Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulla herätessä iskevä ahdistus

Vierailija
09.11.2025 |

Tätä ollut nyt reilun kuukauden. Herään ja tunnen kehollisen melko voimakkaan ahdistuksen ja sitten mieli etsii erilaisia syitä/huolia johon tämä ahdistus sitten pyrkii tarttumaan esim. työasiat tai huoli läheisestä. Ajattelisin että tämä on jotain hermostoperäistä. Mikä tähän olisi avuksi? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin epämiellyttävä kokemus aina herätä tähän. Tekisi mieli vasn vaipua uneen takaisin. 

Vierailija
2/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut/ahdistunut, virallinen diagnoosi. Minua auttaa, että väkisin nousen ja alan keittämään kahvia, siivoan keittiön, touhuan. Eli siis tekeminen, joka siirtää asioiden vatvomisen pois. Ei heti, vaan noin 10-15 minuutin kuluttua helpottaa pahin tuska. Sinulle voi sopua joku muu toiminta, vaikkapa salille lähtö tai kutominen.

Minulla tuska ei lähde koskaan täysin, mutta helpottaa. Sinulla tuo voi auttaa sille päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista! Täytyy yrittää muuttaa aamurutiinia jollain tavalla 

Vierailija
4/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
5/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa.

Vierailija
6/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nappi tyynyn alla, ja vesilasi sängyn vieressä.

Vierailija
7/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaniikki. Olet ennen tottunut suorittamaan elämääsi, ja kehosi on tottunut panikoimaan esim. herätyskellon ääneen. 

Vierailija
8/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hullu, kyllä täällä ahdistaa kaikkia enemmän ja vähemmän vaikka sinä yrität mitäkin väittää. Ahdistunut olet itsekin.

Vierailija
9/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka tätä suurella kirjoitettua kylvät useisiin postauksiin et ole kiva ihminen.

Vierailija
10/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kylmä suihku se piristää kehoa ja mieltä.

Vierailija
11/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamuahdistus on nyt jotenkin erilaista kuin yleensä elämässäni kokemani ahdistus. Enemmän kehollinen reaktio johon ajatukset sitten tarttuvat. Jos olet kokenut tällaista kiinnostaisi tietää mikä sinua auttoi? T. AP

Vierailija
12/12 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on välillä samaa, silloin usein näen aamua kohti myös pahoja unia. En tiedä, mikä auttaa. Olen kova huolehtimaan ja stressaamaan kaikesta. Haaveilen yksinkertaisesta elämästä.

Ehkä pitäisi yrittää rentoutua, esim liikunta, hemmottelupäivä, omaseksi, tanssiminen yksin kotona tms. Luoda hyvää yhteyttä kehoon ja mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme