Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19031)
Vanhempia :
Vierailija kirjoitti:
Perustelu ilmeisesti kuitenkin on pakollinen täytettävä. Luulisi että se lähetettäisi myös automaattisesti.
Ei mitään sellaista. Aikaisemminhan täällä oli ne kielletyt sanat, kuten Oulu ja kaista, jotka automaattisesti blokkasi viestin julkaisun. Nyt ei oo enää ihan niin selkeitä blokkauksia, mutta joskus joku viesti jää tuohonkin limboon. Mutta siitä, miksi joku viesti poistetaan, ei ole missään vaiheessa tullut mitään selitystä.
Kiusa se on pienikin kiusa
04.09.2025 | 22:56
S k e kirjoitti:
Lukekaas nyt tämä ketju alusta asti, niin huomaatte, että paljastuu paljon pahempiakin asioita vielä. Aatelkaa, mä tykkään ruuanlaitosta!!! Jär-kyt-tä-vää!!!
(sen sijaan vihaan imurointia ja ikkunanpesua, joten yleensä joku muu tekee ne meillä - ehkä jopa silloin kun MINÄ raadan keittiössä ja kaadan pari rasiallista kananuggetteja uunipellille)
Kampin Pimu:
Minä se vasta itseäni orjuutan! Ihan on itte tehtävä kaikki!
Mut joo, osa näistä kirjoittajista on ihan pihalla perhedynamiikasta. En usko, että heillä on yhteisiä ruoka-aikoja tai ruokailuhetkiä ollenkaan. Eikä täten hajuakaan elintarvikkeisiin kuluvasta summasta. Eihän nämä edes kommunikoi keskenään!
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niinku mitä?
Nytkö tää palsta/ketju toimii enää vain, jos SKE ottaa viestit talteen ja kopsii ne tähän? ;DDDDDDDD
Poistohullu on ylittänyt itsensä ;DDDDD
On se rankkaa olla poistohullu. Saakohan siitä 100 e/kk?
-winner-
Olisi kiva kirjoittaa tänne, mutta harmi, kun niitä viestejä poistetaan. Satasen ruokabudjetilla pärjää, mutta välillä haluais jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Tai lukea kokemuksia ja esimerkkejä. Kun ensin katsoo, että joku on nähnyt vaivaa kirjoittamiseen, ja sit kun löytää aikaa, että luenpa tuon, niin se onkin hävinnyt.
Jos ei halua osallistua keskusteluun, niin silti on niin tärkeä ketju, että pitää varta vasten kuitenkin tähän ketjuun tulla ja poistaa ne muidenkin jutut ;DDDD
Uskaltaisinkohan kertoa, että tätä tämän päivän Vauvakeskustelua varten kävin Tokmannilta hakemassa Texas popcorneja 2x 175g pussit eli niitä puolen metrin pusseja alehintaan 1,50e ja oon puolet yhdestä pussista jo syönyt. Enkä siis tänään mitään muuta vielä. Tai no pari mustaa viinimarjaa kun kävin loput keräämässä, että on ne päivän c-vitamiinitkin siinä.
-winner-
--- eli siis 0,75e/poppispussi, ei 1,50e/kpl, vaan yhteensä 1,50 ;DDD
Jonkun excel-taulukko menee pian muuten ihan sekaisin, jos ei oo täsmällinen hinta ja kk lopussa luullaan, että kk-kustannus on 0,75e yli ja aletaan raivoissaan poistella ;D
-winner-
Kaksi kauppakertaa on ollut syyskuussa. Kaivelen kuitit ja laitan summan tänne.
Syönyt pääosin omenoita, sienikaalilaatikkoa, uunikauraryynipuuroa ja mehukeittoa sekä munia eri tavoin. Kaapin perältä koitan lisäksi tuhota vanhoja aleostoksia riisikakkuja. Maustettuina käyvät ihan sellaisenaankin cokis zeron kanssa ( niitä 30snt pikkupulloja).
Tänään kävin katsomassa sukulaispojan urheilujuttuja, ja matkalla sain mukaani pari isoa tyrnipuskanoksaa täynnä marjoja. Syötäviä pöytäkukkia.
-tarinankertoja-
S k e kirjoitti:
Lukekaas nyt tämä ketju alusta asti, niin huomaatte, että paljastuu paljon pahempiakin asioita vielä. Aatelkaa, mä tykkään ruuanlaitosta!!! Jär-kyt-tä-vää!!!
(sen sijaan vihaan imurointia ja ikkunanpesua, joten yleensä joku muu tekee ne meillä - ehkä jopa silloin kun MINÄ raadan keittiössä ja kaadan pari rasiallista kananuggetteja uunipellille)
Kampin Pimu:
Mut joo, osa näistä kirjoittajista on ihan pihalla perhedynamiikasta. En usko, että heillä on yhteisiä ruoka-aikoja tai ruokailuhetkiä ollenkaan. Eikä täten hajuakaan elintarvikkeisiin kuluvasta summasta. Eihän nämä edes kommunikoi keskenään!
Kampin Pimu
En käynyt tänään kaupassa, vaikka kulutinkin sen neljä euroa. Leivoin pitsoja, enkä oikaissut taikinassa lainkaan!
Hiiva 0€, vesi 0€, suola 0,05€, öljy (oikeasti munakoisosäilykkeen öljy) 0,10€, jauhot noin 0,45€= 0,60€
Kermajuustoa noin kolmanneskilo eli noin 2€
Mozzarella buffala oli ilmaista, samoin herkkusienet.
Lisäksi laitoin pitsojen päälle paprikaa (ilmainen), oliiveja (avattu purkki ollut jääkaapissa varmaan juhannuksesta, noin 0,30€), jalopenoviipaleita noin 0,30€, makkaraa noin 1€. Missä tomaattikastike? No käytin loput ilmaisista bbq-kastikkeesta ja ketsupista.
Viisi pitsaa noin 4,50€ eli 90 senttiä kappale. Edes roiskeläppiä ei saa enää tuohon hintaan tarjouksestakaan, ja nuo pitsat olivat roiskeläppää suurempia. Sain jääkaapista pois juustonjämän, sen oliivipurkin (oli jo korkea aikakin!) ja sen munakoisosäilykepurkin, siinähän ei ollut kuin se öljy jäljellä, sekä neljänneksen lenkkimakkarasta. Jääkaappiin meni rasiallinen herkkusieniviipaleita, jotka eivät mahtuneet enää pitsojen päälle ja ne kaksi "tyhjää" muovipulloa, niistä saa vielä huljuteltua makua johonkin kastikkeeseen tai keittoon. Eli ikäänkuin voiton puolella?
Mun ei kannata ostaa valmispizzapohjia kaupasta, jopa halvimmat tortillalätyt alkaa olla kalliimpia kuin toi itsetehty taikina, ja ne on paljon pienempiä. Juusto on tosiaan kallein osuus (näissä pitsoissa 0,40€ per pitsa), mutta siitä en lähde säästelemään.
Vierailija kirjoitti:
Syönyt pääosin omenoita, sienikaalilaatikkoa, uunikauraryynipuuroa ja mehukeittoa sekä munia eri tavoin. Kaapin perältä koitan lisäksi tuhota vanhoja aleostoksia riisikakkuja. Maustettuina käyvät ihan sellaisenaankin cokis zeron kanssa ( niitä 30snt pikkupulloja).
Tänään kävin katsomassa sukulaispojan urheilujuttuja, ja matkalla sain mukaani pari isoa tyrnipuskanoksaa täynnä marjoja. Syötäviä pöytäkukkia.
-tarinankertoja-
Meillä nuoriso syö noita riisikakkuja pähkinäsuklaalevitteen (eli nutellan tapaisia mössöjä) kanssa. Viimeksi ostin nutellaa jossain joulupurkeissa 0,50€/kpl, helppo muistaa hinta, kun se on purkin kyljessä oranssissa tarrassa.
Mä en oikein tiedä, miten sitä tyrniä voisi kerätä ilman vammoja! Hirveät piikit. Ja tyrnin maku on ...no erilainen. Minä syön, nuoriso ei.
Osaatko Ske pyöritellä ihan oikeita pitsapohjia niin kuin italiaanot tekee? Mä en osaa
Mun pitsastani tulee sellaista paksupohjaista pannupitsaa. Ihan hyvää kuitenkin.
Kampin Pimu
Kampin Pimu
18306/18305
|
06.09.2025 | 20:18
Osaatko Ske pyöritellä ihan oikeita pitsapohjia niin kuin italiaanot tekee? Mä en osaa.
Mun pitsastani tulee sellaista paksupohjaista pannupitsaa. Ihan hyvää kuitenkin.
Kampin Pimu
Kampin Pimu
18287/18286
|
S k e kirjoitti:
Kampin Pimu:
Kampin Pimu
Ja Winnerillä poppareita menee 😄
Mun käy niin sääliksi osattomat ihmiset 😟
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
-tarinankertoja-
Mulla ei vielä yhtään kauppareissua tälle kuulle, ensi viikolla tarttee jo kaupassa käydä. Toistaiseksi mennyt 900,98€ ruokaostoksiin tänä vuonna. Ei avain satasen budjettiin ole päässyt
Kampin Pimu
18287/18286
|
S k e kirjoitti:
Kampin Pimu:
Kampin Pimu
Kampin Pimu
18306/18305
|
Osaatko Ske pyöritellä ihan oikeita pitsapohjia niin kuin italiaanot tekee? Mä en osaa
Kampin Pimu
Ja Winnerillä popparia menee 😀
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Kampin Pimu
18306/18305
|
Osaatko Ske pyöritellä ihan oikeita pitsapohjia niin kuin italiaanot tekee? Mä en osaaMun pitsastani tulee sellaista paksupohjaista pannupitsaa. Ihan hyvää kuitenkin.
Ei, en osaa. Jopa meidän suvun italialainen miniä luovutti mun suhteeni tässä vaiheessa. Mutta mä kyllä saan ihan uunipellille venyteltyä pitsapohjan ohueksi, ei ehkä ihan sellainen pyöritellyn ohut, mutta kuitenkin. Tosin puoliso haluaa sellaista paksupohjaista pannupitsaa. Siksikin on hyvä tehdä pohjat itse, saa kaikki sellaisen kuin haluaa.
06.09.2025 | 21:04
Kampin Pimu
18287/18286
|
S k e kirjoitti:
Kampin Pimu:
Kampin Pimu
- Valitse -KannataVastustaPeruuta äänestys
06.09.2025 | 21:05
Kampin Pimu
18306/18305
|
Kampin Pimu
- Valitse -KannataVastusta
06.09.2025 | 21:06
Ja Winnerillä popparia menee 😀
Kampin Pimu
Sori, kopiointi ei ole tän sivuston paras ominaisuus!
S k e kirjoitti:
Kampin Pimu:
Kampin Pimu