. Taloudenpidossa ei suunnitelmallisuutta, ja hankinnoissa ei mitään järkeä.
Muutama kymmenen markkaa meni viinapullon ostoon. Täysin yhdentekevä koko vanhojen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräistä 63% huonompi provo.
Miksi siitä rahasta vingutaan.
Elämä on tylsää, jos on pelkkää arkea. Elämässä tulee olla tähtihetkiä. Kuinka usein ihminen pääse unohtamaan arjen ja vaikkapa juuri puhekutumaan ja virittäytymään juhltatunnelmaan?? Näitä hetkiä pitäisi vaalia ja meidän pitää yllä tällaisia tilaisuuksia. Niistä jää hyvät muistot. Ei rahaa saa hautaansa mukaan. Elämä on tarkoitettu elettäväksi.