Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19114)

16581/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jotkut toimeentulotuella olevat saa tukea myös lääkkeisiin?

Hitsit kun noi harrastukset häirittee pahasti tätä mun pääasiallista ajankulua. Tässä on ollut 12 tunnin ja 13 tunnin päiviä, ja huomennakin menee pitkäksi, vaikka on vapunaatto. Tai ehkä just sen takia. Olisi pitänyt ottaa perjantaiksi lomaa, etenkin harrastuksista, niin voisi edes tehdä pitkän kaavan mukaan ruokaa muutamana päivänä.

Toinen simasatsi käymässä, sen hinta on noin 0,50€/4,5 litraa. Mitä nyt puoli kiloa valkoista sokeria maksaa, ja ripaus kuivahiivaa. Munkkeja leivon huomenna illalla, jos ei mene kovin myöhäiseksi töiden ja harrastusten puolesta. En ole vielä kysellyt, mitä nuorisojaosto haluaa vappusyötäväksi, olisko lammasta vai kanaa. Nakeista noi ei oikein perusta, ja perunasalaattikin pitää olla mun tekemää.

Tänään oli sivistyneesti brittiläisittäin ruokana grilled cheese. Eiköhän se jäänyt alle 0,50€ per nuppi.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16582/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä VIP simapullo 2,80. Ostin, maistoin, ei yhtä hyvää kuin kotisima. Ehkä ne rusinat puuttuivat mausta.

-50% tuotteina milbona kermajuustoviipaleet 2,08 ja saarioisten pippurikanasiivut 1,85

k-kaupan -30% alesta mehutiivistepulloja 1/8 sekoituksella pari kpl 1,60 kpl (niin ei tarvii mitään simaa oikeasti enää, mutta ostinpa silti)

pari litraa maitoa 2x0,69 s-market, Tokmannilta kiviuuni valmispizzapohjat 2 kpl pakkauksessa 2x1,56 kpl, muromysliä 250g pussi 3x 0,60, papaijapalat tölkissä 2x0,99/tlk, 1 kg jättipakkaus kaakaomuroja Nesquick 3,50

Ei siis paljon mitään oikeaa syömistä taaskaan, mutta luultavasti silti viikko taas pärjätään näillä, kun lisätään pari aiemmin ostettua nötköttipurkkia/juusto/pippurikanasiivut pizzapohjien päälle (ehkä papaijaakin vois kokeilla ananaksen sijaan) ja muutama kananmunakin on vielä kennossa ja leipää pari pussillista syömättä.

Ja mainittakoon, että tätä ennen on juuri syöty 3 päivää -60% hyllystä napattuja valmissalaatteja + leipää, joten nyt mennään taas herkkulinjalle.

Kuukaudessa taisi mennä hieman päälle 39 000 egee ruokiin tai sitten mun laskutoimitukset meni väärin :D

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16583/19114 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joo, tärkeä alennus, nuo edellisessä viestissäni mainitsemani kaakaomurot oli kilohinnassa paljon kalliimpia esmes Lidlin hyllyssä ja pienempi pakkaus ja korkeampi hinta. Nyt lautaselle aamiaiseksi ja jos ovat hyviä, niin haen vielä toisenkin paketin.

Tänään tiedossa matkailua! No ei nyt ihan Balille saakka papaijoja syömään vaan työn merkeissä, jopa ihan naapurikuntaan! Siellä on jopa liikennevalot, osaankohan ajaa?! Yo-lakki pitäis jostain laatikosta vielä etsiä, että olisivat sen kylän juntit kateellisia, kun rikas ja koulutettu hopeakettu ajaa kylillä ;D

Iloista vappua!

-winner-

16584/19114 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut joo, tärkeä alennus, nuo edellisessä viestissäni mainitsemani kaakaomurot oli kilohinnassa paljon kalliimpia esmes Lidlin hyllyssä ja pienempi pakkaus ja korkeampi hinta. Nyt lautaselle aamiaiseksi ja jos ovat hyviä, niin haen vielä toisenkin paketin.

Tänään tiedossa matkailua! No ei nyt ihan Balille saakka papaijoja syömään vaan työn merkeissä, jopa ihan naapurikuntaan! Siellä on jopa liikennevalot, osaankohan ajaa?! Yo-lakki pitäis jostain laatikosta vielä etsiä, että olisivat sen kylän juntit kateellisia, kun rikas ja koulutettu hopeakettu ajaa kylillä ;D

Iloista vappua!

-winner-

Sulla ei sentään tupsulakkia ole? Anoin juuri perjantain vapaaksi, jotta voin rauhassa ryypätä (raparperisimaa) ja rällätä. Vietän vappuni maisemissa, joissa ei ole sen kummemmin liikennevaloja kuin kaistamerkintöjäkään. Kuten yleensäkin kaikki ei-työpäivät.

Lasken vielä jossain vaiheessa vapun ruokakustannukset (sima mukaanluettuna), suunnitelmissa on siis leipoa munkkeja ja tehdä perunasalaattia.

Vierailija
16585/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiksista löytyy hyvää kamaa ilmaiseksi  meillä jätetään roskiksen ulkopuolelle hyvä tavara otettavaksi. Leipäjonoista haen ruuat ja kela maksaa vuokran ja lääkkeet. Sätkät kerään kadulta ja puran ne teen niistä uudet purut ja filtterit käytän uudelleen. Ainoastaan sätkäpaperin ostan ja välillä ilolientä. Siinä mun menot.

Eikö köyhien tartte maksaa mitään lääkkeistä? Itsekin köyhä 48v. Ja olen vain pelännyt, ettei tulisi mitään sairauksia koska luulin, että lääkkeet voivat maksaa jotain. En siis ole ikinä tarvinnut mitään lääkettä, niin en tiennyt että ne voi olla myös ilmasia. Leipäjonosta joo tiedän että saa paljon kaikkia herkkuja ja lihaa myös, leivän lisäksi ilmaiseksi.

Toimeentulotuesta maksetaan reseptilääkkeet eli niistä ei silloin tarvitse makssa mitään.

Vierailija
16586/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo lääkkeitä eli niistä ei kuluja. Jouluna lahjaksi saaneen viinin avasin äsken, ei ole ollenkaan hyvää. Sen kanssa söin aamupuuron jämistä tehtyjä lettuja, ne olivat hyvää siirapin kanssa! Illalla teen kasvis-pyttipannua kananmunalla. Ilman viiniä niin päivän ruokakulut 1€ luokkaa. En tiedä mitä viini maksoi, mutta se jää jääkaappiin jos joku kyläiliköistä sen haluaisi juoda, muuten heitän roskiin parin päivän päästä. Huomenna alan myös tyhjentämään pakastinta, siellä vielä viime syksyn omenoita, mustikoita ja sieniä. Pitkästä aikaa voisin ostaa jauhelihaa tai kanaa jos löytyisi tarjouksesta. Ja tottakai tiedän, että Lidlistä saa jauhelihan 300g 1,69€ mutta höttöruoasta se on mielestäni liikaa. Kaura on terveellisempää. Mutta viikon päästä tulee kylään eräs kouluajan ystäväni lapsensa kanssa, niin heille joisi tarjota makaronilaatikkoa ja sitruunavettä.

Vierailija
16587/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltä just tulin. Viikon olin ja 2kg perunoita meni 2€, kaurahiutalepaketti 1€, margariini 0,37€, ruisleipä paketti 1,15€, porkkana 2kg 2€, maito 2 purkkia 1,50€ ja makaronipussi 0,43€.

Mökillä toki vanha pakastin ja siellä oli vielä marjoja ja sieniä ja jotain leipää yms. jotka sinne jätin ja joku suolainen piirakka sekä banaania ja muuta. Joka päivä kävin kalassa ja sain syötyä kalaa ihan ähkyyn asti, muutaman kalan laitoin myös pakkaseen.

Alle 1€ päivä, mutta tuohon ei ole laskettu sähkön hintaa. Sitä siis tarvitsen pakastimeen. Ruoat grillaan ulkokodassa ihan omista ilmaisista puista.

Onko nää valittajat täällä jotain alkoholisteja pitsan syöjiä vai mikä mättää? Suomalaiset ovat 8. Kerran maailman onnellisin kansa ja se johtuu meidän luonnosta ja puhtaista luonnon antimista kuten perunasta, kalasta, omenista ja marjoista.

Vierailija
16588/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloista vappua!

-winner-

Mä tulin just just työmatkalta Japanista. Hyvää vappua myös sinne! -eri

Vierailija
16589/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu jos haluaa. Jos haluaa syödä kalliita juttuja niin ei tietenkään onnistu. Mutta niinhän se on elämässäkin, laiskat ei pärjää jos haluaa vain helpolla kaikkea. Saahan sitä kaupasta vaikka 2,5€ maksavan smoothien jonka kulauttaa janoonsa vaikka olisi voinut juoda ihan vaan hanavettä. Jotkut tosin perustelee sitä, että koska mukamas terveellistä ja samaan aikaan peilistä kattoo pullea ihminen. Ei oo kovin normaalia käytöstä, mutta kaikki taplaa tyylillään. Kasvatuksessa on eroja. Vanhempia ei voi syyttää kaikesta.

Vierailija
16590/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta saa kyllä ihan maksaa mun verenpaine ja diabetes-lääkkeet :D Syön mitä huvittaa :D Jos se jota kuta ärsyttää niin yhyy ja voi voi :D

16591/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappubrunssi syöty ja aika katsoa huhtikuun ruokamemenot. Huhtikuu meni superhienosti. Ei ainuttakaan valmisruokaa. Matalaa lukua selittää tietysti pakastimen antimet. Ainakn kalaa, kanaa ja jauhelihaa ammensin sieltä. Vielä riittää raaka-aineta pakastimessa, aiankin yksi lohifilee, puolisen kiloa kanaa ja kilo jauhelihaa sekä yksi kokolihapaisti mutta täytyyhän pakastintakin jossain vaiheessa täyttää. Valmiita ruoka-anoksia siellä on ehkä vajaa kymmenen.

Kotiruoka, huhtikuu 70,19. Ravintola-aterioita seitsemän.

Kotiruoka, maaliskuu 143,36. Ravintola-aterioita seitsemän.

Kotiruoka, helmikuu 133,16. Ravintola-aterioita kolme.

Kotiruoka, tammikuu 160,08. Ravintola-aterioita yksi.

Säästötavoite on ylittynyt mukavasti mikä on hyvä sillä jos itseäni yhtään tunnen, kesällä repeää taas mutta onpahan otettavaa ja luultavasti vuoden säästötavoite tulee täyteen.

Hauskaa vappua!

Kampin Pimu

Vierailija
16592/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla jo heisimato tai muita loisia?

Vierailija
16593/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla jo heisimato tai muita loisia?

En ole kirjoittaja ja ihan työtön olen, mutta olen käynyt Japanissa 4 kertaa, eikä ikinä ole mitään tauteja tai matoja ollut. En sitten tiedä, että onko tuo mato joku uusi trendi kuten korona? Viime Japanin matkasta meinaan jo 1,5 vuotta.

Vierailija
16594/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa haukkua, mutta syötän lapselle oikeasti lähinnä pastaa, perunaa, porkkanaa ja eineslihapullia :D Maksaa oikeesti annos 0,40€. Ja 2 kertaa päivässä niin 0,80€ ja lisäks toki kaurapuuroa ja halvinta leipää 0,05-20€ :) Ei kaikkien tartte olla täällä täydellisiä ja laittaa rahaa 4€ per päivä ruokaan. Ja ennen kuin joku alkaa huutamaan, niin terveitä ja urheilullisia ollaan :D Välillä käydään leipäjonosssa kun osuu sopivasti harrastuksen yhteydessä siihen matkalle ja oma sisko töissä huoltoasemalla niin siellä käydään välillä lounasajalla syömässä ilmaiseksi :) Ja toki koulussa ja kavereillaan saa myös ruokaa. Jonkun mielestä tää vois olla nuukailua, koska rahasta ei meillä ole pulaa, mutta oikeesti parempi kun ei syö suolaa tai rasvaa liikaa. Jos itse koittaa jotain ruokaa tehdä, niin sinne pitäisi laittaa kamalasti suolaa ja mausteita että maistuisi joltakin. Huoltsikan ruoat monesti myös liian suolaisia ja siellä lähinnä salaattia syödään. Eineslihapullaa keitetään vedessä samalla perunan tai pastan kanssa ja kaadetaan vesi pois. Ei käytetä mitään ketsuppeja. Porkkanan lisäksi kurkkua ja kuiva herneitä ostetaan. Hernekeitto siis tehdään itse koska ne säilykkeet on aivan liian suolaisia. Oikeesti kuka syö hernaria 100g jossa suolaa 1g? Jos söisit päivän aikana 500g valmis hernaria et voisi syödä enää muuta, missä suolaa esim. Leipää.ja tietenkin myös eines lihapullissa on suolaa tuo 1g mutta 360g pussissa on 25 pyörykkää, ja niitä syödään molemmat kerralla 4-7 kpl niin riittää se 1€ pussi hyvin 2 ruokakerralle kahdelle ja suolaa tulee per annos noin 0,70g eli voi vielä syödä leipää ja puuroa ja kasviksia kun suolan raja on max 5g päivässä.

Vierailija
16595/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloista vappua!

-winner-

Syödäänkö Balilla papaijoita vai mistä tämä tieto? Kävin siellä häämatkalla mutta eipä tarjottu 5-tähden hotellissa kertaakaan papaijaa. Jossain Thaimaassa ehkä olen syönyt papaijaa tai jossain tuoremehussa. Prismasta myös ostin jouluna papaijan, maksoi 2€. Söitkö Tukholmassa sitten vain lihapullia?

Vierailija
16596/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vappubrunssi syöty ja aika katsoa huhtikuun ruokamemenot. Huhtikuu meni superhienosti. Ei ainuttakaan valmisruokaa. Matalaa lukua selittää tietysti pakastimen antimet. Ainakn kalaa, kanaa ja jauhelihaa ammensin sieltä. Vielä riittää raaka-aineta pakastimessa, aiankin yksi lohifilee, puolisen kiloa kanaa ja kilo jauhelihaa sekä yksi kokolihapaisti mutta täytyyhän pakastintakin jossain vaiheessa täyttää. Valmiita ruoka-anoksia siellä on ehkä vajaa kymmenen.

Kotiruoka, huhtikuu 70,19. Ravintola-aterioita seitsemän.

Kotiruoka, maaliskuu 143,36. Ravintola-aterioita seitsemän.

Kotiruoka, helmikuu 133,16. Ravintola-aterioita kolme.

Kotiruoka, tammikuu 160,08. Ravintola-aterioita yksi.

Säästötavoite on ylittynyt mukavasti mikä on hyvä sillä jos itseäni yhtään tunnen, kesällä repeää taas mutta onpahan otettavaa ja luultavasti vuoden säästötavoite tulee täyteen.

Hauskaa vappua!

Joudutko maksamaan itse ravintola-annoksesi? 7 kertaa kuukaudessa on lähes joka viikko ja yksi kerta maksaa helposti 40-200€ joten ilmankos pääsee halvalla kaupassa kun syö vaan ulkona.

Tosin itselläni puolison kanssa niin mies maksaa ravintolat, käydään siis joka päivä kun varsinaista keittiötä meillä ei ole koska mies ei halua, ja itse maksat meidän muut ruoat eli leivät ja satunnaisen puuron. mies ostaa juomat. Lapsia ei ole eli vaippoihin ei mene kaupassa rahaa. Eikä mihinkään koiran ruokiin tai eläinlääkärimaksuihin.

16597/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on syöty munkkeja ja leipää, oikein hiilihydraattipläjäyspäivä. Vapaaehtoistyön kautta sain toissapäivänä leivottua hapanjuurilimppua (oli menossa hevosille), jaossa oli eilisiä. Noi toissapäiväiset ei kuulemma kelpaa jaossa. Jaa.

Samalla sain rasiallisen silmusalaattia (josta pidän) ja paprikaa ja tomaatteja sekä rasiallisen herkkusieniä.

Halkaisen nuo limput ja sitten viipaloin ne puolikkaat, ja vasta sitten laitan pakastimeen. On helpompaa sitten ottaa pakastimesta tarvittava määrä. Yksi on kohta syötykin, viipaloin sen joku aika sitten ostamani savulampaan leivänpäällisiksi ja paistoin niitä punalaputettuja kananmunia.

Omat syömiseni tänään:

Aamupalalla ruispala+keittokinkkuviipaleet ja kurkkuviipaleita, teetä, 1 munkki, noin 0,50€.

1 ilmainen banaani. 1 ilmainen munkki.

Lounas leipää majoneesilla ja silmusalaatilla, toinen munkki. Noin 0,30€.

Illallinen: 2 munkkia ennen illallista, kaksi täytettyä leipää (savulammasta, silmusalaattia) noin 1€.

Lisäksi olen juonut kolme isoa lasillista simaa, noin 5 senttiä.

Alle kahden euron päivä. Paljon sokeria. Näillä mennään tänään.

16598/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, joten näin: "Joudutko maksamaan itse ravintola-annoksesi? 7 kertaa kuukaudessa on lähes joka viikko ja yksi kerta maksaa helposti 40-200€ joten ilmankos pääsee halvalla kaupassa kun syö vaan ulkona."

Kyllä, maksan kaiken itse. Olen laittanut näihin raportteihin vain ulkonasyömiskerrat koska mielestäni se kertoo enemmän kuin rahamäärä. Yksi ateria on yksi ateria, maksoipa se - kuten sanoit - 40-200 euroa.

Kyllä muuten tulisi nälkä 27 päivänä kuukaudessa ja seitsemänä päivänä aamuin illoin jos yhdellä ravintola-aterialla aikoisi pärjätä. Sitä voi miettiä (mä kyllä mietin) paljonko ne seitsemän ateriaa maksaa kotiruokana mutta sanoisin, että ei niiin paljon, että voisi sanoa "ilmankos pääsee halvalla kun syö vaan ulkona".

Yksi tavoitteistani onkin vähentää ulkona syömmistä. Tänä vuonna ensimmäisen neljän kuukauden aikana siis:

Vuonna 2025 tammi-huhtikuu ravintolaruoka 18 ateriaa 304,00 euroa

Vuonna 2024 ravintolaruoka 70 ateriaa 988,00 euroa

Vuonna 2023 ravintolaruoka 79 ateriaa 1.024,50 euroa

Vuonna 2022 ravintolaruoka 103 ateriaa1.115,80 euroa

Kampin Pimu

Vierailija
16599/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, prkl, se sama Lidlin Vip sima oli tänään melkein euron halvempi :DDDD

-winner-

Vierailija
16600/19114 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös toisen kilon kaakaomuroja 3,50. Kyllä nyt napa paukkuu. 

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi