Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18577)
Tämäkin oli jossain vaiheessa:
Vierailija kirjoitti:
eilen kaupasta iltatarjouksia: Mehukatti juomatiivistepullo 1,96 (-2,93), kananuggetit 2x yhteensä 2,15 (-3,23), coop pizzakastike 1,89, vapaan kanan munat 10kpl 2,09, ja sit nääkin oli alessa, mutta kuitin hukkasin: jääsalaatti 0,15, kauraleipä 1,36, 2x rasvaton maito 0,59/litra, appelsiinit 1,36, nakit 2,35, savulohipala 2,58
ja kunnon annospizzalla El Mättö on tämä siivouspäivä alkanut valmispohja + nakit + 2 kananmunaa + yks paketti nuggetteja + savulohi + pizzakastikkeen puolikas ja lasilliset mehua ja maitoa
-winner-
Oli kyllä halpaa mehukattia! Tai no, kaikki noi oli halpoja. Mut toi pizza... Jokaiselle omansa.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Puoleen vuoteen en ole lukenut ketjua, mutta tämä ketju taitaa olla vain yhden ja saman novellistin päiväkirjaa.
Itsekin satunnainen lukija, eikä näitä horinoita ole jaksanut enää aikoihin. Ruuan hinta kaupoissa senkun nousee ja sama horina jatkuu satasen ruokakuluista. Pitäisi perustaa toinen ketju, missä olisi jotain järkeäkin.
Kampin Pimu kirjoitti:
Oi, toki makkarakupit on muistoissa! Täytteenä ainakin herneitä. Säilykesuolaherneet on vieläkin yks mun suosikkini joulupöydän lisukkeissa.
Mutta joo, nyt voitte paremmin tietävät - ja Ske kokeiltuaan - oikaista minua mitä makkarakuppeihin tulee.
Mulla on sellainen käsitys, että makkaran reunat on muuttuneet. Ne on nykyään kuoren alla yhtä pehmeät kuin muukin makkara eikä ne siksi enää käpristy kupeiksi.
Kertokaa tietäväisemmät.
Muistan makkarakupit hyvin pitkän ajan takaa, mutta herneitä en ole niihin koskaan yhdistänyt vaikka ne myös aina joulupöydässä. 90-luvun lama-aikaan kilon lauantaimakkara oli yleisin leikkele, siitä tehtiin niin kuppeja, makkarakastiketta kuin leivän päälle reilulla sinapilla. Kuppeihin vain muna täytteeksi. En aikoihin ole ostanut lauantaimakkaraa joten en osaa ottaa kantaa onko rakenne muuttunut. Voiko kyse olla koosta, 500 gramman makkara kai ohuempi kuin se vanha kilon jötikkä.
Kampin Pimu kirjoitti:
S k e kirjoitti:Olin taas kotona vasta kuuden jälkeen. Ei ole paljon (ruoka)kaupassa ehditty käydä, onneksi kotona ruokaa riittää. Jos huomenna kelit antaa myöden, käyn taas sienessä. Nyt on metsässä jo suppilovahveroitakin enemmän kuin tarpeeksi. Niitä syödään sitten ensi viikko.
Eilen sen verran ehdin kaupassa (k-supermarket) käydä, että ostin pari pussia salaattia (ei winnerin hinnoilla, mut tarjouksesta kuitenkin), lauantaimakkarapötkön (tarjous 1,99€/500g pötkä, olisi ollut myös sipuliteemakkaraa) ja paahtoleipää, joka oli ihan normihintaista. Ajattelin testata, vieläkö osaisin tehdä makkarakuppeja... Muistaako kukaan niitä?
Oi, toki makkarakupit on muistoissa! Täytteenä ainakin herneitä. Säilykesuolaherneet on vieläkin yks mun suosikkini joulupöydän lisukkeissa.
Mutta joo, nyt voitte paremmin tietävät - ja Ske kokeiltuaan - oikaista minua mitä makkarakuppeihin tulee.
Mulla on sellainen käsitys, että makkaran reunat on muuttuneet. Ne on nykyään kuoren alla yhtä pehmeät kuin muukin makkara eikä ne siksi enää käpristy kupeiksi.
Kertokaa tietäväisemmät.
En ole vielä ehtinyt kokeilla, ajattelin tehdä noita "saunamakkaraksi". En ole pitkään aikaan tehnytkään noita, mutta tuo oli ihan ohitsepääsemätön tarjous 😁 Kerron sitten lopputuloksesta - meillä ei oo laitettu niitä herneitä, mutta juustoa joskus. Ja joskus kananmuna! Siis kun se makkaraviipale on käpristynyt, niin raaka kananmuna siihen päälle ja takaisin uuniin.
Kampin Pimu kirjoitti:
No nythän mullakin alkaa muisti palautua. Taisi olla makkrakupeissa meilläkin - kun lapsi olin - se kananmuna ja sen lisäksi ne herneet.
Vaarallisia juttuja makkarakupit.
Ja herneet.
Ja rakkaus.
Jos aikoo painia sian kanssa, kannattaa muistaa, että molemmat menee kuraan, mutta se sika tykkää siitä.
Kampin Pimu kirjoitti:
Uusitaas taas:
Kampin Pimu
18556/18558|
19.09.2025 | 22:19
S k e kirjoitti:
Missasinko mä taas jotain kivaa?
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
19.09.2025 | 18:39
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
Poppareita pitäis vissiin tehdä?
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja.
Noo, tuolla aiemmin meidän pikkupoistattelija ihmettelee ihmisten herkkänahkausuutta alanuolitusten suhteen. Modifioin hänen omaa tekstiään herkkänahkausuudesta muiden kirjoitusten suhteen. Osui ja upposi 😂
Jos olisin "teidän pikkupoistattelijanne", niin miksi sitten en olisi vain poistattanut niitä nillitysviestejä alanuolituksista? 🙄🤦🏻
Vitsit, mitä ylimielisyyttä taas vakkareilla...
Eikö tämän ketjun voisi sulkea. Mitään keskustelua tämä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Kertokaa tietäväisemmät.
Muistan makkarakupit hyvin pitkän ajan takaa, mutta herneitä en ole niihin koskaan yhdistänyt vaikka ne myös aina joulupöydässä. 90-luvun lama-aikaan kilon lauantaimakkara oli yleisin leikkele, siitä tehtiin niin kuppeja, makkarakastiketta kuin leivän päälle reilulla sinapilla. Kuppeihin vain muna täytteeksi. En aikoihin ole ostanut lauantaimakkaraa joten en osaa ottaa kantaa onko rakenne muuttunut. Voiko kyse olla koosta, 500 gramman makkara kai ohuempi kuin se vanha kilon jötikkä.
Mä olen ilmeisesti hiukan nuorempi, koska en muista, että kilon pötköjä olisi voinut ostaa. tai ehkä rikkaammat osti, meille ostettiin vain kaupassa viipaloituna leikkeleitä, tai sit pieni pätkä sitä lauantaimakkaraa, ja siitä sit ne kupit. Sen aikaa kun itse olen ruokaa ostanut, niin enemmän on ollut tarjolla puolen kilon pötköjä makkaraa. Balkaninmakkarakeittoa tein yhteen aikaan usein. Nyt se vaan alkaa olla liian kallista sekin.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Uusitaas taas:
Kampin Pimu
18556/18558|
19.09.2025 | 22:19
S k e kirjoitti:
Missasinko mä taas jotain kivaa?
Uusiksi:
Kampin Pimu
18549/18548
19.09.2025 | 18:39
P.s. Miksi ihmiset ottaa toisten kirjoitukset noin hirveän henkilökohtaisesti täällä? Ihme lumihiutalemeininkiä aikuisilla ihmisillä...
Näköjään ihan poistatukseen asti 😂
Kampin Pimu
Poppareita pitäis vissiin tehdä?
(ne on muuten ameriikkalaisten oman elämänstä marttojen eli kotiäitinuukailijoiden suosikkeja.
Noo, tuolla aiemmin meidän pikkupoistattelija ihmettelee ihmisten herkkänahkausuutta alanuolitusten suhteen. Modifioin hänen omaa tekstiään herkkänahkausuudesta muiden kirjoitusten suhteen. Osui ja upposi 😂
Ylimielisyys alimielisyys. Koska haluat maalittaa vakkareita. Ehkä? En tiedä, mitä sinulla pyörii mielessä.
En maalita, vaan vastaan vain SAMALLA MITALLA.
Tässä taas alehamsterin ostoksia:
omena-inkivääri mehu ltr, sushilajitelma umai asc 320 g, superior savukinkku 180 g, jälkiuunipala ohut ruis 240 g, herkkurieskanen 450 g, vapaan kanan munia m10, suklaa mousse 100 g, rehti hyvä nakki 560 g, tuore juureskuutiot 300 g, lapin rieskaset ohra 260 g, vapaan lehmän ab-piimä ltr, creme fraiche sitruuna-tilli 200 g, chopped pork mac n' cheese, riitan herkku suklaajuustokakku 650 g, maatiaispossun nopeat ja rapeat pikkufileet 300 g, mäkitalon tupla kana-mozzarella pastasalaatti 275 g. Nämä 60 %, yht. 26,12 e.
Leipomopussi 2 e: lihis, 3 karjalanpiirakkaa, 2 lepuskaa
Tarjous/normaalihinta: kokonainen grillibroileri, miniluumutomaatti rs, taffel cruncheez original 225 g, coop hapatettu suolakurkku, vihreä rypäle 500 g. Nämä 11,41 e. Kaikki yht. 39,53 e. Kuun alusta yht. 65,63 e. Edelliset n. sivulla 922.
Viime viikolla en enää edellisen kirjoitukseni jälkeen kaupassa ehtinyt käydä. Suomen korismatsit osuivat samaan aikaan otollisimpien aikojen kanssa ja laitoin ne etusijalle. Tällä viikolla sitten kaksi kauppapäivää. Katkarapuleivät vaikuttavat poistuneen valikoimista kuten aiemmin arvelinkin että tulee käymään. Sushi taitaa olla uutuus kaupassa, en sitä ollut aiemmin täällä nähnyt, kiva oli syödä pitkästä aikaa. Sipsejä en yleensä osta, mutta nyt lähti tarjouksen houkuttelemana yksi pussi mukaan kisakatsomoon. Tuota kakkua en syönyt itsekseni vaan sitä oli neljä jakamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas alehamsterin ostoksia:
omena-inkivääri mehu ltr, sushilajitelma umai asc 320 g, superior savukinkku 180 g, jälkiuunipala ohut ruis 240 g, herkkurieskanen 450 g, vapaan kanan munia m10, suklaa mousse 100 g, rehti hyvä nakki 560 g, tuore juureskuutiot 300 g, lapin rieskaset ohra 260 g, vapaan lehmän ab-piimä ltr, creme fraiche sitruuna-tilli 200 g, chopped pork mac n' cheese, riitan herkku suklaajuustokakku 650 g, maatiaispossun nopeat ja rapeat pikkufileet 300 g, mäkitalon tupla kana-mozzarella pastasalaatti 275 g. Nämä 60 %, yht. 26,12 e.
Leipomopussi 2 e: lihis, 3 karjalanpiirakkaa, 2 lepuskaa
Tarjous/normaalihinta: kokonainen grillibroileri, miniluumutomaatti rs, taffel cruncheez original 225 g, coop hapatettu suolakurkku, vihreä rypäle 500 g. Nämä 11,41 e. Kaikki yht. 39,53 e. Kuun alusta yht. 65,63 e. Edelliset n. sivulla 922.
Viime viikolla en enää edellisen kirjoitukseni jälkeen kaupassa ehtinyt käydä. Suomen korismatsit osuivat samaan aikaan otollisimpien aikojen kanssa ja laitoin ne etusijalle. Tällä viikolla sitten kaksi kauppapäivää. Katkarapuleivät vaikuttavat poistuneen valikoimista kuten aiemmin arvelinkin että tulee käymään. Sushi taitaa olla uutuus kaupassa, en sitä ollut aiemmin täällä nähnyt, kiva oli syödä pitkästä aikaa. Sipsejä en yleensä osta, mutta nyt lähti tarjouksen houkuttelemana yksi pussi mukaan kisakatsomoon. Tuota kakkua en syönyt itsekseni vaan sitä oli neljä jakamassa.
Tuossa on aika paljon sellaisia tuotteita, joita itsekin mielelläni ostaisin edes -30% hinnalla. Mutta missä oli maalaishyytelö 😳
Yksi kutsuu itseään vakkariksi. No en ihmettele kun on yötä päivää tässä ketjussa kirjottamassa diibadaapaansa aamusta iltaan. Mikä järki tällaisella ketjulla on. Moderoija voisi sulkea vai tuleeko siitä mielenterveydellisiä ongelmia näille vakkareille????
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Kertokaa tietäväisemmät.
Muistan makkarakupit hyvin pitkän ajan takaa, mutta herneitä en ole niihin koskaan yhdistänyt vaikka ne myös aina joulupöydässä. 90-luvun lama-aikaan kilon lauantaimakkara oli yleisin leikkele, siitä tehtiin niin kuppeja, makkarakastiketta kuin leivän päälle reilulla sinapilla. Kuppeihin vain muna täytteeksi. En aikoihin ole ostanut lauantaimakkaraa joten en osaa ot
Mä olen ilmeisesti hiukan nuorempi, koska en muista, että kilon pötköjä olisi voinut ostaa. tai ehkä rikkaammat osti, meille ostettiin vain kaupassa viipaloituna leikkeleitä, tai sit pieni pätkä sitä lauantaimakkaraa, ja siitä sit ne kupit. Sen aikaa kun itse olen ruokaa ostanut, niin enemmän on ollut tarjolla puolen kilon pötköjä makkaraa. Balkaninmakkarakeittoa tein yhteen aikaan usein. Nyt se vaan alkaa olla liian kallista sekin.
Ehkä. En nyt kyllä ole aivan varma oliko se just kilo vai 900 grammaa. Mielikuva että jossain vaiheessa olisi maksanut 4,95 mk/kg ehkä vähemmänkin. Ja kyllä se nimenomaan oli halvimpana mahdollisena köyhien perheiden ostoslistalla. Gouteria sitten jos oli joskus enemmän rahaa. Kaupassa viipaloidut leikkeleet oli sitten ennemminkin niitä rikkaiden juttuja, ihan hinta ja säilyvyyskin.
Ei tästä ketjusta saa satunnaiset lukijat kiinni päätä eikä häntää. Muutama (yksi?) vakikirjoittaja dominoi koko ketjua eikä muut saa osallistua. Poistoon koko roska.
Työnnän banaanin pyllyyn ja syön kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoleen vuoteen en ole lukenut ketjua, mutta tämä ketju taitaa olla vain yhden ja saman novellistin päiväkirjaa.
Itsekin satunnainen lukija, eikä näitä horinoita ole jaksanut enää aikoihin. Ruuan hinta kaupoissa senkun nousee ja sama horina jatkuu satasen ruokakuluista. Pitäisi perustaa toinen ketju, missä olisi jotain järkeäkin.
S-mobiilin seurannan mukaan (ostan 95-98% ruuista S-ryhmästä) ruokaostoksiin on kulunut edellisten 12kk aikana 1239,02€, 102,25€/kk...Punalappuja en juuri koskaan osta. En osta eineksiä(paitsi maksalaatikkoa) tai pakattuja lihoja tai puolivalmiksia juuri koskaan. Pakattua kalaa ostan jos on punalaputettuna alennuksessa.
🥰
(ja jos emoji ei näy, niin se on imelä sydänhaliemoji)