Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18379)

18361/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin syyskuun ostoksia:

katkarapuleipä, korpikulkijan ohut täysruis 120 g, jälkiuuni aito ruis 240 g, Re Pomodoro Pizza Perle di mozzarella e Pomodorini mozzarellapizza 380g, grillivalmis mac and cheese 280 g, possun filee paahdettu tomaatti 260 g, korpela maalaishyytelö 350 g, tamminen luomu savusaunapalviviipale 180 g, fisu senttipitsa, rainbow riisivälipala trooppiset hedelmät 175 g, sitkas ruis-siemen leipä 220 g, juustosämpylä 350 g, kaakao-vadelma rahkaohukainen 380 g, naposteluporkkana 200 g, rosso carbonara 330 g, porsaan lehtipihvi 2 kpl ja maustevoit 270 g. Nämä 60 %, yht. 21,93 e.

Tarjous/normaalihinta: tumma luumu 500 g, paprika duo 225 g, rypälemix 500 g, yht. 4,17 e. Kaikki yht. 26,10 e.

Muuta: toisen omenapuun omenat kerätty, säälittävät kymmenkunta kpl. Antonovkassa vielä vähemmän. Mutta kuulin että yhden kaverin tuttavalla olisi hyvä omenasato. Pyysin kysymään että jos on

ylimääräistä, niin voisiko saada jonkin verran. Sain myös lahjaksi purkillisen paikallista tuoretta hunajaa.

Ensimmäistä kertaa näin tuon Sitkas leivän alennettuna, en ole vielä ehtinyt maistamaan. Noita rahkaohukaisia oli alessa kymmenittäin, yhden paketin otin kokeeksi. Aika leipäpainotteinen satsi tällä kertaa, alkoikin jo pakastimesta leivät loppua.

Ah, tietenkin oli maalaishyytelöä!!! Olen yrittänyt sitä punalaputettuna etsiä, silloin kertaalleen löysin, mut se on syöty jo. Aika hyviä ostoksia tälläkin kertaa. 

Tämähän nyt näyttää pahasti yksinpuhelulta, kun muiden viestit on poistettu välistä, ja jos/kun niitä laitan takaisin, niin nehän näkyvät minun viesteinäni. Toivoisin, että muutkin kirjoittaisivat, jonkun viestin on pakko jäädä tänne. Huomasin päivällä, että täällä mentiin jo sivulla 920, ja nyt ollaan takasin 918, eli ilmeisesti muutkin kirjoittavat, mutta ne poistuvat hätäseen. Jollain on nyt pahasti leikannut kiinni.

Kiusa se on pienikin kiusa

18362/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, veikkaan että ei mene kauaa kunnes häiriintynyt poistattaja joutuu poistumaan.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18363/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli välillä palautettu viestejä mahdollisesti ylläpidon toimesta, vaikutti että ne viestit olisi palautettu alkuperäiselle paikalleen. Nyt taas muutama kymmenen viestiä poistettu.

Vierailija
18364/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne muut mahdu kirjoittamaan kuin nää vakkarit - ja he kai sit myös poistattaa muiden viestejä, ske nyt ainakin. Surkeeks on mennyt kun tällainen ostoslistaketju on vakkareille näköjään Ihan koko elämä. Aamusta iltaan samaa paskalänkytystä jostain omenoista ja kaurapuurosta.

18365/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tänne muut mahdu kirjoittamaan kuin nää vakkarit - ja he kai sit myös poistattaa muiden viestejä, ske nyt ainakin. Surkeeks on mennyt kun tällainen ostoslistaketju on vakkareille näköjään Ihan koko elämä. Aamusta iltaan samaa paskalänkytystä jostain omenoista ja kaurapuurosta.

Tilaa täällä kyllä riittää. Kerrohan sinäkin sapuskoistasi ja niiden hinnoista. Lukisin mielelläni. 

Kampin Pimu

18366/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kopioinut muiden viestejä tänne, joten kyllähän tää on aika lailla Ske-painotteinen nyt viime aikoina ollut. Älä poista noita viestejä, niin on muidenkin kirjoitukset näkyvillä! Voisit kirjoittaa omista ruokatottumuksistasi, siitä, mitä ostat ja MITEN ostat, paljonko käytät rahaa ja millä keinoilla pyrit säästämään. Jos siis ylipäätään pyrit säästämään. Voihan olla, että olet täällä vain länkyttämässä ja sotkemassa?

Ske, joka nimimerkkinsä mukaisesti on TAAS menossa sieneen, koira jo odottelee kengän kanssa.

Vierailija
18367/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..kaurapuuro ja omenat. Edesmenneen puolisoniehdoton mieliruoka oli omenakaurapuuro. Jostain syystä se ei ole koskaan maistunut minulle.

Kaurahiutaleista hinnasta huolimatta ostan vain Elovenaa. Nyt kyllä harmittaa muuttunut pakkaus. Ehkä seuraavan kerran kokeilen höyryttämättömiä?

Aamun puuroa varten laitetaan illalla hiutaleet ja vesi valmiiksi kerroskattilaan. Aamulla vain levy päälle, ja maukas puuro  on kohta valmista. Ei  voi puhua samana päivänäkään mikropuurosta ja tästä!

Välillä syön jäisten marjojen kera. Joskus voisilmällä ja sokerilla. Joskus jogurttilorauksella.

Kesä-syyskuussa on yleensä aamupuurotauko. Sitten taas maistuukin loppuvuoden.

Toinen kaurapuuroherkku on täysmaitoon uunissa haudutettu kauraryynipuuro. Menee ihan pelkästään, Joskus ostan mehukeittotölkin ja laitan siitä tilkan. Tämä on hyvä iltapuuro. Ennen keitin itse kiisseliä,  mutta nyt on tuo valmis mehukeitto parempi ratkaisu. Tölkki kestää minun käytössäni pari viikkoa.

18368/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisin kyllä tietää sen, että miksi olen ollut koko ajan silmätikkuna tässä ketjussa? Yksi selitys oli, että kirjoitan liian pitkiä viestejä. No, olen lyhentänyt niitä, niin nyt kirjoitan niitä liikaa?

Mutta minua on syytetty siitä, että kirjoitan tänne monella nimimerkillä. Sen jälkeen alkoi "minuna" esiintyminen, joku allekirjoitti älyvapaita viestejä minuna. Niitähän ei kukaan uskonut minun kirjoittaneen, mutta kiusahan se on pienikin kiusa, eikö niin? Se loppui, kun rekisteröidyin, voi voi, ei voinut enää sillä kiusata.

Sitten alkoi se jatkuva länkyttäminen siitä, kuinka valehtelen ja huijaan. Ja nyt sitten poistatan kymmeniä viestejä? Ihan oikeasti, voisitko ystävällisesti lopettaa.

Mutta, jos et ole sattunut huomaamaan, niin tämä jatkuva pieni kiusanteko pitää minut äänessä. Jos haluat eroon minusta, niin häivy koko ketjusta. Muualla on kuule elämää, eikä tarvitse kärsiä minun jorinoistani.

Pusipusi ja silleen.

Nyt sinne metsään, suosittelen sitä muillekin kynnellekykeneville aikataulujensa ja asuinalueidensa asettamien mahdollisuuksien mukaan! 

Vierailija
18369/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja tarinoi kaurapuuroista. Sitten omenat.

Aika kummallinen omenavuosi on ollut. Valkeita kuulaita tuli paljon. Jäivät pieniksi, kypsyivät kaksi viikkoa myöhässä ja putosivat saman tien alas.

Samaan aikaan kypsyi toinen iso syöntiomenapuu, ja pudottaa omenat myös. Tasainen kops kops vain kuuluu ulkona.

Yhteen syssyyn kypsytti myös Pekka-puu makoisat 10 omenaansa, ja ne ehdin poimia suoraan puusta.

Kahden talviomenapuun toivon pitävän vielä hetken pintansa, että ehdin niiden satoa kuvailemaan.

Päärynäpuussa on muutama kuiva kippura.

" Huono omenasato. - Asuntopula, sanoi omenamato".

Vierailija
18370/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviomenapuiden satoa kuivailen kuivurilla; no ehkä kuvailen myös. 

-tarinankertoja-

18371/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kopioinut muiden viestejä tänne, joten kyllähän tää on aika lailla Ske-painotteinen nyt viime aikoina ollut. Älä poista noita viestejä, niin on muidenkin kirjoitukset näkyvillä! Voisit kirjoittaa omista ruokatottumuksistasi, siitä, mitä ostat ja MITEN ostat, paljonko käytät rahaa ja millä keinoilla pyrit säästämään. Jos siis ylipäätään pyrit säästämään. Voihan olla, että olet täällä vain länkyttämässä ja sotkemassa?

Ske, joka nimimerkkinsä mukaisesti on TAAS menossa sieneen, koira jo odottelee kengän kanssa.

No nyt jäin miettimään miten Ske viittaa sienestykseen 🤔

Kampin Pimu

18372/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..kaurapuuro ja omenat. Edesmenneen puolisoniehdoton mieliruoka oli omenakaurapuuro. Jostain syystä se ei ole koskaan maistunut minulle.

Kaurahiutaleista hinnasta huolimatta ostan vain Elovenaa. Nyt kyllä harmittaa muuttunut pakkaus. Ehkä seuraavan kerran kokeilen höyryttämättömiä?

Aamun puuroa varten laitetaan illalla hiutaleet ja vesi valmiiksi kerroskattilaan. Aamulla vain levy päälle, ja maukas puuro  on kohta valmista. Ei  voi puhua samana päivänäkään mikropuurosta ja tästä!

Välillä syön jäisten marjojen kera. Joskus voisilmällä ja sokerilla. Joskus jogurttilorauksella.

Kesä-syyskuussa on yleensä aamupuurotauko. Sitten taas maistuukin loppuvuoden.

Toinen kaurapuuroherkku on täysmaitoon uunissa haudutettu kauraryynipuuro. Menee ihan pelkästään, Joskus ostan mehukeittotölkin ja laitan siitä tilkan. Tämä on hyvä iltapuuro. Ennen keitin itse kiisseliä,  mutta nyt

Meillä oli koulussa jälkiruokana omenariisipuuroa. Se oli aivan tajuttoman hyvää! Olen itsekseni yrittänyt jäljitellä sitä, mutta mikään resepti ei ole ollut se oikea.

Laitan kaurahiutaleita jukurtin sekaan, tulee vähän täyttävämpi välipala.

18373/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt jäin miettimään miten Ske viittaa sienestykseen 🤔

Alkuvaiheessahan täällä oli Aamupuurotyyppi, joka söi joka aamu puuroa. Ja sitten minä, joka ahkerasti kävin sienessä: Sienikuplassa elävä.

Kauhean pitkät nimimerkit, niin ne sitten lyheni Apt:ksi ja Ske:ksi.

18374/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinankertoja tarinoi kaurapuuroista. Sitten omenat.

Aika kummallinen omenavuosi on ollut. Valkeita kuulaita tuli paljon. Jäivät pieniksi, kypsyivät kaksi viikkoa myöhässä ja putosivat saman tien alas.

Samaan aikaan kypsyi toinen iso syöntiomenapuu, ja pudottaa omenat myös. Tasainen kops kops vain kuuluu ulkona.

Yhteen syssyyn kypsytti myös Pekka-puu makoisat 10 omenaansa, ja ne ehdin poimia suoraan puusta.

Kahden talviomenapuun toivon pitävän vielä hetken pintansa, että ehdin niiden satoa kuvailemaan.

Päärynäpuussa on muutama kuiva kippura.

" Huono omenasato. - Asuntopula, sanoi omenamato".

Luin huono omatunto ja ajattelin, että omenamadolla on huono omatunto, kun on aiheuttanut itselleen asuntopulan...

AInoa puu, jossa täällä on runsaasti omenoita, on se koristeomenapuu, jonka omenat on kirsikan kokoisia ja happamampia kuin pihlajanmarjat. Niistä saisi varmaan hyvää hyytelöä?

18375/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen valaistunut Ske!

Sitten kolajuomasta asiaa. Juon melko harvakseltaan kolajuomaa mutta viime viikonlopuksi tuli tarve. Joitain tarjouksiakin olisi ollut mutta ei kovin edullisia.

Päädyin sitten ostamaan Lidlin Freeway Colaa 1,5 litran pullon hintaan 0,75 euroa sisältäen pantin. Itse juoman hinnaksi jäi siis 35 senttiä eli 23 senttiä litralta!

Kyseisessä kolajuomassa on 0,5 grammaa sokeria sataa grammaa kohden ja sen lisäksi makeutusaineina syklamaattia, aspartaamia ja asesulfaamia K:ta.

Tiedän, että jotkut eivät makeutusaineita halua syödä, tai siis tässä tapauksessa juoda, ja jotkut ovat supermaistajia kolajuomien suhteen mutta jos ei ole nirso, ja juo kolajuomaa vain harvoin, voin kyllä suositella. Ihan hinnan puolesta, enkä mä maussa huomannut mitään eroa muihin maistamiini kolajuomiin. Kyseinen Lidlin kolajuoma on muuten valmistettu Suomessa.

Kampin Pimu

18376/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

No nyt olen valaistunut Ske!

Sitten kolajuomasta asiaa. Juon melko harvakseltaan kolajuomaa mutta viime viikonlopuksi tuli tarve. Joitain tarjouksiakin olisi ollut mutta ei kovin edullisia.

Päädyin sitten ostamaan Lidlin Freeway Colaa 1,5 litran pullon hintaan 0,75 euroa sisältäen pantin. Itse juoman hinnaksi jäi siis 35 senttiä eli 23 senttiä litralta!

Kyseisessä kolajuomassa on 0,5 grammaa sokeria sataa grammaa kohden ja sen lisäksi makeutusaineina syklamaattia, aspartaamia ja asesulfaamia K:ta.

Tiedän, että jotkut eivät makeutusaineita halua syödä, tai siis tässä tapauksessa juoda, ja jotkut ovat supermaistajia kolajuomien suhteen mutta jos ei ole nirso, ja juo kolajuomaa vain harvoin, voin kyllä suositella. Ihan hinnan puolesta, enkä mä maussa huomannut mitään eroa muihin maistamiini kolajuomiin. Kyseinen Lidlin kolajuoma on muuten valmistettu Suomessa.

Ja kun laskee, niin huomaa, että tuon litrahinta on halvempi kuin monen VEDEN litrahinta! Aika hassua, etenkin kun siihen on käytetty sitä samaa (=suomalaista) vettä. Meillä ei  juurikaan juoda pepsiä, koska jostain syystä siitä tulee maha kipeäksi. Tai siis nimenomaan pepsistä alkoi tulla maha kipeäksi, kun alkoivat käyttää tavallisessa pepsissäkin makeutusainetta. Joitain muita makeutusaineellisia (siis keinotekoisia sellaisia) virvoitusjuomia voi juoda.

18377/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, Wikipediasta luin että syksyyn 2021 asti Pepsin ainesosat oli vesi, sokeri, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaine (E338) ja aromit (mm. kofeiini).

Nykyisin Pepsin ainesosina käytetään vettä, sokeria, hiilihappoa, elintarvikeväriä E150d (sokerikulööri), fosforihappoa, kofeiinia ja aromeja sekä makeutusaineita (Asesulfaami K, Suklaroosi.

Jos voitte juoda Coca-Cola Zeroa, täytyy sopimattoman ainesosan olla suklaroosi sillä sitä ei Zerossa ole, asesulfaami K:ta on sekä aspartaamia.

Kampin Pimu

18378/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys: Zerossa ei myöskään ole fosforihappoa joka sekin oli 2021 syksyn muutos Pepsin reseptiin.

Kampin Pimu

18379/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske, Wikipediasta luin että syksyyn 2021 asti Pepsin ainesosat oli vesi, sokeri, hiilidioksidi, väri (E150d), happamuudensäätöaine (E338) ja aromit (mm. kofeiini).

Nykyisin Pepsin ainesosina käytetään vettä, sokeria, hiilihappoa, elintarvikeväriä E150d (sokerikulööri), fosforihappoa, kofeiinia ja aromeja sekä makeutusaineita (Asesulfaami K, Suklaroosi.

Jos voitte juoda Coca-Cola Zeroa, täytyy sopimattoman ainesosan olla suklaroosi sillä sitä ei Zerossa ole, asesulfaami K:ta on sekä aspartaamia.

Hmmm... Voisi olla! (välitän tiedon myös siskolleni, joka valitti samaa asiaa).

kiitos!

18380/18379 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ja lisäys: Zerossa ei myöskään ole fosforihappoa joka sekin oli 2021 syksyn muutos Pepsin reseptiin.

E338 on fosforihappo, ovat vaan kirjoittaneet osan E-koodeista auki. Mutta lopputulos on sama...

(mulla oli joskus oikein E-koodivihko! missä oli kaikki silloiset E-koodit - nykyään niitä saattaa olla jo hippasen enemmän)