Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19114)

Vierailija
16641/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ihmisillä on vaikeinta, jotka ovat tottuneet haluamaan kaikkea. Eihän silloin rahat riitä, ellei nyt satu olemaan anteliaan miljardöörin lapsi.

Terveellisesti voi syödä myös pienellä rahalla. Toki se tarkoittaa, että asioista ja eri tuotteiden vaikutuksista ja omista tarpeista tarvitsee ottaa selvää ja tehdä taustatyötä. Ja Tietenkin vertailla eri kauppojen eri tuotteiden kilohintoja ja tuoteselostuksia. Mutta jos tällainen ei kiinnosta niin vaikeaa se sitten on vain yhtäkkiä olla syömättä.

Haluamisesta puheenollen. Kyllä maussa on paljon eroja, kyllä joskus haluaa syödä ihan sitä miistä tykkää ja mikä maistuu itsellle paremmalta. Olin viime kuussa loppukuusta tosi tiukoilla. Leikkeleisiin ei ollut varaa tai ostin niitä kaikkein halvimpia. Makaronia ketsupilla ja leivän päällä. Ruokailu oli vain pakollinen nälän poisto. Kun sain eläkkeen päätin osstaa kunnollista savukinkkua ja juustoa sekä tuoretta leipää. Ai että maistui taivaalliselta. Mietin  että kuinka onnellisia ovatkaan ne ihmiset jotka pystyvät jatkuvasti ostamaan niitä ruokia, joista pitävät ja jotka maistuvat heidän suussaan hyviltä. Tunnustan haluavani syödä välillä kun pystyn hyvää ruokaa. 

Mutta olisiko siinä kuitenkin myös se että jos ei jatkuvasti syö ihan niitä omaan makuun parhaimpia ruokia vaan tyytyy välillä tavalliseen, niin sitten ne herkut säilyttävät paremmin arvonsa ja maistuvuutensa kun on välillä ollut ilman.

Vierailija
16642/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos on pienestä asti oppinut, että kaiken ruoan pitää olla sitä kalleinta ja herkuinta omaan makuun, niin vaikeahan siitä on enää oppia syömään tavallista ns. halpisruokaa edullisista aineista - ja oppia siitä pitämään. Sehän olisi oman elämän maailmanloppu ja elintasoromahdus. Vaikka maku ei oikeasti olisi edes kovin erilainen, niin se mielikuva, että nyt syön halpaa kalkkunaleikkelettä sen kalleimman sijaan, saa sen maistumaan pahalta. Mutta jos on aina syönyt edullisesti ja ns. halvasti itsetehdyä ruokaa, niin Eikai sitä edes jää kaipaamaan niitä savulohi-simpukka-tuorepastoja tai vastaavaa? Tavallinen alennuksesta ostettu X-Tran graavilohiviipaleet kelpaa erinomaisesti sen itsetehdyn sushin välissä.

Omia perheen herkkuja on mm. popkorn, suolakalat ja suolatikut ja siksi syödään niitä vain erikoispäivinä, koska ovat usein syötynä lisäksi epäterveellisiä. Halvimpia epäterveellisiä herkkuja toki on mitä kaupasta saa. Mutta Ei lapsia tarvitse opettaa syömään kallista lihaa tai kalleinta limua ja kalliita suklaapatukoita lähes jokaisella kauppareissulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16643/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotiin mitään karkkeja tai suklaata ostella kuin juhlapäivinä. Lapset saavat herkkurahaa 2€ viikossa ja voivat sillä ostaa mitä herkkua haluavat viikonloppuun, tai säästää sen rahan ja saada siihen korkoa +1€ seuraavalla viikolla. Voivat ostaa sitten kalliimman herkun sitä seuraavalla viikolla kun on 5€ käteistä. Oppivat tekemään sitten valintoja. Rahaa kuin ei loputtomiin ole aina käytössä, että voisi ostaa ihan kaikkea hyvää vaan mitä haluaa.

Herkkujen ei tarvitse sitä paitsi aina olla epäterveellistä, tuoreet mansikat on todellista luksusta mutta harmillisen kalliita. Herkuiksi ne meillä silti lasketaan koska niitä harvoin on tarjolla.

Vierailija
16644/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni aikuinen tekee tuota myös, että asettaa itselleen esimerkiksi 10€ herkkubudjetin kuukaudessa, tai 20€ alkoholibudjetin. Sitten voi itse päättää, että tuhlaako kaiken himoissaan heti, esimerkiksi ostat 2 viinipulloa yhtenä perjantaina ja kulautat ne kaikki kerralla alas. Vai juotko esimerkiksi 3 lasillista viiniä viikonloppuna tai ostatko vaikka 1 kaljan joka toinen päivä. Outoa että kaikilla olisi niin paljon rahaa, että voisi ostella mitä vain milloin vain kun tekee mieli. Tai sitten täällä surraan, että koska tottunut ostamaan kallista juustoa ja savukinkkua niin pitääkin niistä luopua koska ei yllätys yllätys riittänytkään rahat. Surullista jep jep :D

Vierailija
16645/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ihmisillä on vaikeinta, jotka ovat tottuneet haluamaan kaikkea. Eihän silloin rahat riitä, ellei nyt satu olemaan anteliaan miljardöörin lapsi.

Terveellisesti voi syödä myös pienellä rahalla. Toki se tarkoittaa, että asioista ja eri tuotteiden vaikutuksista ja omista tarpeista tarvitsee ottaa selvää ja tehdä taustatyötä. Ja Tietenkin vertailla eri kauppojen eri tuotteiden kilohintoja ja tuoteselostuksia. Mutta jos tällainen ei kiinnosta niin vaikeaa se sitten on vain yhtäkkiä olla syömättä.

Haluamisesta puheenollen. Kyllä maussa on paljon eroja, kyllä joskus haluaa syödä ihan sitä miistä tykkää ja mikä maistuu itsellle paremmalta. Olin viime kuussa loppukuusta tosi tiukoilla. Leikkeleisiin ei ollut varaa tai ostin niitä kaikkein halvimpia. Makaronia ketsupilla ja leivän päällä. Ruokailu oli vain pakollinen nälän poisto. Kun sain eläkke

Ihmettelet, että miksi kaikki eivät osta aina kaikkea kallista mitä haluaa, että mihin sitä rahaa muka pitäisi säästää? Ihmiset kai haluavat säästää erilaisiin asioihin. Toki voi säästää jättämällä pois kaikki matkat ja elämykset. Mutta en itse ainakaan muista, että mitä söin viikon sitten, mitä mulla oli silloin päälläni tai mitä katsoin televisiosta. Eli itselleni selkeästi kallis ruoka, vaatteet tai televisio ei ole elämän suurimmat prioriteetit. Muistan kyllä ihanat mökkireissut ja mitä siellä tehtiin. Mutta jostain pitää säästää, että saa vuokrattua sen lomamökin ja luotua elämyksiä ja ikuisia muistoja.

Vierailija
16646/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt 16645:lle ja muillekin, ei onnistuut lainaus. Ilmeisesti täällä halutaan liioitella tai ymmärtää väärin tai monet ihmiset ovat tosiaan sairaaloisen nuukia ruokamenoissaan. Puhuin juuri siitä tapauksesta, että kyllä pystyisi ostamaan parempaa/maukkaampaa ruokaa ja silti jäisi rahaa säästöön. Muttei vaan pysty kun nuukuus. Ymmärrän kyllä sen, että joillakin on pakko säästää ruokamenoissa saadakseen jotain muuta. On myös ikävä kyllä paljon niitä ihmisiä nykyään, että vaikka säästävät ruokamenoissa ei rahaa jää silti ylimääräistä eikä voi toteuttaa toiveitaan. 

Olen ostanut usein juuri esimerkiksi tätä noin 1,50 euron ohutta kalkkunaleikettä tai vastaavaa noin 1,75 euron ohutta palvilihaa. Ei niissä sinällään mitään vikaa ole. Mutta niihinkin kyllästyy kun aina samoja. Kun eläkepäivänä ostin muun ryhmän savupalvilihaa joka maksoi ehkä noin 3-4 euroa. Kyllä maku ja tuoksu olivat ihan eri. 

En puhunut, että aina ja koko ajan pitäisi syödä parempaa ja omassa suussa herkullista. Mutta jos niin ei tee koskaan, niin aika ankeata sekin on. Että aina, vaikka olisi sillä hetkellä varaakin, ostaa sitkeästi sen 1,50 euron jo kymmeneen/sataan kertaan syödyn ja samanmakuisen ja saman leikkeleen. Joka on kelvollinen, muttei herkullinen tai eri makuinen. 

Vierailija
16647/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön halpoja kasviksia koska tykkään niistä tuoreista juures-kasvis-kausituotteista ja kasvisten mausta aina. Tottakai se on samalla edullista. Mut on opetettu syömään kasviksia ja edullista jauhelihaa, en kaipaa erikoisuuksia enkä kyllästy ikinä kasviksiin. Ei tartte ostaa kerran kuussa karambolaa tai Saarioisen kinkkua.

Sitten voi olla näitä, joiden pitää joka viikko ostaa jotain uutta, tai muuten kyllästyy kaikkeen. En sitten tiedä miksi näin on? Eikö osaa tehdä samoista raaka-aineista erilaisia ruokia? Ruoka on vain ruokaa, ja itselleni tärkeintä on, että saa ravinteita. Ei ole väliä et onko merkki Coop vai joku kalliimpi Fazer.

Sori, jatkakaa.

Vierailija
16648/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitäisi teidän kasvisruokalassa nälkiintyvän miehen varmaan 3 kg päivässä rouskuttaa jotain koivunlehtiä ja sieniä, että mukamas niinku  eläisi, niin voi ... kukka!

Siispä ale ale ale:

Kebab riisillä 2x 2,28 (-3,41), kermaviili 2x 0,63 (-0,95) kirjolohikiusaus 700g 3,16 (-4,73), mozzarella raaste 150g 0,86 (1,29), mämmi 2x500g 2,20 (-2,20) ja 3x l rasvaton maito 0,55 (-0,24) + kartanon lihapullat 2,07 (-0,52) ja sit vielä ida red omenia 6 kpl 2,03 (-0,61)

-winner-

Vierailija
16649/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin ruoka on vain ruokaa. Joillekkin se merkitsee myös, että ruokailusta nauttii. Kyllähän on ihan normaalia syödä erilaisia ruokia ja eri makuisia tuotteita. Jos ostaa jokaikinen kerta perusedamia tai perushalvinta leikkelettä luulisi niihin kyllästyvän. Kyllähän nekin taas maistuvat kun välillä on jotain muuta. 

Vierailija
16650/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes tiedä, miltä joku kallis ja erikoisen hyvä leikkele nyt edes maistuisi, eikä tosin kiinnostakaan. Olen aina maksanut siitä kalkkunaleikkeleestä max. 1,50€ enkä enempää rahaa suostuisikaan mihinkään turhaan ja epäterveellisen prosessoituun ruokaan laittamaankaan.

Minä olen siis juuri se, joka on tottunut vain syömään edullisimpia kasviksia ja tekemään ruokia itse. Halvin merkki ja kilohinta lähtee aina kaupasta mukaan. En ikimaailmassa ostele mitään tuoreita leipiä vaan leivon sitten itse tai ostan kaupasta sitä halvinta ruisleipää.

Näin kun on elänyt automaattisesti ja vapaasta tahdosta yli 40 vuotta, olematta kuitenkaan mitään vailla ja syömällä terveellisesti, voit uskoa että säästöä on tullut? Olen kiertänyt maapallon monta kertaa ja loikoillut vain rannalla vuosia ulkomailla. Tälläkin hetkellä työttömänä omasta tahdosta koska voin. Säästössä 150k ja kaikki puhtaasti itse säästettyä. Penniä en

Tämän 150 k kun jakaa 9 vuodella, saa kuukauden säästöiksi 1388 euroa. Melkoinen työkkärin rahakin sinulla ollut, jos silloinkin onnistuu sama summa säästää. Harvalla töissäkäyvälläkään on varaa laittaa tuollaista summa sivuun joka kk.

Vierailija
16651/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamisesta puheenollen. Kyllä maussa on paljon eroja, kyllä joskus haluaa syödä ihan sitä miistä tykkää ja mikä maistuu itsellle paremmalta. Olin viime kuussa loppukuusta tosi tiukoilla. Leikkeleisiin ei ollut varaa tai ostin niitä kaikkein halvimpia. Makaronia ketsupilla ja leivän päällä. Ruokailu oli vain pakollinen nälän poisto. Kun sain eläkkeen päätin osstaa kunnollista savukinkkua ja juustoa sekä tuoretta leipää. Ai että maistui taivaalliselta. Mietin  että kuinka onnellisia ovatkaan ne ihmiset jotka pystyvät jatkuvasti ostamaan niitä ruokia, joista pitävät ja jotka maistuvat heidän suussaan hyviltä. Tunnustan haluavani syödä välillä kun pystyn hyvää ruokaa. 

En käsitä lainkaan, että ne jotka pystyvät syömään kunnolla ja hyvää niin tahallaan ketkuttelevat ja kikkailevat syödäkseen mahdollisimman vähän, halpaa ja pahaa ruokaa. Säästääkseen rahaa - niin mihin? Jos rahaa kuitenkin silti jäisi vielä säästöön. Maukas, riittävä ja monipuolinen ruoka on eräs tärkeä ja nautinnollinen puoli elämässä. Joku nauttii vapaaehtoisesta itsensä kiusaamisesta vain ylimääräisen rahan säästön takia, niin, miksi?

On olemassa sanonta toiset elää syödäkseen, toiset syö elääkseen. Minä kuulun jälkimmäisiin. Ruoka on minulle polttoainetta, asia jota on pakko hankkia nälän tyydyttämiseksi. Minulla kyse ei ole rahan säästämisestä johonkin muuhun tarkoitukseen. Lähinnä kyse on kai siitä, että en viitsi tuhlata yhtään ylimääräistä mihinkään sellaiseen asiaan, mikä ei tuota minulle iloa tai nautintoa. Ruokaa voisin verrata vaikka bensaan, sitä on pakko ostaa, että pääsen liikkumaan autolla. Mutta miksi ihmeessä en seuraisi bensan hintaa ja ostaisi sitä sieltä mistä milloinkin sitä halvimmalla saa.

Vierailija
16652/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes tiedä, miltä joku kallis ja erikoisen hyvä leikkele nyt edes maistuisi, eikä tosin kiinnostakaan. Olen aina maksanut siitä kalkkunaleikkeleestä max. 1,50€ enkä enempää rahaa suostuisikaan mihinkään turhaan ja epäterveellisen prosessoituun ruokaan laittamaankaan.

Minä olen siis juuri se, joka on tottunut vain syömään edullisimpia kasviksia ja tekemään ruokia itse. Halvin merkki ja kilohinta lähtee aina kaupasta mukaan. En ikimaailmassa ostele mitään tuoreita leipiä vaan leivon sitten itse tai ostan kaupasta sitä halvinta ruisleipää.

Näin kun on elänyt automaattisesti ja vapaasta tahdosta yli 40 vuotta, olematta kuitenkaan mitään vailla ja syömällä terveellisesti, voit uskoa että säästöä on tullut? Olen kiertänyt maapallon monta kertaa ja loikoillut vain rannalla vuosia ulkomailla. Tälläkin hetkellä työttömänä omasta tahdosta koska voin. Säästössä 150

Miksi kaikilla pitäisi olla elämässä päämääränä maata työttömänä rannalla jossain maapallon toisella puolen vuosikausia? Ei tämä todellakaan kaikkia kiinnosta, osa haluaa satsata esim. omaan perheeseen ja kotiin ja maistuvaan monipuoliseen ruokaan. 

16653/19114 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmat tuotteet ei aina ole niitä parhaimpia, eivätkä etenkään aina ole niitä omaan makuun sopivia. Joku mainitsi simpukkapastan, että ei sitä aina tarvitse syödä kun on kallista. No en syö usein vaikka saisin ilmaiseksi, simpukat ovat ällöjä. Ja etanat.

Mielummin sitten koittaisin vaikka sitä papaijaa pitsan päällä.

Mut simpukat ja etanat on niin harvoin tarjolla missään, niin ei mun tartte niitä varsinaisesti inhota. Viimeksi taisin syödä jotain simpukoita sisältävää merenelävä-wokkia Porvoossa (tietenkin Porvoossa!), se oli ihan siedettävää, kun oli tarpeeksi chiliä ja inkivääriä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16654/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin laskea minäkin. 4 viipaletta leipää 50 snt 2 munaa 40 s leikkeleitä 40s ja tomaatti + kurkku 40 s puuro 10 s tofu 20 s tässä aamu ja iltapalani Eli 2 €  syön nämä joka päivä ja lisänä on mustikoita itse kerättyinä n 20g puurossa.

Syön vain 1 lämpöisen aterian joka on usein 1-2€ ja joskus saimmekin kk ruokakuluiksi 150€/ hlö eli 5€ per päivä.

Mutta nyt tuntuu menevän reilusti enemmän, kun kauppalaskuja ynnää. Toki on isot kotivarat ja 4 kylmäkonetta joten ostan isoja eriä pakastimeen tarjouksista. Tämä on minulle harrastus, rahaa jää kuukausittain vähän sijoituksiinkin. En jaksa laskea joka kuitista pois kissan tarpeet ja yms muut ostetut, kun pitäisi koko vuosi laskea.

Tässä kokkailujani ja hintoja aterioille https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…

Vierailija
16655/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'On olemassa sanonta toiset elää syödäkseen, toiset syö elääkseen. Minä kuulun jälkimmäisiin. Ruoka on minulle polttoainetta, asia jota on pakko hankkia nälän tyydyttämiseksi. Minulla kyse ei ole rahan säästämisestä johonkin muuhun tarkoitukseen. Lähinnä kyse on kai siitä, että en viitsi tuhlata yhtään ylimääräistä mihinkään sellaiseen asiaan, mikä ei tuota minulle iloa tai nautintoa. Ruokaa voisin verrata vaikka bensaan, sitä on pakko ostaa, että pääsen liikkumaan autolla. Mutta miksi ihmeessä en seuraisi bensan hintaa ja ostaisi sitä sieltä mistä milloinkin sitä halvimmalla saa.'

Jos ihmisellä makuaisti toimii, niin kyllä silloin se mitä suuhunsa laittaa voi tuottaa sekä iloa että nautintoa. Tai olla tylsää, mautonta jopa pahaa. Ranskalainen illallinen/Babetten pidot on hyvä elokuva ruuasta.

Vierailija
16656/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh olen 156,5 cm ja painan n. 40-42 kg ja trvin tosi paljon ruokaa... En pärjäisi tuolla summalla..

Vierailija
16657/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin ruoka on vain ruokaa. Joillekkin se merkitsee myös, että ruokailusta nauttii. Kyllähän on ihan normaalia syödä erilaisia ruokia ja eri makuisia tuotteita. Jos ostaa jokaikinen kerta perusedamia tai perushalvinta leikkelettä luulisi niihin kyllästyvän. Kyllähän nekin taas maistuvat kun välillä on jotain muuta. 

Itse en taas voi ymmärtää, että miksei siitä halvimmasta leikkelettä voi nauttia yhtä lailla kuin jostain kalliimmasta. Kun kokonaan ilmankin sitä pärjäisi. No, olen kasvanut pula-ajalla syntyneen mummoni kanssa ja arvostan kaikkea ruokaa. Ja ei, ei kyllästytä ne samat pahemman makuisen halpis ruoat. Ihan jokaisesta ruoasta nautin vaikka en olisi aasialaistyyppistä suosikkimakuani tehnytkään sillä viikolla. 

Vierailija
16658/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en taas voi ymmärtää, että miksei siitä halvimmasta leikkelettä voi nauttia yhtä lailla kuin jostain kalliimmasta. Kun kokonaan ilmankin sitä pärjäisi. No, olen kasvanut pula-ajalla syntyneen mummoni kanssa ja arvostan kaikkea ruokaa. Ja ei, ei kyllästytä ne samat pahemman makuisen halpis ruoat. Ihan jokaisesta ruoasta nautin vaikka en olisi aasialaistyyppistä suosikkimakuani tehnytkään sillä viikolla. 

Ei se nauttiminen ole kiinni hinnasta vaan mausta. Jos leikkeleistä puhutaan niin ainakin itse jätän sen leikkeleen mieluummin pois kokonaan kuin söisin pahan makuista.

Vierailija
16659/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kun on elänyt automaattisesti ja vapaasta tahdosta yli 40 vuotta, olematta kuitenkaan mitään vailla ja syömällä terveellisesti, voit uskoa että säästöä on tullut? Olen kiertänyt maapallon monta kertaa ja loikoillut vain rannalla vuosia ulkomailla. Tälläkin hetkellä työttömänä omasta tahdosta koska voin. Säästössä 150

Et ole ehkä sijoittamisesta kuullut? Itse olen saanut paljon enemmän säästöihin, mutta tuossa esimerkissäsi 150k laskit vain 9 vuotta, mutta tyyppi kertoi olevansa jotain 40-vuotias. Ei sinulla taida olla luetun ymmärtäminen kohdallaan kun puhui elämänsä aikana saanut säästöön, eikä työvuosiensa aikana. On varmasti ehtinyt jo reissuillaan tuhlaamaan toki suuren osan säästöistään. Mutta itse aloin säästämään ihan 11-vuotiaana ensimmäisestä palkastani. Eli kyllä sitä voi säästää jo vaikka opiskelijana ja muulloinkin. Kaikki ei todellakaan elä kädestä suuhun.

Vierailija
16660/19114 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kun on elänyt automaattisesti ja vapaasta tahdosta yli 40 vuotta, olematta kuitenkaan mitään vailla ja syömällä terveellisesti, voit uskoa että säästöä on tullut? Olen kiertänyt maapallon monta kertaa ja loikoillut vain rannalla vuosia ulkomailla. Tälläkin hetkellä työttö

Ei kait kukaan puhunut, että kaikkien pitäisi säästää samoihin asioihin tai elää samalla lailla. Joku kertoi itse haluavansa maata rannalla ulkomailla työttömänä. Itse ostin veneen ja nyt toki lähdössä Japanissa ja Etelä-Koreassa käymään ystävän kanssa 3 viikoksi. Mutta joku haluaa vaan kaikilla tuloilla ostaa ruokaa kotiinsa perheelleen, eikä tehdä muuta. Ihan ok kait sekin. Mutta siinä tapauksessa miten syöt 100€/kk -ketju on väärä juuri sinulle jos tarkoituksena ei ole niin edes yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä