Aamulla herätessä iskevä ahdistus
Tätä ollut nyt reilun kuukauden. Herään ja tunnen kehollisen melko voimakkaan ahdistuksen ja sitten mieli etsii erilaisia syitä/huolia johon tämä ahdistus sitten pyrkii tarttumaan esim. työasiat tai huoli läheisestä. Ajattelisin että tämä on jotain hermostoperäistä. Mikä tähän olisi avuksi?
Kommentit (12)
Olen masentunut/ahdistunut, virallinen diagnoosi. Minua auttaa, että väkisin nousen ja alan keittämään kahvia, siivoan keittiön, touhuan. Eli siis tekeminen, joka siirtää asioiden vatvomisen pois. Ei heti, vaan noin 10-15 minuutin kuluttua helpottaa pahin tuska. Sinulle voi sopua joku muu toiminta, vaikkapa salille lähtö tai kutominen.
Minulla tuska ei lähde koskaan täysin, mutta helpottaa. Sinulla tuo voi auttaa sille päivälle.
Kiitos kommentista! Täytyy yrittää muuttaa aamurutiinia jollain tavalla
Itselläni on nappi tyynyn alla, ja vesilasi sängyn vieressä.
Aamupaniikki. Olet ennen tottunut suorittamaan elämääsi, ja kehosi on tottunut panikoimaan esim. herätyskellon ääneen.
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Hei hullu, kyllä täällä ahdistaa kaikkia enemmän ja vähemmän vaikka sinä yrität mitäkin väittää. Ahdistunut olet itsekin.
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Sinä joka tätä suurella kirjoitettua kylvät useisiin postauksiin et ole kiva ihminen.
Ota kylmä suihku se piristää kehoa ja mieltä.
Tämä aamuahdistus on nyt jotenkin erilaista kuin yleensä elämässäni kokemani ahdistus. Enemmän kehollinen reaktio johon ajatukset sitten tarttuvat. Jos olet kokenut tällaista kiinnostaisi tietää mikä sinua auttoi? T. AP
Minulla on välillä samaa, silloin usein näen aamua kohti myös pahoja unia. En tiedä, mikä auttaa. Olen kova huolehtimaan ja stressaamaan kaikesta. Haaveilen yksinkertaisesta elämästä.
Ehkä pitäisi yrittää rentoutua, esim liikunta, hemmottelupäivä, omaseksi, tanssiminen yksin kotona tms. Luoda hyvää yhteyttä kehoon ja mieleen.
On niin epämiellyttävä kokemus aina herätä tähän. Tekisi mieli vasn vaipua uneen takaisin.