Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
S k e kirjoitti:
Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Eilen sen verran ehdin kaupassa (k-supermarket) käydä, että ostin pari pussia salaattia (ei winnerin hinnoilla, mut tarjouksesta kuitenkin), lauantaimakkarapötkön (tarjous 1,99€/500g pötkä, olisi ollut myös sipuliteemakkaraa) ja paahtoleipää, joka oli ihan normihintaista. Ajattelin testata, vieläkö osaisin tehdä makkarakuppeja... Muistaako kukaan niitä?
Oi, toki makkarakupit on muistoissa! Täytteenä ainakin herneitä. Säilykesuolaherneet on vieläkin yks mun suosikkini joulupöydän lisukkeissa.
Mutta joo, nyt voitte paremmin tietävät - ja Ske kokeiltuaan - oikaista minua mitä makkarakuppeihin tulee.
Mulla on sellainen käsitys, että makkaran reunat on muuttuneet. Ne on nykyään kuoren alla yhtä pehmeät kuin muukin makkara eikä ne siksi enää käpristy kupeiksi.
Kertokaa tietäväisemmät.
Kampin Pimu
Kampin Pimu
18557/18556
|
20.09.2025 | 13:36
S k e kirjoitti:
Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Eilen sen verran ehdin kaupassa (k-supermarket) käydä, että ostin pari pussia salaattia (ei winnerin hinnoilla, mut tarjouksesta kuitenkin), lauantaimakkarapötkön (tarjous 1,99€/500g pötkä, olisi ollut myös sipuliteemakkaraa) ja paahtoleipää, joka oli ihan normihintaista. Ajattelin testata, vieläkö osaisin tehdä makkarakuppeja... Muistaako kukaan niitä?
Oi, toki makkarakupit on muistoissa! Täytteenä ainakin herneitä. Säilykesuolaherneet on vieläkin yks mun suosikkini joulupöydän lisukkeissa.
Mutta joo, nyt voitte paremmin tietävät - ja Ske kokeiltuaan - oikaista minua mitä makkarakuppeihin tulee.
Mulla on sellainen käsitys, että makkaran reunat on muuttuneet. Ne on nykyään kuoren alla yhtä pehmeät kuin muukin makkara eikä ne siksi enää käpristy kupeiksi.
Kertokaa tietäväisemmät.
Kampin Pimu
Makkarakupitkin on liikaa pikkupoiststtajalle. On se rankkaa 😂
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Kampin Pimu
18557/18556
|
S k e kirjoitti:Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Kertokaa tietäväisemmät.
En ole vielä ehtinyt kokeilla, ajattelin tehdä noita "saunamakkaraksi". En ole pitkään aikaan tehnytkään noita, mutta tuo oli ihan ohitsepääsemätön tarjous 😁 Kerron sitten lopputuloksesta - meillä ei oo laitettu niitä herneitä, mutta juustoa joskus. Ja joskus kananmuna! Siis kun se makkaraviipale on käpristynyt, niin raaka kananmuna siihen päälle ja takaisin uuniin.
Kiusa se on pienikin kiusa
No nythän mullakin alkaa muisti palautua. Taisi olla makkrakupeissa meilläkin - kun lapsi olin - se kananmuna ja sen lisäksi ne herneet.
Kampin Pimu
Ja uusiksi:
Kampin Pimu
18557/18556
|
S k e kirjoitti:
Kertokaa tietäväisemmät.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
No nythän mullakin alkaa muisti palautua. Taisi olla makkrakupeissa meilläkin - kun lapsi olin - se kananmuna ja sen lisäksi ne herneet.
Vaarallisia juttuja makkarakupit.
Ja herneet.
Ja rakkaus.
Uusitaas taas:
Kampin Pimu
18556/18558|
19.09.2025 | 22:19
S k e kirjoitti:
Missasinko mä taas jotain kivaa?
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
19.09.2025 | 18:39
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
Poppareita pitäis vissiin tehdä?
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja.
Noo, tuolla aiemmin meidän pikkupoistattelija ihmettelee ihmisten herkkänahkausuutta alanuolitusten suhteen. Modifioin hänen omaa tekstiään herkkänahkausuudesta muiden kirjoitusten suhteen. Osui ja upposi 😂
Kampin Pimu
Ja makkarakupeista:
Kampin Pimu
18557/18556
|
S k e kirjoitti:
Kertokaa tietäväisemmät.
Kampin Pimu
Saattaa tulla toistoa ja väärässä järjestyksessä, olin keräämässä papuja ja löysin valtavan kesäkurpitsan piileskelemästä papupuskassa (1,8kg). Kyllähän noilla saa taas perhettä ruokittua, ainakin kasvislisäkkeiden osana.
Jätin sivun auki illalla. Silloin oli 18560 viestiä, tosin viimeinen näkyvä viesti oli tuo winnerin viesti numerolla 18559. Nyt on 6 viestiä kadonnut yön aikana, tuon minun kaaliviestini ja winnerin viimeisen viestin väliltä.
No juu. Täällä sataa, joten aamulenkki typistyi lyhyeen metsälenkkiin, jonka aikana vain nopeasti katsoin, mihin mennään keräämään sienet, kun sade lakkaa. Keltavahveroita on paljon, mustatorvisienet alkaa olla lopussa ja suppilovahverot taas ovat alkaneet satokautensa urakalla.
Eli vanhempi viesti:
Missasinko mä taas jotain kivaa?
Uusiksi:
Kampin Pimu
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
Poppareita pitäis vissiin tehdä?
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja - en sitten tehnyt niitä, kun menin katsomaan kissavideoita)
Vierailija kirjoitti:
Ja jaksoimme olla sängyssäkin aamusta iltaan kuin puput tuolla lasagneannoksella, joten...
Ehkä teen toistekin... heh heh. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, todistettu taas kerran ;D
-winner-
🥰
(ja jos emoji ei näy, niin se on imelä sydänhaliemoji)
20.09.2025 | 11:05
Vierailija kirjoitti:
Täytyi käväistä katsomassa mikä on poistajalla ottanut kupoliin tänään.
Homoilu (x), musiikki (x), kanssakirjoittajien terveiset (x), siivous (x), onnellisuus (x) ja tietysti allekirjoitus
-winner-
Musiikin olen varmaan missannut, kun päinvastoin vahvoja uskomuksia minullakin ON elämää tämän palstan ulkopuolella, mutta noi muut on tallessa. Näköjään joka kerta, kun poistaja uhkaa poistaa koko ketjun, niin tänne palaa sivukaupalla poistettuja viestejä.
Voisin tehdä popkornia ja katsoa tätä meininkiä loppuillan, mutta ilohan loppuu 12 minuutin päästä.
Tämäkin oli jossain vaiheessa:
Vierailija kirjoitti:
eilen kaupasta iltatarjouksia: Mehukatti juomatiivistepullo 1,96 (-2,93), kananuggetit 2x yhteensä 2,15 (-3,23), coop pizzakastike 1,89, vapaan kanan munat 10kpl 2,09, ja sit nääkin oli alessa, mutta kuitin hukkasin: jääsalaatti 0,15, kauraleipä 1,36, 2x rasvaton maito 0,59/litra, appelsiinit 1,36, nakit 2,35, savulohipala 2,58
ja kunnon annospizzalla El Mättö on tämä siivouspäivä alkanut valmispohja + nakit + 2 kananmunaa + yks paketti nuggetteja + savulohi + pizzakastikkeen puolikas ja lasilliset mehua ja maitoa
-winner-
Oli kyllä halpaa mehukattia! Tai no, kaikki noi oli halpoja. Mut toi pizza... Jokaiselle omansa.
Vierailija kirjoitti:
Puoleen vuoteen en ole lukenut ketjua, mutta tämä ketju taitaa olla vain yhden ja saman novellistin päiväkirjaa.
Itsekin satunnainen lukija, eikä näitä horinoita ole jaksanut enää aikoihin. Ruuan hinta kaupoissa senkun nousee ja sama horina jatkuu satasen ruokakuluista. Pitäisi perustaa toinen ketju, missä olisi jotain järkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Puoleen vuoteen en ole lukenut ketjua, mutta tämä ketju taitaa olla vain yhden ja saman novellistin päiväkirjaa.
Eihei, olet väärässä! Tämä on 19-osaisen trilogian ensimmäinen luku!
Koska noin innokkaasti poistat ja alapeukutat viestejä, niin tiedoksesi: joudun jokaisen kirjoittajan viestin kopioimaan ja lähettämään "omana" viestinäni, jotta ne tallentuvat. Näin ne on helppo palauttaa takaisin ketjuun. Se tosin merkitsee sitten sitä, että ne muidenkin viestit näkyvät minun viesteinäni.
Mutta se on sinun ongelmasi. Jos et ole tajunnut, niin ketjun poistopyyntöä seuraa aina viestien palauttaminen useamman päivän osalta palstanylläpitäjän toimesta - se taas johtaa siihen, että ne viestit ovat täällä sekä alkuperäisinä alkuperäisillä paikoillaan että minun jälleenlähettäminä. Tätä luuppia toistetaan niin kauan, että ketjun viestien poistaminen loppuu.
Kampin Pimu kirjoitti:
Kertokaa tietäväisemmät.
Muistan makkarakupit hyvin pitkän ajan takaa, mutta herneitä en ole niihin koskaan yhdistänyt vaikka ne myös aina joulupöydässä. 90-luvun lama-aikaan kilon lauantaimakkara oli yleisin leikkele, siitä tehtiin niin kuppeja, makkarakastiketta kuin leivän päälle reilulla sinapilla. Kuppeihin vain muna täytteeksi. En aikoihin ole ostanut lauantaimakkaraa joten en osaa ottaa kantaa onko rakenne muuttunut. Voiko kyse olla koosta, 500 gramman makkara kai ohuempi kuin se vanha kilon jötikkä.
Kampin Pimu kirjoitti:
S k e kirjoitti:Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Kertokaa tietäväisemmät.
En ole vielä ehtinyt kokeilla, ajattelin tehdä noita "saunamakkaraksi". En ole pitkään aikaan tehnytkään noita, mutta tuo oli ihan ohitsepääsemätön tarjous 😁 Kerron sitten lopputuloksesta - meillä ei oo laitettu niitä herneitä, mutta juustoa joskus. Ja joskus kananmuna! Siis kun se makkaraviipale on käpristynyt, niin raaka kananmuna siihen päälle ja takaisin uuniin.
Kampin Pimu kirjoitti:
Vaarallisia juttuja makkarakupit.
Ja herneet.
Ja rakkaus.
Jos aikoo painia sian kanssa, kannattaa muistaa, että molemmat menee kuraan, mutta se sika tykkää siitä.
Eihei, olet väärässä! Tämä on 19-osaisen trilogian ensimmäinen luku!
Koska noin innokkaasti poistat ja alapeukutat viestejä, niin tiedoksesi: joudun jokaisen kirjoittajan viestin kopioimaan ja lähettämään "omana" viestinäni, jotta ne tallentuvat. Näin ne on helppo palauttaa takaisin ketjuun. Se tosin merkitsee sitten sitä, että ne muidenkin viestit näkyvät minun viesteinäni.
Mutta se on sinun ongelmasi. Jos et ole tajunnut, niin ketjun poistopyyntöä seuraa aina viestien palauttaminen useamman päivän osalta palstanylläpitäjän toimesta - se taas johtaa siihen, että ne viestit ovat täällä sekä alkuperäisinä alkuperäisillä paikoillaan että minun jälleenlähettäminä. Tätä luuppia toistetaan niin kauan, että ketjun viestien poistaminen loppuu.