Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19114)

Vierailija
16561/19114 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kallista sima lähikaupassa. Halvin melkein neljä euroa. Mutta ostin silti.

Vierailija
16562/19114 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan sima n.5€/pullo ja siihen 5-6kpl isoja munkkeja 2,5€/kpl niin 20€ helposti niihin. Ja vielä nakit, perunasalaatit, sillit, piirakat ja leivät. Vapun juhliin. Budjetti ylittyy nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16563/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupan sima n.5€/pullo ja siihen 5-6kpl isoja munkkeja 2,5€/kpl niin 20€ helposti niihin. Ja vielä nakit, perunasalaatit, sillit, piirakat ja leivät. Vapun juhliin. Budjetti ylittyy nopeasti.

Itsetehty sima 2€/5l ja 3€ 25 itsetehtyä munkkia. Itseleivotut sämpylät, juustopiirakka ja itsetehty perunasalaatti toisen vitosen. Pyytää kaverin tuomaan nakit ja sillit.

Vierailija
16564/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuonna 2022. Ei enää nykyisin. 

Vierailija
16565/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan kohta tamperelaiset rikkaat hehkuttavat -20% Alkon tuotteista vappusimoinaan?

Ei se ole häpeä olla tamperelainen, eikä sattuma, että kampanja alkoi just Tampereelta, eihän?

-winner-

Mä olen kyllä aikaisemminkin löytänyt Alkosta alelaputettuja tuotteita! Olivat jotain poistuvaa valikoimaa, ja tietenkin punaviinejä, joten ei tarvinnut ostaa. Kuohuviintä olisin voinutkin katsella, että olisiko ollut jotain sopivan makeaa alennettuna. Ja muistaakseni jonkun kerran oli punalaputettuna lonkeroa ihan päiväyksen takia.

Tuo nyt oli aikana ennen koronaa, joten miesmuisti on jo mennyt. 

Haa, nyt muistinkin että mäkin olen nähnyt Alkossa aletuotteita. Glögit oli keväämmällä alennettu. Ihan tämä vuonna ja muistini mukaan olen ennenkin nähnyt.

Deekujen ja anojen nettimuisteluihin ei ikinä voi luottaa. Vain me absolutistit olemme ikimuistoisia!

Viimeinen vanukas menossa...

-winner-

Vierailija
16566/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsis sun kanssasi, en usko, että oot pärjännyt edes vuonna 2022. Miksi ketju on sitten perustettu vasta 2023 ja vieläkin näköjään jotkut elää tällä budjetilla ihan herroiksi ja käyvät vielä ulkomaillakin?

-winner-

16567/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkeä voi käyttää. Mun tekemälleni simalle tuli yläkanttiin laskettuna hintaa 30 senttiä litra. Kaiken lisäksi helppoa tehdä.

Munkkeja en ole ostanut mutta huomenna niitä saisi Lidlistä hintaan 3 euroa 10 kappaletta. Ovat tosin minikokoisia. Saa nähdä ostanko vai syönkö omatekoista piimäkakkua.

Kampin Pimu

Vierailija
16568/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattaus on puoli ruokaa. Vappupoikkeajille tarjoan Sprite Zeroa sokerireunaisista juomalaseista, limeviipale reunalla, sekä uunijäätelöä. Serpentiinit pöydällä viimevuotisia, vihertävät oksat ulkoa ilmaisia. Värikkäitä muovipillejä varastossa, parittomat paperilautasliinat käyvät hyvin.

Uunijäätelön sokerikakkupohja kotitekoinen, hillo viimesyksyistä omaa. Munat tarjousmunia 10snt/ kpl. Spritet myös tarjous 30snt pullo. Jäätelö Valion tarjousvanilja, olikohan 1,70 e. Yhteensä viidelle hengelle " kahvitus" alle 5e. Ja on juhlavaa ja nättiä!

Sitten todennäköisesti pelataan joku lautapeli yhdessä.

Vierailija
16569/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämähän oli Tarinankertoja. Hauskaa vappua kaikille!!

Vierailija
16570/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsis sun kanssasi, en usko, että oot pärjännyt edes vuonna 2022. Miksi ketju on sitten perustettu vasta 2023 ja vieläkin näköjään jotkut elää tällä budjetilla ihan herroiksi ja käyvät vielä ulkomaillakin?

-winner-

Kulutustottumukset vaikuttavat. Kokemuksesta tiedän, että jos käy töissä ja syö tavallista kasvispitoista ruokaa ja leipää niin onnistuu käydä jokaisella lomalla ulkomailla. Toki mulla ei lapsia, ei omistusasuntoa eikä autoa. Ei suoratoistopalveluita ja puhelinlasku 22€/kk. Ei vakuutuksia eikä kalliita vaatteita. En käy kampaajalla vaan leikkaan hiukseni itse.

Kaveri taas ei onnistu säästämään ollenkaan ja koko ajan veloissa, koska lapsi vuoroviikoin hänen luonaan ja ruokaa menee paljon roskiin. Lisäksi maksaa koko ajan turhista asioista kuten 2 parkkipaikasta  vaikka hänellä vain 1 auto, koska kuulemma ihan sama ja vain 10€ maksaa extraa kuussa. Jos ei kiinnosta ja asenne on hällä väliä niin Eikai sitä mitään ikinä saa säästöönkään. Valintoja koko elämä. Haluaa aina ostaa myös kalleinta olutta ja kalleimpia brändejä niin meneehän sitä rahaa ruokaan ja juomaan.

Vierailija
16571/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti menee noin 80€/kk kauppaan ja ihan hyvin pärjään. Tänään ostin 2 kokonaista lohta pakkaseen kun kilohinta oli 4,99€/kg tarjouksessa. Eiköhän noilla pärjää kevään ja kesän yli. Ahvenet voin hakea itse mato-ongella. Ruisleipä, puuro, kaali, sipuli ja porkkana ei paljon maksa. Minulle käy ihan 0,37€ maksava margariini ja 0,76€ ketsuppi. Ei todella tarvitse olla mitään Oivariinia tai Felixiä. En syö voita muutenkaan sellaisenaan eli se maku ei maistu mistään omenapiirakan joukosta muutenkaan. Leivän päällä käytän maustamatonta tuorejuustoa 1€ Lidlistä tai sitten itsetehtyä hummustahnaa tai maustamattomasta jogurtista ja mausteista tehtyä levitettä. Enpä ole ikinä ajatellut, että ruoka on kallista. Mutta toisaalta en osta mitään puolieineksiä tai vaikka 4€ maksavia jalapenosäilykkeitä. En myöskään himoitse jäätelöä tai sokeria eli karkit jää aina kauppaan. Joskus ostan jos vieraita tulee kylään niin sipsiä tai popparia ja laitan jogurttidippiä ja porkkanatikkuja tarjolle. Flunssa oli viimeksi 3 vuotta sitten ja silloin söin kyllä kurkkukipuun/yskään muutaman eukalyptus-karkin, iso pussi maksoi 1-2€ ja niitä vieläkin jäljellä. Hoikka ja terve olen ja äö myös normaalia korkeampi. Tykkään myös matkustella ja liikkua luonnossa. Rakastan suppilovahveroita ja tatteja.

Vierailija
16572/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder-treffeillä käyn monta kertaa viikossa ja ainoastaan silloin juon alkoholia koska ilmaiseksi saa:) Lisäksi aina ollut treffit ravintolassa ja mies tietysti maksanut laskun eli syön aina pihvin. Kotona sitten vaan kasviksia ja tietysti leipää. Ja joku alkaa tietysti valittamaan heti, että käytän vain kauneuttani ja seurallisuuttani muita hyväksikäyttäen niin se ei pidä paikkaansa. Lahjoitan joka kuukausi 200€ työkkärituloista eläinten löytöeläinkotiin. Että ihan turha arvostella.

Vierailija
16573/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähi K-Marketissa VIP sima 0,7% 1,5l pullo oli 3,40€ ja 1,99€/l. Kyllä tuo riittää koko viikoksi. 2 100g omenapossu-munkkia maksoi 1,50€ eli 0,75€/kol. Ei mulla ainakaan mennyt vappuherkkuihin kuin 4,90€. Voin makuinen poppari 3 x pussi oli ostettu aiemmin, mutta sellaisen jos laitan kans vappupäivän elokuvan seuraksi niin 0,50€ maksaa. Ruokana itsetehtyä perunasalaattia - ei sellaista majoneesihöttöä. Pakkasessa myös pari annosta viime viikon kasvissosekeittoa. Ajattelin käydä kevyesti pyöräilemässä ja chillailla vaan kotona koiran kanssa.

Vierailija
16574/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapana syödä kaikilla joka päivä sellainen kananmunaa, kauraleseitä, porkkanaraastetta, soijarouhetta, sipulia, kaalia, kesäkurpitsaa ja mausteita sisältävä oman kämmenen kokoinen lettu että saadaan tarvittavat proteiinit ja kasvikset. 1 aikuinen ja 3 lasta. Toki syödään sen lisäksi tavallista ruokaa ja edullisia lihoja ja hedelmiä myös. Kofeiinia eli kokista ei meillä saa juoda eikä sitä kukaan haluakaan. Tutkijana olen perehtynyt sen syöpää lisääviin ominaisuuksiin ja riippuvuuksiin. Uskoakseni syödään ihan ravintomallien mukaan ja uskon lapseni syövän myös lautasmallin mukaan koulussa. Aamupuuroon teen maitoon, koska kaikki lapset haluavat juoda aina vettä. Juhlapäiväksi ostan mehua tai sokeritonta limppaa mutta ne jää aina juomatta eli itse joudun sitten niitä juomaan monta päivää putkeen ettei tarvitse viemäriin heittää. Eli tänä vuonna ei osteta myöskään simaa eikä pommaccia. Sokeriton Fun light -juomatiiviste ei tietenkään ole terveellistä, mutta sellaista on myös kaapissa jos haluaa jotain erikoista tai vieraalle tarjota. Varmaan tuo 100€/kk menee per henkilö. Epäterveellinen herkkujen on banaani-kauraletut. Porkkanaa rakastaa myös meillä kaikki ja sitä menee 1kg helposti päivässä kun kaikki nakertelevat niitä välipalaksi.

Vierailija
16575/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty sima 2€/5l ja 3€ 25 itsetehtyä munkkia. Itseleivotut sämpylät, juustopiirakka ja itsetehty perunasalaatti toisen vitosen. Pyytää kaverin tuomaan nakit ja sillit.

Itse en vieraana toisi mitään nakkeja ja sillejä. Sanoisin että leivon leivän ja tuon sen. Ostakoon itse epäterveelliset ja suolaiset nakkinsa ja sillinsä tai tehkööt itse. En niitä kuitenkaan itse edes söisi.

Vierailija
16576/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en vieraana toisi mitään nakkeja ja sillejä. Sanoisin että leivon leivän ja tuon sen. Ostakoon itse epäterveelliset ja suolaiset nakkinsa ja sillinsä tai tehkööt itse. En niitä kuitenkaan itse edes söisi.

Miksi kaveri pyytäisi vierastaan tuomaan jotain kalliita einesjuttuja? Mielestäni myös itsetehty 1€ maksava leipä on paljon arvostettavampi tuliainen kuin 0,89€ maksavat K-menu nakit.

Vierailija
16577/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder treffeillä joka toinen ilta syömässä hyvin ilmaiseksi. Pummilla junalla ruokajonoon ja takaisin,  jos tarkastajat tulee niin hyppään seuraavalla pysäkillä ulos. Hyvin pärjään ja kaksi kertaa vuodessa ulkomaan reissu siinä minun menot ja säästöön jää melkein kaikki tulot = työttömyyskorvaus. Vaatteita ilmaisjakelusta ja tuunaan niistä muodikkaita vanha ompelukone toimii ostin sen, kun olin töissä vielä. Nyt viihdyn paremmin kotona. Kirpputoreilta ostan halvalla ja myyn eteenpäin kalliimmalla pystyy säästämään kivasti.

Vierailija
16578/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksista löytyy hyvää kamaa ilmaiseksi  meillä jätetään roskiksen ulkopuolelle hyvä tavara otettavaksi. Leipäjonoista haen ruuat ja kela maksaa vuokran ja lääkkeet. Sätkät kerään kadulta ja puran ne teen niistä uudet purut ja filtterit käytän uudelleen. Ainoastaan sätkäpaperin ostan ja välillä ilolientä. Siinä mun menot.

Vierailija
16579/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiksista löytyy hyvää kamaa ilmaiseksi  meillä jätetään roskiksen ulkopuolelle hyvä tavara otettavaksi. Leipäjonoista haen ruuat ja kela maksaa vuokran ja lääkkeet. Sätkät kerään kadulta ja puran ne teen niistä uudet purut ja filtterit käytän uudelleen. Ainoastaan sätkäpaperin ostan ja välillä ilolientä. Siinä mun menot.

Arvostan tällaista vaivannäköä ja kierrätystä. Itse pyrin samaan mutta meillä päin ei ole leipäjonoja eikä minulla ole autoa tai rahaa bussilippuun. Maalla ei ole myöskään mitään yhteisiä roskiksia. Kerään kuitenkin paljon marjoja ja sieniä itse ja kaurapuuroa söin joka päivä aamuin illoin. Kalastaa myös kesäisin. Ja otan hoitooni tuttujen eläimiä ja lapsia ruokakassia vastaan. En siis pidä ajatuksenakaan rahan vaihdosta. Monesti kuitenkin saan ruoan lisäksi myös muutakin esimerkiksi kynttilöitä, jonkun lahjakortin ja viimeksi kiikarit :D Ps. En tupakoi niin ei tarvitse kerätä maasta sätkiä tai ostaa tupakkapaperia

Vierailija
16580/19114 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö köyhien tartte maksaa mitään lääkkeistä? Itsekin köyhä 48v. Ja olen vain pelännyt, ettei tulisi mitään sairauksia koska luulin, että lääkkeet voivat maksaa jotain. En siis ole ikinä tarvinnut mitään lääkettä, niin en tiennyt että ne voi olla myös ilmasia. Leipäjonosta joo tiedän että saa paljon kaikkia herkkuja ja lihaa myös, leivän lisäksi ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän