Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19093)
Tänään puolison kanssa tehdään kattilallinen makaronia, jonka joukossa loraus maitoa ja kanaliemikuutio. On meidän lempparia ja eilen meni 160€ rahaa viinaan niin pitää vähän tasottaa kuluja :D Ilman eilisiä viinoja niin oltais varmaan tehty makaronilaatikkoa ja salaattia. Kauppaan sitten joskus ensi viikolla. Riisiä vielä jäljellä ja pakkasessa jotain sieniä ja leipää jos haluaa huomenna jotain erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan mutta melkein. Ostan paljon kanaa ja wokki vihanneksia pakaste altaasta, täyttävää ja hyvää kunhan tottuu kasviksiin.
Hinta esimerkki wokkivihannekset kotimainen 450grammaa (kaikki s kaupat) 2,49 e + kana hunaja marinoitu broilerin filee suikale (Prisma) 2.99€ . Kerma 1.15€
Noilla yksi ihminen syö jo 2-4 kertaa ja on hyvää. Lisäksi sämpylät tai leipää , noin 2€ . Banaania välipalaksi, muroja/puuroa ja maitoa.
Joskus ostan lasten osastolta ihan näitä lihapilttejä jos tiukkaa ja lämmitän mikrossa mutta ymmärrän että kaikki ei tykkää.
Osaisiko joku selittää, miksi tällainen fiksun oloinen kommentti on saanut yli 400 miinusta?
Ehkä ne alapeukut liittyy otsikkoon? Alle satasella syövät ei pidä halpana yli 5 euroa kilo maksavia wokkivihanneksia, harvat pitävät hunajamarinoidusta broilerista, annoskoko jää aika pieneksi neljällä, jopa kolmella annoksella laskettuna ja varsinkin proteiinin määrä olemattomaksi, ilmeisesti ei syödä riisin tms. kanssa, jos n. 2 euron hintaan päästään leivän kanssa. Se on aika kova hinta satasella syöjälle yhdestä ateriasta, saati jos tuosta syö vaan 2 kertaa, jolloin annoshinta on lähelle 4 euroa. Itseäni kummastuttaa eniten tuo lihapiltti. Jo se, että joku niitä syö, mutta varsinkin, että aikuinen ihminen hankkisi sellaisen syötäväkseen, saati sen hinta ja annoskoko.
Vinkki! Vien äidilleni huomenna ihan ilmaisia valkovuokkoja kimpun sekä itsetehdyn kahvin makuisen kuivakakun. Oisko aineet 1-2€ luokkaa. Siitä riittää muillekin ja säilyy varmasti parikin viikkoa. Ei todella tarvitse ostaa mitään 5€:n suklaalevyä tai vastaavaa jos haluaa ilostuttaa äitiä. Koko ajan saisi olla köyhtymässä kun pitää jollekin ostaa synttärilahjaa tai joululahjaa tai isänpäivälahjaa yms. Teen aina itse jonkun piirakan tai vastaavan lahjaksi ja kerään ulkoa kukkakimpun, ja ne on aina ollut toivotuimpi lahja kuin joku Tokmannilta ostettu krääsä tai vaste.
Meillä tehdään äidille itsetehty kortti ja kerätään valkovuokkoja. Popparit tehdään kans ja tarjoillaan kulhosta. Lisäksi vapusta jäi yli 2 ilmapalloa niin toinen, punainen, viedään äidille. Maksaa 0,35€ noi popparit, 3 pussia sai 1€ Tokmannilta voin makuisia. Ja tussin kuluminen pahvin palanen, joka säästetty jostain ilmaisesta pahvilaatikosta ehkä 0,05€? Ilmapallon hintaa en tiedä kun kaveri oli ostanut. Ehkä 0,20€?
Lähi K-kauppaan teen just ostoslistaa. Näköjään naudan sisäfile maksaa 49,90€/kg niin itselle ja miehelle käyn ostaa 300g pihvit. Parsa näyttää olevan 10€/kg niin niitä kans 100g molemmille. Joku hollandaise valmis kastike myös ja sitten mikroon laitettavia kermaperunoita. Mansikoita jälkiruoaks ja suklaakastiketta. Annos yli 20€ mutta mä en olekaan köyhä eikä ole tarvetta säästää. Rahaa tulee kotiin enemmän kuin tarvis :) ehkä 30€ menee keskimäärin per henkilö per päivä. Joka päivä menee smoothieita ja ihan proteiinipatukoita. Kasviksista ei kauheasti tykätä paitsi mansikoista niin siksi juodaan noi kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän yhden soija-maustamaton kana ja kalansyöjän lasten on vähän ikäänkuin pieni pakko tykätä noista kertomistaan sörsselsonneista. Eihän kotona muutakaan ruokaa ole. Pieni veikkaus, että saadessaan omaa rahaa käyvät salaa mäkkärissä tai kaupassa ja ostavat mitä lystäävät. Jos omaa rahaa heillä suodaan olevan.
Ei kaikki halua syödä Mäkkärissä :D T. Rikas tyyppi, joka söi mäkkärissä viimeksi 23 vuotta sitten, ja silloinkin salaatin :D Vai olikohan se Teboil tai joku mut kumminkin :D
Taas joku pikkutarkka tarttui asiaan. No voi. Vaikka tämä henkilö ei ole käynyt mäkkärissä tms. kuin 23 vuotta sitten se ei tarkoita, etteikö esimerkiksi lapset ja nuoret niissä kävisi. Mitä ankarampaa kuria, niukempaa ja tylsempää ruokaa kotona sitä enemmän hinkuavat. Ja ihan muutenkin riippumatta vlttämättä kotiruokailuista.
Ei tietenkään KAIKKI käy mäkkärissä. Mutta ei se poista totuutta, etteikö jotkut siellä myös käy. KAIKKI eivät tykkää samoista asioista. Esimeriksi itse en tykkää soijasta erityisemmin.
Outoa olettaa, että kaikki lapset haluavat käydä mäkissä tai syödä karkkia. Ainakaan omat lapset eivät syö punaista lihaa eivätkä karkkia. Koska eivöt halua. Paljon urheilevat ja salaattia tykkäävät puputtaa ja täysjyvätuotteita. Ja on heillä rahaa ostaa mitä herkkua vain huvittaa, isot perinnöt saanut aikoja sitten. Mutta eipä tuollainen roskaruoka heitä kiinnosta eikä edes kalliit vaatteet tai tietokonepelit. Voi voi, pitäisi varmaan pakottaa heidät pelaamaan tietokonepelejä ja syömään paskaa ruokaa. Mutta mun mielestä noi on alaluokkaisten juttuja ja huveja. Jotka eivät ikinä pääse vaikka sukelluskursseille tai suorita tohtorin papereita missään. Elämän hienoin asia on joku 2 euron hampurilainen :D Lol. Ja sitäkin pitäisi mennä ihan salaa syömään piiloon :D
Suurin osa lapsista urheilee eivätkä tykkää syödä epäterveellistä ruokaa. Sitten on nämä spurgujen lapset, jotka istuvat vain koneella ja juovat kokista. Ne söisivät varmaan mäkkiruokaa joka päivä. Mutta jokainen kasvattaa omat lapsensa ja oma esimerkki toimii mallina. Haluatko omasta lapsestasi läskin ja laiskan? No se on valintasi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lapsista urheilee eivätkä tykkää syödä epäterveellistä ruokaa. Sitten on nämä spurgujen lapset, jotka istuvat vain koneella ja juovat kokista. Ne söisivät varmaan mäkkiruokaa joka päivä. Mutta jokainen kasvattaa omat lapsensa ja oma esimerkki toimii mallina. Haluatko omasta lapsestasi läskin ja laiskan? No se on valintasi sitten.
Sinulla on ainakin toistuvasti läskiä ja laiskaa trollausta, aiheuttaako mikä ruokavalio ja kasvatus tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ainakin toistuvasti läskiä ja laiskaa trollausta, aiheuttaako mikä ruokavalio ja kasvatus tämän?
En tiedä? Läski on samanlainen valinta kuten hoikkuus myös. Ihan itse tekee elämällään mitä haluaa. Jos haluaa olla laiska niin olkoot vaan mun puolesta. Jos haluaa olla juoppo niin voihan sitä elämänsä niinkin käyttää. Moni haluaa olla urheilullinen ja kaunis ja terve, mutta valintoja elämä täynnä. Ei mua kiinnosta toisen valinnat. Olen kyllä eri mutta vastasin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilisin urheilullista perhettä. Saattais olla jopa kilpaurheilua. Niillä tapana pyöritellä silmiään jos joku on lihava. Vaikka siis buffetissa molemmat söisivät molemmat pelkkää salaattia. Eikä siis heti oleteta, että joku lihava söisi aina roskaruokaa tai ottaisi vielä santsilautasellisen noutopöydästä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähi K-kauppaan teen just ostoslistaa. Näköjään naudan sisäfile maksaa 49,90€/kg niin itselle ja miehelle käyn ostaa 300g pihvit. Parsa näyttää olevan 10€/kg niin niitä kans 100g molemmille. Joku hollandaise valmis kastike myös ja sitten mikroon laitettavia kermaperunoita. Mansikoita jälkiruoaks ja suklaakastiketta. Annos yli 20€ mutta mä en olekaan köyhä eikä ole tarvetta säästää. Rahaa tulee kotiin enemmän kuin tarvis :) ehkä 30€ menee keskimäärin per henkilö per päivä. Joka päivä menee smoothieita ja ihan proteiinipatukoita. Kasviksista ei kauheasti tykätä paitsi mansikoista niin siksi juodaan noi kasvikset.
Itselläni menee suunnilleen 900€ kuussa safkaan mutta mulla siihen kuuluu jo juomat. Ei kelpaa siis ihan mikään halvin viini niin se pelkästään maksaa päivässä 20€ 1-2 lasia viiniä. Viikonloppuisin menee enemmän. Ulkona syömiseen menee ehkä 400€ kk. En tajua kuka jaksaa aina vaan vettä lipittää tai kahvia. Itse en juo kumpaakaan.
Noutopöydässä on ihan ok ottaa salaattilautanen alkuun, lämmin pääruokalautanen ja jälkiruokalautanen.
Itsehän oli pakko käydä viime viikolla Ruotsin-risteilyllä menomatkalla buffassa fiilistelemässä. Ihan hyvä hinta-laatu-suhde. Join 2 lasia punaviiniä, alkupalaksi rapuja, 10 kpl, jotain punaista majoneesityyppistä kastiketta sekä pari sitruunaviipaletta. Pääruokalautaselle otin salaattia ja toki tuunasin sitä mm. Punasipulilla ja herkkusienisalaatilla. Graavilohta ja herkkusieniä otin myös. En pidä mistään lämpimistä ruoista ollenkaan, enkä syö niitä arkenakaan. Perunaa tai pastaa söin viimeksi ehkä muutama vuosi sitten mökillä. Jälkkäriksi otin laivalla pari palaa juustoa ja ihanaa leipää.
Samassa pöydässä tosin istui joku hirviö lapsiperhe, joiden äiti teki voileipiä ja laittoi käsilaukkuun :D Siinä olis varmaan ollut lapsien iltapala tai aamupala, mutta oli pakko käydä sanomassa henkilökunnalle asiasta. Pyysivät sitten äitiä näyttämään käsilaukkunsa sisälle ja siellä oli leipien lisäksi vielä jotain kakkua tai vastaavaa :D Nauratti ihan hulluna mutta sitä äitiä kai hävetti koska henkilökunta puhui kovalla äänellä että mitä ruokaa sä olet laittanut käsilaukkuun ja kaikki katsoi :D
no todellakin syön +100€/kk.. voi mennä 300e helposti..
Ruoan varastaminen ja lokkeilu on perrseestä. En syö edes kylässä, ellei ole jotain tosi spessua mitä emäntä/isäntä ehdottomasti haluaa minun maistavan ja kertovan mielipiteeni. Toisten kahvipullaa tai lounaita en syö vaikka tarjottaisi. Kiitän ja kerron kauniisti syöneeni juuri hetki sitten, vaikka nälkä jo olisi. Mielummin olen syömättä kun varastaisin toiselta tai söisin hänen ruoat, mitä itselleen varannut. Jos on tehnyt liikaa ruokaa niin ainahan saa pakkaseen. Itse ainakin vihaan kaupassa käyntiä. Kerran kuukaudessa suunnilleen käyn ja esimerkiksi maidon sijasta käytän maitojauhetta yms. mikä helpottaa elämää.
Mitä vähemmän käyttää rahaa ruokaan niin sitä enemmän on rahaa käyttää itsensä sivistämiseen kuten erilaisiin kursseihin ja matkustamiseen. Just tulin Meksikosta golfia pelaamasta, mutta ajattelin olla seuraavat pari kuukautta ihan vaan mökillä, missä mulla kans 3 hevosta. Oma yritys pyörii itsekseen eikä siihen tarvitse paljoa nykyisin aikaa käyttää, joten aikaa tehdä muutakin. En voisi kuvitella käyväni jossain toimistolla 5 kertaa viikossa 9-16 ja viikonloppuisin ainoa huvi olisi joku syöminen kotona tai ravintolassa. Koska ei olisi varaa tehdä mitään muuta. Mutta parastahan se on, että voi syödä mitä huvittaa ja silti aikaa ja rahaa tehdä mitä lystää, mutta kaikilla ei näin vissiin ole. Harmi sinänsä.
Halvaksi tulisi syödä joka päivä jauhelihaa mutta jätin punaisen lihan ja kanan jo aikoja sitten. Katkarapupussi menee kuukaudessa 3,50€ ja ilmaista kalaa saan siskon perheeltä. Hirvenlihaa ja mansikoita saisin myös, mutta en niitä syö.
Tänään olen syönyt ruisleipää, puuroa ja illalla grillaan kaalia, kesäkurpitsaa, suppis-margariini-nyyttejä ja teen tuliset soijarouhepihvit pannulle sekä otan kuhan pakastimesta. Noista syö vielä huomenna. Täytyy alkaa sitä pakastinta tyhjentää syksyä varten, koska olen sienifriikki. Rakastan siis sienestämistä ja myös sienien maku on ihana. Pitääpä mennä itseasiassa vielä tänään metsästämään huhtasieniä, että saa huomenna aamulla leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tänään puolison kanssa tehdään kattilallinen makaronia, jonka joukossa loraus maitoa ja kanaliemikuutio. On meidän lempparia ja eilen meni 160€ rahaa viinaan niin pitää vähän tasottaa kuluja :D Ilman eilisiä viinoja niin oltais varmaan tehty makaronilaatikkoa ja salaattia. Kauppaan sitten joskus ensi viikolla. Riisiä vielä jäljellä ja pakkasessa jotain sieniä ja leipää jos haluaa huomenna jotain erilaista.
Makaroonisotkut on hyviä. Ei tartte kuin suolaa. Aika huonot kännit teillä eilen jos 160€ meni kahdelta, niin ei sillä saa kuin 12 drinkkiä baarissa mikä on 6 juomaa per naama. Ite juon kyllä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
300g pihvi maksaa 15€? Meidän jauhelihapihvit maksaa 0,20€ kappale ja on terveellisempiä koska monipuolisemmin ruumiin osia sekä vielä kananmunaa sekä sipulia lisätään massaan. Enemmän proteiinia siis myös ja kivempi suutuntuma. Olen siis kokki jos epäilet etten osaa pihvejä maustaa. Köyhiä ja tyhmiä vedätetään kun heille myydään jotain tavallista kalliilla.
Etsi jostain asiantunteva tekijä, reseptit kotoa tutut, tai kokki tai (sieni-)martta yms.
Sienet voivat olla kohtalokkaita, siksi en ottaisi riskejä. Kyllä, myrkkysieni paitsi tappaa voi aiheuttaa lopuksi elämää sisäelinvaurioita.