Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19114)
Mä olen järkännyt ihan juhlia, joihin pääsymaksu 20€ sis. ruoan. Omat juomat mukaan. Usein teemana esimerkiksi sinkut tai homoseksuaalit, ja kokoontumispaikka saa tietoonsa vasta maksettuaan pääsymaksun. Kokoontuminen siis usein puistossa tai rannalla, jonne pääsee helposti.
Kerran ruokana oli pastasalaatti. Kerran oli voileipiä. Yhtenä kertaa sipsit ja popparit. Patonki ja tuorejuusto myös hyvä.
Arvatenkin jään hyvin voitolle ja on varaa syödä pihviä ja mäkkiruokaa.
Jaa'a. Kaikenlaisia juhlijoita sitä kevät herättelee esiin.
Olen tehnyt pihalla hommia tulevaa kasvukautta varten. Mustaviinimarjapuskat on harvennettu, se meni vähän myöhäiseksi, mutta aina ei voi voittaa. Omat raparperini pikkasen kurkkaavat jo maasta, mutta naapurin raparpereissa on jo 10cm varretkin! Niillä on tosi lämmin suojaisa paikka kasvaa. Valkosipulini ovat selvinneet talvesta hyvin, ja taas niitä näköjään kasvaa ihan missä sattuu. Kohta voin alkaa napsia valkosipulinlehtiä ruokiin mausteeksi, nyt en raaski vielä.
Maitohorsmat eivät oikein ole vielä lähteneet kasvamaan. Odottelen myös toisen naapurin pihan japanintattaren versoja, ne ovat kuulemma syötäviä! Lupasin myrkyttää sen puskan tänä kesänä kertaalleen, joten sieltä ei ole tiedossa kuin yksi sato, ennen sitä myrkyttämistä. Pakkohan se on kuitenkin testata!
Tänään pitäisi laittaa simasatsi tulemaan, juuri ja juuri ehtii vapunpäiväksi, jos huomenna pullotan. Tuo raparperisima on ollut oikein mukavaa vaihtelua ruokajuomaksi veden tilalle.
Tänään oli laiskan päivän ruoka, eiliseltä jäi yli paistettuja kanansuikaleita ja toissapäivänä tein tupla-annoksen nuudeleita, että sain ylimääräisiä jääkaappiin. Pilkoin pannulle kaalia ja munakoisoa, ja pakastimesta otin pari kourallista valkosipulin itusilmuja pieneksi silputtuina, sekä paprikasuikaleita. Paistoin kasvikset öljyssä ja mausteissa, kaadoin sekaan kanat ja lopulta ne nuudelit, maustoin lisää teriyakikastikkeella (itselleni tein pienen pannullisen pelkkiä kasviksia samoilla mausteilla ja haudutin pienen kulhollisen täysjyvänuudeleita, että ne jämänuudelit riittivät muille paremmin). Kaksi lautasellista näyttivät syövän, että ihan kelvollista oli? Itselleni paistoin munakokkelin yhdestä kananmunasta valkuaislisäkkeeksi siihen ruuan sekaan.
Mitähän tuosta tulisi hinnaksi, 3€ kanat, 1€ nuudelit, 0,50€ mausteet ja öljy, 1€ kasvikset, 0,17€ kananmuna. Alle kuudella eurolla viidelle hengelle iso ateria. Jos vielä laskee mukaan lisäkkeet (ketsuppi, sima, chilikastike) niin maksimissaan 1,50€/hlö.
Aamupala on ollut näköjään paahtoleipää, itse söin Pägenin hönö-leipäsiä raparperihillolla. Ne on joko ilmaisia tai -50% ostoksia, eli maksimissaan 0,10€/kpl. Aamupalan hinta jäi alle 0,50€.
Nyt on maha täysi ja voisi vaikka ottaa päiväunet....
Kiusa se on pienikin kiusa
Taitaa tää mies syödä jääkaapista vanukkaita, eikä niitä kenellekään lapselle jää, prkl!
8 kpl Paula-vanukkaita mansikka-suklaa -50% 2,30e
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tää mies syödä jääkaapista vanukkaita, eikä niitä kenellekään lapselle jää, prkl!
-winner-
Kai sentään hyydekakunkin kävit rääpimässä yön pimeinä tunteina?
Ai niin, Skeltä pitikin kysymäni raparperisimasta, että joko raparperia saa. No ei sitten vissiin ihan vielä. Pakastimeenko olet sitä jemmannut?
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Mä olen järkännyt ihan juhlia, joihin pääsymaksu 20€ sis. ruoan. Omat juomat mukaan. Usein teemana esimerkiksi sinkut tai homoseksuaalit, ja kokoontumispaikka saa tietoonsa vasta maksettuaan pääsymaksun. Kokoontuminen siis usein puistossa tai rannalla, jonne pääsee helposti.
Kerran ruokana oli pastasalaatti. Kerran oli voileipiä. Yhtenä kertaa sipsit ja popparit. Patonki ja tuorejuusto myös hyvä.
Laitat ystäväsi ja tuttavasi tienaamaan sulle? Myyt seuraa?
Kampin Pimu kirjoitti:
Ai niin, Skeltä pitikin kysymäni raparperisimasta, että joko raparperia saa. No ei sitten vissiin ihan vielä. Pakastimeenko olet sitä jemmannut?
Juu, pakastetusta raparperista tein ton satsin. Naapurin raparperit on varmaan riittävän isoja parin viikon päästä 😁
Vähän vuodesta riippuu paljonko sitä raparperia päätyy pakastimeen, viime keväänä/kesänä vähän vähemmän, joskus olen kymmenen kiloa laittanut. Jos oikeinolen oman elämäni martta - tuulella, niin olen pilkkonut erikseen punaisimpia varsia, niistä tulee nätin väristä mehua, kiisseliä tai vaikka sitten simaa.
(ja jos joku ei muista, niin minulla on käytössä kolme pakastinta, joten se kymmenen kiloa raparperia ei ole kovin kummoinen saavutus)
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Halvemmaksi tulee tehdä iso kattilallinen kiisseliä. Sitä voi sitten mies syödä muiden tapaan omiin aikoihinsa. Ei meillä jogurttikastike syödä mistään pikku muovirasioista. 1kg jogurtti, ja siitä voi lorauttaa vähän puuronsa joukkoon tai ottaa vaikka sellaisenaan iltapalalla leivän kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Halvemmaksi tulee tehdä iso kattilallinen kiisseliä. Sitä voi sitten mies syödä muiden tapaan omiin aikoihinsa. Ei meillä jogurttikastike syödä mistään pikku muovirasioista. 1kg jogurtti, ja siitä voi lorauttaa vähän puuronsa joukkoon tai ottaa vaikka sellaisenaan iltapalalla leivän kera.
Katsos kun Vauvan keskustelupalstaperinne mahdollistaa miehelle vain vanukkaiden oston kaupasta ja niiden syömisen jääkaapista lasten nenän edestä. Kiisseliketjua ei ole missään.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin järjestänyt maksullisia tapahtumia, että kaipa siinä jonkinlaista seuraa sitten myydään. Toisaalta ei ketään ole pakotettu osallistumaan, hyvin voi jäädä myös kotiin katsomaan vaikka televisiota. Itse olen tapahtumia mainostanut ihan Facebookissa, eli paikalle on tullut myös minulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Viimeksi teemana oli kirppis-myynti ja paikalla myynnissä erikseen mehua ja kakkua. T. Eri
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Joku oli syönyt kaikki vasut tyhiiksi :(
-winner-
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Joku oli syönyt kaikki vasut tyhiiksi :(
-winner-
tyhjiksi... outo auto correct, VAIKKA NÄPPIKSELLÄ KIRJOITAN ILMAN APUJA ja SILMÄLASITKIN ON JOSSAIN JA ISOJA KIRJAIMIA KÄYTÄN VARMUUDEN VUOKSI, enkä varmana kirjoitusvirheitä tee! TAI HUUDA!
Vissiin täytyy mennä syömään jotain kaviaaria tai hanhenmaksapalleroita, kun tuli tuo hallituksen ylimääräinen tulonlisäys meille suurituloisille. NÄLÄKÄ on niin, että näköä haittaa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin järjestänyt maksullisia tapahtumia, että kaipa siinä jonkinlaista seuraa sitten myydään. Toisaalta ei ketään ole pakotettu osallistumaan, hyvin voi jäädä myös kotiin katsomaan vaikka televisiota.
Joo, jos saisin "kutsun", että osta omat juomas ja maksa mulle parikymppiä niin saat tulla puistoon juopottelemaan 😁 Ehkä jäis menemättä.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin järjestänyt maksullisia tapahtumia, että kaipa siinä jonkinlaista seuraa sitten myydään. Toisaalta ei ketään ole pakotettu osallistumaan, hyvin voi
Joo, jos saisin "kutsun", että osta omat juomas ja maksa mulle parikymppiä niin saat tulla puistoon juopottelemaan 😁 Ehkä jäis menemättä.
Istumapaikasta penkillä täytyy katsos maksaa puiston vakioistujille, että menevät pois hetkeksi. Ja siitä, että joku järjestäjä on ensin haravoinut neulat, lasinsirut ja nuuskajämät ja koiranjätökset nurmikolta...
Ja jonnekin Mannerheimintielle on ihan toivotonta yrittää järjestää hummus-piknikkiä keskelle katua, kun sinne on on parin kk buukkaukset tällekin kesälle...
-winner-
Johan kohta tamperelaiset rikkaat hehkuttavat -20% Alkon tuotteista vappusimoinaan?
Ei se ole häpeä olla tamperelainen, eikä sattuma, että kampanja alkoi just Tampereelta, eihän?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 50€ menee pikakahviin ja kauramaitoon ja alkoholiin. Mutta myönnettäköön, että jeesaan kaveria joka päivä 1h ennen lounasaikaa laittamaan astiat valmiiksi ja pöydät ja täytän vesikannut yms. Ja ystävän eleenä saan syödä buffasta joka päivä niin paljon kun haluan, ja meneehän sitä aina 2-3 lautasellista ruokaa kerralla ja ähky olo loppupäivän eli kotona ei enää tartte syödä. Ansiosidonnaisesta saan 900€ säästöön eli sinänsä en tarvitsisi edes tuota ilmaista ruokaa, mutta ihana nähdä kavereita joka aamupäivä, saada kävelyt ja päästä valmiiseen pöytään ja tuleepahan ainakin kasviksia syötyä se 500g. Valitsen siis aina kasviksia ja salaattia 1,5 lautasellista ja sen lisäksi kanaa tai kalaa puoli lautasellista. Sekä tuore leipä ja vähän lohkoperunoita tai riisiä. Pastasta en tykkää. Jälkkäriksi hedelmiä. Monesti kaveri myös yrittää puputtaa minulle ruokaa myös kotiin jos on jäänyt eiliseltä yli, mutta mitä mä nii
Tulit siis kertomaan syöväsi ilmaiseksi. No, säästövinkkihän tuokin
Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Johan kohta tamperelaiset rikkaat hehkuttavat -20% Alkon tuotteista vappusimoinaan?
Ei se ole häpeä olla tamperelainen, eikä sattuma, että kampanja alkoi just Tampereelta, eihän?
-winner-
Mä olen kyllä aikaisemminkin löytänyt Alkosta alelaputettuja tuotteita! Olivat jotain poistuvaa valikoimaa, ja tietenkin punaviinejä, joten ei tarvinnut ostaa. Kuohuviintä olisin voinutkin katsella, että olisiko ollut jotain sopivan makeaa alennettuna. Ja muistaakseni jonkun kerran oli punalaputettuna lonkeroa ihan päiväyksen takia.
Tuo nyt oli aikana ennen koronaa, joten miesmuisti on jo mennyt.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Mä olen kyllä aikaisemminkin löytänyt Alkosta alelaputettuja tuotteita! Olivat jotain poistuvaa valikoimaa, ja tietenkin punaviinejä, joten ei tarvinnut ostaa. Kuohuviintä olisin voinutkin katsella, että olisiko ollut jotain sopivan makeaa alennettuna. Ja muistaakseni jonkun kerran oli punalaputettuna lonkeroa ihan päiväyksen takia.
Tuo nyt oli aikana ennen koronaa, joten miesmuisti on jo mennyt.
Haa, nyt muistinkin että mäkin olen nähnyt Alkossa aletuotteita. Glögit oli keväämmällä alennettu. Ihan tämä vuonna ja muistini mukaan olen ennenkin nähnyt.
Kampin Pimu
Kannattaa järkkää häät! Me tehtiin ite piirakat ja lisäks popparia, kahvia, mehua, vettä ja voileipiä. Ainiin ja kuivakakun ja keksejä. Hinta kaikkinensa noin 40€ ja saatiin rahaa 2800€ :) Juhlat ihan kotosalla päiväsaikaan niin ei mitään karaokeja tai esiintyjiä tarvinnut hoitaa. Yls sukulainen tosin lauloi kohtansa kanssa pienen serenadin kaikille:) Vessapaperia ja kertiksiä käytiin kyllä hakee mutta oisko ne maksanut 10€ ja jäi paljon yli. Seuraavaksi sitten jotkut synttärit mutta eka käydään jossain äkkimatkalla etelässä ja ostetaan pari uutta pleikkapeliä. Seuraavien juhlien jälkeen ajateltiin ostaa golf-kurssit ja välineet + kylpyläloma Tallinnaan.