Onko jotenkin vastuutonta, ettei omista voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta?
Mulla ei todellakaan ole varaa hankkia sellaista. Eikä vielä toistaiseksi ole ollut tarvettakaan.
Kommentit (54)
Ei ole varaa makaa 50 euroa kerran viidessä vuodessa?
Eikö se ole vähän pakko olla pankkiasiointia ja äänestämistä varten?
No onhan se vähän hankalaa olla ilman. Olin joku aika sitten sairaalahoidossa ja sinne mentäessä piti näyttää kuvallinen henkilötodistus.
Älä nyt viitsi. Et vaan halua mennä passikuvaan koska häpeät ulkonäköäsi niin paljon ja olet saamaton vätys. Mutta älä huoli, kaltaisiasi on paljon. Et vaan tule sitten vauvapalstalle vikisemään kun joudut esim. identiteettivarkauden uhriksi, sairaalassa pitäisi näyttää henkkarit, tarvitset henkkaria pankissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei todellakaan ole varaa ja passikuvakin maksaa vähintään 20 euroa, joten henkilökortin lopullinen hinta on 79 euroa. Saan sillä kahden viikon ruoat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut tarvetta asioida konttorissa ja äänestämiseen käy myös ajokortti.
Ap
Joopa joo. Ei ole vastuutonta koska tuosta töhöilystä kärsit vain itse.
Niin, etkä tietenkään saa toimeentulotukeakaan vaikka olet noin ääriköyhä! :'( Mikä neuvoksi?
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat näköjään ravaavat pankissa jatkuvasti. Me muut hoidamme asiat nettipankissa.
En nyt sanoisi että vastuutonta, koska itse tuosta lähinnä kärsit. On myös työläämpää habkkia uudet henkkarit jos tulee tarve kun ei mene nettitilauksella vaan pitää käyttää poliisilaitoksella tunnistautumalla ja haastattelussa.
Ap, jos saat toimeentulotukea, saat todennäköisesti henkilökorttiin ja passikuvaan kuluvat rahat Kelalta takaisin.
Ot mutta passikuvamaatista saa kympillä passikuvan esim Giganteissa.
Henkilötodistuksen voi anoa toimeentulotuessa. Jos sulla ei ole pankkiasioita. Korttijuttuja tai tunnuksia. Et tarvitse. Jos on niin saat henkilötodistuksen kyllä samalla viikollakin rahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei todellakaan ole varaa ja passikuvakin maksaa vähintään 20 euroa, joten henkilökortin lopullinen hinta on 79 euroa. Saan sillä kahden viikon ruoat.
Ap
Gigantista saa passiautomaatista kuvan kympillä. tv. just siellä käynyt
Vierailija kirjoitti:
Äänestämään pääsee ajokortilla, mutta ap ei toki maininnut, onko hänellä sellaistakaan.
Pankissa toki vaaditaan virallinen henkkari.
Vierailija kirjoitti:
Äänestämistä varten saa maksuttoman kertaluontoinen todeistuksen tilaamalla.
Pankkiasiat hoituvat verkossa.
Jos perintöä saa tai matkustaa, niin silloin pitää olla. Voihan sen sitten hankkia. Olen ollut jo viitisen vuotta ilman ja pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut tarvetta asioida konttorissa ja äänestämiseen käy myös ajokortti.
Ap
Käsittääkseni ajokortti ei enää käy äänestämiseen. Juuri siksi hankin kortin noin viisi vuotta sitten. Mistä tulikin mieleen, korttini pitääkin uusia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, etkä tietenkään saa toimeentulotukeakaan vaikka olet noin ääriköyhä! :'( Mikä neuvoksi?
En saa, kun tienaan 100 euroa liikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Et vaan halua mennä passikuvaan koska häpeät ulkonäköäsi niin paljon ja olet saamaton vätys. Mutta älä huoli, kaltaisiasi on paljon. Et vaan tule sitten vauvapalstalle vikisemään kun joudut esim. identiteettivarkauden uhriksi, sairaalassa pitäisi näyttää henkkarit, tarvitset henkkaria pankissa tms.
MIkä itse olet? Koulukiusaaja?
On se. Itse päätät prioriteettisi. Jos et koe että halut ne hankkia niin et vaan hanki. No big deal.