Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19093)

Vierailija
16741/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopöydässä on ihan ok ottaa salaattilautanen alkuun, lämmin pääruokalautanen ja jälkiruokalautanen.

Itsehän oli pakko käydä viime viikolla Ruotsin-risteilyllä menomatkalla buffassa fiilistelemässä. Ihan hyvä hinta-laatu-suhde. Join 2 lasia punaviiniä, alkupalaksi rapuja, 10 kpl, jotain punaista majoneesityyppistä kastiketta sekä pari sitruunaviipaletta. Pääruokalautaselle otin salaattia ja toki tuunasin sitä mm. Punasipulilla ja herkkusienisalaatilla. Graavilohta ja herkkusieniä otin myös. En pidä mistään lämpimistä ruoista ollenkaan, enkä syö niitä arkenakaan. Perunaa tai pastaa söin viimeksi ehkä muutama vuosi sitten mökillä. Jälkkäriksi otin laivalla pari palaa juustoa ja ihanaa leipää.

Samassa pöydässä tosin istui joku hirviö lapsiperhe, joiden äiti teki voileipiä ja laittoi käsilaukkuun :D Siinä olis varmaan ollut lapsien iltapala tai aamupala, mutta oli pakko käydä sanomassa henkilökunnalle asiasta. Pyysiv

Oma puoliso varasti kans ruokaa buffasta :D Laittoi siis sen takia puvun takin päälle buffaan, että sinne taskuihin mahtuu ruokaa :D Tienaa siis 10k kuukaudessa mutta näemmä tilaisuus tekee varkaan ja suunnitteli tätä jo ennalta. Aika epärehellinen muutenkin on, että ei sinänsä yllätä :D Henkilökunta pysäytti sitten poistuessamme buffan ovella ja pyysi laittamaan ne ruoat taskusta sellaiseen keittiövaakaan ja punnitsi ne. Velotti 40€/kg ja puoliso joutu sit maksamaan joku 29€ siitä keksi ja leipämässöstä, jostain omenasta ja pullasta ja mitä siinä mössöä nyt oli :D Pyysi sitten vielä lautasta, ja sen hän sai :D Meillä olis sit mössöä lautasella hytissä 29€:n arvosta :D

Vierailija
16742/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei buffasta ruoan ottaminen mukaan ole mitään varastamista. Olethan sä maksanut siitä, ja jos ei silloin just oo nälkä niin syöt sitä sitten myöhemmin. Otan itekin lounaalla aina leipää ja keksejä mukaan koska en jaksa syödä niitä silloin sen buffan yhteydessä mutta myöhemmin sitten taas nälkä niin silloin voi syödä ja jaksaa paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
16743/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähi K-kauppaan teen just ostoslistaa. Näköjään naudan sisäfile maksaa 49,90€/kg niin itselle ja miehelle käyn ostaa 300g pihvit. Parsa näyttää olevan 10€/kg niin niitä kans 100g molemmille. Joku hollandaise valmis kastike myös ja sitten mikroon laitettavia kermaperunoita. Mansikoita jälkiruoaks ja suklaakastiketta. Annos yli 20€ mutta mä en olekaan köyhä eikä ole tarvetta säästää. Rahaa tulee kotiin enemmän kuin tarvis :) ehkä 30€ menee keskimäärin per henkilö per päivä. Joka päivä menee smoothieita ja ihan proteiinipatukoita. Kasviksista ei kauheasti tykätä paitsi mansikoista niin siksi juodaan noi kasvikset.

🥱 miten mielikuvitiksetonta.

Kampin Pimu

Vierailija
16744/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähi K-kauppaan teen just ostoslistaa. Näköjään naudan sisäfile maksaa 49,90€/kg niin itselle ja miehelle käyn ostaa 300g pihvit. Parsa näyttää olevan 10€/kg niin niitä kans 100g molemmille. Joku hollandaise valmis kastike myös ja sitten mikroon laitettavia kermaperunoita. Mansikoita jälkiruoaks ja suklaakastiketta. Annos yli 20€ mutta mä en olekaan köyhä eikä ole tarvetta säästää. Rahaa tulee kotiin enemmän kuin tarvis :) ehkä 30€ menee keskimäärin per henkilö per päivä. Joka päivä menee smoothieita ja ihan proteiinipatukoita. Kasviksista ei kauheasti tykätä paitsi mansikoista niin siksi juodaan noi kasvikset.

Kampin pimu varmaan keksii syödä jotain soijarouhepihvejä ja keitettyä perunaa sitten? Tai nakkeja ja ranskanperunoita? Tai jopa sienikeittoa? Meillä tänään ruokana lihapullia ja perunaa, revi siitä. Mutta huomenna on kalliita pihvejä ja parsaa ja keitettyjä kananmunia. Miksei vaikka jäätelöäkin.

Vierailija
16745/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakkasessa lohi. Sen voisi grillata äitienpäivän kunniaksi 1,5 kg lohi maksoi 8€. Lisäks varmaan keitettyjä perunoita ja jäävuorisalaattia. Ehkä vois ostaa mutakakun pakastealtaasta jälkkäriksi. 3,5€ maksaa muistaakseni. Perunat on 1kg 0,99€ ja salaatti noin 2€. Lisäksi ruisleipää, kurkkua ja margariinia. Oisko 1,5€ annos, jos ottaa paljon kalaa?

16746/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin pimu varmaan keksii syödä jotain soijarouhepihvejä ja keitettyä perunaa sitten? Tai nakkeja ja ranskanperunoita? Tai jopa sienikeittoa?

Nääh, mä lähinnä sitä, että jos pitää spräädäillä kalliilla sapuskoilla, vois keksiä jotain muuta kuin sisäfileen, valmishollandaisekastikkeen 🤭 ja mikrokermaperunat 😂

Ne maistuukin just siltä miltä kuulostaa. Valmiseineksiltä. Hyvää siitä tulee vasta jos näkee vähän vaivaa ja tekee itse.

Varmaan, ja toivottavasti huomenna äitienpäivänä monilla onkin herkkua pöydässä!

Muuten, hyvän kokin tunnistaa siitä, että vaatimattomistakin raaka-aineista ossa tehdä hyvää ruokaa. Mutta se vasta vaatiikin osaamista ja sitä mikä nykyään on tosiluksusta; aikaa ja viitseliäisyyttä.

P.s. Mä menen ravintolaan, laiskimus kun olen!

Kampin Pimu

Vierailija
16747/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuteen voi hakea apua, kun joku täällä valitti ettei pysty syömään 100€ kk koska on lihava.

Mutta sitten asiaan, meillä tänään kananmuna-pastaa ruoaksi. Huomenna tehdään perinteinen hernekeitto ja letut, niin kuin aina äitienpäivänä koska oli edesmenneen mummun lempiruokaa. Ensi viikon ruokia en tiedä, katsotaan mitä lihaa löytyy alennuksesta vai ottaisko vaan jauhelihaa tai soijasuikaleita. Vai olisko ihan kasvisviikko tiedossa. En ole ehtinyt vielä päättää. Kasviksia on pakkasessa jos ei ole edullisia tuoreita saatavilla.

Vierailija
16748/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisäfile ole mitään erityisen kallista. 100g pihvi maksaa 5€. Viimeksi kun tein kampasimpukoita alkupalaksi vieraille niin niitä tuli 6 per syöjä kampasimpukka maksoi 100g 8€ eli 3 kpl. pelkkä 1 hengen alkupala maksoi 16€ ja siihen päälle vielä kastikkeet, öljyt, salaatti yms.

Pääruokana oli pakaste thai curry -kinkkiboksit, jotka tuunasin lämmityksen jälkeen tuoreella korianterilla, paistetulla herkkusienillä ja rapuöljyllä. Lisäksi naan leipää. Joku 6€ annos. Olisin tehnyt risottoa mutta kaupasta oli kunnon risotto loppu niin ostin vaan noi pakasteet kun kiva annoskoko ja kiva syödä puikoilla siitä thai cubesta.

Jälkiruoaksi suosikkiani prinsessakakkua, joka maksoi pakasteesta 6€. Eli joku 1€ per henkilö.

Viinit maksoi 18-34€ pullo. Kaikki joi suunnilleen pullon verran sekä alkudrinkit.

Helposti menee 50€ per vieras ihan perus lauantain alkuillassa. Toisinaan olen kylässä saanut vain leipää ja teetä tosin, mutta toki jotkut tienaavat huonommin kuin muut.

Vierailija
16749/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin pimu tykkää ravintoloissa käydä, mutta itse en ole vielä koskaan saanut missään parempaa ruokaa kuin itse teen. Nykyisin käyn kerran vuodessa enää ravintolassa ja silloinkin intialaisessa jos ei jaksa itse tehdä. En tajua kuka pystyy edes syömään jotain pitserioiden öljylänttiä, mikä ei maistu yhtään miltään. Saatika mitään pastaa tai mitään muutakaan, jota mukamas ruoaksi yrittävät kutsua. Öljyä ja suolaa vaan kaikkeen ja sormet ristiin, ettei asiakas muka valita.

Vierailija
16750/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Sanokaapa nyt, että uskallanko syödä korvasieniä vai en? Minähän käsittelen ne suomalaisittain (kolme kertaa n. 10min keitto ja kunnon välihuuhtelut) enkä silleen keitetään 20min samassa vedessä, jota noi ulkomaiset näyttää tekevän (Pimun ei tartte vastata 😁)

Tossa näköetäisyydellä keittiön ikkunasta katsoen olisi puoli ämpärillistä kerättäväksi. 

Etsi jostain asiantunteva tekijä, reseptit kotoa tutut, tai kokki tai (sieni-)martta yms.

Sienet voivat olla kohtalokkaita, siksi en ottaisi riskejä. Kyllä, myrkkysieni paitsi tappaa voi aiheuttaa lopuksi elämää sisäelinvaurioita.

Minä siis kyselin ihan vaan näiden uusien tutkimustulosten (ALS) takia. Sienten käsittely ja kokkaaminen ovat minulle kyllä tuttuja, myös korvasienten. Keräsin tänään vajaan kilon verran noita, koko ajan pysyi muuten kotitalo näkyvissä! Tällä kertaa olin kylläkin ihan asianmukaisesti pukeutunut, oli (melkein) ehjät housut, ohut ulkotakki ja saappaatkin. Ei feikkikrokseja tänään. Ei myöskään biksuja tai hellemekkoa.

Joskus olen keittänyt ulkona, nyt on kaasupullo sen verran tyhjä, että taidan vaan tuuletella taloa hyvin.

Vierailija
16751/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän täällä ylpeillään satasen ja sen alle ruokakuluista niin sitä enemmän saadaan näyttämään, että tuet, pienet palkat ja pienet eläkkeet ovat liian korkeita ja ruoka on liian halpaa. 

Tyhmää sahata omaa oksaansa. Kyllä sitä jo sahataan ihan riittävästi muutenkin. Nämä taitavat olla niitä, jotka ylpeilevät silläkin, että tavallisena pulliaisena äänestävät kokoomusta. 

16752/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Sanokaapa nyt, että uskallanko syödä korvasieniä vai en? Minähän käsittelen ne suomalaisittain (kolme kertaa n. 10min keitto ja kunnon välihuuhtelut) enkä silleen keitetään 20min samassa vedessä, jota noi ulkomaiset näyttää tekevän (Pimun ei tartte vastata 😁)

Tossa näköetäisyydellä keittiön ikkunasta katsoen olisi puoli ämpärillistä kerättäväksi. 

Etsi jostain asiantunteva tekijä, reseptit kotoa tutut, tai kokki tai (sieni-)martta yms.

Sienet voivat olla kohtalokkaita, siksi en ottaisi riskejä. Kyllä, myrkkysieni paitsi tappaa voi aiheuttaa lopuksi elämää sisäelinvaurioita.

Minä siis kyselin ihan vaan näiden uusien tutkimustulosten (ALS) takia. Sienten käsittely ja kokkaaminen ovat minulle kyllä tuttuja, myös korvasienten. Keräsin tänään vajaan

Jaiks! Olikin näköjään taas kirjaantunut ulos. Hmph. Sitä se tekee, kun on liikaa mettässä.

Kiusa se on pienikin kiusa

16753/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Tänään oli aamupalana riisi/perunapiirakoita - niitä on vieläkin pakastimessa. Ilmaisia kun olivat, ja karjalle ruuaksi menossa, niin kehtasin ottaa niitä sieltä ruokajaon jämistä reippaasti. Teetä. Yhteensä? Kymmenen senttiä teen ja sokerin hinnaksi, ja vähän levitettäkin.

Lounas venyi myöhäiseen, kun olin siellä mettässä. Tänään oli taas päivä, etten ruuanlaittoa aloittaessani tiennyt yhtään, mitä tekisin. Jaa'a.

Pakastimesta löytyi kanasuikaleita - löytyy sieltä paljon muutakin, mutta noi oli helposti saatavissa eli pinon päällimäinen. Jääkaapissa kasviksia, eli jotain wok-tyyppistä. Ai niin, mulla on vielä niitä wok-maustepusseja, mitä sain myös ilmaiseksi. Ulkona kasvaa jo horsmaa, niin kävin sitä keräämässä samalla kun hain kasvimaalta valkosipulin lehtiä. Jääkaapissa vajaa puolikas/reilu kolmannes (no olisko 2/5) munakoisoa, yksi kesäkurpitsa ja paprikoita. Pilkoin kasvikset, ja hain itselleni pussukallisen härkäpapuja pakastimesta (en syö kanaa). Koska se wok-maustetahnakin sisältää tietenkin sipulia, niin maustoin sitten oman pannulliseni ihan man-tar-vad-man-har metodilla. Kuiva-aineskaapista otin vielä maapähkinävoita siihen mausteeksi. Kookosmaitoa en nyt laittanut, koska en tajunnut ottaa aikaisemmin pakastimesta sitä ja jäätynyt kookosmaito on aika mahdotonta pilkkoa pienemmiksi.

Note to self: Muista jakaa kookosmaito sopiviin annoksiin pakasteeseen. Tuossa on tuo reilu kolmen kilon purkki odottamassa sitä, että saan sen siirrettyä pakastimeen, sitä ei todellakaan auta pakastaa yhtenä kimpaleena.

Huutoäänestyksen perusteella sitten nuudeleita lisäkkeeksi.

Kasvikset noin 1,5€, nuudelit 2€, punalaputettu kana 2,70€, mausteet 0,50€ (sis. maapähkinävoin ja paistoöljyn). Noin 6,70€, eli 1,4€ per nenä. Ei yhtään sieniä.

Sieniä oli eilen, kun paistoin ruokajakelusta saadut ilmaiset herkkusienet lounaaksi kotipäivää viettäneelle nuorelle. Ensi viikolla kotona onkin useampi yhtä aikaa, ihme vapaapäiviä nykyään kouluissa.

Huomenna savulohta pakastimesta, sen kanssa ehkä? lohkoperunoita ja kasviksia pakastimesta. En tiedä vielä, haluanko täytekakkua.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16754/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onklyllä totta, että melkein joka perheessä syödään äitienpäivänä sisäfilepihvejä, perunaa, paraaa ja mansikoita, mutta väliäkö sillä? Mielikuvituksetonta syödä myös jouluisin kinkkua tai laatikoita. Kyllä silloin voisi ihan hyvin syödä myös kesäkeittoa tai tonnikala-mango-salaattia.

Vierailija
16755/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut laivalla ihan ilmaiseksi syödä kun olen mennyt buffaan myöhemmällä kattauksella ja surkutellut, että on nälkä mutta lompakko on varastettu. Sain luvan tulla myös seuraavana päivänä syömään sekä sain juomista ja pähkinöitä ja hedelmiä ilmaiseksi hyttiin :D Ei kannata varastaa ja sotkea taskujaan tai käsilaukkua sieltä mitään mässöleivällä vaan ihan vaan nätisti pyytää! Ne ruoat menee muuten roskiin jos ei niitä joku syö.

Vierailija
16756/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän täällä ylpeillään satasen ja sen alle ruokakuluista niin sitä enemmän saadaan näyttämään, että tuet, pienet palkat ja pienet eläkkeet ovat liian korkeita ja ruoka on liian halpaa. 

Tyhmää sahata omaa oksaansa. Kyllä sitä jo sahataan ihan riittävästi muutenkin. Nämä taitavat olla niitä, jotka ylpeilevät silläkin, että tavallisena pulliaisena äänestävät kokoomusta. 

Totta kai sillä tulee toimeen mitä käytettävissä on. Jos tienaat 400€ kuussa niin sen verta menee. Jos palkka nettona 3400€ niin helposti saat senkin menemään. Ainakin ylimääräiset heittää sitten vaan sijoituksiin pois tieltä. Tuethan ne määrittelee että miten elää, eli ei voi olla liian isoja tai pieniä tukia tai palkkaa. Muuten ihminen kuolee pois tai yrittää enemmän. 

Vierailija
16757/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huhtikuun kuitit K-Marketista, eli tuosta lähikaupastani.

15,04€

1,00€

13,94€

14,07€

89,51€

0,98€

19,56€

Eli yhteensä 154,1€

Tästä summasta muuta kun ruokaa, oli 72€ (oli yhdet synttärit, pääsiäinen, vappu sun muuta, eli ostin herkkuja kuten mämmiä, suklaata ja sipsiä, simaa, sekä lahjaksi ruukkukasvin)

Joten varsinaiseen ruokaan, ns. normaaleihin ostoksiin, käytin viime kuussa 82€

Vierailija
16758/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä rahalla pärjää helposti jos haluaa. Nykymaailmassa vaan ihmiset tuntuu valittavan kaikesta eikä mikään enää riitä. Valitetaan liian pieniä työttömyystukia ja liian pieniä kämppiä yms. Mutta sitten ei suostuta vaikka kesäisin nukkumaan teltassa tai asuntoautossa koska se nyt vaan ei käy ja pitää saada vain jostain mitään tekemättä lisää rahaa. Eipä siinä. Itse olen myös ihan omasta tahdosta johtuen työtön mutta saan hyvin rahaa säästöön. En tosin valita mistään ja mulle kelpaa ihan telttamajoitus. Tällä hetkellä asun soluasunnossa mutta tosiaan kesät nukun teltassa kaverin mökin pihalla ja alivuokraan huoneeni. Viime kesänä siellä asui yksinhuoltajaäiti pienen vauvansa kanssa. Tänä kesänä eräs opiskelija muuttaa sinne poikaystävänsä kanssa.

Vierailija
16759/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin piti lisätä, että säästän 1600€ vuodessa asumalla kesän teltassa ja peseytymällä ihan järvessä. Ja vaikka virallisesti olen työtön niin majoitan huoneeseeni myös eläimiä eli toimin tavallaan eläinvahtina. 20€ päivä saan omaan taskuun extraa. Niillä olen ostellut herkkuja itselleni ja käynyt ihan matkoillani. Ostin kans uuden puhelimen. En ole ajatellut palata enää työelämään. Kyllä myös näin tulee ihan hyvin toimeen ja pystyy elämään ihanan vapaata elämää.

Vierailija
16760/19093 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä tarjoiltiin ihan oikeasti pelkästään ruisnappeja erilaisilla levitteellä eli herne ja hummus ja punajuuri. Olivat uskomattoman kauniita! Kakkua ei ollut koska ei tykätä, mutta vissypulloja, limuja 0,33l ja oluttölkkejä oli kylmässä. Vaahtokarkkeja sekä suklaapaperikarkkeja oli kulhoissa. Meidän juhlat pidettiin siis laivallamme, eikä haluttu käyttää mitään astioita. Trubaduuri sairastui ja joutui peruuttamaan keikan mutta soittolista toimi ihan hyvin dj:nä. Yhdessä hytissä lapsille pyöri elokuvia. Halvaksi tuli juhlat kun jälkeen päin ajattelee. Ei meillä mitään budjettia kyllä ollut, haluttiin vaan ottaa rennosti ja viettää päivä merellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän