Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18396)

Vierailija
1641/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tomaattia kannattaa viljellä itse kun ne ovat niin kalliita kaupassa" Onko sulla tästäkään oikeasti mitään kokemusta? Tomaattisato valmistuu samaan aikaan kun kaupassa tomaattikilo pamahtaa halvimmilleen.

No mulla hinta käytännössä 0e kilo. Siemenet otan edellisen vuoden sadosta eikä multaa tarvitse hirveästi lisäillä tai lannotteita ostella. Aurinko ja sade on toistaiseksi maksuttomia

No höpö höpö nyt taas. Itse kasvatetut tomaatit ovat herkkua, mutta ei niillä kyllä tavallinen tallaaja kaupan tomaatteja halvemmalla pääse! Jos sulla on iso kasvihuone, iso piha, jossa voit kompostoimalla tehdä oman multasi ja omat lannoitteesi (esim nokkosvettä), niin silloin ehkä onnistuessaan (ei iske kirvat yms) voi päästä halvalla, mutta ei taatusti silloinkaan se

Takuulla ihanaa ja ravitsevaa ruokaa näin paukkupakkasilla ne itse kasvatetut tomaatit. Niistä saa kivasti flavonoideja aina ensi satoon saakka 👍 Ruokalasku ihan nollissa noilla eväillä!

Vierailija
1642/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuorittu porkkana alkupalaksi oli sarkasmia mutta ymmärrän jotenkin pointin jos ateriassa olisi muuten kaikki ns kohdillaan itselleni 

Siinähän menee kaikki ravinteet hukkaan, jos porkkanan kuorii. Hiekat ja karjanlannat ;D Hituset kitaan vaan, elää 5 tuntia pidempään ;D Kunhan ottaa mahdolliset vihreät pois kannasta. Ja porkkana sitten millin siivuiksi, joita voi napostella sitten koko päivän, kun voi jekuttaa itsensä syömään monta kertaa yhdestä porkkanasta ;D

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä ilta-aleja on? Asun Helsingin keskustassa ja olen googlaillut eri hakusanoilla näitä kauppoja. Tulee vain vuosia vanhoja artikkeleita mutta ei mitään "täsmälistaa".

Voisin hyvin käydä kaupassa iltasella jos vain tietäisin, minne suunnata. Tiedosta olisin kiitollinen.

Vierailija
1644/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo säätieteilijä taas tiineenä..

Vierailija
1645/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä ilta-aleja on? Asun Helsingin keskustassa ja olen googlaillut eri hakusanoilla näitä kauppoja. Tulee vain vuosia vanhoja artikkeleita mutta ei mitään "täsmälistaa".

Voisin hyvin käydä kaupassa iltasella jos vain tietäisin, minne suunnata. Tiedosta olisin kiitollinen.

Kaikki S-kaupat, Lidlit ja suuri osa K-kaupoista. K-kaupat on kauppiasvetoisia, niin päättävät itse, onko ilta-alea vai ei.

Vierailija
1646/18396 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä punalaputettuja/ halpuutettuja julkaista missään erikseen ainakaan meillä päin. (Pks)

Lähtee (kai) ihan siitä että sattuvat kohdalle kun asiakkaalla hyvä tuuri käy, tosin tietyissä kaupoissa on tietyt syklit/ ajankohdat laputuksiin joita kuluttaja voi koettaa opiskella.

Itse esim veikkaan että lähipäivinä paikallisessa prismassa tulee "Aito"nakit halpuutukseen tai nykyistä halvemmiksi, mitta en aio ostaa ainakaan toistaiseksi koska siellä on tällä hetkellä aika hyvä tarjous kilohinnaltaan toisista nakeista joita olen jo ostanut, kolme pakettia joista 2.5 pakkaseen ja kustakin viidestä lisukkeineen tulee yhdelle ainakin parin päivän ateria.

Vierailija
1647/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello 21.00 jälkeen punalaput -30 prossaa onkin 60 prossaa. Alepoissa ja S-marketeissa. Keskon kaupat on kauppiasvetoisia, joten ne päättää itse miten alentaa.S-market on paras punalappukauppa.

Vierailija
1648/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näistä punalaputettuja/ halpuutettuja julkaista missään erikseen ainakaan meillä päin. (Pks)

Lähtee (kai) ihan siitä että sattuvat kohdalle kun asiakkaalla hyvä tuuri käy, tosin tietyissä kaupoissa on tietyt syklit/ ajankohdat laputuksiin joita kuluttaja voi koettaa opiskella.

Itse esim veikkaan että lähipäivinä paikallisessa prismassa tulee "Aito"nakit halpuutukseen tai nykyistä halvemmiksi, mitta en aio ostaa ainakaan toistaiseksi koska siellä on tällä hetkellä aika hyvä tarjous kilohinnaltaan toisista nakeista joita olen jo ostanut, kolme pakettia joista 2.5 pakkaseen ja kustakin viidestä lisukkeineen tulee yhdelle ainakin parin päivän ateria.

Arkiviikolla tietyt viikonpäivät. Viikonloppuisin menee muutenkin kamaa, joten ei kannata käydä.

Vierailija
1649/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tomaattia kannattaa viljellä itse kun ne ovat niin kalliita kaupassa" Onko sulla tästäkään oikeasti mitään kokemusta? Tomaattisato valmistuu samaan aikaan kun kaupassa tomaattikilo pamahtaa halvimmilleen.

No mulla hinta käytännössä 0e kilo. Siemenet otan edellisen vuoden sadosta eikä multaa tarvitse hirveästi lisäillä tai lannotteita ostella. Aurinko ja sade on toistaiseksi maksuttomia

No höpö höpö nyt taas. Itse kasvatetut tomaatit ovat herkkua, mutta ei niillä kyllä tavallinen tallaaja kaupan tomaatteja halvemmalla pääse! Jos sulla on iso kasvihuone, iso piha, jossa voit kompostoimalla tehdä oman multasi ja omat lannoitteesi (esim nokkosvettä), niin silloin ehkä onnistuessaan (ei iske kirvat yms) voi

No on!

Tiesitkö muuten että kypsennetty on vielä terveellisrmpää kuin tuore? 

Siksi keitän loppusadon kastikkeiksi ja syömme siitä tehtyä ruokaa 1-2 viikossa läpi talven:)

Eli koko vuodeksi riittää omia herkkuja

Vierailija
1650/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan kypsennät kastikkeen tomaateista.Laitatko sitä sinne katiskasta pyydetyille kaloille vai naapurin rouvan pensaista kerätyille mustaviinimarjoille. Ja että ihan 0-euroa maksaa kun aurinko on ilmainen ja sadevesi kastelee.

Vierailija
1651/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä S-liikkeessa on selkeästi ilmoituksia ympäri kauppaa, milloin ilta-ale on. Eli katso jos lähikaupoissasi näkyy vastaavaa ilmoitusta, alen aika voi vaihtua kauppakohtaisesti, joskus 21, joskus 20 tai 18. Jotkut kaupat kertovat alekäytäntönsä myös facebook sivuillaan.

Kuten joku mainitsikin niin laputuksella on rytmityksiä. Osa tuotteista, kuten tuorelihat ja leivät, laputetaan yleensä joka päivä. Einestyyppiset mahdollisesti kahdesti viikossa, jolloin parhaimman päivän selvittäminen vaatii hieman tutkimusta. Homma lähtee siitä, että ylipäätään kauppaan mennessä laitetaan punalappukiikarit päälle eli keskitytään bongaamaan missä niitä on. Olen tehnyt niinkin että olen etukäteen katsellut tuotteiden käyttöpäiviä hahmottaakseni tuota laputuskäytäntöä. Vaatihan se aluksi vähän vaivaa, mutta sitten on rutiinia. 

Tuossa voi tehdä myös yhteistyötä. Esimerkiksi naapurissa asuva eläkeläinen on antanut minulle listan mieleisistään herkuista ja 10 euron budjetin jolla ostan myös hänelle aletuotteita, jos niitä sattuu olemaan laputettuna.

Vierailija
1652/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä S-liikkeessa on selkeästi ilmoituksia ympäri kauppaa, milloin ilta-ale on. Eli katso jos lähikaupoissasi näkyy vastaavaa ilmoitusta, alen aika voi vaihtua kauppakohtaisesti, joskus 21, joskus 20 tai 18. Jotkut kaupat kertovat alekäytäntönsä myös facebook sivuillaan.

Kuten joku mainitsikin niin laputuksella on rytmityksiä. Osa tuotteista, kuten tuorelihat ja leivät, laputetaan yleensä joka päivä. Einestyyppiset mahdollisesti kahdesti viikossa, jolloin parhaimman päivän selvittäminen vaatii hieman tutkimusta. Homma lähtee siitä, että ylipäätään kauppaan mennessä l

Mitä ihmeen tutkimusta sinä teet. Herranen aika näitä tyhjien rivien täyttäjiä. Ne laputetut tuotteet voi mennä ennen ilta-aleakin, ei niillä päivämäärien syynäämisellä ole mitään tekoa tai järkeä. Ja mikä ihmeen mummo se nyt asuu naapurissasi, onko se sama jolta keräät viinimarjat puskista?

Vierailija
1653/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku mainitsikin niin laputuksella on rytmityksiä. Osa tuotteista, kuten tuorelihat ja leivät, laputetaan yleensä joka päivä. Einestyyppiset mahdollisesti kahdesti viikossa, jolloin parhaimman päivän selvittäminen vaatii hieman tutkimusta. Homma lähtee siitä, että ylipäätään kauppaan mennessä l

Ihmiset, jotka asuvat lähellä S-kauppaa tai -kauppoja, ovat kyllä etuoikeutetussa asemassa ajatellen noita ilta-aleja.

Paikassa, jossa itse asun, ei ole yhtään S-ryhmän kauppaa lähellä, kaikki bussimatkan päässä. Ei kyllä huvita (eikä ole järkeäkään) maksaa bussimaksua ja mennä seikkailemaan ja katsomaan kauppaan, että mahtaisko löytyä jotain.

Vierailija
1654/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkikulunut keskustelu. Se summa per kk on n. 170-180e/kk millä pärjää, mutta siinä ei voi lipsua, pitää olla tarkkana kun käy kaupassa ja mielummin käyttää käteistä siten että nostaa sen verran ja käyttää sen kokonaan ruokiin. Punalappuset on joskus ok, mutta esim. jauheliha ja kana voi olla sellaista, että makuhaitat tulee jos tekee viimeisenä päivänä. Mutta noista safkoista oppii ajan kanssa näkemään onko ne ok. Esim. Kalasta näkee ja kauppiaat saa hävikkiä pienemmäksi siten että ne esim savustaa kalat jos ne ei mee tuoreena, sillä saa pari pv lisäaikaa myyntiin, että jos on halpaa niin yleensä siihen on joku syy... 

Vierailija
1655/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran päivässä oikean ruuan. 700g paketti jauhelihaa vaikka makaronilaatikkona riittää mulle viikoksi, kun pakastan sen annoksina. Muuten syön tarjouksessa olevia hedelmiä ja kasviksia. Satokauden tuotteet on aina halvempia. Appelsiinit on välillä alle euron kilo ja siinä on jo viikon appelsiinit. Viikon ruuat maksaa välillä vaan jonku 15€. 

Vierailija
1656/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kerran päivässä oikean ruuan. 700g paketti jauhelihaa vaikka makaronilaatikkona riittää mulle viikoksi, kun pakastan sen annoksina. Muuten syön tarjouksessa olevia hedelmiä ja kasviksia. Satokauden tuotteet on aina halvempia. Appelsiinit on välillä alle euron kilo ja siinä on jo viikon appelsiinit. Viikon ruuat maksaa välillä vaan jonku 15€. 

100 grammaa jauhelihaa sisältää 168-230 kaloria, makarooneista tuskin saat sitäkään.

Vierailija
1657/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että joku todella tarkka kykenee 100e/kk ruokakuluihinkin, mutta eiköhän se realistisempi rahasumma ole lähempänä 200 euroa / kk joka oikeasti ruokaan menee ilman mitään pröystäilyjäkin. Oma näppituntuma on että 150-200 euroa menee per kk.

Itse tekemällä saattaisi ehkä kyetä säästämään, olen melko varma että tuohon 100 euroon pääsee, mutta saattaa muuttua varsin yksipuoliseksi se ruoka tai se alkaa muuttumaan melko vaivalloiseksi, tyyliin "viljelen itse perunat parvekkeella".

Vierailija
1658/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 grammaa jauhelihaa sisältää 168-230 kaloria, makarooneista tuskin saat sitäkään.

Nykyisten suositusten mukaan punaista lihaa saisi myös korkeintaan 500 grammaa viikossa, joten siitä näkökulmasta en lähtisi kritisoimaan ko kirjoittajaa. Kyllä niitä kaloreita kertyy yleensä ihan riittävästi meille suomalaisille, myös hedelmistä ja kasviksistakin.

Vierailija
1659/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä pystyy tiputtamaan ruokakulujaan reilusti.

Mutta tilalle tulee traktorikuluja.  Hyvä traktori voi maksaa 50 tuhatta euroa.

Vierailija
1660/18396 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g makaronia on 371 kaloria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi