Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19081)
Tässä alehamsterin toukokuun ostoksia:
vapaa vastuullinen munia L10, kevyt linja meetwursti 100 g, snellman ilmakuivattu kinkku 80 g, mr panini kana, chili kalakeitto 350 g, aamuhetki täysmehu 500 ml, valio tomaattikastike 380 g, tomaatti-vuohenjuustokeitto 300 g, possun grilliribs vaahterasiirappi 560 g, ruisreikäleipä 330 g, kaurasämpylä voimallus 460 g, mozzarella 125 g, kebab luumutomaattikastike ja riisi, ykkösmaito ltr, härkää pippuripuolukkakastike kermaperunat 350 g, tom kha kanakeitto keitto 350 g, kotimaista kuoreton kananakki 280 g. Nämä 60 % yht. 24,99 e.
leipomopussi 2 e: 3 pirkka garlic flatbread
Tarjous/normaalihinta: banaani 1,685 kg, jääsalaatti, after eight joulukalenteri, turunmaa 275 g, salaneuvos cheddar 275 g, salaneuvos gouda 300 g, vihreä parsa 500 g, coop suolakurkku 670/350 g. Nämä yht. 13,57 e. Kaikki yht. 40,56 e.
Nyt oli aika einesvoittoinen saalis, kun aika paljon uutuuksia joita halusin testata. Valio kotikeittön tomaattikastike oli vähän pettymys, itse tehty on selvästi parempaa. Kana- ja kalakeitot maistuivat, mutta enpä tiedä ostanko toista kertaa. Juustoviipaleet olivat tarjouskyltillä 0,99 e paketti, mutta päiväystuotteita kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun huhtikuun kuitit K-Marketista, eli tuosta lähikaupastani.
15,04€
1,00€
13,94€
14,07€
89,51€
0,98€
19,56€
Eli yhteensä 154,1€
Tästä summasta muuta kun ruokaa, oli 72€ (oli yhdet synttärit, pääsiäinen, vappu sun muuta, eli ostin herkkuja kuten mämmiä, suklaata ja sipsiä, simaa, sekä lahjaksi ruukkukasvin)
Joten varsinaiseen ruokaan, ns. normaaleihin ostoksiin, käytin viime kuussa 82€
Kuka saa tuhlattua 89€ johonkin lähikauppaan? Mun suurin kauppakuitti k-marketista on ollut 17€ ja silloin hamstrasin sipsejä ja limua vieraille sekä ostin 1kg juuston.
Vierailija kirjoitti:
vapaa vastuullinen munia L10, kevyt linja meetwursti 100 g, snellman ilmakuivattu kinkku 80 g, mr panini kana, chili kalakeitto 350 g, aamuhetki täysmehu 500 ml, valio tomaattikastike 380 g, tomaatti-vuohenjuustokeitto 300 g, possun grilliribs vaahterasiirappi 560 g, ruisreikäleipä 330 g, kaurasämpylä voimallus 460 g, mozzarella 125 g, kebab luumutomaattikastike ja riisi, ykkösmaito ltr, härkää pippuripuolukkakastike kermaperunat 350 g, tom kha kanakeitto keitto 350 g, kotimaista kuoreton kananakki 280 g. Nämä 60 % yht. 24,99 e.
Tarjous/normaalihinta: banaani 1,685 kg, jääsalaatti, after eight joulukalenteri, turunmaa 275 g, salaneuvos cheddar 275 g, salaneuvos gouda 300 g, vihreä parsa 500 g, coop suolakurkku 670/350 g. Nämä yht. 13,57 e. Kaikki yht. 40,56 e.
Nyt oli aika einesvoittoinen saalis, kun aika paljon uutuuksia joita halusin tes
Itse en ostaisi näistä mitään. Mozzarellan tai goudan voisin jos tosi halvalla saisi niin vieraita varten ostaa. Ja jääsalaattia ehkä, jos tuoretta pinaattia ei ole aaatavilla. Suolakurkkuja/coktailtikkuja voisin myös ehkä ostaa vieraille tarjottavaksi jos halvalla saisi. Mutta kanalan suolaista mättöruokaa. Et taida paljon urheilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli aika einesvoittoinen
Itse en ostaisi näistä mitään. Mozzarellan tai goudan voisin jos tosi halvalla saisi niin vieraita varten ostaa. Ja jääsalaattia ehkä, jos tuoretta pinaattia ei ole aaatavilla. Suolakurkkuja/coktailtikkuja voisin myös ehkä ostaa vieraille tarjottavaksi jos halvalla saisi. Mutta kanalan suolaista mättöruokaa. Et taida paljon urheilla?
Varsinaista urheilua en enää juuri harrasta. Nyt kun lumet sulaneet niin aikaa mennyt pihatöissä, pensaiden ja aitojen leikkausta, haravointia, oksien keräämistä, polttopuiden tekemistä yms. Einekset pihapäivinä käteviä, voi vaan lämmittää pikaisesti ja jatkaa sitten hommia.
-alehamsteri
Mä en näe mitään järkeä puolustella eines-valmisruokia. Mukamas helppoa ja nopeeta kun pitää tauon pihatöistä. Kamala kiire muka olla jatkuvasti vaan omalla pihalla keräämässä roskia joka päivä. Samaan aikaan se kaalikeitto porisisi hellalla tai makaroonilaatikko kypsentyisi uunissa. Ja kun tekee kerralla isomman santsin niin sama aika menee mikrossa vain lämmittää kuin sen muovi-pahvi-suolapommi-eineksen kanssa. Ja pitää niihinkin erikseen salaatti tai kasvikset tehdä, ei eines ole tasapainoinen ateria vaan ainostaan osa sitä.
Holier than thou?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Ei sisäfile ole mitään erityisen kallista. 100g pihvi maksaa 5€. Viimeksi kun tein kampasimpukoita alkupalaksi vieraille niin niitä tuli 6 per syöjä kampasimpukka maksoi 100g 8€ eli 3 kpl. pelkkä 1 hengen alkupala maksoi 16€ ja siihen päälle vielä kastikkeet, öljyt, salaatti yms.
Pääruokana oli pakaste thai curry -kinkkiboksit, jotka tuunasin lämmityksen jälkeen tuoreella korianterilla, paistetulla herkkusienillä ja rapuöljyllä. Lisäksi naan leipää. Joku 6€ annos. Olisin tehnyt risottoa mutta kaupasta oli kunnon risotto loppu niin ostin vaan noi pakasteet kun kiva annoskoko ja kiva syödä puikoilla siitä thai cubesta.
Jälkiruoaksi suosikkiani prinsessakakkua, joka maksoi pakasteesta 6€. Eli joku 1€ per henkilö.
Viinit maksoi 18-34€ pullo. Kaikki joi suunnilleen pullon verran sekä alkudrinkit.
Helposti menee 50€ per vieras ihan perus lauantain alkuillassa. Toisinaan olen kylässä saanut vain leipää j
Ja pärjäät satasella kuussa? Oletko syömättä kaikki muut päivät?
On varaa syödä mitä vaan, mutta hyvin rajoittunut syöjä omen. Lähinnä kanasalaatti ja ruisleivät tuorejuustolla ja kurkulla kelpaa. Ravintoloissa en käy koska osaan itse tehdä nuo juuri niin kuin niistä tykkään. En yhtään ymmärrä miksi joku haluaisi viikonloppuna syödä mitään karkkia tai sipsiä. Eipä ole edes teininä käynyt mielessä että menenpä ostamaan karkkia koska tekee mieli. En syö edes jouluisin suklaata, en vain näe mitään kärkeä siinä. Eikä se tuota minulle ollenkaan hyvänolontunnetta, niin kuin vaikka lenkkeily tai koiran rapsuttaminen.
Täällä oletetaan suurimman osan tykkäävän karkista tai sipsistä. Outoja olettamuksia. Ei meillä myöskään kukaan noista pidä tai ainakaan niitä kotiin osta. Aikuinen lapsi siis asuu kotona omassa siivessään. Minä kyllä herkuttelen joskus juustolla tai saunavissyllä, puoliso joskus grillimakkaralla. Leffapäivinä herkutellaan kasvistikuilla ja ranch-kermaviilidipillä. Aikuinen lapsi kokkailee yleensä pastaa tai wokkeja tai paistaa munakkaita. Kaurapuuroa syövät kaikki joka aamu. Ihan tavallinen ja liikkuvainen perhe ollaan.
Keitot on ihania niitä syön joka päivä ja usein jo aamulla lämmitän aamupalaksi. Mutta ei siis mitään mauttomia suomalaisia peruna-purjo keittoja vaan thaimaalaisia. Monta vuotta asuin Thaimaassa niin sieltä alkoi tämä tapa vuosia sitten. En ole ollut flunssaansa kertaakaan sen jälkeen ja paino putosi heti ja jämähti siihen ihanan hoikkaan peruspyylevän sijaan. Tokihan mausteet maksavat mutta ei kovin paljon. Kasviskeittoja teen, liha ei maistu. Toki jos kylässä tarjotaan vaikka jauhelihakeittoa niin söisin enkä mitään valittaisi, mutta kotona en käsittele lihaa tai kalaa. Katkarapuja lukuunottamatta. Niitä saatan heitellä joskus keittoannokseeni suoraan pakastimesta.
Jos vieraille tarjotaan kampasimpukoita niin oikea annoskoko on 80g eli 2 kpl per naama. Toki tuo maksaa jo joku 5-6€. Ravintoloissa sama annoskoko. Ne voi tarjoilla vaikka salaatinlehden päällä ja laittaa jotain pikkelsiä kaveriksi. Tai vaikka marinoituja porkkana- ja kesäkurpitsasuikaleita. Juomana ihan vaan prosecco. Pääruoka voi olla sitten ihan äyriäisrisotto tai pestopasta. Jälkkäriksi ihan kakku ja jäätelö. Tai jos ei makeasta välitä niin juustolautanen on hyvä ja helppo.
Kyllä riittää tarjottaviin ihan hyvin rahat jos vaikka pari kertaa vuodessa kunnon illalliskattaus. Käythän vastavuoroisesti ystäväsiesi luona syömässä, joten voi olla päiviä ettei sinulla mene sitten penniäkään rahaa ruokaan koko päivänä.
Paketti ruisleipää 1,30€ ja paahtoleipää 1€ ja margariini 0,33€ ja kurkku 1€. Noita syönyt jo 4 päivää. Ei jaksa mennä kauppaan, ei oikein maistu mikään ruoka. Eikäpä tuo haittaa ollenkaan jos pari kiloa tippuis elopainosta kesää kohde. Kehtaa sitten rannallakin olla. Mutta siis alle 1€ päivä.
On kyllä maniavaihe taas menossa tällä yhdellä ketjun satuilijalla, tuuttaa oikein urakalla näitä höpöhöpöjuttujansa tänne. Toivottavasti saa lääkityksensä kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä maniavaihe taas menossa tällä yhdellä ketjun satuilijalla, tuuttaa oikein urakalla näitä höpöhöpöjuttujansa tänne. Toivottavasti saa lääkityksensä kuntoon.
Mikä vaihe sinulla menossa? Et osaa edes viitata mihinkään kommentiin.
Vierailija kirjoitti:
Paketti ruisleipää 1,30€ ja paahtoleipää 1€ ja margariini 0,33€ ja kurkku 1€. Noita syönyt jo 4 päivää. Ei jaksa mennä kauppaan, ei oikein maistu mikään ruoka. Eikäpä tuo haittaa ollenkaan jos pari kiloa tippuis elopainosta kesää kohde. Kehtaa sitten rannallakin olla. Mutta siis alle 1€ päivä.
Tuo ei jaksa eikä oikein maistu voisi viitata jonkinlaiseen masennukseen. Olisiko sinun mahdollista lisätä ehkä vaikka jotain kananmunia, c-vitamiinipitoisia juomia tai vaikka jotain gazpacho tyyppistä keittoa varastoos herättämään energiaa ja ruokahaluai?
Hyvää äitienpäivää!
Omalle ei enää ole kakkua tarjota, mutta kukkaset käyn kohta viemässä. Ehkä sitten jotain lohturuokaa itselle kun on herkkä fiilis.
-winner-
Minä herkuttelin vesimelonilla.
Se oli nyt tarjouksessa.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei jaksa eikä oikein maistu voisi viitata jonkinlaiseen masennukseen. Olisiko sinun mahdollista lisätä ehkä vaikka jotain kananmunia, c-vitamiinipitoisia juomia tai vaikka jotain gazpacho tyyppistä keittoa varastoos herättämään energiaa ja ruokahaluai?
Olen aina ollut ns. Huono syömään eli mikään ruoka ei mielestäni maistu kovin hyvältä. Ei auta vaikka miten kiinnostaisi mennä kauppaan ja kokkailla kaikenlaista. Olen kokeillut myös tiukkoja erilaisia ruokavalioita kuten ketoa mutta rahaa vain menee eikä maistu siltikään hyvältä. Ihan normaalipainoinen kuitenkin olen ja aina ollut suhteellisen hyvä liikunnassa ja urheilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut ns. Huono syömään eli mikään ruoka ei mielestäni maistu kovin hyvältä. Ei auta vaikka miten kiinnostaisi mennä kauppaan ja kokkailla kaikenlaista. Olen kokeillut myös tiukkoja erilaisia ruokavalioita kuten ketoa mutta rahaa vain
Eikö silloin kannattaisi pitää huolta että kotoa löytyy aina jotain proteiini- ja vitamiinipitoista ruokaa? Ettei se siis jäisi kiinni siitä että miten jaksat mennä kauppaan. Jos sinun pitäisi valita niin mitkä kolme ruokaa maistuvat mielestäsi eniten?
Kyllä valtion pitää taata arvokas elämä kaikille, eli hyvää ruokaa ja hyvä asunto. Ei todellakaan tarvitse missään soluasunnossa asua taikka pitää mitään kasvisten syönti päiviä. Tämä on ihan laissa kirjoitettu ja määrätty. Myös lääkkeet ja lääkärikäynnit maksetaan jos ei itse halua maksaa.