Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19045)

Vierailija
17861/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita yrttejä en usein osta, mutta kasvatan itse basilikaa ja chilipuskan olen saanut lahjaksi. Graavilohta ostan myös ainoastaan harvoin. 100€ kuukaudessa kattaa kyllä kaikki muut normaalit ruoka-aineet kuten kananmunat, kahvimaidot, kasvikset ja jauhelihat. Punaista lihaa tosin syön vain harvoin ja osaan myös valmistaa herkullista kasvisruokaa soijarouheesta ja soijasuikaleista.

Joka päivä ei tarvitse syödä lempiruokaa, vaan välillä voi vain tyhjentää kaappeja ja yhdistää halpoja aineksia keskenään. Lihaa ei tarvitse syödä joka päivä ja kalliin tuoresalaatin voi välillä korvata porkkana-kaali-raasteella.

Ps. Hernekeitto on halpaa ja siinä on paljon proteiinia ja jokainen 9-vuotiaskin osaa sitä tehdä itse.

Pps. Unohtakaa välipalat. Ei mitään yksittäispakattuja jogurtteja ainakaan. Jos pitää syödä välipala niin omena on hyvä tai vaikka 1 hapankorppu margariinilla ja porkkana.

Vierailija
17862/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkasti oikeasti pitää kertoa? Jos söin lounaaksi perunaa, sienikastiketta ja porkkanaa ja hinta oli 0,50€, niin pitääkö sanoa että söin 3 perunaa, oli itsekerättyjä sieniä runsaasti jotka paistoin margariinissa ja lisäsin vain suolaa mausteeksi ja raastoin 2 porkkanaa lautaselle ja lisäsin joukkoon ruokalusikallisen öljyä ja teelusikallisen mehua.

Kaikki ei tosiaan lisää sienikastikkeeseen kermaa tai koskenlaskijajuustoa. Tai kallista voita ja vehnäjauhoa.

No kuten joku sanoi jo tuolla aiemmin. On ihan eri asia syödä pelkistä kasviksista sosekeittoa kuin syödä kasvissosekeittoa, jossa on myös esim linssejä ja kunnolla rasvaa mukana. Ei pitäisi vaatia paljoa älliä tajuta, mikä ero niillä on ravitsemuksen kannalta. Ja jos sinä haluat luetella kaikki kaikki mausteet ja pikkuiset öljytilkkasetkin, niin ole hyvä vain. 

Mitä väliä asialla on? Kasvissosekeittoja on erilaisia, eri reseptejä, ja sama ihminen voi välillä tehdä yhtä ja vällillä toista. Joskus reseptiin kuuluu palkokasveja, joskus ei. Keskimäärin kuitenkin kasvikset ovat aika edullisia. Useisiin resepteihin kuuluu kuullotus tilkassa öljyä ja makuasia on että haluaako pehmentää makus vaikka kermalla. Mikään ravitsemus ei ole kiinni yhdestä ateriasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17863/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä aina uskalla kertoa, että söi päivän aikana 1 leivän lisukkeilla, lounaaksi salaattia ja illalla vasta pastaa.

Sitten alkaa vänkäys, että no ilmankos syö 100€/kk koska syö noin vähän ja varmasti painaa 45kg eikä liiku ollenkaan. Vaikka tuossa voi olla rasvaa ja juustoa ja majoneesia runsaasti yli tarpeiden ja henkilö onkin isokokoinen mies, joka ei saa pudotettua painoa.

Toki moni olettaa myös, että tuosta puuttuu proteiinit, jos ei tarkenna, että laittaa sen leivän päälle maksamakkaraa, ja salaatissa on linssejä/tonnikalaa/soijarouhetta tms. Ja pastan joukkoon on lisännyt öljyä, tomaattimurskaa ja juustoraastetta.

Näinpä. Ilman tuollaisia tarkennuksia tulee ihan vääristynyt kuva niistä syömisistä. Silloin ei ole oikeasti mikään ihmekään, että ketjuun "eksyneiltä" tulee tuollaista kommentointia kuin mitä ekassa lainauksessa harmitellaan. 

Vierailija
17864/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juolahti mieleen, että melkein mahdotonta arvioida toisten ruokia, koska jos joku kirjoittaa syövänsä kasvissosekeittoa, niin joku mieltää sen porkkanaksi ja kesäkurpitsaksi, jotka on muussattu ja lisätty joukkoon vettä ja kaavisliemikuutio.

Minun kasvissosekeittooni tulee perunaa ja linssejä myös ja kuulostan kaikki rasvassa ja lisään myös kermaa ja sulatejuustoa ja krutonkeja yms.

Eli se kasvisruoka ei todellakaan ole aina kevyttä tai terveellistä. Joku unohtaa myös mainita laittavansa salaattinsa päälle desin majoneesia kun itse lisään vain ruokalusikallisen balsamicoa ja pari tippaa tabascoa.

Eli vähältä kuulostava ruokamäärä voi olla oikeasti tosi täyttävää ja rasvaista myös. Joku myös vain sipaisee margariinia leivän päälle kun toinen laittaa siihen sentin ke

Mikään pakkohan tänne ei ole kenenkään kirjoittaa, jos ne omat ruoat on niin salaisia, että se tieto ei muille kuulu. Mutta tarvinneeko silloin myöskään kritisoida niitä toistenkaan syömisiä? Sinun mielestä näköjään kyllä, mutta minun mielestä ei. Eri asia sitten, jos joku neuvoja kyselee tai tuskailee, että kalliiksi tulee syömiset vaikka mielestään kaikkensa yrittää. Ideoitakin omaan ruokailuun tai ruokien soveltamiseen on vaikea repiä sellaisesta, jossa ei juuri mitään kerrota. Ja jos kysyy aineksista, niin se on joittenkin mielestä sitten jo ylimielistä vittuilua... 

Vaikuttaa siltä että eniten kritiikkiä tulee niiltä, ketkä eivät mitään omista syömisistään kerro. Pitää myös ymmärtää että tila on rajallinen, liian pitkiä kirjoituksia ei monikaan jaksa lukea. Siksi täytyy tiivistää ja olettaa että useimmat ymmärtävät mitä tarkoitetaan tai ainakin osaavat soveltaa halutessaan.

Vierailija
17865/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkasti oikeasti pitää kertoa? Jos söin lounaaksi perunaa, sienikastiketta ja porkkanaa ja hinta oli 0,50€, niin pitääkö sanoa että söin 3 perunaa, oli itsekerättyjä sieniä runsaasti jotka paistoin margariinissa ja lisäsin vain suolaa mausteeksi ja raastoin 2 porkkanaa lautaselle ja lisäsin joukkoon ruokalusikallisen öljyä ja teelusikallisen mehua.

Kaikki ei tosiaan lisää sienikastikkeeseen kermaa tai koskenlaskijajuustoa. Tai kallista voita ja vehnäjauhoa.

No kuten joku sanoi jo tuolla aiemmin. On ihan eri asia syödä pelkistä kasviksista sosekeittoa kuin syödä kasvissosekeittoa, jossa on myös esim linssejä ja kunnolla rasvaa mukana. Ei pitäisi vaatia paljoa älliä tajuta, mikä ero niillä on ravitsemuksen kannalta. Ja jos sinä haluat luetella kaikki kaikki mausteet ja pikkuiset öljytilkkasetkin, niin ole h

Mitä väliä asialla on? Kasvissosekeittoja on erilaisia, eri reseptejä, ja sama ihminen voi välillä tehdä yhtä ja vällillä toista. Joskus reseptiin kuuluu palkokasveja, joskus ei. Keskimäärin kuitenkin kasvikset ovat aika edullisia. Useisiin resepteihin kuuluu kuullotus tilkassa öljyä ja makuasia on että haluaako pehmentää makus vaikka kermalla. Mikään ravitsemus ei ole kiinni yhdestä ateriasta.

No jos luet aloituksen, niin onhan sillä väliä ketjun aiheen kannalta paljonkin. Ja jos ei jaksa kirjoittaa mitään muuta kuin, että "söin kasvissosekeittoa", niin oikeasti, mikä pointti on sellaistakaan sitten kirjoittaa? En siis ihan oikeasti ymmärrä... Eihän siitä saa edes mitään ideoitakaan omiin ruokailuihinsa, koska kyllähän nyt kaikki tietää, että on olemassa kasvissosekeittoa ja sellaista voi itsekin tehdä, jos huvittaa. 

Vierailija
17866/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä aina uskalla kertoa, että söi päivän aikana 1 leivän lisukkeilla, lounaaksi salaattia ja illalla vasta pastaa.

Sitten alkaa vänkäys, että no ilmankos syö 100€/kk koska syö noin vähän ja varmasti painaa 45kg eikä liiku ollenkaan. Vaikka tuossa voi olla rasvaa ja juustoa ja majoneesia runsaasti yli tarpeiden ja henkilö onkin isokokoinen mies, joka ei saa pudotettua painoa.

Toki moni olettaa myös, että tuosta puuttuu proteiinit, jos ei tarkenna, että laittaa sen leivän päälle maksamakkaraa, ja salaatissa on linssejä/tonnikalaa/soijarouhetta tms. Ja pastan joukkoon on lisännyt öljyä, tomaattimurskaa ja juustoraastetta.

Miksi olettaa? Eiköhän jokainen ole lisukkeeksi leivän päälle laittanut jotain proteiinia. Harva syö myöskään ruokasalaatiksi pelkkiä vihanneksia. Tai pastaruokana pelkkää pastaa sellaisenaan.

Vierailija
17867/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juolahti mieleen, että melkein mahdotonta arvioida toisten ruokia, koska jos joku kirjoittaa syövänsä kasvissosekeittoa, niin joku mieltää sen porkkanaksi ja kesäkurpitsaksi, jotka on muussattu ja lisätty joukkoon vettä ja kaavisliemikuutio.

Minun kasvissosekeittooni tulee perunaa ja linssejä myös ja kuulostan kaikki rasvassa ja lisään myös kermaa ja sulatejuustoa ja krutonkeja yms.

Eli se kasvisruoka ei todellakaan ole aina kevyttä tai terveellistä. Joku unohtaa myös mainita laittavansa salaattinsa päälle desin majoneesia kun itse lisään vain ruokalusikallisen balsamicoa ja pari tippaa tabascoa.

Eli vähältä kuulostava ruokamäärä voi olla oikeasti tosi täyttävää ja rasvaista myös. Joku myös vain sipaisee margariinia

Vaikuttaa siltä että eniten kritiikkiä tulee niiltä, ketkä eivät mitään omista syömisistään kerro. Pitää myös ymmärtää että tila on rajallinen, liian pitkiä kirjoituksia ei monikaan jaksa lukea. Siksi täytyy tiivistää ja olettaa että useimmat ymmärtävät mitä tarkoitetaan tai ainakin osaavat soveltaa halutessaan.

Trollit on toki oma lukunsa, kaikkeen ei myöskään tarvitse reagoida. Ja kuten sanottua, eihän tänne mitään reseptejä tarvitsekaan alkaa rustaamaan. Minimaalisen ja pikkutarkan välimaastoon mahtuu kuitenkin paljon. Ja edelleen, kun on esimerkkinä vaikka tämä kasvissosekeitto, niin ei siitä nimestäkään voi päätellä hirveästi muuta kuin että se sisältää paljon kasviksia. Kukaan täällä ei lue ajatuksia tai näe sinne toisen ruokapöytään. Se tulee myös ymmärtää eikä vain olettaa, että kyllähän nyt niitten pitäisi sanomattakin ymmärtää, millainen se juuri minun kasvissosoppani on. 

Vierailija
17868/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuten joku sanoi jo tuolla aiemmin. On ihan eri asia syödä pelkistä kasviksista sosekeittoa kuin syödä kasvissosekeittoa, jossa on myös esim linssejä ja kunnolla rasvaa mukana. Ei pitäisi vaatia paljoa älliä tajuta, mikä ero niillä on ravitsemuksen kannalta. Ja jos sinä haluat luetella kaikki kaikki

No jos luet aloituksen, niin onhan sillä väliä ketjun aiheen kannalta paljonkin. Ja jos ei jaksa kirjoittaa mitään muuta kuin, että "söin kasvissosekeittoa", niin oikeasti, mikä pointti on sellaistakaan sitten kirjoittaa? En siis ihan oikeasti ymmärrä... Eihän siitä saa edes mitään ideoitakaan omiin ruokailuihinsa, koska kyllähän nyt kaikki tietää, että on olemassa kasvissosekeittoa ja sellaista voi itsekin tehdä, jos huvittaa. 

Mitä jos laittaisit sitten esimerkiksi sellaisen kirjoituksen vaikka tämänpäiväisistä syömisistäsi, joka täyttää vaatimuksesi. Tänne kyllä kirjoittaa trolleja ja on sellaisia jotka ovat kirjoittaneet ketjun alusta alkaen, eikä silloin joka kerta jaksa toistaa samoja yksityiskohtia.

Vierailija
17869/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta laittaako joku ruokaansa öljyä vai ei. Itse en lisäile rasvaa, paistorasvan lisäksi pannulle, ruokiin koska piilorasvaa tulee joka päivä syötyä muutenkin. Tärkeintä et syötkö 100€/kk vai et.

Mä syön. Toki olen ihannepainossani ollut aina ja tosiaan painan 47kg tälläkin hetkellä. En syö punaista lihaa ja teen kaikki ruokani itse. En toki käytä myöskään alkoholia tai juo mehuja tai limuja.

Mun kasvissosekeitto on aina erilainen. Laitan sinne mitä milloinkin kaapista löytyy. En osta kotiin kermaa, mutta juustoa menee jonkin verran joka päivä.

Mun salaattiin en myöskään lisäile öljyjä vaan se on ihan tavallista jäävuorisalaattia, raastettua porkkanaa, kurkkua, tomaattia, keitetty kananmuna, ruokalusikallinen 5% salaattijuustoa ja pari kalkkunaleikkelettä silputtuna. Kastikkeeksi vähän sweet chili kastiketta.

En syö ikinä perunaa tai pastaa. Riisiä joskus. Ruisleipää päivittäin ja kasviksia reilusti joka päivä. Kaikki veriarvot on hyvät paitsi kolesteroli, sekä hyvä ja paha, on koholla. Ainoa keksimäni syy tähän on juuston käyttö, jota menee joka päivä. En syö pullaa, karkkia tai sipsejä.

Vierailija
17870/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olettaa? Eiköhän jokainen ole lisukkeeksi leivän päälle laittanut jotain proteiinia. Harva syö myöskään ruokasalaatiksi pelkkiä vihanneksia. Tai pastaruoka

Miksi sitä ei voi sanoa? Miksi pitää jättää kaikki niin epämääräiseksi ja ylimalkaiseksi, että on oikeastaan pakkokin tehdä oletuksia? Eli juurikin olettaa, että salaatissa on kaikkea mahdollista ja että pastassakin on sitä sun tätä, vaikka puolella sanallakaan ei sellaiseen mitenkään viitata. Sinähän juuri nyt odotat ihmisten olettavan kaikenlaista ja keksivän itse päästään mitä se toinen on syönyt, koska viestihän ei kerro mitään muuta kuin että söi sen pastaa ja salaattia. Saattaahan se hyvinkin olla, että ne ruokailut ovatkin oikeasti olleet vain sitä pastaa ja vain vihersalaattia. 

Vierailija
17871/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta laittaako joku ruokaansa öljyä vai ei. Itse en lisäile rasvaa, paistorasvan lisäksi pannulle, ruokiin koska piilorasvaa tulee joka päivä syötyä muutenkin. Tärkeintä et syötkö 100€/kk vai et.

Mä syön. Toki olen ihannepainossani ollut aina ja tosiaan painan 47kg tälläkin hetkellä. En syö punaista lihaa ja teen kaikki ruokani itse. En toki käytä myöskään alkoholia tai juo mehuja tai limuja.

Mun kasvissosekeitto on aina erilainen. Laitan sinne mitä milloinkin kaapista löytyy. En osta kotiin kermaa, mutta juustoa menee jonkin verran joka päivä.

Mun salaattiin en myöskään lisäile öljyjä vaan se on ihan tavallista jäävuorisalaattia, raastettua porkkanaa, kurkkua, tomaattia, keitetty kananmuna, ruokalusikallinen 5% salaattijuustoa ja pari kalkkunaleikkelettä silputtuna. Kastikkeeksi vähän sweet chili kastiketta.

En syö ikinä perunaa tai pastaa. Riisiä joskus. Ruisleipää päivittäin ja kasv

Mitaliako olet vailla? 

Vierailija
17872/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vuosi menossa että syön pelkästään naudanlihaa (välillä sikanautaa), munia ja voita. Kaikki veriarvot kunnossa eikä varjoainekuvauksissa löydetty mitään tukoksia tms. Kolmisen euroa per päivä, vähän allekin. Loistava olo ja kiku seisoo tanakasti viisvitosella miehellä.

Vierailija
17873/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas vuosi menossa että syön pelkästään naudanlihaa (välillä sikanautaa), munia ja voita. Kaikki veriarvot kunnossa eikä varjoainekuvauksissa löydetty mitään tukoksia tms. Kolmisen euroa per päivä, vähän allekin. Loistava olo ja kiku seisoo tanakasti viisvitosella miehellä.

Mun pitää varmaan alkaa syömään myös näin, jos pääsis tosta kohonneesta kolesterolista eroon. T. aiempi syöjä, joka söi kasvispainotteisesti

Ei kai siinä mitään menetä jos kokeilee.

Vierailija
17874/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei tosiaan lisää sienikastikkeeseen  

No kuten joku sanoi jo tuolla aiemmin. On ihan eri asia syödä pelkistä kasviksista sosekeittoa kuin syödä kasvissosekeittoa, jossa on myös esim linssejä ja kunnolla rasvaa mukana. Ei pitäisi vaatia paljoa älliä tajuta, mikä ero niillä on ravitsemukse

"Mitä jos laittaisit sitten esimerkiksi sellaisen kirjoituksen vaikka tämänpäiväisistä syömisistäsi, joka täyttää vaatimuksesi. Tänne kyllä kirjoittaa trolleja ja on sellaisia jotka ovat kirjoittaneet ketjun alusta alkaen, eikä silloin joka kerta jaksa toistaa samoja yksityiskohtia."

Mikset sinä vastaa esitettyihin kysymyksiin? Jos ei kerta jaksa kirjoittaa niistä syömisistään, niin miksi sitten ylipäätään kirjoittaa? Mikä pointti on vain ylimalkaisesti todeta tänne syöneensä kasvissosekeittoa tai salaattia, jos ei kuitenkaan viitsi yhtään avata asiaa sen enempää? Ja ne ruoat ovatkin oikeasti sisältäneet vaikka ja mitä muuta olennaista ja siitä viestistä saa ihan väärän käsityksen niistä syömisistä. Mitä itua sellaisessa on? Odotan vastausta. Koska ideoitakaan soveltamiseen tuollainen ei anna toisille. 

Vierailija
17875/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olettaa? Eiköhän jokainen ole lisukkeeksi leivän päälle laittanut jotain proteiinia. Harva syö myöskään

Miksi sitä ei voi sanoa? Miksi pitää jättää kaikki niin epämääräiseksi ja ylimalkaiseksi, että on oikeastaan pakkokin tehdä oletuksia? Eli juurikin olettaa, että salaatissa on kaikkea mahdollista ja että pastassakin on sitä sun tätä, vaikka puolella sanallakaan ei sellaiseen mitenkään viitata. Sinähän juuri nyt odotat ihmisten olettavan kaikenlaista ja keksivän itse päästään mitä se toinen on syönyt, koska viestihän ei kerro mitään muuta kuin että söi sen pastaa ja salaattia. Saattaahan se hyvinkin olla, että ne ruokailut ovatkin oikeasti olleet vain sitä pastaa ja vain vihersalaattia. 

Ehkä se sitten johtuu iästäni, yli 50 vuotta elänyt ja aina lisuke leivän päälle on tarkoittanut juustoa tai leikkelettä vihanneksilla tai ilman, pelkkä leipä sitten voilla tai margariinilla. Ruokasalaatissa aina ollut jotain proteiinia usein myös jotain hiilihydraattia sekä kastiketta. Enkä koskaan tämän puolen vuosisadan aikana ole syönyt pelkkää pastaa. Ehkä tämän vuoksi on vaikea ymmärtää miten joku voi lukea toisin. Kertokaa toki jos teillä on toisenlaiset kokemukset - ruokasalaatti oletusarvoisesti pelkkää vihannesta tai pastaruoka vain pastaa sellaisenaan.

Vierailija
17876/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No salaatin syömisellä voi ainakin tarkoittaa mitä tahansa. Kun itse syön salaattia teen edullisen salaatin itse, joka maksaa 0,60€ ja kun puoliso sanoo syöneensä salaatin niin on ostanut kaupan rasvaisen valmiin Ceasar-einessalaatin johon lisännyt vielä nuudelipussin ja tonnikalapurkin hinta 6€. Laihduttajat, jotka eivät laihdu niin saattavat tarkoittaa salaatilla majoneesi-pastasalaattia.

Vierailija
17877/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti syönyt ruokana ihan vaan pastaa. Jos on ollut kiire ja eilistä spaghettia on jäänyt jääkaappiin mutta kanakastike on loppu, eikä juustoraastettakaan ole jääkaapissa, niin olen vaan lämmittänyt spaghetin mikrossa ja lisännyt ketsuppia ja hotkaissut napaan. Viimeksi eilen kun kaveri odotti jo pihalla ja olin myöhässä meidän lenkiltä.

Vierailija
17878/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin kilohinta 2,19

Pilkottujen pakastekuutioiden 3,75

Pidän tuoretta sipulia aromikkaampana. Kuoret eivät paljon paina. Sekä hinnan että maun puolesta ostan sipulini tuoreena ( kuivattuna). Ja tällaisista pikkusummista tulee se, että päästään 100e/kk.

Vierailija
17879/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan kamala ketju! Aihe on hyvä ja siitä mielellään lukisi ja keskustelisikin, mutta nää vakkaripäällepäsmärit - Ske(ida), tarinankertoja, Kampin Pimu, winner - pilaa lässytyksellään KAIKEN. Kiitti vaan, tantat. 

Taidat olla se öööh-tapaus, joka tekee näitä todella lässyttäviä ketjuja siitä "miten joku voi vielä v. 2025 syödä jotain?"

Kiltisti ainakin minä laitoin ja laskin kauppaostokset kuiteista ja siitä voi arvioida nämä anoina lymyilevät mielensä pahoittavat excel-taulukoiden väsääjät paljonko menee kk ja mitä silloin syön.

Yhtään mitäänhän tähänkään ketjuun ei tarvitsisi kirjoitella. Laita sinäkin vaan reilusti omat kauppakuittisi tai jotain, äläkä valita :D

-winner-

Vierailija
17880/19045 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä se sitten johtuu iästäni, yli 50 vuotta elänyt ja aina lisuke leivän päälle on tarkoittanut juustoa tai leikkelettä vihanneksilla tai ilman, pelkkä leipä sitten voilla tai margariinilla. Ruokasalaatissa aina ollut jotain proteiinia usein myös jotain hiilihydraattia sekä kastiketta. Enkä koskaan tämän puolen vuosisadan aikana ole syönyt pelkkää pastaa. Ehkä tämän vuoksi on vaikea ymmärtää miten joku voi lukea toisin. Kertokaa toki jos teillä on toisenlaiset kokemukset - ruokasalaatti oletusarvoisesti pelkkää vihannesta tai pastaruoka vain pastaa sellaisenaan."

Juuri tästä syystä olisikin mielestäni tarpeen tuoda esille mitä vaikka sillä salaatilla tai pastalla tarkoittaa. Pitäisi olla sanomattakin selvää, että kaikki ei käsitä kaikkia ruokia juuri samalla tavalla kuin mitä itse. Kaikki ei myöskään syö päivittäin kahta ns varsinaista ateriaa. Jos samana päivänä syö salaattia ja pastaa, niin minulle ainakaan ei ole mikään oletusarvo, että se salaatti olisi jokin täyttävämpi "ruokasalaatti". Itse en myöskään koskaan käytä mitään salaatinkastikkeita, muuta kuin joskus satunnaisesti oliiviöljyä. Pastaa en henk.koht itse nykyään edes syö, mutta olen syönyt ihan vain spaghettia vähällä ketsupilla silloin, kun tulot oli pienet. Ja jostain syystä se nyt sattui olemaan ruoka, jota teki mieli.