Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Eilen sen verran ehdin kaupassa (k-supermarket) käydä, että ostin pari pussia salaattia (ei winnerin hinnoilla, mut tarjouksesta kuitenkin), lauantaimakkarapötkön (tarjous 1,99€/500g pötkä, olisi ollut myös sipuliteemakkaraa) ja paahtoleipää, joka oli ihan normihintaista. Ajattelin testata, vieläkö osaisin tehdä makkarakuppeja... Muistaako kukaan niitä?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa olen käyttänyt ruokaan n 50€, 48.30 itseasiassa. Minulla on ruokaraha käteisenä niin siitä tiedän tarkan summan. Nostan joka kuun 1. Päivä 100€ ja ositan ne vielä viiteen eri kirjekuoreen, kuukauden jokaiselle viikolle omansa. En käytä tulevien viikkojen ruokarahaa etukäteen vaan menen kaksikymppisen kanssa ruokakauppaan. Asun yksin. Kun lapsi tulee opiskelupaikkakunnalta käymään, sille on oma budjetti laskettuna, enkä silloin pihistele. Kesällä kun tytär oli kotona, kuukauden ruokalasku oli kahdelta 150-250. Kesäkuussa enemmän, heinäkuussa vähemmän ja koska elokuu oli puolikas kuukausi, meni vain karvan alle 150.
Tuo on kyllä mahtavaa itsekuria! En ole koskaan itse kyennyt kirjekuorimetodiin...
Vierailija kirjoitti:
Kaali on vain niin halpaa...yhdesstä kaalista (n.1,5 kg) saa tehtyä neljä lämmintä ruokaa (kaalikeittoa, kaalilaatikkoa, kaali-makkarapaistosta), ja lisukkeeksi kaalisalaattia n. 8 annosta.
Tähän aikaan vuodesta kaali onkin usein hyvässä tarjouksessa, reilusti alle euron kilohintaan. Mä teen usein ihan yksinkertaista lämmintä kaalilisuketta: paistan kaalia öljyssä/voissa, vähän suolaa, ehkä pippuria, ehkä valkosipulia, ja soijakastiketta tai hunajaa. Viimeksi tein punakaalista, niin tuli aika synkeää. Mutta hyvää.
Vierailija kirjoitti:
eilen kaupasta iltatarjouksia: Mehukatti juomatiivistepullo 1,96 (-2,93), kananuggetit 2x yhteensä 2,15 (-3,23), coop pizzakastike 1,89, vapaan kanan munat 10kpl 2,09, ja sit nääkin oli alessa, mutta kuitin hukkasin: jääsalaatti 0,15, kauraleipä 1,36, 2x rasvaton maito 0,59/litra, appelsiinit 1,36, nakit 2,35, savulohipala 2,58
ja kunnon annospizzalla El Mättö on tämä siivouspäivä alkanut valmispohja + nakit + 2 kananmunaa + yks paketti nuggetteja + savulohi + pizzakastikkeen puolikas ja lasilliset mehua ja maitoa
-winner-
Oli kyllä halpaa mehukattia! Tai no, kaikki noi oli halpoja. Mut toi pizza... Jokaiselle omansa.
Missasinko mä taas jotain kivaa?
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
19.09.2025 | 18:39
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
Poppareita pitäis vissiin tehdä?
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkej
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Kampin Pimu
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
eilen kaupasta iltatarjouksia: Mehukatti juomatiivistepullo 1,96 (-2,93), kananuggetit 2x yhteensä 2,15 (-3,23), coop pizzakastike 1,89, vapaan kanan munat 10kpl 2,09, ja sit nääkin oli alessa, mutta kuitin hukkasin: jääsalaatti 0,15, kauraleipä 1,36, 2x rasvaton maito 0,59/litra, appelsiinit 1,36, nakit 2,35, savulohipala 2,58
ja kunnon annospizzalla El Mättö on tämä siivouspäivä alkanut valmispohja + nakit + 2 kananmunaa + yks paketti nuggetteja + savulohi + pizzakastikkeen puolikas ja lasilliset mehua ja maitoa
-winner-
Oli kyllä halpaa mehukattia! Tai no, kaikki noi oli halpoja. Mut toi pizza... Jokaiselle omansa.
S k e kirjoitti:
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja.
Noo, tuolla aiemmin meidän pikkupoistattelija ihmettelee ihmisten herkkänahkausuutta alanuolitusten suhteen. Modifioin hänen omaa tekstiään herkkänahkausuudesta muiden kirjoitusten suhteen. Osui ja upposi 😂
Kampin Pimu
Täytyi käväistä katsomassa mikä on poistajalla ottanut kupoliin tänään.
Homoilu (x), musiikki (x), kanssakirjoittajien terveiset (x), siivous (x), onnellisuus (x) ja tietysti allekirjoitus
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Homoilu (x), musiikki (x), kanssakirjoittajien terveiset (x), siivous (x), onnellisuus (x) ja tietysti allekirjoitus
-winner-
Musiikin olen varmaan missannut, kun päinvastoin vahvoja uskomuksia minullakin ON elämää tämän palstan ulkopuolella, mutta noi muut on tallessa. Näköjään joka kerta, kun poistaja uhkaa poistaa koko ketjun, niin tänne palaa sivukaupalla poistettuja viestejä.
Voisin tehdä popkornia ja katsoa tätä meininkiä loppuillan, mutta ilohan loppuu 12 minuutin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jaksoimme olla sängyssäkin aamusta iltaan kuin puput tuolla lasagneannoksella, joten...
Ehkä teen toistekin... heh heh. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, todistettu taas kerran ;D
-winner-
🥰
(ja jos emoji ei näy, niin se on imelä sydänhaliemoji)
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Sivu 922 on kadoksissa.
No alapeukuttaja, minun konellani klikatessani 922- palluraa vauva-palsta vie minut vauva-palstan etusivulle, ei tämän kirjoitusketjun sivulle 922. Jos muilla se toimii, niin hyvä.
So? Täällä on vähän väliä ihmisillä jotain ohimeneviä teknisiä ongelmia sivuston kanssa. Tarviiko kuitenkaan niitä tulla aina suinpäin raportoimaan itse ketjuun?
Eri
P.s. Miksi ihmiset ottaa alanuolitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Jos viesti selittömästä syystä saa runsaasti akaåeukkuja, on minusta ihan ok kysyä mikä alapeukkujen syy on. Ei siinä mitään henkilökohtaista ole, mielenkiintoa vain.
eri
Jätin sivun auki illalla. Silloin oli 18560 viestiä, tosin viimeinen näkyvä viesti oli tuo winnerin viesti numerolla 18559. Nyt on 6 viestiä kadonnut yön aikana, tuon minun kaaliviestini ja winnerin viimeisen viestin väliltä.
No juu. Täällä sataa, joten aamulenkki typistyi lyhyeen metsälenkkiin, jonka aikana vain nopeasti katsoin, mihin mennään keräämään sienet, kun sade lakkaa. Keltavahveroita on paljon, mustatorvisienet alkaa olla lopussa ja suppilovahverot taas ovat alkaneet satokautensa urakalla.
Eli vanhempi viesti:
Uusiksi:
Kampin Pimu
Kampin Pimu
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja - en sitten tehnyt niitä, kun menin katsomaan kissavideoita)
Vierailija kirjoitti:
Ja jaksoimme olla sängyssäkin aamusta iltaan kuin puput tuolla lasagneannoksella, joten...
Ehkä teen toistekin... heh heh. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, todistettu taas kerran ;D
-winner-
🥰
(ja jos emoji ei näy, niin se on imelä sydänhaliemoji)
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Musiikin olen varmaan missannut, kun päinvastoin vahvoja uskomuksia minullakin ON elämää tämän palstan ulkopuolella, mutta noi muut on tallessa. Näköjään joka kerta, kun poistaja uhkaa poistaa koko ketjun, niin tänne palaa sivukaupalla poistettuja viestejä.
Voisin tehdä popkornia ja katsoa tätä meininkiä loppuillan, mutta ilohan loppuu 12 minuutin päästä.
Illalla muuten kirjoitin tämänkin vastauksen:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Puoleen vuoteen en ole lukenut ketjua, mutta tämä ketju taitaa olla vain yhden ja saman novellistin päiväkirjaa.
Tämäkin oli jossain vaiheessa:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan nyt viestin poistajan iloksi:
Kaverin luokse menin ja tein lähtiessä paistovuokaan seuraavan sekoituksen: 700g ruskistettua jauhelihaa, 1 purkki tomaattipaloja/sosetta, 400g makaronia, puoli purkkia sinappikurkkusosetta, 10 lasagnelevyä, yksi punasipuli silputtuna, sekalaisia mausteita, juustoraastetta, yksi purkki ruokakermaa ja vettä sen verran, ettei päällimmäiset makaronit palaneet ja söimme siitä 3 päivää.
-winner-
Pasta mista lasagne!
(ilman sinappikurkkusalaattia ja punasipulia söisin tuota itsekin)
No nuo piti lisätä, että tulisi jotain makuakin ruokaan ;D makaroni ja lasagnelevyt siltään ovat varsin mautonta mättöä. Kaikki mikä menee kurkusta alas, eikä tapa, vahvistaa. En minäkään pienenä voinut sietää sipulia ;DDDD
-winner-
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
|
Kampin Pimu
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja)