Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18385)

Vierailija
18381/18385 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Coop linsseistä kellään? Onko teistä siinä maussa eroa muiden merkkien linsseihin verrattuna?

Olen nyt pari kertaa tehnyt noista Coopin punaisista linsseistä kasviskeittoruokaa kuten ennenkin. Mutta ruoka maistuu pahalta, varsinkin se todella karvas jälkimaku, ja yhdistän sen noihin linsseihin. En keksi mistä muustakaan voisi johtua. Huuhtelen ne aina hyvin juoksevan kylmän veden alla siivilässä ja keitän aina pitempään kuin sen 10 min. 

Lisäksi vähän aikaa syönnin jälkeen on alkanut koko suuta kihelmöimään. Iekköliekkö jotain allergiaan viittaavaa reaktiota, ei ole aiemmin tullut moista, mutta voihan sitä toki ajankin kanssa yliherkistyä. En tiedä uskallanko noita enää syödä...

Ei ole noista kokemusta, mutta vastaan silti. Ostan aina linssit,pavut,yms. kuivatuotteina Etnisistä kaupoista. 3-4€ kilo. Halavempaa kuin marketeissa tai edes L

Kyllä olisi linsseillä kilohintaa, jos minä lähtisin moisista kaupoista niitä hakemaan!

Vierailija
18382/18385 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi linsseillä kilohintaa, jos minä lähtisin moisista kaupoista niitä hakemaan!

No sitten sun ei varmaan kannata etnisissä kaupoissa asioida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18383/18385 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sun ei varmaan kannata etnisissä kaupoissa asioida?

No niinpä. Sillä en sellaisia vinkkejä/neuvoja pyytänytkään. ;)

Vierailija
18384/18385 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syöty omenoita, jogurttia,  salaatti missä porkkanalastuja, kurkkua, riisinuudeleita, avokadoa ja maapähkinävoikastike. Iltaruuaksi maitoa ja ruisleipää. 

-tarinankertoja-

18385/18385 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Coop linsseistä kellään? Onko teistä siinä maussa eroa muiden merkkien linsseihin verrattuna?

Olen nyt pari kertaa tehnyt noista Coopin punaisista linsseistä kasviskeittoruokaa kuten ennenkin. Mutta ruoka maistuu pahalta, varsinkin se todella karvas jälkimaku, ja yhdistän sen noihin linsseihin. En keksi mistä muustakaan voisi johtua. Huuhtelen ne aina hyvin juoksevan kylmän veden alla siivilässä ja keitän aina pitempään kuin sen 10 min. 

Lisäksi vähän aikaa syönnin jälkeen on alkanut koko suuta kihelmöimään. Iekköliekkö jotain allergiaan viittaavaa reaktiota, ei ole aiemmin tullut moista, mutta voihan sitä toki ajankin kanssa yliherkistyä. En tiedä uskallanko noita enää syödä...

Ei ole noista kokemusta, mutta vastaan silti. Ostan aina linssit,pavut,yms. kuivatuotteina Etnisistä kaupoista. 3-4€ kilo. Halavempaa kuin marketeissa tai edes L

Coopin (ennen rainbow) linssit maksaa prismassa alle 3,5€/kg, ja mitä olen noita etnisiä kauppoja kiertänyt (tai netistä katsonut) niin niissä kilohinnat ovat lähtökohtaisesti korkeammat kuin nää markettien halvimmat palkokasvituotteet.

Enkä ole hirveästi huomannut eroa sillä, onko kyseessä Ruotsissa kasvatettu GoGreen-linssi, vai joku etelä-eurooppalainen linssi. Meillä oli just tällä viikolla Coopin linsseistä dahlia, eikä siinä ollut mitään karvasta eikä kitkerää sivumakua, eikä jälkimakua. Mulla on sellainen hämärä mielikuva, että joskus kauan sitten joku linssipata maistui jotenkin terävältä, siis joskus 10 vuotta sitten.

Olen myös idättänyt Coopin vihreitä linssejä JA muita papuja, ja ihan onnistuneesti. On mulla ollut myös GoGreenin papuja, mutta noita etnisten kauppojen ei. Täälläpäin ei ole niitä, ja niissä, missä olen käynyt esim. Tampereella, Helsingissä yms ei ole kyllä ollut halpaa tai edes edullista.

Kiusa se on pienikin kiusa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi